وردپرس 6.3

وردپرس 6.3 عملکرد سئوی LCP را ارتقا می دهد

زمان مطالعه 4 دقیقه

وردپرس اعلام کرد که نسخه وردپرس 6.3 که برای انتشار در آگوست 2023 برنامه ریزی شده است، به وب سایت ها کمک می کند تا نمرات SEO Core Web Vitals بهتری را به دست آورند.

سرعت صفحه یک عامل کوچک رتبه بندی در گوگل است و مهم است زیرا می تواند منجر به فروش بالاتر و بهبود بازدید و کلیک تبلیغات شود.

تمرکز بر تجربه کاربر می‌تواند به مدت زمانی که کاربر با یک وب‌سایت درگیر می‌شود، اینکه آیا سایت را توصیه می‌کند و آیا دوباره و دوباره بازمی‌گردد کمک کند.. یک تجربه کاربری خوب سنگ بنای رشد است.

بزرگترین عنصر صفحه

بزرگترین عنصر صفحه یا LCP معیاری است که مدت زمان لازم برای ارائه بزرگترین بلوک تصویر یا متن را اندازه می‌گیرد. این معیار درک کاربر از مدت زمان بارگذاری یک صفحه وب را آشکار کند. چیزی که اندازه گیری می شود همان چیزی است که بازدید کننده سایت در مرورگر خود می بیند و به آن viewport می گویند.

بهینه سازی های وردپرس در نسخه 6.3 در استفاده دقیق از ویژگی های HTML برای دستیابی به بهترین عملکرد Core Web Vitals متمرکز است.

وردپرس 6.3: Fetch Priority که در HTML

Fetch Priority که در HTML به عنوان fetchpriority نوشته شده است، یک ویژگی HTML از عناصر صفحه وب (منابع) مانند تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت است. هدف fetchpriority این است که به مرورگر بگوید کدام منابع صفحه وب باید سریع‌تر دانلود شوند تا محتوایی را که بازدیدکننده سایت در مرورگر خود می‌بیند، در پورت دید او ارائه دهد.

محتوایی که در ویوپورت نیست، یعنی محتوایی که کاربر برای دیدن آن باید صفحه را به پایین اسکرول کند، نسبت به محتوایی که در بالای صفحه و در نمای بازدیدکنندگان سایت قرار دارد، اولویت کمتری دارد. fetchpriority به ناشر اجازه می دهد تا کنترل کند کدام منابع دارای اولویت بالا و کدام یک دارای اولویت پایین است.

وردپرس 6.3 دارای ویژگی جدیدی است که ویژگی fetchpriority را به تصویری که به احتمال زیاد در نمای بازدیدکنندگان سایت ظاهر می شود اضافه می کند.

در اطلاعیه وردپرس آمده است:

اکنون وردپرس به‌طور خودکار ویژگی fetchpriority را با مقدار «بالا» به تصویری که به احتمال زیاد تصویر LCP تعیین می‌کند، اضافه می‌کند، یعنی تصویری که بزرگترین عنصر محتوایی در ویوپورت است.

این ویژگی به مرورگر می گوید که این تصویر را اولویت بندی کند، حتی قبل از اینکه طرح بندی را محاسبه کند، که معمولاً LCP را بین 5 تا 10٪ بهبود می بخشد. یکی از کارهای جالبی که وردپرس با fetchpriority انجام می دهد این است که فقط برای تصاویری با حداقل اندازه آستانه اعمال می شود. یعنی ویژگی fetchpriority برای منابع کوچک مانند دکمه ناوبری اعمال نخواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های fetchpriority خودکار وردپرس این است که هرگز یک ویژگی fetchpriority موجود را لغو نمی کند.

وردپرس 6.3: تکنیک Lazy Loading

اولین چیزهایی که یک بازدیدکننده سایت هنگام بازدید از یک وب سایت در مرورگر خود می بیند، گفته می شود که در ویوپورت است. عناصر صفحه وب که هنگام بازدید بازدیدکنندگان سایت ضروری است دیده شوند، باید در اولویت قرار گیرند. لازم نیست عناصری که در زیر نمای اول قرار دارند فورا دانلود شوند.

تکنیک Lazy Loading راهی است برای اینکه به مرورگر بگوییم کدام تصاویر و آی فریم برای بارگیری اولین صفحه نمایش درگاه حیاتی نیستند. استفاده از Lazy Loading اجازه می دهد تا عناصر صفحه وب که ضروری است ابتدا دانلود شوند. وردپرس در ابتدا ویژگی Lazy Loading را بر روی تمام تصاویر یک صفحه وب، صرف نظر از مهم بودن یا نبودن آن اجرا کرد. وردپرس 6.3 این مشکل را با تشخیص اینکه کدام تصاویر حیاتی هستند حل می کند.

در نهایت فرآیند جدید برای تشخیص نمای اولیه و اعمال ویژگی‌های fetchpriority و بارگذاری می‌تواند برای بهینه‌سازی‌های بیشتر در نسخه‌های بعدی وردپرس استفاده شود. ویژگی Lazy Loading برای تصاویر مهم اعمال نمی شود و آن تصاویر با بیشترین سرعت ممکن دانلود می شوند.

تغییرات ممکن است بر افزونه های شخص ثالث تأثیر بگذارد

وردپرس به توسعه دهندگان افزونه که با منطق Lazy Loading کار می کنند هشدار داد. اکنون یک تابع واحد جدید وجود دارد که هر دو ویژگی fetchpriority و loading را کنترل می کند.

توسعه دهندگانی که به منطق قدیمی وابسته بودند ممکن است نیاز داشته باشند افزونه های خود را به روز کنند. این امر برای ناشران مهم است که از آن آگاه باشند تا بدانند پس از به‌روزرسانی به وردپرس 6.3، به‌روزرسانی افزونه‌های خود را نیز در اولویت قرار دهند.

وردپرس 6.3 بهینه سازی سفارشی را لغو نمی کند

با این روز رسانی جدید کاربرد خودکار هر دو ویژگی fetchpriority و Lazy Loading برنامه های سفارشی آن ویژگی ها را لغو نمی کند.

در این اطلاعیه آمده است:

با استفاده از عملکرد جدید در هر جایی که تصاویر در هسته وردپرس ارائه می شوند، پشتیبانی از سفارشی سازی نیز بهبود یافته است.

این تابع هرگز ویژگی‌هایی را که قبلاً ارائه شده‌اند لغو نمی‌کند، بنابراین اگر قبل از فراخوانی این تابع، ویژگی fetchpriority یا بارگیری را روی یک تصویر تنظیم کنید، ویژگی به همان شکلی که هست حفظ می‌شود. به خاطر داشته باشید که هرگز fetchpriority=”high” و loading=”lazy” را برای یک عنصر تنظیم نکنید. اگر تابع با این دو ترکیب ویژگی با هم روبرو شود، یک هشدار ایجاد می کند.

SEO Core Web Vitals بهتر برای وردپرس

علاوه بر موارد فوق، وردپرس همچنین چندین باگ را برطرف کرد که بر اجرای صحیح این ویژگی ها برای بهینه سازی بزرگترین عنصر صفحه تأثیر می گذاشت. وقتی صحبت از بهینه سازی تصویر برای سئو می شود، وردپرس 6.3 در نهایت تجربه سئوی کاملاً بهینه ای را ارائه می دهد که به وب سایت ها کمک می کند تا امتیازات LCP بالاتری کسب کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت