شرکت Etsy

کاهش رتبه سهام شرکت Etsy

زمان مطالعه < 1 دقیقه

آنا آندریوا (Anna Andreeva)، تحلیلگر مشهور شرکت مدیریت دارایی Needham & Company، روز دوشنبه دیدگاه خود را در مورد سهام شرکت Etsy (NASDAQ:ETSY) از «خرید» به «هولد» کاهش داده و هدف قیمتی خود برای سهام این شرکت را که قبلاً 150 دلار بود، با توجه به بدتر شدن چشم انداز کوتاه مدت اقتصاد کلان حذف کرده است. اما مجدداً تأکید می کند که دیدگاه بلندمدت وی برای این شرکت همچنان مثبت می باشد. در این خبر به بررسی کاهش رتبه سهام شرکت Etsy می پردازیم.

سهام شرکت Etsy

این تحلیلگر با ارائه یک تصویر کوتاه مدت بدبینانه برای غول تجارت الکترونیک، وضعیت رو به وخامت اقتصاد را برجسته می کند و معتقد است که شرکت ممکن است هنوز اثرات کامل آن را تجربه نکرده باشد: “ماهیت اختیاری کوتاه مدت مدل ETSY به طور فزاینده ای در معرض خطر است.”

بنابراین، Needham ارزیابی های GMS ’22/’23 را کاهش می دهد و تأکید می کند که نرخ مؤثر مالیاتی می تواند به 15 تا 17 درصد در سال 23 تغییر کند و آن فشارهای کوتاه مدت را به عنوان دلایل اصلی کاهش رتبه ذکر می کند.

در درازمدت، این تحلیلگر لحن خوش‌بینانه‌تری را حفظ می‌کند: “ما مدل کسب‌وکار منحصربه‌فرد ETSY را دوست داریم که در چند سال گذشته از یک بازار تجارت الکترونیک خاص به یک مقصد خرید برتر در دسته‌های مختلف، جمعیت‌شناسی و جغرافیایی تبدیل شده است و همچنان “ETSY” را منحصر به فرد با فرصتی بزرگ برای هدایت فرکانس هم برای خریداران و هم برای فروشنده مشاهده کنید.”

سهام ETSY در روز جمعه در 83.62 دلار بسته شد که بیش از 60% YTD کاهش داشت و نزدیک به 80% از بالاترین قیمت تاریخ خود در نوامبر 2021 یعنی 307.75 دلار بود.

منبع: investing

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT