بازاریابی در اینستاگرام

۵ نکته‌ بازاریابی در اینستاگرام برای رشد کسب و کار

زمان مطالعه 4 دقیقه

آیا مایل به پیشرفت کسب‌ و کار خود در اینستاگرام هستید اما نمی‌دانید چگونه شروع کنید؟ یکی از نکات موفقیت در کسب و کار، بازاریابی مناسب است، به دلیل تعداد کاربران اینستاگرام این شبکه اجتماعی تبدیل به یک محل برای بازاریابی تبدیل شده است. در این مقاله از اول پرداخت قصد داریم به نکات بازاریابی در اینستاگرام بپردازیم.

اینستاگرام یک شبکه‌ اجتماعی پربازدید با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در ماه است. سالانه تعداد کاربرهای فعال اینستاگرام ۲ برابر می‌شود و در سال ۲۰۱۳، از مجموع ردیت، پینترست و توییتر رشد بیشتری داشته است. فیس‌بوک که از سال ۲۰۱۲ شرکت اینستاگرام را تصاحب کرده است در حقیقت کاربرانش را در سال ۲۰۱۳ از دست داد.

چرا بازاریابی در اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام یک ابزار قدرتمند اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو میان شبکه‌های اجتماعی است که به کاربران خود اجازه گرفتن عکس و ویدئوهای کوتاه (نهایتا یک دقیقه‌ای) می‌دهد. و به اشتراک گذاشتن آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیس‌بوک، توییتر، فلیکر و تامبلر ممکن می‌کند. نسل جوان‌تر به صورت قابل ملاحظه‌ای از ارتباط کلامی فاصله گرفته‌اند؛ و به نظر می‌رسد عموم مردم شیفته‌ی رسانه‌های تصویری شده‌اند.

از طریق بازاریابی در اینستاگرام امکان رشد و فرصت‌های بسیاری برای شما وجود دارد تا همین حالا مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید و کاربران اینستاگرام را برای کسب‌ و کار خود تبدیل به بازدید، مشتری و فروش بالا کنید.

بازاریابی در اینستاگرام
بازاریابی در اینستاگرام

۱. محتوا را با توجه به مخاطبان مورد نظر خود مشخص کنید

به عنوان یک رسانه‌ی عمدتا تصویری، اینستاگرام می‌تواند مکمل بازاریابی شما در فیس‌بوک و توییتر باشد. به‌علاوه‌ی قابلیت اشتراک‌گذاری، در نظر بگیرید چگونه عکس‌ها و محتوای گرافیکی خیره‌کننده، بازدیدکننده‌ها را جذب و به قیف‌فروش شما می‌آورند. به برندهای محبوب جهانی نگاهی بیاندازید تا ببینید برای بهبود فضای اینستاگرام خود چه می‌کنند.

استفاده از فیلترها را فراموش نکنید. عکس‌هایی که بدون برنامه‌ریزی گرفته می‌شوند معمولا در نگاه اول خیلی جالب به نظر نمی‌رسند. به همین دلیل است که تکنولوژی فیلترهای اینستاگرام به شما اجازه تبدیل تصاویر را به عکس‌های لحظه‌ای زیبا می‌دهد تا توجه بیشتری را جلب کنند. که خود قدم اول برای ترغیب کاربران به خرید کردن است.

۲. مخاطبان را بادقت به لینک سایت خود راهنمایی کنید

اینستاگرام به شما اجازه‌ی استفاده از هایپرلینک کردن در توضیحات عکس‌ها (غیرقابل کلیک‌کردن) یا نظرات را نمی‌دهد. اما شما می‌توانید لینک خود را (نهایتا ۱۵۰ حرف) در قسمت مشخصات وارد کنید. بیشتر بازاریاب‌ها از این امکان برای پیوند دادن به صفحه نخست، یا صفحه ورودی کمپین تبلیغاتی جدید خود استفاده می‌کنند.

۳. توضیحات متنی و پیام‌ها را تا جای ممکن کوتاه کنید

اینستاگرام مانند توییتر برای نوشته‌های شما محدودیت حروف قائل نمی‌شود. اما به نفع شما است که اجازه دهید تصاویر، گویای کار شما باشند. به‌علاوه، از آنجاییکه در فیس‌بوک و توییتر پیام‌های کوتاه‌تر بازدید و تعامل بیشتری را جذب می‌کنند، مخاطب اینستاگرامی نیز شامل همین امر می‌شود.

توجه کنید که توضیحات بامعنا می‌توانند به فهم بیشتر کمک کنند و تعامل و آمار گفت‌وگو را بالا ببرند. توضیحات خود را کوتاه و قدرتمند بنویسید؛ یا حداقل اگر قصد نوشتن متن طولانی‌تری را دارید، مهمترین اطلاعات را بالای هر متن قرار دهید.

۴. امکان دیده‌شدن را به حداکثر برسانید

از هشتگ‌ها استفاده کنید. انتخاب هشتگ مناسب، قانون مشخص ندارد. به برندهای دیگر در زمینه‌ی کسب‌وکار خود توجه کنید تا ببینید از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. با بلاگرهای کاربلد مشورت کنید تا واژه‌های جالبی را برای شما انتخاب کنند.

درخواست دنبال‌شدن دیگران را قبول کنید. و کسانی را که عکس‌های جذاب و نکات آموزشی برای بازاریابی ارائه می‌دهند دنبال کنید. فراموش نکنید در وب‌سایت و نامه‌های خبری خود ذکر کنید که در اینستاگرام فعالیت دارید. دکمه‌ی «دنبال کردن» اینستاگرام را اضافه کنید، یا به صورت دوره‌ای به مشترکین خود یادآوری کنید که در اینستاگرام محتوایی ارائه می‌دهید.

۵. فعالیت خود را مدام ارزیابی و پیگیری کنید

در شبکه‌های مجازی، مدها و گرایشات به‌سرعت ظاهر و غیب می‌شوند. پس حواس خود را نسبت به نوآوری‌های اینستاگرام و تغییرات قوانین جمع کنید. با امتحان امکانات جدید، عملکرد شما بهبود پیدا می‌کند و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

نکته‌ بازاریابی در اینستاگرام استارتاپی

مانند دیگر شبکه‌های مجازی، اینستاگرام به شما امکان استفاده از ابزار تحلیلی را می‌دهد که در پیگیری وضعیت عملکرد، شما را یاری می‌دهد. از نتایج به‌دست آمده استفاده کنید تا تصاویر و عکس‌هایی که منتشر می‌کنید را بهبود دهید. عواملی که باید مدنظر قرار دهید شامل موارد زیر می‌شود :

بهترین زمان برای منتشر کردن عکس‌های اینستاگرام

تعداد دفعات مناسب برای انتشار محتوای شما

میزان موفقیت هشتگ‌های مختلف

بهترین توضیحات و بهترین کلمات کلیدی در توضیحات

رده‌بندی‌ میزان دیده‌شدن فراخوانِ عمل کمپین‌های مختلف

در مجموع می‌توان گفت که اینستاگرام یکی از پرچمداران اصلی اینترنت مدرن و محتوای تصویری است. می‌توانید این اپلیکیشن را به صورت رایگان از اپل‌استور یا گوگل‌پلی دانلود کنید. از طریق بازاریابی در اینستاگرام می‌تواند مشتریان واقعی خود را پیدا کنید و به کسب و کار خود توسعه دهید.

حالا که با نکات بازاریابی در اینستاگرام برای رشد کسب و کار آشنا شدید، اگر نیاز به پرداخت هزینه تبلیغات اینستاگرام دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

 

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT