گواهینامه های آنلاین

گواهینامه های آنلاین چقدر در بازار کار امروز مفید هستند؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

آموزش الکترونیک و دوره های مجازی کسب مدارک بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه ها را آسان‌تر کرده است. دوره های مجازی اغلب کوتاه‌تر از مدرک‌های سنتی هستند و هر دوره بر مهارتی تمرکز دارد و چند هفته یا ماه طول میکشد. همچنین گواهینامه های آنلاین با قیمت کمتری نسبت به مدارک دانشگاهی در دسترس همه است. اما آیا این مدارک در بازار کار امروزی مفید هستند؟ در ادامه این موضوع را بررسی میکنیم.

خرید با پی پال

محبوبیت گواهینامه های آنلاین یا مدرک نانو

گواهینامه های آنلاین اخیراً برای بسیاری از افراد که به دنبال فرصت های تحصیلی در دسترس و مقرون به صرفه هستند، به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است. اگر به تازگی از کالج فارغ التحصیل شده اید و به دنبال تقویت رزومه خود هستید، یا فردی حرفه ای هستید که میخواهید مهارت های خود را ارتقا دهید و یا تازه کار هستید و میخواهید رزومه خود را تقویت کند این مدارک میتواند به شما کمک کند. چند دلیل محبوبیت گواهینامه های آنلاین شامل موارد زیر است.

تمرکز بر مهارت خاص

اگر در یک دانشگاه فیزیکی یا کالج ثبت نام کنید، آموزش محدود به رشته هایی است که در آنجا ارائه می شود. این می تواند مشکل ساز باشد زیرا بسیاری از دروس فقط در ترم های خاصی تدریس میشوند یا به پیش نیاز نیاز دارند. همچنین درس ها روی مهارت خاصی تمرکز ندارند. با توجه به محبوبیت گواهینامه های آنلاین دیگر این مشکلات وجود ندارد. شما می توانید پلتفرم مورد نظر خود و دوره ای را که می خواهید در آن شرکت کنید را انتخاب کنید.

مقرون به صرفه

تحصیل گران است و بسیاری از افراد بعد از دانشگاه باید بدهی وام های دانشجویی را بپردازند. پلتفرم‌های آموزشی آنلاین به افراد امکان می‌دهند تا در دوره‌های سطح بالا که توسط اساتید و دانشگاه‌های رده‌ بالا طراحی شده است با هزینه کم یا حتی رایگان شرکت کنند.

انعطاف پذیری

رفت و آمد به دانشگاه هزینه زیادی دارد. مخصوصا اگر محل اقامت شما در نزدیکی محوطه دانشگاه نباشد. اگر باید از خانواده خود نگهداری کنید یا شغل حضوری دارید، شرکت در دوره های آنلاین به شما امکان می دهد از راه دور و مجازی مهارت ها را یاد بگیرید و گواهینامه معتبر کسب کنید و همزمان به کارهای شخصی خود برسید.

بهترین پلتفرم های آنلاین برای دریافت گواهینامه آنلاین

پلتفرم های آموزشی آنلاین زیادی وجود دارد که میتوانید در دوره های مجازی آن ها شرکت کنید و گواهینامه دریافت کنید. در ادامه بهترین پلتفرم های آنلاین را بررسی میکنیم.

1. Coursera

Coursera یکی از معتبرترین پلتفرم های صدور گواهینامه آنلاین است. این پلتفرم دارای یک کتابخانه آنلاین عظیم است که شامل موضوعات تجاری، بازاریابی، علوم و مهندسی است. این پلتفرم با حمایت Andrew Ng و Daphne Koller دو استاد دانشگاه استنفورد، میزبان بیش از 2000 دوره آموزشی با بیش از 25 میلیون کاربر است.

این پلتفرم شامل دوره‌های معتبری است که با دانشگاه‌ و کالج‌های زیادی همکاری می‌کند تا مهارت هایی را در زمینه‌های خاص به کاربران ارائه دهد. Coursera بخشی از صنعت دوره های آنلاین (MOOC) است. در سال 2017 حدود پنج رشته برای معادل سازی این مدارک انتخاب و تصویب شد. با این کار این مدارک از اعتبار بالایی برخوردار شده اند و برنامه های تحصیلی و کمک های مالی برای آنها وجود دارد.

2. Udemy

با وجود محبوبیت Udemy گواهینامه های این پلتفرم توسط کارفرمایان به رسمیت شناخته نمی شوند زیرا یک نهاد آموزشی معتبر نیست. در نتیجه هیچ یک از دوره های آن نمی تواند به عنوان واحدهای آموزش (CEU) یا اعتبار کالج استفاده شود.

با این وجود این پلتفرم شامل صدها دوره فوق العاده برای ارتقای مهارت های شماست. همچنین دارای یک سیستم رتبه بندی است که به شما امکان می دهد بدانید که یک دوره چقدر مفید و موثر است. توجه داشته باشید وضعیت اعتبار دوره ای که انتخاب کرده اید اهمیتی ندارد.

3. edX

مانند Coursera، edX توسط اساتید MIT و هاروارد ایجاد شده است. این پلتفرم دارای بیش از 44 میلیون کاربر و کتابخانه ای است که توسط بهترین موسسات عالی در سراسر جهان مانند مایکروسافت، برکلی و هاروارد انتخاب شده است.

edX بیش از 3000 دوره آموزش عالی و بیش از 300 دوره با مشارکت سازمان ها، کالج ها و دانشگاه های سطح بالا ارائه می دهد. پس از اتمام دوره کاربران گواهی پایان دوره دریافت می کنند.

4. Udacity

Udacity یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به دلیل کتابخانه غنی دوره‌های مرتبط با فناوری شهرت دارد. در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، این پلتفرم ویژگی های بیشتری دارد و پشتیبانی پروژه، راهنمایی و مشاوره را ارائه میدهد. البته این خدمات اضافی رایگان نیستند.

مزیت اصلی گواهی صادر شده توسط Udacity این است که آنها تقریباً همیشه شناخت برند را تضمین می کنند. افزودن گواهینامه Udacity به رزومه قطعا توجه یک کارفرما را جلب می کند و تمایل شما را برای کار نشان می دهد. همچنین بر خلاف سایر پلتفرم ها Udacity بر رویکرد عملی تمرکز دارد.

5. FutureLearn

این پلتفرم به دلیل ارائه دوره های کوتاه مدت محبوب شده است. همچنین مدارک، گواهینامه ها و دوره ها را نیز به صورت آنلاین ارائه میدهد. وجود دوره های کاملاً آنلاین FutureLearn این پلتفرم را به یک برنامه ی قدرتمند تبدیل کرده است.

FutureLearn در سال 2012 در لندن شروع به کار کرد. از آن زمان با بیش از 175 دانشگاه در سراسر جهان همکاری کرده است و دارای یک جامعه 10 میلیونی است. بیشتر دوره‌های موجود در این پلتفرم توسط دانشگاه‌ها نیز تدریس شده و گواهینامه صادر میکنند.

آیا کارفرمایان این مدارک را معتبر میدانند؟

آیا گواهی Coursera یا پلتفرم های دیگر می تواند شغلی برای شما ایجاد کند؟ هم بله و هم خیر. به عنوان مثال گواهی های آنلاین ثابت می کند که شما برای به دست آوردن یک مهارت یا دانش سخت کار کرده اید که می تواند بر شانس اشتغال شما تأثیر زیادی بگذارد. با این حال این گواهینامه ها دقیقا معادل مدارک دانشگاهی نیستند. اما بعضی از کارفرمایان این مدارک را بسیار قبول دارند.

نظرسنجی FutureLearn نشان می دهد که 44 درصد از مدیران استخدام آموزش آنلاین را بسیار مهم می دانند. این مطالعه همچنین نشان داد که آموزش آنلاین از سال 2020 نسبت به سال های قبل قابل قبول تر بوده است. علاوه بر این دانشگاه وابسته به آموزش آنلاین در ارزش این دوره ها و گواهینامه موثر است. از آنجایی که کارفرمایان بیشتر به آموزش آنلاین اهمیت می دهند، پلتفرم هایی که با دانشگاه ها همکاری می کنند بیشتر مورد اعتماد خواهند بود.

خرید با پی پال

آیا گواهینامه های آنلاین رزومه شما را بهبود می دهند؟

هنگام انتخاب پلتفرم‌ آموزشی بهتر است به سراغ پلتفرم هایی بروید که دوره‌های معتبر با مشارکت دانشگاه ها را ارائه میدهند. البته این دوره ها گرانتر از بقیه هستند. اما به دلیل افزایش شانس استخدام شما قطعا ارزش هزینه کردن را دارند. اگر در حال حاضر شغلی دارید گواهینامه های آنلاین می توانند مهارت های شما رشد داده و ارزش شما را برای کارفرمایان به عنوان یک نیروی انسانی افزایش دهد.

مطمئن شوید که دوره هایی که میخواهید در آنها شرکت کنید با موقعیت فعلی شغلی شما مطابقت دارند. اگر کارفرمایان دوره ای را برای ایجاد یک مهارت مهم می دانند، در نتیجه ممکن است شما را برای استخدام در نظر بگیرند. از آنجایی که دوره‌های آنلاین معمولاً داوطلبانه هستند و به سطح بالایی از نظم و انضباط نیاز دارند، در نتیجه بسیاری از کارفرمایان دیدی مثبتی نسبت به شما خواهند داشت.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT