بالا بردن سرعت ووکامرس

نحوه بالا بردن سرعت ووکامرس

زمان مطالعه 14 دقیقه

یک فروشگاه WooCommerce با بارگیری کند می تواند مشتریان بالقوه را ناامید نماید و منجر به از دست دادن فروش شود. خریداران آنلاین انتظار تجربه های سریع و بدون درز را دارند – حتی تاخیرهای جزئی در زمان بارگیری می تواند آنها را وادار کند که سبد خرید خود را به نفع یک رقیب رها کنند.

در این مقاله، استراتژی‌های عملی برای سرعت بخشیدن به وب‌سایت ووکامرس شما ارائه می‌کنیم.

15 روش برای افزایش سرعت وب سایت های ووکامرس

بیایید 15 نکته اثبات شده بهینه سازی WooCommerce را برای سرعت بخشیدن به فروشگاه آنلاین خود بررسی کنیم.

1. یک سرویس هاستینگ ووکامرس قابل اعتماد را انتخاب کنید

انتخاب ارائه دهنده هاستینگ مناسب برای عملکرد فروشگاه WooCommerce شما بسیار مهم است. هاستینگ WooCommerce مدیریت شده هاستینگر به طور خاص برای سایت های تجارت الکترونیک طراحی شده است و عملکرد فروشگاه آنلاین شما را حتی در هنگام افزایش ترافیک تضمین می کند.

سرویس هاستینگ WooCommerce ما منابع هاستینگ کافی و یک آدرس IP اختصاصی را برای افزایش عملکرد فروشگاه شما ارائه می دهد. در نتیجه، سایت شما برای رسیدگی به حجم ترافیک بالا، ذخیره محصولات متعدد و نمایش تصاویر با وضوح بالا مجهز خواهد شد.

علاوه بر این، برنامه های هاستینگ ما از فناوری کش پیشرفته از طریق LiteSpeed ​​Cache برای WordPress (LSCWP) استفاده می کند. این به طور قابل توجهی فروشگاه های آنلاین WooCommerce را با ذخیره کارآمد صفحات وب برای دسترسی سریع سرعت می بخشد.

هر طرح شامل یک شبکه تحویل محتوای داخلی (CDN) است که پوشش جهانی گسترده ای را برای اطمینان از زمان بارگذاری سریع برای مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهد. این ویژگی برای سایت های WooCommerce با هدف دسترسی جهانی ضروری است.

فراتر از ویژگی های عملکرد، برنامه های هاستینگ WooCommerce ما دارای یک کنترل پنل هاستینگ بصری است. شما به راحتی می توانید درگاه های پرداخت را ادغام نمایید، روش های حمل و نقل را در آن لحاظ کنید و از یک داشبورد کاربرپسند به ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش جامع دسترسی داشته باشید.

2. از یک تم ووکامرس سریع استفاده کنید

انتخاب یک تم ایده‌آل ووکامرس برای بهینه‌سازی عملکرد فروشگاه شما با حفظ ویژگی‌ها و عملکرد غنی آن حیاتی است.

تم سبک وزنی را انتخاب کنید که برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری ساخته شده است. این تضمین می‌کند که سایت‌های WooCommerce و WordPress شما حتی زمانی که با ویژگی‌های تجارت الکترونیک گسترده بارگذاری می‌شوند، پاسخگو باقی می‌مانند.

این تم های وردپرس را در نظر بگیرید که برای افزایش سرعت سایت WooCommerce مناسب هستند:

Astra – معروف به عملکرد سریع و سازگاری، Astra به عنوان یک انتخاب مطلوب در میان بسیاری از صاحبان فروشگاه WooCommerce برجسته می باشد. این برای سرعت طراحی شده است و دارای قالب های آماده برای استفاده تجارت الکترونیک هست تا به شما کمک کند سایت خود را سریع راه اندازی کنید.

Storefront – ساخته شده توسط تیم توسعه هسته WooCommerce، هدف Storefront سادگی و کارایی است. ادغام WooCommerce صاف و عملکرد بهینه وب سایت را ارائه می دهد.

Botiga – با ارائه یک طراحی تمیز و مدرن، Botiga یک تم سبک وزن است که گزینه‌های سفارشی‌سازی را به خطر نمی‌اندازد و به شما امکان می‌دهد ظاهر فروشگاه خود را در عین سریع و کارآمد نگه دارید.

Flatsome – که به دلیل پاسخگویی و انعطاف پذیری خود شناخته شده است، Flatsome برای ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک با بارگذاری سریع عالی است. با سازنده UX بصری خود، شخصی سازی سایت شما ساده است و سرعت و سودمندی را تضمین می کند.

3. افزونه ها و افزونه های WooCommerce را مدیریت کنید

یکی دیگر از جنبه های کلیدی بهینه سازی سرعت ووکامرس، مدیریت استفاده از افزونه های وردپرس و افزونه های ووکامرس است. در حالی که این ابزارها می توانند ویژگی ها و عملکرد سایت شما را افزایش دهند، بارگیری بیش از حد سایت وردپرس شما با افزونه های زیاد می تواند عملکرد آن را کاهش دهد.

ممیزی های منظم برای تعیین اینکه کدام افزونه ها ضروری هستند و کدامیک را می توان حذف کرد، بسیار مهم است. این دستورالعمل ها را برای مدیریت موثر افزونه دنبال کنید:

ارزیابی و اولویت بندی – هر افزونه وردپرس و افزونه WooCommerce را برای تأثیر آن بر عملکرد و ضرورت ارزیابی نمایید. فقط موارد حیاتی برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود را حفظ کنید.

پلاگین های استفاده نشده را حذف نمایید – افزونه ها و افزونه هایی را که فعال نیستند غیرفعال و حذف نصب کنید. این عملیات سایت شما را ساده می کند و امنیت را افزایش می دهد.

افزونه‌های چند منظوره را انتخاب کنید – افزونه‌هایی را انتخاب نمایید که اهداف متعددی را انجام می‌دهند و نیاز به نصب اضافی را به حداقل می‌رسانند. به عنوان مثال، پلاگین های بهینه سازی تصویر را انتخاب کنید که قادر به فشرده سازی تصاویر و تبدیل آنها به فرمت های کارآمد مانند WebP در یک اقدام واحد هستند.

جایگزین های سبک وزن را در نظر بگیرید – به دنبال افزونه هایی باشید که بدون از بین بردن عملکرد ضروری کارآمد هستند. به عنوان مثال، پلاگین های سبک وزن سئو می توانند دید سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بدون نیاز به منابع قابل توجه بهبود بخشند.

4. ذخیره وردپرس را فعال کنید

فعال کردن کش وردپرس می تواند زمان بارگذاری فروشگاه شما را به شدت کاهش دهد. ذخیره سازی یک نسخه ثابت از محتوای شما را ذخیره می کند. این امکان دسترسی سریع‌تر را برای بازدیدکنندگان بازگشتی بدون نیاز به بارگیری مجدد کل داده‌های وب‌سایت برای هر بازدید فراهم می‌نماید.

هاستینگر یک فناوری پیشرفته ذخیره اشیاء را برای همه برنامه های هاستینگ WooCommerce ارائه می دهد. این ویژگی سایت‌های وردپرس و ووکامرس را با ذخیره کردن عناصری که اغلب به آنها دسترسی پیدا می‌کنند، مانند کوئری‌های پایگاه داده، در حافظه، تقویت می‌کند و عملکرد سایت را بهبود می‌بخشد.

برای فعال کردن کش کردن شی Hostinger، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد اکانت هاستینگر خود شوید و به وب سایت مبتنی بر WooCommerce خود بروید.

در داشبورد hPanel خود، روی WordPress Overview کلیک کنید.

3. اطمینان حاصل کنید که LiteSpeed ​​نصب شده است. اگر اینطور نیست، روی Install کلیک کنید.

4.پس از نصب LiteSpeed، گزینه Object Cache را با روشن کردن آن فعال کنید.

از طرف دیگر، می توانید از یک افزونه کش وردپرس مانند WP Rocket استفاده کنید. WP Rocket که به دلیل رابط کاربر پسند خود شناخته گردیده، ویژگی‌های ذخیره‌سازی گسترده‌ای از جمله ذخیره‌سازی صفحه وب، بارگذاری پیش ‌بارگیری حافظه پنهان و فشرده‌سازی فایل استاتیک را برای افزایش سرعت سایت شما ارائه می‌دهد.

5. از یک شبکه تحویل محتوا استفاده کنید

استفاده از CDN می تواند یک تغییر بازی برای بهینه سازی سرعت صفحه ووکامرس شما باشد. یک CDN دارایی های ثابت سایت شما، مانند تصاویر، را در یک شبکه جهانی از سرورها ذخیره می کند. هنگامی که شخصی از سایت شما بازدید می کند، این دارایی ها از نزدیکترین سرور تحویل داده می شوند و زمان بارگذاری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

همانطور که قبلا ذکر شد، هاستینگر شامل یک CDN داخلی برای مشتریان ما است. این ویژگی بارگذاری سریع صفحه، ظرفیت مدیریت یکپارچه افزایش ترافیک و محافظت قوی در برابر حملات DDoS و سایر تهدیدات امنیتی را فراهم می کند.

در اینجا نحوه فعال کردن CDN Hostinger آمده است:

وارد داشبورد hPanel خود شوید و به قسمت Performance → CDN بروید.

در بخش وضعیت CDN، روی Enable کلیک کنید.

پس از فعال شدن، 24 تا 48 ساعت فرصت دهید تا تنظیمات DNS به طور کامل منتشر شوند.

علاوه بر این، خدمات CDN دیگری برای سایت های وردپرس مانند Cloudflare، KeyCDN و StackPath وجود دارد که سرعت و امنیت مشابهی را ارائه می دهند.

6. فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر

تصاویر محصول با وضوح بالا برای نمایش اقلام فروشگاه WooCommerce شما حیاتی هستند. با این حال، اگر بهینه سازی نشوند، می توانند به یک وب سایت کند کمک کنند. فایل‌های تصویری بزرگ زمان بارگذاری فروشگاه WooCommerce شما را افزایش می‌دهند و بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارند.

برای رفع این مشکل، باید تصاویر ووکامرس را فشرده و بهینه کنید. این فرآیند حجم فایل را بدون کاهش کیفیت کاهش می‌دهد که منجر به بارگذاری سریع‌تر می‌شود.

چندین پلاگین فشرده سازی تصویر در مخزن وردپرس وجود دارد، مانند Smush، ShortPixel و Imagify. این افزونه‌ها می‌توانند به‌طور خودکار تصاویر را هنگام آپلود فشرده کنند و به‌طور یکپارچه در روال مدیریت سایت شما ادغام شوند.

پیاده سازی بارگذاری تنبل یکی دیگر از استراتژی های موثر بهینه سازی تصویر وردپرس است. بارگذاری تنبل اجازه می دهد تا تصاویر وب سایت WooCommerce شما به محض مشاهده بارگذاری شوند. این می تواند زمان بارگذاری اولیه صفحه، به ویژه در صفحات محصول دارای تصاویر متعدد را به شدت کاهش دهد.

بسیاری از پلاگین های مدرن مانند WP Rocket قابلیت بارگذاری تنبل را ارائه می دهند و این فرآیند بهینه سازی تصویر را در سایت شما ساده می کنند.

7. تحویل ویدیو را بهینه کنید

استفاده از ویدئوها در ویترین محصولات شما می تواند جذابیت فروشگاه WooCommerce شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این حال، هاستینگ فایل های ویدئویی بزرگ به طور مستقیم در وب سایت شما می تواند منجر به کاهش زمان بارگذاری صفحه شود.

یک روش توصیه شده این هست که ویدیوهای خود را در یک پلتفرم هاستینگ ویدیو مانند YouTube آپلود نموده و سپس این فیلم ها را در سایت وردپرس خود جاسازی کنید. این رویکرد تقاضای ذخیره سازی و پهنای باند را در سرور هاستینگ شما به حداقل می رساند و به سرعت بخشیدن به سایت های WooCommerce کمک می کند.

علاوه بر این، این پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو برای تنظیم خودکار کیفیت پخش ویدیو بر اساس دستگاه بیننده و اتصال اینترنت طراحی شده‌اند. این تضمین می کند که مشتریان شما هنگام تماشای ویدیوها در فروشگاه آنلاین شما از یک تجربه تماشای یکپارچه لذت می برند.

8. محدودیت حافظه وردپرس را افزایش دهید

WooCommerce ممکن است برای اجرای موثر به محدودیت حافظه وردپرس بالاتری نیاز داشته باشد. افزایش محدودیت حافظه به جلوگیری از خطاها و به حداقل رساندن تاخیر در پردازش درخواست کمک می کند و منجر به عملکرد روان تر فروشگاه WooCommerce شما می شود.

برای اکثر سایت های WooCommerce، تنظیم محدودیت حافظه وردپرس روی حداقل 256 مگابایت توصیه می گردد. این مقدار حافظه منابع کافی را برای رسیدگی به درخواست ها و پشتیبانی از کاربران متعدد به طور همزمان تضمین می کند. برای سایت های بزرگتر با افزونه های زیاد یا ترافیک بالا، ممکن است محدودیت حافظه بالاتری لازم باشد.

مشتریان هاستینگ می توانند به سرعت محدودیت حافظه سایت خود را از طریق hPanel افزایش دهند. به این صورت است:

از داشبورد hPanel خود به قسمت Advanced → PHP Configuration بروید.

به تب گزینه های PHP دسترسی پیدا کنید، سپس به سمت پایین به قسمت memoryLimit بروید.

3. در صورت نیاز محدودیت حافظه PHP را به سمت بالا تنظیم نمایید.

9. نسخه PHP را به روز کنید

حفظ یک نسخه به روز PHP برای بهینه سازی سرعت سایت WooCommerce شما حیاتی است. نسخه‌های جدیدتر PHP معمولاً پیشرفت‌هایی در سرعت اجرا و مدیریت منابع به ارمغان می‌آورند و به یک وب‌سایت کارآمدتر کمک می‌کنند.

برای کاربران هاستینگر، در اینجا نحوه به روز رسانی نسخه PHP خود در hPanel آمده است:

در داشبورد hPanel خود، به Advanced → PHP Configuration بروید.

به تب نسخه PHP بروید، جایی که لیستی از نسخه های PHP موجود را پیدا خواهید کرد.

آخرین نسخه را انتخاب نموده و روی Update کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

هاستینگر همچنین یک بررسی کننده سازگاری وردپرس و PHP ارائه می دهد. این ویژگی نسخه اصلی و فعلی PHP سایت شما را بررسی می‌ نماید و توصیه می‌کند در صورت لزوم به نسخه سازگار تغییر دهید.

برای استفاده از بررسی ‌کننده سازگاری ما، به وردپرس → نمای کلی در داشبورد hPanel خود بروید. به دنبال بخش نسخه PHP و نسخه وردپرس بگردید تا تنظیمات فعلی خود را بررسی نمایید. اگر از نسخه PHP پشتیبانی شده استفاده می کنید، به صورت زیر ظاهر می شود:

اگر خود را در یک نسخه پشتیبانی نشده می بینید، روی دکمه تغییر کلیک کنید تا نسخه PHP سایت خود را به نسخه پشتیبانی شده به روز کنید.

10. جاوا اسکریپت، CSS و HTML را کوچک کنید

کوچک کردن اسکریپت های جاوا اسکریپت، CSS و HTML با حذف کاراکترهای اضافی مانند فضای خالی، نظرات و جداکننده ها، اندازه آنها را بدون تغییر در عملکرد بهینه می کند. این کاهش اندازه فایل منجر به زمان بارگذاری سریعتر وب سایت می شود.

علاوه بر این، بسیاری از وب‌سایت‌ها کدهای غیرضروری را از افزونه‌ها یا تم‌های غیرفعال جمع‌آوری می‌کنند و عملکرد را کاهش می‌دهند. شما می توانید با حذف اسکریپت ها و شیوه نامه های بی نیاز، به خصوص بارگذاری اسکریپت های مربوط به ویژگی های بلااستفاده سایت، سرعت سایت خود را افزایش دهید.

برای کوچک کردن اسکریپت های خود و حذف کدهای اضافی، این روش ها را در نظر بگیرید:

از افزونه ها استفاده کنید – افزونه های وردپرس مانند WP Rocket، Autoptimize، و W3 Total Cache می توانند به طور خودکار فایل های جاوا اسکریپت، HTML و CSS را کوچک کنند. آنها همچنین به مشخص کردن و برش اسکریپت های استفاده نشده در سایت شما کمک می کنند.

بهینه سازی دستی – برای کسانی که تخصص توسعه وب دارند، تنظیم دستی کد سایت شما برای حذف اسکریپت های غیر ضروری و کوچک کردن فایل ها یک گزینه است. این رویکرد نیازمند احتیاط برای جلوگیری از مشکلات عملکرد سایت است.

11. پایگاه داده ووکامرس را پاک کنید

با گذشت زمان، پایگاه داده WooCommerce شما ممکن است داده‌های غیرضروری مانند بازبینی‌های محصول قدیمی، گزینه‌های گذرا منقضی شده و داده‌های سفارش منقضی شده را جمع‌آوری کند که منجر به نفخ در پایگاه داده شود. چنین داده‌هایی می‌توانند با طولانی‌کردن اجرای کوئری‌های پایگاه‌داده، به سرعت بارگذاری سایت‌ها کمک کنند و بر عملکرد کلی سایت تأثیر بگذارند.

پاک کردن پایگاه داده WooCommerce شما از داده های غیر ضروری می تواند کارایی جستجوی پایگاه داده را افزایش دهد و سایت وب سایت وردپرس شما را در دراز مدت سرعت بخشد. در اینجا نحوه پاکسازی پایگاه داده WooCommerce آمده است:

از افزونه های بهینه سازی پایگاه داده استفاده کنید – ابزارهایی مانند WP-Optimize یا Advanced Database Cleaner به شما کمک می کند پایگاه داده وردپرس خود را تمیز کنید. آنها یک رابط بصری برای حذف ویرایش های پست، پیش نویس ها، نظرات و گزینه های گذرا بدون نیاز به تعامل مستقیم پایگاه داده ارائه می دهند.

پاکسازی دستی از طریق phpMyAdmin – برای کسانی که تخصص فنی دارند، phpMyAdmin کنترل بیشتری بر پاکسازی پایگاه داده وردپرس فراهم می کند. این رویکرد شامل شناسایی دستی و حذف جداول یا ورودی های غیر ضروری است. برای جلوگیری از حذف تصادفی داده های حیاتی احتیاط کنید.

12. بازبینی های وردپرس را محدود کنید

وردپرس به طور خودکار ویرایش های پست ها و صفحات شما را در حین ویرایش ذخیره می کند و به بازیابی نسخه های قبلی کمک می نماید. با این حال، تعداد بیش از حد ویرایش های وردپرس می تواند پایگاه داده شما را بزرگ کند و به طور بالقوه سرعت سایت شما را کند کند.

برای افزایش سرعت فروشگاه WooCommerce خود، می توانید تعداد ویرایش های وردپرس را محدود کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

از یک پلاگین استفاده کنید – افزونه هایی مانند WP-Optimize روشی بصری برای کنترل و محدود کردن ویرایش ها ارائه می دهند و در نتیجه کارایی پایگاه داده شما را بهینه می کنند.

wp-config.php را تغییر دهید – همچنین می‌توانید مستقیماً با افزودن کد به فایل wp-config.php، محدودیت بازبینی تنظیم کنید. افزودن تعریف (“WP_POST_REVISIONS”، 5)؛ برای تعیین حداکثر 5 ویرایش در هر پست. این مقدار را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

13. از افزونه Anti Spam استفاده کنید

نظرات هرزنامه همچنین می تواند پایگاه داده شما را پر کند و منجر به نفخ غیر ضروری و کند کردن فروشگاه ووکامرس شما شود. برای مبارزه با نظرات اسپم در وردپرس و حفظ سرعت سایت خود، نصب یک افزونه ضد هرزنامه مانند Akismet را در نظر بگیرید.

Akismet نظرات را با پایگاه داده گسترده اسپم جهانی خود ارجاع متقابل می کند و به طور موثر مانع از نفوذ محتوای ناخواسته به سایت شما می شود. پس از نصب افزونه، باید یک کلید Akismet API دریافت کنید که از طریق دستورالعمل‌های پس از فعال‌سازی در دسترس است.

هنگامی که کلید API در دسترس است، تنظیمات برگزیده مدیریت نظر و مدیریت هرزنامه را در تنظیمات افزونه پیکربندی کنید. سپس Akismet فرآیند فیلتر کردن هرزنامه ها را خودکار می کند و به سرعت و کارایی پایدار فروشگاه WooCommerce شما کمک می کند.

14. AJAX Cart Fragments را غیرفعال کنید

WooCommerce از قطعات سبد خرید AJAX برای به روز رسانی پویا محتویات سبد خرید استفاده می کند و نیازی به بارگیری مجدد صفحه هر بار که محصولی اضافه می شود را از بین می برد. این ویژگی، در حالی که برای تجربه کاربر مفید است، می‌تواند درخواست‌های AJAX اضافی ایجاد کند و به طور بالقوه سرعت سایت شما را در صفحات داده‌های غیرضروری سبد خرید کند نماید.

بنابراین غیرفعال کردن قطعات سبد خرید WooCommerce AJAX می تواند عملکرد را به خصوص در صفحات غنی از محتوا افزایش دهد. برای غیرفعال کردن قطعات سبد خرید AJAX، باید کد سفارشی را در فایل functions.php تم خود وارد کنید. کد می تواند شبیه زیر باشد:

این قطعه ارزیابی می کند که آیا صفحه فعلی صفحه اول است یا خیر، و در این صورت، اسکریپت قطعات سبد خرید را حذف می کند. شرط (is_front_page()) را در صورت لزوم تغییر دهید تا در صفحات مختلف اعمال شود.

سپس به WooCommerce → Settings بروید و تب محصولات را انتخاب کنید. سپس، پس از افزودن موفقیت آمیز، صفحه Redirect به سبد خرید را فعال کرده و به پایین اسکرول کنید تا روی ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

هنگام اجرای کد سفارشی احتیاط کرده تا از مشکلات ناخواسته عملکرد سایت جلوگیری کنید. لازم است قبل از تغییر فایل های موضوعی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

15. از صفحه بندی برای مطالب خود استفاده کنید

پیاده سازی صفحه بندی برای لیست های محصولات، نظرات و بخش های بررسی در فروشگاه ووکامرس شما می تواند با کاهش تعداد موارد بارگذاری شده در هر صفحه، سرعت سایت را افزایش دهد.

این رویکرد درخواست‌های سرور را کاهش داده و سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می‌دهد، که به ویژه برای فروشگاه‌هایی با موجودی‌های بزرگ یا مناطق تعامل فعال مفید است. صفحه بندی همچنین با ساده کردن ناوبری سایت، تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

برای افزودن صفحه بندی به سایت وردپرس خود، ابتدا تنظیمات پوسته خود را بررسی کنید. بسیاری از تم های سازگار با WooCommerce گزینه های صفحه بندی داخلی را در پانل های سفارشی سازی خود ارائه می دهند.

همچنین می توانید از افزونه های وردپرس مانند Pagination by BestWebSoft استفاده کنید. چنین افزونه‌هایی تنظیمات صفحه‌بندی قابل تنظیم و فرآیند پیاده‌سازی آسان‌تر را حتی بدون مهارت کدنویسی ارائه می‌دهند.

اگر با کدنویسی راحت هستید، می توانید با تغییر فایل functions.php طرح زمینه یا با استفاده از یک تم فرزند، صفحه بندی را به صورت دستی اضافه کنید. نمونه زیر نمونه کدی است که می توانید به فایل اضافه نمایید:

این قطعه صفحات آرشیو محصولات WooCommerce شما را برای نمایش 10 محصول در هر صفحه پیکربندی می کند. می توانید تعداد را برای برآورده کردن نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

نحوه تست عملکرد سایت ووکامرس

آزمایش دوره ای سایت ووکامرس برای اطمینان از عملکرد آن بسیار مهم می باشد. ابزارهای تست سرعت وب سایت مانند PageSpeed ​​Insights و GTMetrix بینش های ارزشمندی را در مورد سرعت بارگذاری، زمان بارگذاری و عملکرد کلی سایت شما ارائه می دهند.

PageSpeed ​​Insights که توسط گوگل توسعه یافته است، نسخه موبایل و دسکتاپ سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. این امتیازات را بر اساس Core Web Vitals ارائه می دهد که برای یک تجربه مثبت کاربر ضروری است:

Largest Contentful Paint (LCP) زمان بارگذاری محتوای اصلی صفحه را اندازه گیری می کند، در حالت ایده آل در عرض 2.5 ثانیه.

تأخیر ورودی اول (FID) زمانی را از زمانی که کاربر برای اولین بار با سایت شما تعامل می کند تا زمانی که مرورگر به آن تعامل پاسخ می دهد، با هدف کمتر از 100 میلی ثانیه ارزیابی می کند.

تغییر چیدمان تجمعی (CLS) تغییرات طرح‌بندی غیرمنتظره را در طول مرحله بارگذاری کمیت می‌دهد، با امتیاز زیر 0.1 مطلوب است.

برای تست سایت خود با ابزار تست سرعت گوگل، مراحل زیر را دنبال کنید:

به صفحه PageSpeed ​​Insights دسترسی پیدا کنید.

آدرس سایت ووکامرس خود را وارد کرده و روی آنالیز کلیک نمایید.

گزارش تفصیلی را مرور کنید، که به تشریح بهبودهای بالقوه و نحوه بارگیری سایت شما در مقایسه با استاندارد Core Web Vitals می‌پردازد.

برای کاربران هاستینگر، hPanel به طور یکپارچه با PageSpeed ​​Insights ادغام می شود و دسترسی به داده های عملکرد را ساده می کند. در اینجا نحوه مشاهده گزارش شما آمده است:

به داشبورد hPanel بروید و به Performance → Page Speed ​​دسترسی پیدا نمایید.

نوع دستگاه، دسکتاپ یا موبایل را انتخاب کنید. سپس روی آنالیز کلیک فرمایید.

گزارش تست سرعت وب سایت ظاهر می شود و روشی مناسب برای نظارت بر بهبودها یا تشخیص مشکلات ارائه می دهد.

در حالی که PageSpeed ​​Insights بر معیارهای تجربه کاربر تأکید دارد، GTMetrix دیدگاه‌های متفاوتی در مورد عوامل عملکرد فنی مانند زمان بارگیری کامل، اندازه کل صفحه و تعداد درخواست‌ها ارائه می‌کند. این ابزار تست سرعت نیز پیشنهاداتی برای بهبود سرعت وب سایت شما ارائه می دهد.

نتیجه

بهینه سازی عملکرد فروشگاه WooCommerce برای ارائه یک تجربه خرید یکپارچه به مشتریان شما بسیار مهم است. در این راهنما، ما استراتژی‌های مختلفی را برای سرعت بخشیدن به فروشگاه‌های WooCommerce، از انتخاب شرکت هاستینگ مناسب تا استفاده از صفحه‌بندی در صفحات شما، بررسی کرده‌ایم.

فراتر از اجرای این استراتژی‌های بهینه‌سازی عملکرد WooCommerce، نظارت و تنظیم منظم توصیه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که فروشگاه WooCommerce شما سریع، پاسخگو و جلوتر از رقبا باقی می‌ماند.

سوالات متداول ووکامرس را تسریع کنید

این بخش به رایج ترین سوالات در مورد نحوه افزایش سرعت فروشگاه های ووکامرس پاسخ خواهد داد.

چه چیزی باعث کندی سایت ووکامرس من می شود؟

یک سایت کند ووکامرس می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، مانند بارگذاری بیش از حد سرورها، تصاویر بزرگ بهینه نشده، افزونه های زیاد و تم های قدیمی. علاوه بر این، مسائل امنیتی مانند حملات brute force، به ویژه مواردی که URL ورود به سایت وردپرس را هدف قرار می‌دهند، ممکن است به کندی فروشگاه WooCommerce کمک کنند.

آیا می توانم یک سایت ووکامرس را بدون تخصص فنی افزایش دهم؟

بله، شما می توانید سرعت سایت WooCommerce خود را بدون دانش فنی گسترده افزایش دهید. با انتخاب یک برنامه هاستینگ بهینه شده برای WooCommerce، مانند سرویس هاستینگ WooCommerce Hostinger، شروع نموده و از ابزارهای سرعت سایت مانند افزونه های کش و بهینه سازهای تصویر استفاده نمایید.

آیا WooCommerce می تواند ترافیک بالا را بدون از دست دادن عملکرد مدیریت کند؟

اگر ووکامرس به درستی پیکربندی شده باشد، می‌تواند حجم ترافیک بالایی را بدون کاهش عملکرد مدیریت کند. اطمینان از منابع کافی سرور، انتخاب راه حل هاستینگ مقیاس پذیر و اعمال بهبود عملکرد، مانند وب سرور، بسیار مهم است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT