مهارت های اساسی وردپرس

مهارت های اساسی وردپرس برای تسلط در سال 2023

با شروع یک دهه جدید ، وردپرس همچنان به عنوان سیستم مدیریت محتوا (CMS) سلطنت می کند. با این حال ، این موقعیت به آرامی گرفته نمی شود. نرم افزار رایگان و منبع باز به طور مداوم در حال پیشرفت است تا تجربه کاربر را تقویت کند و توسعه دهندگان را به جلو سوق دهد. به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس ، رشد مداوم و بهبود مهارت شما بسیار مهم است.

از بسیاری جهات ، احساس می شود که ما در یک مقطع محوری در تاریخ وردپرس قرار داریم. ویرایشگر بلوک گوتنبرگ مدتی است که در هسته اصلی ادغام شده است و در نتیجه می تواند نحوه عملکرد نرم افزار و نحوه ساخت وب سایت های وردپرس را تغییر دهد. این ، در کنار سایر نگرانی های مهم ، نیاز ما را برای ماندن در خط مقدم میدان خود برجسته می کند. با بسیاری از عناصر پویا ، نارضایتی گزینه ای نیست.

ساخت بلوک های گوتنبرگ سفارشی

قابلیت سفارشی کردن صفحه ویرایش ویرایش وردپرس پست در طی این سالها یک مزیت برای توسعه دهندگان بوده است و ما را قادر می سازد تا یک رابط کاربری را که مطابق با نیازهای پروژه است ، تنظیم کنیم. با این حال ، انتشار ویرایشگر بلوک گوتنبرگ در وردپرس 5.0 تغییر قابل توجهی در این فرآیند ایجاد کرد.

یک معادل معاصر شامل ایجاد بلوک های سفارشی است. این امر به سازندگان محتوا این امکان را می دهد تا طرح های مختلف را بسازند و عناصر طراحی را با محتوای تخصصی ادغام کنند. مثالها از توصیفات و پروفایل اعضای تیم گرفته تا جداول قیمت گذاری است.

رویکردهای متعدد برای ساخت این بلوک های سفارشی وجود دارد. وردپرس بلوک API ، یک روش قوی تر ، خواستار آشنایی با JavaScript و کتابخانه React.js است (که بعداً به آن خواهیم پرداخت)

تلاش برای سرمایه گذاری در یادگیری API بلوک مطمئناً ارزشمند است ، زیرا به نظر می رسد آینده پایان وردپرس در این راستا حرکت می کند. سرانجام ، کل وب سایت ها می توانند با استفاده از این روش ساخته شوند.

با این حال ، جامعه WordPress به دلیل مهارت بودن شناخته شده است ، و روش های ساده تر ایجاد بلوک از طریق استفاده از افزونه ها پدید آمده است. در اینجا دو گزینه جذاب وجود دارد:

Block Lab: یک افزونه رایگان که یک رویکرد بصری گرا برای ایجاد بلوک سفارشی ارائه می دهد. در حالی که برخی از تجربه PHP لازم است ، این روند باید برای افرادی که دارای چنین تخصص هستند آشنا باشد.

Advanced Custom Fields Pro: این نسخه PRO از یک افزونه کاملاً استفاده شده شامل عملکرد بلوک های ACF است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مجموعه های میدانی سفارشی را برای استفاده به عنوان بلوک های گوتنبرگ ایجاد کنند. انعطاف پذیری زیاد است و می توان از این بلوک ها در وب سایت شما استفاده کرد.

جاوا اسکریپت و واکنش نشان می دهد

در حالی که بدون شک PHP به عنوان مؤلفه اصلی هسته وردپرس ادامه خواهد یافت ، بخش قابل توجهی از کار UI در حال تغییر به سمت JavaScript است.

این روند فراتر از ساخت بلوک های سفارشی گوتنبرگ و سایر پیشرفتهای پشتی است. همچنین در یک تحول بالقوه در قسمت جلویی نقش دارد.

توسعه دهندگان به طور فزاینده ای رابط های کاربر با قدرت جاوا اسکریپت را ایجاد می کنند زیرا برنامه های وب مترقی کشش را به دست می آورند. این در سناریوهای وردپرس “بدون سر” مشهود است ، جایی که CMS محتوا را برای منابع غیررسمی فراهم می کند.

با توجه به اینکه React کتابخانه ارجح برای وردپرس هسته است ، اضافه کردن آن به ابزار شما از توسعه دهنده و مهارت های وردپرس یک حرکت محتاطانه است. این امر آمادگی را برای هر آنچه در آینده برگزار می کند ، تضمین می کند.

حتی اگر احساس می کنید بعداً به منحنی یادگیری JavaScript و React می پیوندید ، مهم است که توجه داشته باشید که بسیاری از پیاده سازی های جلویی هنوز تجربی هستند. این یک زمان ایده آل برای درگیر شدن است.

مهارت های اساسی وردپرس: بهترین روشهای امنیتی

در حالی که امنیت منحصر به سال 2020 نیست ، اهمیت آن فقط با گذشت زمان شدت می یابد. محافظت از وب سایت خود در برابر مهاجمان بسیار مهم است و تهدیدهای مختلف همچنان ادامه دارد.

حملات نیروی بی رحمانه بدون در نظر گرفتن اندازه ، سایتهای وردپرس را هدف قرار می دهند. بازیگران مخرب میزبان وب را نقض می کنند و بدافزار را منتشر می کنند. علاوه بر این ، آسیب پذیری های جدید در وردپرس هسته ، مضامین و افزونه ها به طور مرتب مشخص می شوند.

از این رو ، تسلط بر بهترین شیوه های امنیتی امری ضروری است. حداقل ، وب سایت شما باید در برابر انواع حملات مشترک ، که اغلب توسط رباتها در جستجوی رمزهای عبور مشترک و پرونده های آسیب پذیر اجرا می شود ، مقاومت کند.

اطمینان از نصب وردپرس شما به روز شده است ، استفاده از رمزهای عبور قوی و استفاده از فایروال یا افزونه امنیتی می تواند بیشتر ربات ها را از بین ببرد. این اقدامات همچنین می تواند بازیگران انسانی را که به دنبال اهداف آسان هستند ، باز دارد.

در حالی که هیچ سیستمی کاملاً از نقض آن مصون نیست ، تقویت امنیت وردپرس یک پیگیری اساسی است. اگر نیاز به ارتقاء مهارت های وردپرس مربوط به امنیت خود دارید ، اکنون زمان ایده آل است.

مهارت های اساسی وردپرس: دسترسی

اهمیت اطمینان از وب سایت شما در دسترس افراد دارای معلولیت (PWD) به طور پیوسته در حال رشد است. این امر صرف نظر از روند توسعه آن ، برای هر وب سایت بسیار مهم است.

با این حال ، دستیابی به دسترسی به وب سایت های وردپرس به دلیل ادغام محصولات شخص ثالث می تواند چالش برانگیز باشد. هر افزونه ای که محتوای آن در قسمت جلویی نمایش داده می شود ، احتمالاً سبک های CSS خود را به همراه دارد. علاوه بر این ، اگر از یک موضوع شخص ثالث استفاده می کنید ، هیچ تضمینی وجود ندارد که دسترسی در طول ایجاد آن اولویت داشته باشد.

آزمایش کلید است. خوشبختانه ، ابزارها و دستورالعمل های مختلف این کار را تا حدی تسهیل می کند. با این حال ، آزمایش دسترسی دستی همچنان ضروری است. این شامل ارزیابی اندازه قلم ، کنتراست رنگ و پیمایش وب سایت با استفاده از تنها یک صفحه کلید است. علاوه بر این ، محتوا را مرور کنید تا اطمینان حاصل شود که برای همه کاربران قابل درک است.

دسترسی هم یک ضرورت اخلاقی و هم به طور بالقوه قانونی است. به عنوان یک طراح وب ، هماهنگی با این حرکت بسیار مهم است. اصول اولیه را تسلط دهید و آنها را در تمام پروژه های خود پیاده سازی کنید.

مهارت های اساسی وردپرس: آینده وردپرس

سالهاست که تحولات وردپرس کمی از پیشرفت های وب گسترده تر به نظر می رسید. با این حال ، CMS اکنون گرفتار شده و با سرعت سریع در حال تحول است.

معرفی یک تجربه ویرایش جدید منجر به روشهای جدید برای شخصی سازی جنبه های مختلف وب سایت های معمولی شده است. در نتیجه ، مهارت ها و تکنیک های وردپرس در طول سالها به نوسازی نیاز دارند.

به طور همزمان ، چالش های مداوم مانند امنیت و دسترسی نیاز به توجه مداوم دارد. پرداختن به این موضوعات بسیار مهمتر از همیشه است که آنها به مشکلات فشرده تبدیل می شوند.

درمجموع ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد ، اما منابع ارزشمند زیادی برای هدایت ما به سمت مسیر درست در دسترس هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT