آموزش فروش عکس استوک در سایت Alamy

نحوه فروش عکس استوک در سایت Alamy

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد سایت‌های تخصصی فروش عکس استوک بسیار زیاد و متنوع هستند و ما در وبلاگ موارد بسیار زیادی از آنها را به صورت جداگانه بررسی کرده‌ایم. برخی سایت‌ها سخت‌گیری‌هایی در موضوعات برای فروش عکس استوک دارند و برخی این محدودیت‌ها را کمتر دارند. در این بین، فروش عکس استوک در سایت Alamy یک گزینه مناسب برای عکاسانی خواهد بود که به دنبال درامد پسیو (Passive Income) هستند.

سایت Alamy چیست؟

 دلار فروش عکس استوک در سایت Alamy

سایت Alamy یک سایت بریتانیایی فروش آنلاین عکس استوک است که با هدف فروش عکس عکاسان تازه‌کار و حتی دانشجویان مستعد عکاسی شکل کرفته است. این سایت روزانه ۱۰۰ هزار عکس جدید را از ۱۷۳ کشور دنیا به مجموعه خود اضافه می‌کند و بنابر گفته سایت، ماهیانه یک میلیون دلار مبلغ حاصل از فروش عکس را به عکاسان فعال در این سایت واریز می‌نماید.

سایت Alamy مجموعه متنوعی از انوع عکسها با موضوعات مختلف به همراه تصاویر وکتوری و فوتیج را هم برای فروش در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تقسیم بندی کلی عکس‌ها در سایت Alamy چگونه است؟

فرایند فروش عکس استوک در سایت Alamy

سایت Alamy به روش‌های مختلف در صفحه اول خود عکس‌ها را تقسیم بندی کرده است. به عنوان مثال برای حالت جستجوی عکس، عکس‌ها را بر اساس کیفیت، و نوع عکس‌برداری تقسیم بندی کرده است. یک تقسیم بندی دیگر سایت Alamy، شامل تقسیم بندی موضوعی است که به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  • دسته اخبار و سرگرمی: در این دسته می‌توان عکس‌های خبری روز دنیا یا عکس‌های هنرمندان، بازیگران، سیاستمدارن و ورزشکاران را برای چاپ در مجلات و یا وبلاگ خبری یافت.
  • دسته تصاویر وکتوری و نقاشی دیجیتال: در این دسته می‌توان نقاشی‌‌های دیجیتال (به صورت پیکسلی) یا تصاوی وکتوری را جستجو و آنها را دانلود کرد.
  • دسته سبک زندگی: این دسته تصاویر کلی از زندگی افراد، مسافرت، آشپزی، تفریح و مناظر طبیعی و … را یافت.
  • دسته عکس‌ تاریخی: در این دسته عکس‌های بسیار قدیمی و سیاه و سفید و البته با کیفیت خوب را می‌توان پیدا کرد و دانلود نمود.

فروش عکس استوک در سایت Alamy

نحوه فروش عکس استوک در سایت Alamy

یکی از مزایای سایت Alamy این است که سختگیری‌های زیادی مانند برخی سایت‌های استوک ندارد و راحت‌تر می‌توان برای فروش فعالیت کرد. مراحل فروش عکس استوک به صورت زیر است:

۱) وارد سایت Alamy شوید و در پایین صفحه واقع در فوتر سایت روی گزینه Become a contributor کلیک کنید.

۲) در صفحه جدید روی گزینه Get started واقع در وسط صفحه کلیک کنید.

۳) فرم مربوط به Sign up as a contributor را باید پر کنید. شماره تلفن غیر واقعی از یک کشور دیگر را وارد نمایید و آدرس و کد پستی غیر واقعی همان کشور را هم وارد نمایید (بهتر است فرایند ثبت نام با VPN یا VPS انجام گیرد).

دورکاری فروش عکس استوک در سایت Alamy

۴) در بخش Are you a گزینه Photographer را انتخاب کنید و همچنین بهتر است در بخش Email preferences گزینه Yes, I’d like to receive emails انتخاب شود. همچنین Distribution offer و Novel use offer هم Yes باشد.

۵) بعد از ساخت اکانت، به شما راهنمایی خواهد شد که استاندارد عکسها با چه فرمت‌ها و سایزهایی باید ارایه شود.

۶) شما می‌توانید عکس‌‌هایی برای فروش در نظر دارید را آپلود کنید. برای آپلود عکس می‌تواند با استفاده از نرم افزار Filezilla، آنها را FTP کنید.

۷) بعد از آپلود عکس‌ها، تیم کنترل کیفیت سایت، عکس‌ها را بررسی می‌کنند تا شما استاندارد لازم را رعایت کرده باشید. فرایند بررسی چند روزه طول خواهد کشید.

۸) اگر از مرحله کنترل کیفی عکسی عبور کرد، باید برای عکس عنوان و همچنین تگ گذاشته شود تا در هنگام سرچ مشتری آن را پیدا کند.

۹) بعد از ۲۴ ساعت، عکس جهت فروش در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

۱۰) شما به عنوان عکاس به مرور زمان با افزایش فروش یا قرار دادن عکس‌های بسیار خاص و جذابی که توجه تیم کنترل کیفی سایت را جلب کند، می‌توانید رنک معتبر (QC Rank) دریافت کنید که فرایند بررسی عکس شما راحت‌تر شده و همچنین محدودیت کمتری در آپلود عکس خواهید داشت.

۱۱) پس از فروش عکس استوک در سایت Alamy ، میزان ۵۰ درصد مبلغ فروش به سایت تعلق می‌گیرد و ۵۰ درصد دیگر به اکانت شما ذخیره می‌شود. در پایان هر ماه تسویه پرداخت انجام می‌گیرد که شما می‌توانید به راحتی با استفاده از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی مجموعه اول پرداخت، درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل کنید.

نقد کردن درآمد ارزی پی پال

امتیاز 3/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

12 دیدگاه

  1. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید. من چند روزه تقریبا پنج روزه که توی این سایت ثبت نام کردم و عکس آپلود کردم ولی هنوز تایید نشده مشکل از کجاست؟هیچ پیغامی دریافت نکردم تاحالا

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام
      شما باید منتظر بمانید

    2. میلاد گفت:

      سلام
      اگه شما موفق به فروش عکس شدید تو این سایت میتونم از یه جایی باهاتون درارتباط باشم و سوال بپرسم؟؟

      1. فرید امیری گفت:

        سوالاتتون رو می‌تونید همینجا بپرسید، تا اگر دیگران هم سوالی مشابه شما دارند، ببینند.

        1. میلاد گفت:

          بله
          یه سوالم اینه که آیا عکس حداقلش باید ۱۷ مگ باشه حجمش؟

  2. میلاد گفت:

    سلام و وقت بخیر
    آیا برای کار کردن داخل این سایت باید آی پی غیرایرانی داشته باشیم یا میشه با همین اینترنت خودمون کار کنیم؟

    1. فرید امیری گفت:

      بهتره موقع فعالیت، با ip غیر ایران وارد بشید

  3. مصطفی گفت:

    سلام روزتون بخیر لطفا نحوه تکمیل اطلاعات مالیات tax سایت alamy رو توضیح بدید…بنده با vps انگلستان عضو شدم و تعدادی عکس هم آپلود شد فقط نیاز هست اطلاعات تکس رو به درستی کامل کنم ممنون

  4. Sara گفت:

    سلام من در این سایت ثبت نام کردم فقط به سوال اگر عکسی فروش رفت جایی از من حسابی نخواستن کجا میره پولش میشه راهنمایی کنید

    1. نیما نوبخت گفت:

      درود
      پس از رسیدن به درامد جهت دریافت نیاز به حساب پی پال می باشد.

  5. سارا گفت:

    سلام،
    برای ساخت اکانت نوشته شماره و آدرس غیر واقعی برای کشور دیگه ای بنویسید
    آدرس و شماره تماس ندارم میشه کمک کنید

  6. سیروس گفت:

    سلام ، دوست گرامی با شماره تلفن و آدرس چه باید ؟؟؟ ایران بزنیم که فکر کنم دیپورت میشیم … چه باید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT