شروع کار به عنوان یک فریلنسر

چگونه به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کنیم؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

کار کردن به شیوه فریلنسینگ مزایای زیادی را به همراه دارد، به همین دلیل میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را به عنوان شغل تمام وقت انتخاب کرده اند. شروع کار به عنوان یک فریلنسر موفق را در ادامه بررسی میکنیم.

در چند سال گذشته دورکاری و کار از خانه بسیار متداول شده است و افراد زیادی کار فریلنسری را به مشاغل اداری و سنتی ترجیح می دهند.

با این حال تبدیل شدن به یک فریلنسر به نظر می رسد آسان نیست. در ابتدا باید روی بسیاری از پیش نیازها کار کنید. در این مقاله به بررسی پیش نیازها و چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر تمام وقت میپردازیم.

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: اهداف خود را مشخص کنید

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: اهداف خود را مشخص کنید

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: اهداف خود را مشخص کنید

قدم اول در مسیر تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق این است که دلایل خود را برای کار کردن به عنوان یک فریلنسر مشخص کنید.

آیا این تغییر را از روی انتخاب انجام می دهید یا به دلیل ناامیدی از شغل اداری خود؟ آیا میخواهید فریلنسری را برای چند ماه یا چندین سال دنبال کنید؟ آیا می خواهید آن را به صورت تمام وقت یا پاره وقت انجام دهید؟ آیا فریلنسری یک شغل پاره برای شما است یا منبع اصلی درآمدتان؟

مشخص بودن اهداف برای کار کردن به عنوان یک فریلنسر بسیار مهم است. بنابراین قبل از اینکه وارد دنیای فریلنسینگ شوید، به دقت اهداف خود را مشخص کنید.

در مورد خدماتی که ارائه میدهید فکر کنید

در مورد خدماتی که ارائه میدهید فکر کنید

در مورد خدماتی که ارائه میدهید فکر کنید

هنگامی که دلایل خود را برای تغییر شغل و فعالیت به صورت فریلنسری مشخص کردید، باید در مورد خدماتی که می خواهید به صورت فریلنسری انجام دهید، فکر کنید.

فهرستی از مهارت‌هایی که در شغل قبلی‌تان در آنها خوب بودید یا کارهایی که قبلاً به عنوان سرگرمی انجام می‌دادید و می‌توانید به صورت فریلنسری در آن ها کار کنید، در نظر بگیرید.

اگر قبلاً در جایی کار نکرده اید، از خود بپرسید چه چیزهایی بیشتر شما را مجذوب خود می کند که و میتوانید به صورت فریلنسینگ در آن ها کار کنید.

به عملکرد خدمات فریلنسری مختلف نگاه کنید و بهترین را انتخاب کنید یا میتوانید از یک فریلنسر راهنمایی بگیرید.

هنگام انتخاب خدمات اصلی به زمان و تلاشی که نیاز دارند و سودآوری آنها توجه کنید. همچنین رقبای خود را نیز بررسی کنید. اگر خدمات اصلی شما در بازار بیش از حد اشباع شده است، در تغییر آن تردید نکنید، حتی اگر خیلی در آن مهارت دارید.

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: آموزش ببینید

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: آموزش ببینید

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: آموزش ببینید

پس از تجزیه و تحلیل خدماتی که می‌خواهید به صورت فریلنسری انجام دهید و تعریف اهداف، قدم بعدی دریافت آموزش مناسب است.

مرحله آموزش به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول شامل تقویت مهارت ها و بخش دوم آشنایی با نحوه کار فریلنسینگ است.

هدف اصلی شما تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه مهارت‌های فریلنسری است، بنابراین بهتر از هرکسی می‌دانید چه دوره‌هایی را باید بگذرانید.

پلتفرم هایی مانند Udemy، Coursera، LinkedIn Learning، Skillshare، و بسیاری دیگر می توانند به شما در پیدا کردن دوره ها کمک کنند.

همچنین میتوانید در مورد نحوه کار پلتفرم های فریلنسری مختلف، مانند Upwork و Fiverr هستید، آموزش ببینید. دو دوره زیر میتوانند به شما در این مسیر کمک کند.

Fiverr Freelancing 2022: Sell Fiverr Gigs Like The Top 1% (برای فروشندگان Fiverr)

How to Dominate Freelancing on Upwork (برای فروشندگان Upwork)

روی پورتفولیو خود کار کنید

پورتفولیو شامل پروژه های گذشته ای است که روی آنها کار کرده اید. نشان دادن تجربه در پروژه های مشابه به شما کمک می کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید.

یک پورتفولیو خوب میتواند شما از سایر رقبا متمایز کند. بنابراین برای جمع آوری تمام پروژه های مرتبطی که در گذشته انجام داده اید وقت بگذارید. افزودن نمونه کارها نیز به همان اندازه مهم است.

بخش‌هایی در پلتفرم‌های فریلنسری وجود دارد که میتوانید نمونه کارهای خود را اضافه کنید، همچنین می‌توانید یک وب‌سایت شخصی نیز ایجاد کنید و پروژه‌های خود را در آنجا قرار دهید.

نمونه‌های مربوطه را در زیر هر گیگ یا سرویس قرار دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند، به خصوص اگر چندین سرویس را همزمان ارائه می‌دهید.

حتی اگر مبتدی هستید و هیچ نمونه کاری ندارید نگران نباشید. مشتریان محلی را جستجو کنید و پیشنهاد دهید که بدون هزینه روی پروژه های آنها کار کنید تا برای خود یک پورتفولیو بسازید.

حتی میتوانید خودتان یک پروژه را انجام دهید و بعداً از آن برای نمونه کار خود استفاده کنید. پروژه های دیگران را به عنوان نمونه کار خود به مشتریان ارائه ندهید.

پلتفرم فریلنسرینگ مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که برای معرفی مشتریان آماده شدید، گام بعدی انتخاب پلتفرم مناسب است. قیمت‌گذاری و کمیسیون پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنید تا سودآوری را محاسبه کنید، بررسی کنید خدمات مشتریان آنها چقدر پاسخگو است، که فرآیند مصاحبه و قرارداد را ارزیابی کنید. همچنین در مورد رقبای خود در بازار تحقیق کنید.

پس از بررسی پلتفرم های مختلف فریلنسری:

یکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

هنگام انتخاب پلتفرم، خود را فقط به چند عامل محدود نکنید، مانند اینکه چقدر راحت می‌توانید شغلی به‌عنوان فروشنده جدید پیدا کنید، تعداد مشاغل موجود یا سهولت شروع به کار.

با رشد خود به عنوان یک فریلنسر و ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان، اهداف بزرگتری تعیین کنید.

همچنین می‌توانید در چند پلتفرم ثبت‌نام کنید، ولی روی پلتفرمی تمرکز کند که بهترین نتایج را ایجاد می‌کند. در آینده باید به دنبال فرصت های قرارداد مستقیم برای کار با مشتریان باشید.

یک اشتباه کوچک می تواند منجر به بسته شدن حساب شما شود و شما را به جایی که شروع کرده اید بازگرداند. بنابراین مراقب باشید! شما میتوانید از طریق لینکدین و فیس بوک مشتری و پروژه های فریلنسری را جذب کنید.

شروع کار به عنوان یک فریلنسر: روی ارتباطات خود کار کنید

حفظ مشتری برای پروژه های آینده و برنده شدن در پروژه با یک پیشنهاد جذاب، به میزان ارتباط شما بستگی دارد. هرچه ارتباط شما موثرتر باشد، احتمال اینکه مشتری را جذب کنید، بیشتر می شود. بنابراین بهبود مهارت های ارتباطی بسیار مهم است.

برای اینکه بتوانید از رقبای خود متمایز شوید، چند نکته ارتباطی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • مکالمات شما باید مختصر و دقیق باشد.
  • سوالات مرتبط بپرسید.
  • اشتباهات خود را بپذیرید.
  • فیدبک را با نگرش مثبت بگیرید.
  • هنگام صحبت کردن، لحن حرفه ای خود را حفظ کنید.
  • مشتریان را تحت فشار قرار ندهید.
  • صبور و شفاف باشید.

می توانید برای بهبود مهارت های ارتباطی خود در دوره های زیر شرکت کنید:

  • The Art of Communications – Become A Master Communicator
  • Communication Fundamentals: How To Communicate Better
  • Improve Your English Communication Skills Specialization

اهمیت مکالمات متنی را نمی توان نادیده گرفت. به جای تماس های ویدیویی یا صوتی، توصیه میکنیم ارتباط متنی با مشتریان خود داشته باشید. زیرا مکالمات متنی راحت‌تر هستند و زمان دارید که قبل از صحبت کردن فکر کنید.

یک فریلنسر موفق شوید

نکات و مراحل این مقاله میتواند برای شروع کار فریلنسری به شما کمک کند. با این حال مانند هر سرمایه گذاری شروع کار به عنوان فریلنسر میتواند چالش های خود را داشته باشد.

هنگام انجام اولین پروژه های خود صبور باشید و در یک حوزه خاص مهارت های خود را تقویت کنید.

اگر حتی پس از رعایت نکات مطرح شده در مقاله مشتری پیدا نمی کنید، ممکن است دچار اشتباهاتی شده باشید. در این صورت باید تمام مراحلی که طی کرده اید را بررسی کنید.

امتیاز 2/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT