آنچه دانشجویان باید درباره کارآموزی مجازی در خارج بدانند

آنچه دانشجویان باید درباره کارآموزی مجازی در خارج بدانند

زمان مطالعه 5 دقیقه

اکنون که احتمالاً به تحصیل در خانه عادت کرده‌اید، چرا یک دوره کارآموزی مجازی را امتحان نمی‌کنید؟ به دلیل قرنطینه و محدودیت‌های رفت و آمد، دیگر کارآموزی‌های حضوری برای اکثر دانشجویان گزینه مناسبی نیست. در نتیجه، از زمان شروع شیوع ویروس کرونا، محبوبیت کارآموزی‌های مجازی در حال افزایش است. در ادامه شما را با کارآموزی مجازی در خارج آشنا می‌کنیم.

اما کارآموزی مجازی چیست؟ کدام شرکت‌ها آن را ارائه می‌دهند؟ آیا به اندازه کارآموزی حضوری توسط کارفرمایان مورد توجه قرار می‌گیرد؟

ما برای پی بردن به پاسخ همه این سوالات و اطلاعات دیگر، با بنیانگذار virtualinternships.com، اد هالروید پیس صحبت کردیم.

کارآموزی مجازی چیست؟

آنچه باید درباره کارآموزی مجازی در خارج بدانند

کارآموزی مجازی یک تجربه کاری است که دانشجویان می‌توانند از خانه آن را انجام دهند. در طول دوره کارآموزی، دانشجویان از طریق بسیاری از منابع مانند Skype ،Microsoft Teams، ایمیل، وبینار و Slack با کارفرمای خود ارتباط برقرار می‌کنند.

هالروید پیس گفته است: ” کارآموز به طور مجازی با سرپرست خود ملاقات می‌کند تا در مورد پروژه‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده بحث کند.”

دوره‌های کارآموزی مجازی (که کارآموزی از راه دور نیز نامیده می‌شوند) در رزومه کاری شما بسیار عالی به نظر می‌رسد و یک تجربه کاری ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید هنگام درخواست و مصاحبه‌ی شغلی از آن استفاده کنید.

هالروید پیس اظهار داشت: “دوره‌های کارآموزی مجازی برای همه ی افراد مناسب است.”

آنها “فرصتی برای به دست آوردن مهارت‌های ارزشمند اشتغال” را به دانشجویانی که قادر به گذراندن دوره کارآموزی حضوری و سنتی نیستند، ارائه می‌دهند.

دوره کارآموزی مجازی در خارج چه مدت طول می‌کشد؟

کارآموزی مجازی در خارج بدانند

هالروید پیس گفته است: “ما معتقدیم که یک برنامه ارزشمند تجربه کار از راه دور باید شامل ۱۲۰ ساعت باشد.”

وی گفت: “در کارآموزی مجازی، مدت زمان برنامه‌ها برای چهار، هشت یا دوازده هفته تنظیم شده‌اند و به ۲۰ تا ۳۰ ساعت کار در هفته نیاز دارند. پروژه‌های تعیین شده توسط شرکت‌های میزبان با در نظر گرفتن این حداقل استاندارد ساخته می‌شوند. “

کدام صنایع کاراموزی مجازی ارائه می‌دهند؟

دانشجویان باید کارآموزی مجازی در خارج بدانند

کارآموزی‌های مجازی توسط بسیاری از شرکت‌ها ارائه می‌شود. هالروید پیس گفته است: “ما با سازمان‌هایی در ۱۸ زمینه مختلف شغلی شریک هستیم.” کارآموزی مجازی هم با استارت آپ‌های کارآفرین و هم با شرکت‌های معروف و بزرگ‌تر کار می‌کند.

با توجه به توضیحات هالروید پیس، بسیاری از مردم از دامنه گسترده کارآموزی مجازی آگاهی ندارند و بیشتر مردم در مورد بازاریابی و تجارت عمومی اطلاع دارند، اما موارد بسیار بیشتری برای ارائه کار مجازی وجود دارد.”

نمونه‌هایی از بخش‌های ارائه دهنده کارآموزی مجازی شامل فناوری سبز، مهندسی نرم افزار، مد و مدیریت ورزشی است.

ویروس کرونا اثبات کرده است که کار در خانه برای بسیاری از مشاغل امکان پذیر است. “ما شاهد آن هستیم که کارمندان بخش‌های بزرگی از شرکت‌ها از خانه کار خود را انجام می‌دهند هالروید پیس می‌گوید: دورکاری یک کار شدنی است و هم اکنون در حال اجرا است. پس چرا کارآموزی مجازی باید متفاوت باشد؟

مزایای دوره کارآموزی مجازی در خارج چیست؟

دانشجویان باید درباره کارآموزی مجازی در خارج بدانند

هالروید پیس گفته است: “یکی از بهترین چیزها در مورد کارآموزی مجازی انعطاف پذیر بودن آن است. با این وجود این دوره‌ها دارای ساختاری هستند، حتی اگر دوره کارآموزی در خارج از کشور در کشوری با منطقه زمانی متفاوت انجام شود. این انعطاف پذیری از نظر “ساعت کار، جدول زمانی پروژه و نحوه ارتباط افراد” است.

در اینجا چند مزیت دیگر دوره کارآموزی مجازی وجود دارد:

  • صرفه جویی در هزینه و وقت: برخلاف دوره‌های کارآموزی حضوری و سنتی، شما وقت و هزینه‌ای را صرف رفت و آمد نخواهید کرد و می‌توانید از هرجای دنیا که باشید کار کنید، به این معنی که در هزینه اجاره و هزینه سفر نیز صرفه جویی می‌کنید.
  • رزومه خود را قوی کنید: کار در منزل ضمن داشتن یک تجربه کاری، مدیریت زمان و نظم و انضباط را بهبود می‌بخشد.
  • دیدگاه‌های بین فرهنگی و جهانی خود را گسترش دهید: اگر در یک شرکت بین المللی کار می‌کنید، با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار خواهید کرد.
  • اجتماعی باشید و ارتباطات خود را تقویت کنید: این کار را از طریق وقت‌های استراحت و جلسات هفتگی انجام می‌دهید.

آیا اشکالاتی وجود دارد؟

آنچه کارآموزی مجازی در خارج بدانند

اشکالات موجود در کارآموزی آنلاین به عوامل مختلفی بستگی دارد:

۱. چقدر شرکت در برقراری ارتباط با کارآموزان مهارت دارد؟

اگر رئیس شما اهداف روشنی برای شما تعیین نکرده باشد، به بازخورد منظم دسترسی نخواهید داشت یا احساس می کنید نمی‌توانید به سوالی پاسخ دهید، در این صورت دوره کارآموزی همانطور که انتظار داشتید واضح و قابل فهم نخواهد بود.

وظایف و مسئولیت‌های نقش‌ها را در مصاحبه مشخص کنید: بپرسید که چگونه پیشرفت شما در طول دوره کارآموزی کنترل می‌شود و دقیقاً از شما چه انتظاری می‌رود.

۲. انگیزه خود شما

اگر تلاش می‌کنید انگیزه خود را حفظ کنید، ممکن است با یک کارآموزی مجازی که در آن نظم و انضباط شخصی و انگیزه شخصی ضروری است، در چالش باشید.

کارآموزی شما ممکن است ساعات کاری مشخصی را برای شما تعیین کنند یا ممکن است از شما بخواهند که هر هفته تعدادی از کارهای تعیین شده را انجام دهید. در هر صورت، ساعات کاری خود را تعیین کرده و به آن‌ها پایبند باشید، دقیقا مانند یک دوره حضوری عمل کنید.

۳. تجربه کار در یک محیط اداری را نخواهید داشت

آنچه دانشجویان باید درباره کارآموزی مجازی در خارج

برای کارفرمایان، یکی از مهم‌ترین مزایای کارآموزی حضوری این است که فارغ التحصیلان تجربه کار با یک تیم در یک محیط اداری را دارند، تجربه‌ای که شما در طول دوره کارآموزی مجازی از دست می‌دهید. با وجود این، شما هنوز هم می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف شبکه آنلاین مانند Skype و Microsoft Teams در یک تیم کار کنید.

۴. آیا به اندازه کارآموزی حضوری ارزشمند است؟

به طور خلاصه، بله با ارزش هستند. طبق گفته هالروید پیس، کارفرمایان تشخیص خواهند داد که دوره‌های کارآموزی مجازی دانشجویان را برای کار در آینده آماده می‌کند، زمانی که کار در خانه ممکن است به یک موضوع عادی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: “به احتمال زیاد کسانی که قبلاً به دورکاری عادت داشته‌اند، در طی پاندمی وضعیت بهتری داشته‌اند و شرکت‌ها در حال حاضر برای کارمندانی که قادر به کار از خانه هستند، ارزش قائل هستند.”

۵. آیا حقوق دریافت می‌کنم؟

این مورد به شرکت بستگی دارد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دانشجویان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند، اما برخی از سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌های نوپا ممکن است توانایی انجام این کار را نداشته باشند اما یک تجربه منحصر به فرد ارائه می‌دهند که می‌تواند مشاغل دانشجویی را شروع کند.

با وجود این، شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که هزینه‌های معمول مرتبط با دوره کارآموزی مانند اجاره، رفت و آمد و غیره برای کارآموزی مجازی وجود ندارد.

هالروید پیس گفت است: “انعطاف پذیری برنامه‌های مجازی به دانش آموزان این امکان را می‌‌دهد که تجربیات ارزشمندی کسب کنند و رزومه‌ی بسیار خوبی را برای خود بسازند.”

حال که با کارآموزی مجازی در خارج آشنا شدید، می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی و تعیین وقت سفارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT