سایت فروش عکس

معرفی سایت فروش عکس جهت کسب درامد ارزی

زمان مطالعه 5 دقیقه

در دنیای اینترنت تعداد زیادی سایت فروش عکس وجود دارد که هر بازار و مخاطبان خود را دارند. با این حال بیشتر عکاسان تولید کننده عکس استوک، ترجیح می‌دهند که عکس‌های خود را در سایت‌هایی برای فروش قرار دهند که بازدیدکننده بیشتری داشته باشد. چراکه تعداد زیاد بازدیدکننده به معنی افزایش شانس فروش می‌باشد. در این مقاله ۱۰ وبسایت پربازدید فروشگاه تصاویر استوک را معرفی می‌کنیم.

۱۰ سایت فروش عکس با بیشترین بازدیدکننده

۱- Adobe Stock

سایت فروش عکس ادوبی استوک

 

Adobe Stock پر بازدیدترین سایت فروش عکس استوک است که حدود ۱۰ سال از زمان افتتاح آن می‌گذرد. این سایت که مربوط به شرکت Adobe است، به دلیل تولید نرم افزارهای تخصصی عکس مانند فوتوشاپ و لایت روم، به سرعت شهرت و اعتبار یافت. بر خلاف بسیاری از سایت‌های فروش عکس استوک، ادوبی استوک عکاسان را وادار نمی‌کند که روی موضوعات خاصی متمرکز شوند.

۲- Shutterstock

سایت فروش عکس شاتر استوک

 

Shutterstock (شاتر استوک) محبوب‌ترین سایت بین مشتریان حرفه‌ای است که در طی ۱۵ سال فعالیت، این سایت در دیتابیس خود ۲۰۰ میلیون عکس برای فروش دارد. بنابر اعلام Shutterstock، تاکنون فروش‌ آنها ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که این مبلغ میان عکسان و بخشی از آن به عنوان کارمزد سایت توزیع شده است.

مزیت شاتراستوک این است که بحث حقوقی کپی رایت و حمایت از فروشنده را به شدت دنبال می‌کند و عکاسان با آسودگی بیشتری عکس‌های خود را دراین سایت در معرض فروش می‌گذارند. در صورت فروش عکس، درآمد در هر لحظه قابل نقد کردن است و بسته به فروش، ۲۰ تا ۳۰ درصد کارمزد از سود حاصله کسر می‌شود. البته شاتر استوک به صورت موضوعی اجازه فعالیت می‌دهد، یعنی شما نمی‌توانید هر موضوعی را برای فروش کار کنید و این یکی از مشکلات شاتر استوک است.

۳- Alamy

سایت فروش عکس alamy

 

Alamy دیگر پلتفورم فروش عکس استوک است که اگر چه تعداد بازدیدکنندگانش به اندازه دو سایت قبل نیست اما مزیتی که دارد این است که سختگیری‌های کمتری در مورد داشتن گواهی عکاسی اعمال می‌کند. بنابر اعلام این سایت، تاکنون بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار درامد حاصل از فروش عکس‌ها، بین عکاسان توزیع شده است. با این حال کارمزد اولیه سایت ۵۰ درصد است و با افزایش فروش کارمزد را کاهش می‌یابد.

۴- Etsy

سایت فروش عکس ۷

 

خیلی‌ها Etsy را به عنوان سایت فروش محصولات دست‌ساز می‌شناسند، با این حال این سایت با داشتن ۳۰ میلیون بازدیدکننده، پلتفورمی برای فروش عکس دیجیتال و هم عکس دیواری و قابل پرینت را دارد که می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. نکته مهم در مورد این سایت این است که برخی از عکسها باید به صورت پرینت شده به همراه فاکتور دستی برای مشتری ارسال شود.

۵- Fotomoto

سایت فروش عکس ۶

 

Fotomoto نه تنها بستری برای فروش عکس استوک است، بلکه خدماتی را ارایه می‌دهد که عکاسان بتوانند مانند یک سایت شخصی، صفحه و قیمت فروش را خودشان مدیریت کنند. نکته دیگر این است که مانند سایت Etsy امکان فروش عکس دیجیتال و هم عکس پرینت شده وجود دارد.

۶- Crestock

سایت فروش عکس ۵

 

Crestock هم به عکاسان امکان کسب درامد پسیو را می‌دهد. با این حال بستر این سایت طوری طراحی شده که برای عکاس، یک فضای نمونه کار ایجاد می‌کند و عکاسان می‌توانند کلمات کلیدی یا متن توضیحی را هم به بخش فروش عکس اضافه کنند.

۷- 500px

سایت فروش عکس ۴

 

در حقیقت 500px به عنوان یک قالب نمایشگاهی و یا نمونه کار عکاس عمل می‌کند. پس از مدتی که عکاس توانست برای عکسهای خود بازدیدکننده جذب کند، بستر فروشگاهی برای فعالیت تجاری عکاسی به وجود می‌آید. همچنین گاهی اوقات مسابقات عکاسی در این سایت به اجرا درآمده و برنده مشمول جوایز نقدی می‌شود.

۸- Snapped4u

سایت فروش عکس ۳

 

این سایت بر مبنای رویدادها طراحی شده است؛ به عنوان مثال اگر قرار است رویداد ورزشی در یک شهر برگزار شود، عکاسان نیمه حرفه‌ای می‌توانند آن رویداد را پوشش دهند و روزنامه‌ها و وبلاگ‌های محلی بدون استخدام عکاس با حقوق ثابت، عکس‌های مورد نیاز خود را از میان عکس‌های رویداد پیدا کرده و آن را خریداری کنند. چنین سایتی برای شهرهای بزرگ مثل توکیو، نیویورک، لس‌انجلس و… که در یک روز ممکن است رویداد‌های مختلفی فرهنگی یا ورزشی رخ دهد، بسیار کاربردی است.

۹- PhotoShelter

سایت فروش عکس ۲

 

PhotoShelter مانند یک فضای ابری و اجراه هارد درایو عمل می‌کند. معمولا عکاسان حرفه‌ای چندین هارد اکسترنال از عکسهای خود دارند که در بیشتر اوقات طبقه‌بندی نشده‌اند یا حمل هارد اکسترنال در همه مکان‌ها بسیار دشوار است. این سایت با اجاره فضای ابری، این امکان را به عکاس می‌دهد که همیشه در هر نقطه از دنیا، عکسهای خود را به همراه داشته باشد و از طرفی بتواند عکسهای خود را به راحتی طبقه‌بندی کند. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری عکسها در سایت جهت فروش عکس وجود دارد.

۱۰ – TourPhotos

سایت فروش عکس ۱

 

یک سایت تخصصی برای فروش عکس از مراکز گردشگری و مکان‌های دیدنی است که مشتریان بالقوه‌ آن آژانس‌های گردشگری و سایت‌های توریستی می‌باشد. در این سایت، عکاسان عاشق ماجراجویی و گردشگری علاوه بر لذت از سفری که داشتند، می‌توانند بخشی از هزینه‌ها را با فروش عکس‌ها جبران کنند.

درصورتی که می‌خواهید از طریق سایت فروش عکس ، عکسهای خود را به فروش رسانید، جهت نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین موضوعات برای فروش عکس استوک را هم مطالعه کنید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. you movies گفت:

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید
    https://youmovise.com/

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT