کسب درآمد در شرایط قرنظینه

کسب درآمد در شرایط قرنظینه و شیوع ویروس کرونا

زمان مطالعه 5 دقیقه

شما هم به خاطر شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده اید؟ شاید رستوران ها، باشگاه ها و سینماها تعطیل باشند اما این بدان معنا نیست که شما باید حتما پس انداز خود را در این روزها خرج کنید. حالا که معلوم نیست تا چه زمانی خانه نشین هستیم باید راه های کسب درآمد در شرایط قرنظینه را بدانیم. با اول پرداخت همراه باشید تا روش ها مختلف کسب درآمد در شرایط قرنظینه و شیوع ویروس کرونا را به شما معرفی کنیم.

تجارت سهام

اگرچه این روزها دائما خبرهایی از سقوط ارزش سهام می شنوید اما تریدرهای با تجربه به خوبی می دانند که نوسانات قیمت ارز یکی از عوامل کلیدی سود کردن از ترید است. سرمایه گذاری در بازار سهام همیشه یک فرایند طولانی مدت نیست و شما می توانید با بهره گیری از نوسانات کوتاه مدت بازار نیز کسب درآمد کنید. چند راهکار کوتاه مدت برای کسب درآمد از تجارت سهام وجود دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

تجارت روز 


نوعی استراتژی برای تجارت سهام است که در آن با توجه به نوسانات قیمت ساعتی سرمایه گذاری می شود. تاجران روز سهام را در زمان کاهش قیمت می خرند و با قیمت بیشتری به فروش می رسانند تا از این دو معامله سودی کسی کنند. همانطور که از اسم این استراتژی پیداست، تاجران روز نهایتا تا یک روز سهام خریداری شده را نگه می دارند و در اولین فرصت آنها را می فروشند.

تجارت شناور

به انجام معاملاتی پر ریسک گفته می شود که از نوسانات قیمت در مدت زمان چند روزه ای بهره می برند. تاجران در این استراتژی سهام کاهش قیمت یافته را می خرند و در زمان افزایش قیمت آنها را به فروش می رسانند، اما ممکن است قبل از فروش آنها روزها یا هفته ها صبر کنند و اغلب برای خرید سهام از تحلیل های فنی استفاده می کنند.

تجارت استقراضی

به معنای قرض گرفتن تعدادی سهام از کارگزاری، فروش آنها و سپس خرید آنها با قیمتی پایین تر است. وقتی سهام قرض گرفته را مجددا بخرید آنها را به کارگزاری باز می گردانید و سود معاملات را برای خود نگه می دارید. معاملات استقراضی جذابیت بالایی دارند، چون که بر خلاف تجارت روز یا شناور شما نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارید. با این حال در صورت اشتباه کردن این استراتژی ضرر های شما را چند برابر می کند و به همین دلیل قبل از شروع به کار باید با دقت در مورد آن تحقیق کنید.

فروش وسایل قدیمی

احتمالا شما هم چند DVD یا حتی تلفن همراهی در خانه دارید که دیگر از آن استفاده نمی کنید. با فروش وسایل الکترونیکی قدیمی نه تنها پولی به دست می آورید بلکه از شر فضای اشغال شده توسط این وسایل در خانه خود راحت می شوید.

شما مطمئنا در خانه وسایلی دارید که دیگر به آنها نیاز ندارید و به راحتی می توانید با استفاده از خدمات وب سایت هایی مثل دیوار یا شیپور آنها را به فروش برسانید. ابتدا شما باید در بخش توضیحات کالایی که قصد فروش آن را دارید مشخصات و شرایط آن را ذکر کنید. معمولا خیلی زود پیشنهادی برای کالای شما ارسال می شود و می توانید با خریدار توافقی انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که شرایط کالا را کاملا دقیق بیان کنید تا در هنگام معامله به مشکلی بر نخورید و بر سر قیمت آن راحت تر به توافق برسید.

راننده تاکسی های اینترنتی

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که ممنوعیت رفت و آمد خودرو در آن اعمال نشده می توانید به راحتی تبدیل به یکی از رانندگان اسنپ، تپسی، ماکسیم یا مواردی دیگر شوید. هنوز افراد زیادی مثل، کارکنان بیمارستان، رستوران ها، برخی ادارات و موسسات برای رفتن به محل کار خود و بازگشت به خانه به چنین خدماتی نیاز دارند. البته توجه داشته باشید که حتما باید وسیله نقلیه خود را با دقت ضد عفونی کنید. برای بالا رفتن امنیت خود و مسافرانتان به نکات زیر عمل کنید.

  • اول از همه ماشین خود را تمیز کنید. قبل از شروع به کار هر گونه زباله و اسباب بازی و وسایل متفرقه ای که در ماشین دارید از آن خارج کنید. سطل یا پاکت زباله کوچکی در قسمت صندلی عقب برای مسافر قرار دهید تا در صورت نیاز زباله ها را در آن بریزد. شما همچنین می توانید یک جعبه دستمال کاغذی تهیه کنید و در دسترس مسافر قرار دهید تا در صورت نیاز به سرفه یا عطسه کردن از آن استفاده کند.
  • پس از انتقال هر مسافر خودرو خود را ضد عفونی کنید. وسایل و موارد ضدعفونی مناسبی تهیه و در خودرو نگهداری کنید. اگر روکش صندلی های شما از جنس چرم است با دستمال و مواد ضدعفونی کننده به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. می توانید از اسپری های ضدعفونی کننده برای پاک سازی تمام نقاط داخل خودرو استفاده کنید. پس از پیاده شدن مسافر، دستگیره های در و پنجره را از داخل و خارج ضدعفونی کنید.
  • از تماس های غیر ضروری خوددار کنید. از دست دادن یا هرگونه تماس فیزیکی با مسافران در طول مسیر خودداری کنید. تا جایی که امکان دارد از مسافران خواهش کنید تا در صندلی عقب قرار بگیرند. از مواد ضدعفونی کننده دست مکررا استفاده کنید و فرمان و دنده و سایر نقاطی که لمس می کنید را پس از به مقصد رساندن هر مسافر ضد عفونی کنید.
کسب درآمد در شرایط قرنظینه

کسب درآمد در شرایط قرنظینه

مشاغل یا پروژه های فریلنسری و دورکاری

شما قبلا به این راحتی ها نمی توانستید در خارج از ساعت های کاری به کاری دیگر مشغول شوید. سایت های فریلنسری یا دورکاری زیادی در کشور وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها درآمد کسب کنید. برای انجام چنین کارهای معمولا به مهارت هایی خاص مثل موارد زیر نیاز خواهید داشت:

تدریس:

این روزها که تمام مدارس در سراسر کشور تعطیل شده اند، بعضی از والدین به دنبال معلم هایی خصوصی هستند تا با استفاده از فرصت پیش آمده مشکلات تحصیلی فرزندان خود را برطرف کنند. شما به یک رایانه، وب کم و مهارت کافی در زمینه ای خاص نیاز دارید. بعضی از این وبسایت ها مدارک تحصیلی شما را نیز مورد بررسی قرار می دهند پس قبل از شروع فعالیت خود شرایط آن را به دقت مورد مطالعه قرار دهید.

تولید محتوا:

بسیاری از شرکت ها و وب سایت ها همیشه به دنبال افرادی متخصص و دست به قلمی هستند که بتوانند برای آنها محتوایی خاص تولید کنند. پس در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد موضوعی خاص و اشتیاق بالا برای بازی با کلمات می توانید به این مورد فکر کنید.

ویرایش فیلم:

در صورتی که تجربه ی ویرایش فایل های ویدویی یا صوتی را دارید می توانید در این زمینه فعالیت کنید. موسسات، وب سایت ها و افراد زیادی به متخصصانی در این زمینه نیاز دارند تا فیلم های تولید شده را با اهداف مختلفی در اینترنت قرار دهند.

کدنویسی:

این روزها که تعداد زیادی از افراد مجبور به کار کردن در خانه های خود هستند، شرکت های بیشتری نیز به دنبال متخصصان کدنویسی می گردند تا برای کارمندانشان وب سایت هایی طراحی کنند یا طراحی وبسایت های پیشین را به روز رسانی کنند.

مدیریت رسانه های مجازی:

اگر تا به حال تجربه مدیریت یک پیچ یا کانال خاص را برای خودتان یا یک شرکت دیگر داشته اید، با داغ شدن استفاده از فضای مجازی در این روزها می توانید مدیریت کانال شرکت یا موسسه ای را بر عهده بگیرید و از این راه کسب درآمد کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT