آمار برتر وردپرس

22 آمار برتر وردپرس: تعریف روندها و بینش ها برای سال 2024

زمان مطالعه 9 دقیقه

وردپرس که در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ایجاد شد، به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای مناسب برای هر نوع وب سایتی تبدیل شده است.

وردپرس خواه یک وبلاگ ساده، یک فروشگاه تجارت الکترونیک پر از ویژگی یا یک نمونه کار آنلاین باشد، مجموعه ای غنی از افزونه ها و تم ها را برای ایجاد آسان یک وب سایت و ایجاد یک حضور آنلاین قوی ارائه می دهد.

اگر به دنبال استفاده حداکثری از این پلتفرم هستید، به خواندن ادامه دهید.

10 آمار برتر وردپرس که باید بدانید

وردپرس توسط 43.2 درصد از کل وب سایت ها استفاده می شود. در میان آنهایی که با CMS شناخته شده ایجاد شده اند، سهم بازار حتی بالاتر است – 62.8%.

روزانه بیش از 500 سایت وردپرس ایجاد و منتشر می شود.

جستجوهای وردپرس دارای حجم جهانی ماهانه 2.6 میلیون است که می تواند حدود 323000 بازدید داشته باشد.

دایرکتوری وردپرس در حال حاضر حدود 60000 افزونه رایگان و 12000 تم رایگان ارائه می دهد.

WooCommerce محبوب ترین پلتفرم نرم افزار تجارت الکترونیک با 38.74 درصد سهم بازار است.

امروزه بیش از 4.6 میلیون فروشگاه با WooCommerce ساخته گردیده که معادل 9.1٪ از کل سایت های تجارت الکترونیک است.

به طور متوسط ​​هر 22 دقیقه یک سایت وردپرس مورد حمله قرار می گیرد.

افزونه های قدیمی مسئول 92 درصد از گزارش های آسیب پذیری وردپرس هستند.

بدافزار و دسترسی غیرمجاز به درب پشتی دو روش رایج هک وردپرس می باشند.

تا به امروز بیش از 1200 WordCamp در 395 شهر در 65 کشور برگزار شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهم بازار پلتفرم، روند تجارت الکترونیک، جامعه در حال رشد و موارد دیگر، ادامه مطلب را بخوانید.

آمار استفاده از وردپرس

هنوز به دنبال پلتفرم سایت سازی مناسب هستید؟ این آمار استفاده از وردپرس به شما ایده بهتری می دهد که چرا استفاده از وردپرس به نفع شماست.

1. حدود 43 درصد از تمام وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند

وردپرس محبوب ترین پلتفرم ساخت وب سایت است که تقریباً نیمی (43.2٪) از تمام وب سایت ها را تامین می کند.

دلایل مختلفی وجود دارد که به محبوبیت وردپرس کمک می کند، از جمله رابط کاربر پسند آن، گزینه های سفارشی سازی گسترده، پشتیبانی قوی از جامعه، و مقیاس پذیری برای انواع مختلف وب سایت.

2. وردپرس با سهم 62.8٪ بر بازار CMS تسلط دارد

در طول دهه‌های گذشته، وردپرس همواره سریع‌ترین CMS در حال رشد بوده است.

امروزه، سهم بازار CMS جهانی 62.8٪ است که 10 برابر بیشتر از Shopify، نزدیکترین رقیب خود (6.2٪) است. سایر ابزارهای محبوب سایت سازی عبارتند از Wix (3.8٪)، Squarespace (3٪) و Joomla (2.5٪).

3. اکثر سایت های وردپرس بر روی آخرین نسخه اجرا می شوند

نسخه 6 توسط اکثریت قریب به اتفاق سایت های وردپرس (78.1٪) استفاده می شود، در حالی که 16.4٪ و 4.8٪ به ترتیب در نسخه 5 و 4 در حال اجرا هستند. تنها 0.4 درصد از وب سایت های وردپرسی از نسخه 3 استفاده می کنند.

آخرین به روز رسانی اصلی، وردپرس 6.4 “Shirley”، یک تم همه کاره بیست و بیست و چهار و بسیاری از پیشرفت های گوتنبرگ را معرفی می کند، که ایجاد محتوا را حتی یکپارچه تر می گرداند.

4. بیش از 500 سایت جدید وردپرس به صورت روزانه ظهور می کنند

تا سال 2024، 810 میلیون سایت وردپرس وجود دارد و تعداد آنها همچنان به سرعت در حال افزایش است. در واقع روزانه بیش از 500 وب سایت از طریق WordPress.org منتشر می شوند.

اگرچه خود این پلتفرم رایگان می باشد، اما برای ایجاد یک سایت وردپرس باید یک طرح میزبانی وردپرس و یک نام دامنه را ایمن کنید. برای راحتی شما، اگر در برنامه های سالانه ما مشترک شوید، هاستینگر برای سال اول یک نام دامنه سفارشی را به صورت رایگان شامل می شود.

5. WordPress.com برای وبلاگ نویسی محبوب است

نباید با WordPress.org منبع باز اشتباه گرفته شود، WordPress.com یک پلتفرم وبلاگ نویسی است که تمام جنبه های فنی ایجاد سایت را مدیریت می کند. این به مبتدیان این امکان را می دهد که صرفاً روی تولید محتوا تمرکز کنند.

با توجه به سهولت استفاده، جای تعجب نیست که کاربران WordPress.com بیش از 52.3 میلیون پست وبلاگ و بیش از 4.9 میلیون صفحه وب را در ژانویه 2024 منتشر کردند.

میزان مشارکت برای محتوای WordPress.com نیز بالا است، به طور متوسط ​​تقریباً 50 میلیون نظر در ماه تنها در طول سال 2023 داشته است.

6. حجم جستجوی وردپرس به 3.2 میلیون ماهانه می رسد

وردپرس یک شگفتی یکباره نیست. با وجود هجوم سازندگان جدید سایت و سیستم های مدیریت محتوا، مردم همچنان علاقه زیادی به وردپرس نشان می دهند.

بین 14 ژانویه تا 10 فوریه 2024، 3.2 میلیون جستجوی وردپرس در گوگل انجام شد که نشان دهنده محبوبیت و ارتباط گسترده این پلتفرم است.

آمار پلاگین ها و تم های وردپرس

یکی از نکات کلیدی فروش وردپرس، میزان افزونه های رایگان آن است. یک پلاگین برای تقریباً هر عملکردی که نیاز دارید وجود دارد، و به راحتی می‌توانید ظاهر سایت خود را با یک موضوع منحصر به فرد سفارشی کنید.

آمار وردپرس زیر وضعیت فعلی افزونه‌ها و تم‌های وردپرس را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام یک را نصب کنید.

7. 59 هزار افزونه رایگان در فهرست وردپرس وجود دارد

اگر یک وبلاگ نویس یا صاحب کسب و کار با بودجه محدود هستید، لازم نیست برای توسعه دهندگان وب پول خرج کنید.

دایرکتوری پلاگین وردپرس در حال حاضر دارای 59639 افزونه رایگان است که راهی آسان و مقرون به صرفه برای بهبود عملکرد سایت شما ارائه می دهد.

گفته می‌شود، داشتن افزونه‌های فعال بیش از حد می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را کند نماید یا حتی آن را بی‌پاسخ کند.

8. Yoast SEO بیشترین نصب و بازبینی افزونه وردپرس است

افزونه سئو دارای بیش از 5 میلیون نصب و حدود 25000 بررسی کاربر می باشد که میانگین امتیاز آن 4.8 از 5 است.

افزونه هایی مانند WooCommerce، Jetpack، Akismet Anti Spam، Contact Form 7 و Wordfence Security نیز تعداد کاربران فعال مشابهی دارند.

9. فقط 62 پلاگین بیش از 1 میلیون نصب فعال دارند

در حالی که بیش از 59 هزار افزونه موجود است، تنها 62 مورد از آنها با موفقیت به مرز 1 میلیون رسیده اند.

اینها شامل برخی از بهترین افزونه های وردپرس است که ممکن است با آنها آشنا باشید، مانند All in One SEO (AIOSEO)، MonsterInsights، LiteSpeed ​​Cache، و Starter Templates for Astra.

10. نزدیک به 12 هزار تم رایگان در وردپرس موجود است

وردپرس طراحی وب سایت را آسان می کند و حدود 12000 تم رایگان را ارائه می دهد که می توانید آن را به دلخواه شخصی سازی کنید.

همچنین می‌توانید تم‌های ممتاز را از بازارهای شخص ثالث مانند ThemeForest دانلود کنید. دارای حدود 17000 موضوع در دسته بندی های مختلف است که هزینه هر مجوز 5-299 دلار است.

11. Astra یکی از بهترین قالب های وردپرس رایگان است

Astra با بیش از 1 میلیون بارگیری فعال و بیش از 5000 بررسی، یکی از محبوب ترین قالب های وردپرس رایگان در بازار است.

ماهیت سبک وزن و سازگاری آن با صفحه سازهای محبوب از جمله دلایل زیادی است که باعث گردیده تا این اندازه در بین کاربران وردپرس محبوب شود. بعلاوه، Astra دارای بیش از 100 قالب سایت است که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند و جذب بازدیدکنندگان را آسان تر می کند.

آمار تجارت الکترونیک وردپرس

برای کسب و کارهای کوچک، ایجاد یک حضور دیجیتال قوی به جای یک گزینه به یک ضرورت تبدیل شده است. طبق آخرین آمار تجارت الکترونیک، 56.6 درصد از مشتریان خرید آنلاین را به جای خرید در فروشگاه ترجیح می دهند.

در این بخش، ما چهار آمار استفاده از تجارت الکترونیک وردپرس را گردآوری کرده‌ایم تا شما را در ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک پررونق راهنمایی کنیم.

12. فروشگاه های WooCommerce 9.1٪ از کل سایت های تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند

WooCommerce محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای وردپرس است. این افزونه توسط 21 درصد از سایت های وردپرس و 9.1 درصد از کل فروشگاه های تجارت الکترونیک در اینترنت استفاده می شود.

آگودا، سیسکو و انویدیا از جمله برندهای برتری هستند که از WooCommerce برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک با عملکرد بالا و پر از ویژگی ها استفاده می کنند.

13. بیش از 290 میلیون کاربر WooCommerce را دانلود کرده اند

ووکامرس از زمان آغاز به کار توسط 292,096,298 کاربر وردپرس نصب شده است که به طور متوسط ​​روزانه 30000 بار دانلود می شود.

این آمار خیره کننده توانایی WooCommerce را، حتی با وجود تعداد زیادی پلتفرم تجارت الکترونیک در حال ظهور برای ماندن در بالاترین سطح بازی خود نشان می دهد.

14. WooCommerce سهم بازار پلتفرم تجارت الکترونیک را رهبری می کند

در سال 2023، WooCommerce پلتفرم نرم افزار تجارت الکترونیک پیشرو بود و 38.74% از کل سهم بازار را به خود اختصاص داد. Woo Themes، که همچنین متعلق به شرکت مادر WooCommerce Automattic است، با 14.95٪ در رتبه دوم قرار گرفت.

دیگر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی که در این لیست قرار گرفتند عبارتند از: فروشگاه‌های آنلاین Squarespace (14.67٪)، Shopify (10.32٪) و Wix Stores (8.09٪).

15. بیش از 4.6 میلیون فروشگاه در WooCommerce در حال اجرا هستند

شکی نیست که WooCommerce نقش بزرگی در بخش خرده فروشی آنلاین بازی می کند. در واقع، تا سه ماهه اول سال 2024، 4648008 سایت تجارت الکترونیک زنده با WooCommerce ساخته شده است.

از نظر محصول، لوازم خانگی و پوشاک با حدود 250000 فروشگاه، هر کدام از فروشگاه‌های تجاری و صنعتی (166000) و همچنین مواد غذایی و نوشیدنی (157000) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمار امنیتی وردپرس

وردپرس علیرغم اینکه یکی از امن ترین سیستم های مدیریت محتوا است، از حملات سایبری و آسیب پذیری های امنیتی در امان نیست.

برای محافظت از سایت خود در برابر تهدیدات، اجازه دهید برخی از آمارهای مهم امنیتی وردپرس را مورد بحث قرار دهیم.

16. هر 22 دقیقه یک سایت وردپرس مورد حمله قرار می گیرد

ایمن نگه داشتن سایت شما کمک زیادی به جلب اعتماد مشتری و حفظ شهرت مثبت برای برند شما می کند.

متأسفانه، مسائلی مانند گذرواژه‌های ضعیف و افزونه‌ها یا تم‌های آسیب ‌پذیر به طور مداوم نقاط ورود هکرها را برای دسترسی به سایت شما فراهم می‌کنند.

در حالی که عدد دقیقی وجود ندارد، کارشناسان تخمین می‌زنند که تقریباً 13000 سایت وردپرس روزانه هک می‌شوند. برای درک بهتر، این تعداد برابر با 390000 حمله در ماه و 4.7 میلیون حمله در سال است.

17. افزونه های وردپرس مسئول 92 درصد از گزارش های آسیب پذیری هستند

طبق WP Scan، حدود 38000 آسیب پذیری وردپرس تا به امروز گزارش شده است. اکثریت قریب به اتفاق (92٪) از افزونه های وردپرس هستند، در حالی که هسته و تم های وردپرس به ترتیب تنها 3٪ و 5٪ را تشکیل می دهند.

18. بدافزار رایج ترین نوع روش هک است

Sucuri، یکی از افزونه های پیشرو فایروال وردپرس، دریافت که 72.7 درصد از آلودگی های سایت ناشی از بدافزار است. دسترسی غیرمجاز به درب پشتی و هرزنامه سئو در مرحله بعدی قرار دارند که 69.6٪ و 46.7٪ از کل هک های وردپرس را تشکیل می دهند.

رایج ‌ترین روش‌های هک شامل فیشینگ (8.1%)، تخریب‌ها (6.7%)، ایمیل‌ها (5.9%) و droppers (1%) است.

19. Wordfence هر روز 330 میلیون بازدید را مسدود می کند

وقتی صحبت از محافظت از وب سایت می شود، پلاگین های زیادی وجود ندارند که بهتر از Wordfence کار کنند.

در زمان نگارش این مقاله، این افزونه با موفقیت بیش از 6.4 میلیارد حمله brute-force، بیش از 4.2 میلیارد سوء استفاده و حدود 142000 آدرس IP مخرب را در 30 روز گذشته مسدود کرد. همچنین بیش از 4.7 میلیون فایل مخرب را شناسایی کرد.

انجمن وردپرس و رویدادها

هر سال، وردپرس یک سری کنفرانس به نام WordCamps برگزار می کند که مشارکت کنندگان، کاربران و توسعه دهندگان وردپرس را از سراسر جهان گرد هم می آورد.

برای یادگیری حقایق جالب در مورد این رویدادها و اهمیت آنها در شکل دادن به جامعه وردپرس، ادامه مطلب را بخوانید.

20. اولین WordCamp در سال 2006 برگزار شد

18 سال پیش، مت مولنوگ، بنیانگذار وردپرس، اولین WordCamp را در سان فرانسیسکو برگزار کرد. از آن زمان، جوامع محلی وردپرس صدها رویداد خود را سازماندهی کرده اند.

21. WordCamp در 395 شهر در 65 کشور برگزار شده است

تا به امروز، در اینجا 1210 WordCamp در 395 شهر، 65 کشور و 6 قاره برگزار شده است.

این اعداد قرار است حتی بیشتر شوند و 18 رویداد آینده مرتبط با وردپرس برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. موارد قابل توجه عبارتند از WordCamp آسیا در ماه مارس، WordCamp اروپا در ژوئن و WordCamp US در سپتامبر.

22. وردپرس از طیف وسیعی از زبان های محلی پشتیبانی می کند

با توجه به جامعه بزرگ جهانی و جذابیت جهانی آن، وردپرس بومی سازی محتوا را جدی می گیرد.

تیم‌های ترجمه این پلتفرم 208 زبان از جمله عربی، چینی، اندونزیایی، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی را با موفقیت منتشر کرده‌اند.

نتیجه

وردپرس محبوب ترین پلتفرم ساخت وب سایت است که تقریباً نیمی از وب سایت های زنده را تامین می کند. با راه اندازی بیش از 500 وب سایت جدید وردپرس هر روز، سهم بازار تنها بیشتر خواهد شد.

اگر به دنبال ایجاد اولین وب سایت خود هستید، اکنون زمان مناسبی است که این سیستم مدیریت محتوای متن باز را امتحان کنید.

سوالات متداول آمار وردپرس

چند درصد از مردم از وردپرس استفاده می کنند؟

بر اساس آخرین داده های W3Techs، 43.2٪ از تمام وب سایت ها از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می کنند. در میان سایت هایی که با CMS شناخته شده ساخته شده اند، این درصد حتی بالاتر است – 62.8%.

آیا وردپرس هنوز در حال رشد است؟

بله، روزانه بیش از 500 وب سایت وردپرسی راه اندازی می شود. طبق گوگل ترندز، حجم جستجوی وردپرس نیز در 12 ماه گذشته ثابت بوده است.

مهمتر از آن، با برنامه ریزی 18 رویداد جهانی مرتبط با وردپرس برای امسال، انتظار می رود که جامعه وردپرس به رشد خود ادامه دهد.

چه تعداد از وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند؟

تا سال 2024، 810 میلیون وب سایت وردپرسی وجود دارد. حدود 20 درصد (تقریباً 163.5 میلیون) از آن‌ها فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی هستند که با استفاده از WooCommerce ساخته شده‌اند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT