پایونیر یا پی پال

پایونیر یا پی پال؟ مقایسه دو شرکت پایونیر و پی پال

زمان مطالعه 5 دقیقه

پایونیر یا پی پال ؟ انتخاب میان دو شرکت بزرگ پرداخت بین المللی است. اگر شما با انتقال پول بین المللی سر و کار دارید و یا قصد خرید از سایت های خارجی را دارید، حتما نام پی پال (PayPal) یا پایونیر (Payoneer) را شنیده اید و احتمالا اینکه خدمات کدام یک بهتر است، مردد شده اید. هر دو این شرکت بزرگ و قدرتمند هستند اما با توجه به موقعیت شما، استفاده از یکی از آنها ممکن است به دیگری برتری داشته باشد. لذا در این مقاله قصد داریم به مقایسه پایونیر و پی پال بپردازیم و نقاط ضعف و قوت هر یک را برشماریم پس با اول پرداخت همراه باشید.

پایونیر چیست؟

پایونیر در سال 2005 تاسیس شده است و برندی است که بستر انتقال پول آنلاین، پرداخت های دیجیتال و تامین سرمایه ها در گردش مشتریان را بر عهده دارد. payoneer همچنین در سراسر جهان عضو خدمات مسترکارت نیز می باشد و شرکت هایی مانند گوگل، airbnb و فایور از خدمات پایونیر استفاده می کنند.

نکات مثبت پایونیر

پایونیر در بیش از 200 کشور ساپورت می شود و از 150 ارز محلی پیشتیبانی می کند. با استفاده از خدمات این شرکت شما می توانید با کارت بانکی، مستقیما پول را به صورت نقدی برداشت کنید و همچنین به هر کشوری دوست دارید، پول منتقل کنید.

هزینه های پایونیر در هر انتقال حدودا سه دلار است که اندکی بالا به نظر می رسد اما در مقابل دریافت پول با پایونیر هیچ کارمزدی ندارد. اگر در آمریکا زندگی می کنید، می توانید با استفاده از چک الکترونیکی یا همان e-check نیز پرداخت کنید. سرویس پرداخت صورت حساب پایر، امکان پرداخت وجه به مشتریان را بسیار آسان کرده است به طوری که شما می توانید از طریق یک اپلیکیشن موبایل این پرداخت را انجام دهید.

مستر کارت های Prepaid انتقال وجه را تسهیل می کنند. علاوه بر اینکه این کارت برای انجام هر نوع تراکنشی حتی تراکنش های آنلاین قابل استفاده است و مبالغی که به حساب شما واریز می شوند، به جای آنکه به حساب بانکی آنلاین شما واریز شوند و سپس به حساب بانک محلی شما منتقل شوند، به طور مستقیم به حساب مسترکارت پایونیر شما واریز می شوند.

این بدان معناست در صورتی که شما به پول خود نیاز داشته باشید، دسترسی به این وجوه راحت تر خواهد بود. این کارت در تمامی دستگاه های ATM دنیا قابل استفاده است اما حداکثر سقف روزانه آن 2500 دلار است. با توجه به کارمزد های این شبکه، حدود یک درصد از مبلغ تراکنش ارزی بین المللی برای کارمزد از شما دریافت می شود.

پایونیر دارای یک پنل راهنما است که ساپورت مشتریان را بر عهده دارد و البته ای منبعی کامل برای تمامی اطلاعاتی است که شما در مورد این شبکه به آن نیاز خواهید داشت. payoneer در چندین کشور دفتر دارد و از طریق ایمیل، تلفن، و یا چت آنلاین امکان ارتباط با پشتیبانان پایونیر وجود دارد.

نکات منفی پایونیر

زمانی که شما پایونیر را با پی پال مقایسه می کنید متوجه می شونید که نرخ کارمزد و هزینه های پایونیر بیشتر است. ضمن آنکه برای شروع استفاده از خدمات پایونیر باید حتما ابتدا مبلغی به حساب شما واریز شود. یکی دیگر از نکات منفی پایونیر، عدم امکان ارسال پول به شرکت های دیگر است. یعنی انتقال از پایونیر به پایونیر فقط ممکن است و این موضوع زمانی که یکی از مشتریان شما در پایونیر حساب ندارد و شما قصد واریز پول به ایشان را دارید، احتمالا دردسر ساز می شود.

وابسته به کشوری که تراکنش انجام می شود، پایونیر یک هزینه تبدیل ارز از 2 تا 2.75 درصد دریافت می کند. ضمن آنکه اگر از ارزی خارج از لیست استفاده کنید؛ مشمول نرخ ارز مسترکارت نیز می شوید. پایونیر بر خلاف اکثر سرویس های انتقال پول، برای استفاده از مسترکارت هزینه سالانه دریافت می کند.

پی پال چیست؟

کمتر کسی پیدا می شود که نام پی پال را نشنیده باشد، زیرا این شرکت برای چندین سال متوالی فعالیت کرده است و به عنوان یکی از پلتفرم هایی با ایجاد تحول در بانکداری آنلاین شناخته می شود. پی پال اولین برندی بود که سیستم های بانکی آنلاین را در اواخر دهه 90 آغاز کرد. استفاده از این پلتفرم، آسان و راحت است. ضمن آنکه در بیش از 200 کشور فعال بوده و از 25 ارز پشتیبانی می کند.

اگر از محدودیت استفاده از سایت برای برخی صرف نظر کنیم، این سایت برای فرستنده و گیرنده پول رایگان است. امروزه بیش از 210 میلیون حساب پی پال فعال وجود دارد. این برند به دلیل انعطاف پذیری بسیار در مشارکت با سیستم های پرداخت پیشرو مانند Tipalti برای بهینه سازی تراکنش ها شناخته شده است.

نکات مثبت پی پال

پی پال شناخته ترین برند در زمینه پرداخت است. همچنین Paypal با پلتفرم های حسابداری بسیاری و CRM فراوانی همکاری می کند تا به صورت خودکار بسیاری از پرداخت ها و انتقال ها را انجام دهند. از آنجایی که این شرکت برای مدت طولانی خدمات خود را ارائه می دهد، سرویس های متنوعی مانند مسترکارت (که پیشتر گفتیم پایونیر نیز ارائه می دهد) به کاربران خود، بدون هزینه سالانه می دهد. موضوعی که در پایونیر در صورت پرداخت هزینه ممکن است.

تا سال 2017 بیش از 200 میلیون کاربر فعال در سیستم پی پال وجود داشته اند. و بخشی از قدرت این برند به خاطر قدمت آن می باشد. بسیاری از افراد و کمپانی ها بر این باورند که داشتن حساب پی پال مانند داشتن یک حساب بانکی است.

برای استفاده از پی پل، لزومی به افتتاح حساب نیست و شما می توانید با استفاده از درگاه پی پال با مستر کارت حتی در سیستم پی پال تراکنش انجام دهید. با این حال اگر شما مرتبا از پی پال استفاده یم کنید، بهتر است نسبت به افتتاح حساب پی پال اقدام کنید. اگر اطلاعاتی در زمینه نحوه ایجاد اکانت پی پال ندارید، می توانید این مقاله را مطالعه کنید تا روند کار به صورت کامل به شما آموزش داده شود.

پی پال قابلیت PayPal Payouts را دارد که به شما امکان ارسال همزمان پول تا 10 هزار نفر را می دهد.

نکات منفی پی پال

اگر حساب شما در پی پال وریفای نشده است، حتما با محدودیت های حساب مواجه می شوید. یک گیرنده پول تا سقف 5000 دلار از طریق UI می تواند دریافت کند و اگر پرداخت از طریق API صورت گیرد، تا حدود 15000 دلار قابلیت پرداخت وجود دارد. اگر پرداخت های پی پال ناموفق باشد، و ارائه دلیل برای آن نیز منطقی نباشد، احتمالا محدودیت های حساب شدیدتر خواهد بود. پی پال به عنوان یک سیستم سخت گیر در احزار هویت شناخته می شود.

مساله دیگری که در خصوص پی پال وجود دارد، این است که در برخی از مواقع، بدون اینکه اخطار و یا هشداری از سوی این شرکت صادر شود، حساب بلاک یا لیمیت می شود. این موضوع برای کسب و کار ها و مشاغل کوچک اغلب دردسر ساز می شود.

کارمزد تراکنش های پی پل وابسته به شرایط مختلف، متفاوت است:

  • کشوری که حساب پی پال در آن ایجاد شده است.
  • اینکه شما از حساب بانکی استفاده می کنید یا از موجودی پی پال
  • اینکه شما از کردیت کارت استفاده می کنید یا دبیت کارت
  • تراکنش بین المللی است یا خیر

تمامی مواردی هستند که در میزان کارمزد موثرند.

مقایسه پایونیر و پی پال در یک نگاه

خواه یک بیزینس کوچک داشته باشید، یا هدایت یک تیم فریلنسری را دنبال کنید، انتقال های بین المللی می تواند یک روند پر هزینه باشد. اینکه شما از چه روشی برای پرداخت استفاده می کنید، تاثیر بسیاز زیادی در زمان، هزینه ها و سهولت و آسانی انجام این کار دارد. وقتی که نوبت به پرداخت های جهانی می رسد، شما به یک شرکت خدماتی نیاز دارید که بتواند تمامی نیاز های شما را برآورده کند.

تفاوت های اساسی بین Payoneer و PayPal در هزینه های انتقال (کارمزد)، امنیت و روابط بین شبکه ای می باشد. پی پال ایمن تر است و کارمزد آن نسبت به پایونیر کمتر است. پی پال شبکه بزرگ تری از نقل و انتقالات را شامل می شود و ارسال و دریافت پول را به سراسر جهان آسان می کند. انتقال پول در پی پال اغلب یک تا دو روز کاری طول می کشد، در حالی که معاملات پایونیر طی صفر تا سه روز کاری انجام می شود.

برای افتتاح حساب پی پال، می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.
امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT