ابزار ردیابی رتبه برای سئو

بهترین ابزار ردیابی رتبه برای سئو | نگهداشتن شما در صدر نتایج جستجو

زمان مطالعه 11 دقیقه

اینترنت به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. ما از آن برای انجام بسیاری از کارهای معمول آنلاین مانند بانکداری، خرید، تحویل و سایر خدمات استفاده می‌کنیم که زندگی ما را آسان‌تر می‌کند. ابزار ردیابی رتبه برای سئو را در ادامه بشناسید.

وب سایت ها بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی مارکتینگ یک کسب و کار هستند.

خرید با ویزا کارت

اما این روزها داشتن یک وب سایت دیگر کافی نیست. با بیش از یک میلیارد وب سایت در سراسر جهان، شما در حال رقابت با میلیون ها وب سایت دیگر برای جستجوی آنلاین مرتبط هستید. یک وب سایت خوب طراحی شده و کاربر پسند تنها زمانی مفید خواهد بود که مردم واقعاً از آن بازدید کنند.

برای بهبود دید آنلاین خود، استفاده از بهترین شیوه های سئو برای رتبه بالاتر در گوگل مهم است. یکی از روش های مهم ردیابی رتبه شما است که به عنوان ردیابی موقعیت یا ردیابی SERP نیز شناخته می شود. این به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا استراتژی سئو فعلی شما کار می کند یا خیر، و اگر اینطور نیست، می توانید زمینه های بهبود را شناسایی کنید.

بهترین ابزار ردیابی رتبه برای سئو

این ابزارهای ردیابی رتبه، ویژگی های عملی رتبه بندی کلمات کلیدی را همراه با سایر عملکردهای SEO ارائه می دهند. ابزاری که انتخاب می کنید باید عمدتاً به نیازها، بودجه و اهداف سئو بستگی داشته باشد. ما ابزارهای ردیابی رتبه برتر را فهرست کرده ایم که می توانند به شما در بهبود رتبه خود کمک کنند و شما را در صدر SERP ها نگه دارند.

1.ابزار ردیابی رتبه برای سئو SEMrush

SEMrush یکی از شرکت های پیشرو در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. مجموعه کامل ابزار آنها شامل همه چیز از محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات و تحقیقات بازار است.

ابزارهای ردیابی رتبه SEMrush سه عملکرد اصلی را ارائه می دهند: ردیابی موقعیت، سنسور نوسانات و رتبه بندی دامنه. ابزار ردیابی موقعیت آن‌ها جامع است، روزانه به‌روزرسانی می‌شود و شامل داده‌هایی در مورد توزیع رتبه‌بندی می‌شود و به شما امکان می‌دهد موقعیت خود را در مقایسه با رقبای خود در جستجوهای ارگانیک Google و همچنین نتایج برتر SERP در Google Ads ارزیابی کنید. می‌توانید عملکرد مؤثرترین دامنه‌ها و صفحات فرود رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، آدم‌خواری کلمات کلیدی را شناسایی کنید و کلمات کلیدی را با برچسب‌ها تقسیم کنید.

با سنسور نوسانات آنها، می توانید هرگونه تغییر در الگوریتم یا سایر عواملی که می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد را شناسایی کنید. ابزار رتبه بندی دامنه آنها اطلاعاتی در مورد دامنه ها و کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را از جستجوهای ارگانیک به دست می آورند ارائه می دهد. شما می توانید از این داده ها برای تحقیقات بیشتر در سئو برای بهبود رتبه خود استفاده کنید.

طرح رایگان یا آزمایشی: می توانید از یک اکانت کاربری رایگان برای استفاده از SEMrush استفاده کنید، اما ویژگی های موجود محدود خواهد بود. از طرف دیگر، می‌توانید برای باز کردن قفل همه ویژگی‌ها و آزمایش آنها، یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه از برنامه‌های ممتاز آنها را انتخاب کنید.

قیمت گذاری: طرح Pro که برای مشاغل کوچک به بازار عرضه می شود، 129.95 دلار در ماه هزینه دارد. اگر به جای آن برنامه سالانه را دریافت کنید، می توانید تا 17٪ پس انداز کنید.

2.ابزار ردیابی رتبه برای سئو Mangools

Mangools یک ابزار ردیابی رتبه کاربر پسند به نام SERPWatcher را ارائه می دهد که چندین عملکرد مفید را ارائه می دهد که هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران پیشرفته ارائه می شود. این دارای یک شاخص عملکرد منحصر به فرد است که عملکرد وب سایت شما را در مقابل رقبای شما اندازه گیری می کند.

همچنین به‌روزرسانی‌های روزانه را در مورد رتبه‌بندی شما ارائه می‌کند، و آن را برای وب‌سایت‌هایی که به کلمات کلیدی بسیار رقابتی متکی هستند، عالی می‌کند. حتی می‌توانید نوتیفیکیشن‌های ایمیلی در مورد تغییرات رتبه دریافت کنید و به شما این امکان را می‌دهد که در بالای استراتژی خود باقی بمانید، اگر این تغییرات به طور قابل توجهی بر رتبه شما تأثیر بگذارد. این نرم افزار مبتنی بر وب از SEO محلی و همچنین نتایج جداگانه برای دستگاه های موبایل و دسکتاپ پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد رتبه بندی خود را در مکان های خاص بررسی کنید. این ویژگی به ویژه برای مشاغلی که در مناطق جغرافیایی مختلف فعالیت می کنند مفید است.

طرح یا آزمایش رایگان: Mangools یک آزمایش رایگان 10 روزه به همراه 48 ساعت ضمانت بازگشت پول ارائه می دهد.

قیمت گذاری: طرح سطح ورودی در صورت صورت‌حساب ماهانه از 29 دلار در ماه شروع می‌شود که در صورت پرداخت سالانه به 19.90 دلار کاهش می‌یابد.

3.ابزار ردیابی رتبه برای سئو SE Ranking

SE Ranking با کسب 9.6 ستاره از 10 از کاربران G2، یک نرم افزار سئو همه کاره است که برای مشاغل، آژانس ها و افراد ساخته شده است. با استفاده از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی، می تواند داده های عمیقی از 188 کشور ارائه دهد. ابزار ردیاب رتبه آنها حتی می تواند داده ها را در مکان های خاص مانند کدهای پستی ارائه دهد.

ابزار ردیابی رتبه SE Ranking یکی از جامع ترین ابزارهای موجود است که نه تنها برای جستجوهای گوگل، بلکه برای یاهو، بینگ و یوتیوب نیز ارائه می دهد. این مجموعه دارای ویژگی هایی است که برای مدیریت و بهینه سازی سئو ارزشمند است و آن را به انتخابی عالی برای فریلنسرها، مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ تبدیل می کند.

طرح رایگان یا آزمایشی: در حالی که هیچ نسخه رایگان در دسترس نیست، می توانید با ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه هر یک از برنامه های آنها شروع کنید.

قیمت گذاری: طرح سطح پایه برای تازه کارها و مترجمان آزاد از 44 دلار (صورتحساب سالانه) یا 55 دلار (صورتحساب ماهانه) شروع می شود. همچنین می توانید در صورتی که هر یک از سه طرح آنها با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد، برای یک طرح سفارشی پیشنهاد قیمت دهید.

4.ابزار ردیابی رتبه برای سئو SEO Powersuite

اگر به یک ابزار ردیابی رتبه قابل تنظیم تر نیاز دارید، SEO Powersuite یک گزینه جامع و قدرتمند است. این به شما امکان می دهد رتبه بندی جهانی و محلی را ردیابی کنید، رتبه بندی SERP خود را در موتورهای جستجوی مختلف بررسی کنید و عملکرد SEO خود را در دسکتاپ و موبایل نظارت کنید. شما همچنین می توانید تاریخچه رتبه بندی SERP خود را مطالعه کنید، رقبا را دنبال کنید و موارد دیگر.

با این حال، چیزی که SEO Powersuite Rank Tracker را متمایز می کند، این است که آنها بررسی کلمات کلیدی نامحدود را حتی در نسخه رایگان خود ارائه می دهند. نسخه پولی آنها نیز مقرون به صرفه است، و این ابزار را به بهترین انتخاب برای بسیاری از صاحبان وب سایت ها و مشاغلی تبدیل می کند که خواهان یک ابزار ردیابی رتبه مقرون به صرفه هستند.

طرح رایگان یا آزمایشی: SEO Powersuite یک نسخه رایگان ارائه می دهد که شامل Rack Tracker و سه ابزار SEO دیگر است.

قیمت گذاری: می توانید ابزار Rank Tracker را به عنوان یک محصول مستقل جداگانه با شروع سالانه 149 دلار دریافت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از برنامه‌هایی که شامل ابزارهای دیگر SEO Powersuite هستند، انتخاب کنید.

5. Ahrefs

Ahrefs به شدت بر عملکرد کلمات کلیدی متمرکز است، و آن را به یک ابزار عالی برای مشاغلی تبدیل می کند که به بسیاری از عملکردهای پیشرفته ردیابی SERP نیاز ندارند. ابزار ردیابی رتبه Ahrefs ساده است: کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید، مکان های مورد نیاز برای هر کلمه کلیدی و وب سایت های رقبای خود را شامل شود. Ahrefs با ردیابی کلمات کلیدی شما در طول زمان و ارسال به روز رسانی در مورد عملکرد آنها در مقایسه با رقبا، کارهای سنگین را انجام می دهد. Ahrefs همچنین شامل نمودارهای تعاملی است که درک چگونگی تغییر عملکرد SEO کلمات کلیدی شما در طول زمان را آسان می کند.

Ahrefs همچنین می تواند داده هایی را در مورد 13 ویژگی SERP ارائه دهد، وب سایت شما را بر اساس قطعه های برجسته، پیوندهای سایت، تصاویر کوچک، ویدیوها و نتایج خرید و غیره ارزیابی کند. با این حال، قابل توجه ترین عملکرد آن ردیابی رقبا است. Ahrefs علاوه بر گزارش‌هایی در مورد پیشرفت رتبه‌بندی، ترافیک جستجو و عملکرد شما در برابر حداکثر ده رقیب، داده‌هایی را در مورد عملکرد «اشتراک صدا» ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌هایی را که برای کلمات کلیدی انتخابی شما رتبه‌بندی می‌کنند، ردیابی کنید.

طرح رایگان یا آزمایشی: صاحبان وب‌سایت می‌توانند به صورت رایگان برای ابزارهای وب مستر Ahrefs ثبت نام کنند، اما طرح رایگان شامل ابزارهای ردیابی رتبه نمی‌شود.

قیمت: طرح Lite از 99 دلار در ماه شروع می شود و می توانید با اشتراک سالانه دو ماه رایگان دریافت کنید.

6.ابزار ردیابی رتبه برای سئو Wincher

Wincher یک انتخاب خوب برای کسانی است که به یک ردیاب رتبه با استفاده آسان و قدرتمند و بدون بسیاری از عملکردهای پیشرفته SEO نیاز دارند. این ویژگی‌های عملی را برای ردیابی رتبه بهینه، از جمله به‌روزرسانی‌های روزانه و ردیابی درخواستی ارائه می‌کند که تحقیقات کلمات کلیدی را قابل مدیریت‌تر می‌کند. وینچر همچنین تاریخچه رتبه بندی رایگان کلمات کلیدی را ارائه می دهد که تا 24 ماه پیش می رود، بنابراین می توانید تشخیص دهید که کدام کلمات کلیدی در حال جذب هستند و کدام یک در طول زمان کمتر مرتبط می شوند.

مانند بسیاری از ابزارهای موجود در این لیست، Wincher یک ویژگی تجزیه و تحلیل رقیب خوب را ارائه می دهد. این ابزار یک نمای کلی از رقابت شما، به‌روزرسانی‌های روزانه رتبه‌بندی رقبای شما و هشدارهایی برای هر رویداد مهمی که ممکن است بر سئوی شما تأثیر بگذارد، ارائه می‌کند. Wincher همچنین دارای یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که با ردیاب رتبه ادغام می شود و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی بالقوه را کشف کنید.

طرح یا آزمایشی رایگان: یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه در دسترس است. از طرف دیگر، نسخه محدودی از افزونه Wincher برای وردپرس موجود است.

قیمت: برنامه های پولی از 39 دلار در ماه شروع می شود.

ویژگی هایی که باید در انتخاب ابزار ردیابی رتبه در نظر بگیرید

پشتیبانی از موتورهای جستجو

گوگل تقریباً 83 درصد از بازار جهانی جستجوی دسکتاپ را در اختیار دارد و آن را به پیشرو در وب سایت های موتورهای جستجو تبدیل می کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از افراد از یاهو و بینگ نیز استفاده می کنند. اگر در کشورهای دیگر فعالیت یا شعبه دارید، از جایگزین های Google که مردم آن مناطق بیشتر استفاده می کنند آگاه باشید. به همین دلیل، ابزار ردیابی رتبه شما باید از موتورهای جستجوی دیگری غیر از گوگل پشتیبانی کند.

ردیابی جغرافیایی خاص

موقعیت مکانی یک عامل مهم در نتایج موتور جستجو است. هنگامی که شخصی برای “بهترین هتل های با استخر” در کالیفرنیا جستجو می کند، نتایج بسیار متفاوتی از کسی که کلمات کلیدی مشابه را در توکیو جستجو می کند، دریافت می کند. حتی در سطح محلی، نتایج جستجو بر اساس مکان دقیق کاربر متفاوت خواهد بود. یک ردیاب رتبه موثر به کاربران امکان می دهد دید محلی را به حداکثر برسانند.

ردیابی رتبه برای موبایل

استفاده از تلفن همراه در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و داده های اخیر نشان می دهد که تقریباً نیمی از بازدیدهای موتور جستجوی ارگانیک در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه بوده است. این به سختی تعجب آور است زیرا بسیاری از مردم همه جا تلفن های هوشمند دارند و با خود حمل می کنند و آنها را به عنوان دستگاه های جستجو از لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی در دسترس تر می کند.

این ایده آل است که در ابزار ردیابی رتبه خود از پشتیبانی تلفن همراه برخوردار باشید زیرا SERP های موبایل و دسکتاپ می توانند بسیار متفاوت باشند. برخی از وب‌سایت‌ها برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند و بنابراین در رتبه‌های پایین‌تر در SERP موبایل قرار دارند.

فرکانس

یک ابزار ردیابی رتبه ایده آل باید گزینه هایی برای نظارت بر فرکانس ارائه دهد. ردیابی همه کلمات کلیدی هر روز ممکن است غیر ضروری و پرهزینه باشد. مهم است که بررسی کنید آیا ردیاب رتبه ای که در نظر دارید گزینه هایی برای تولید گزارش یا ردیابی داده های رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص شما با فرکانس متناسب با نیاز شما ارائه می دهد یا خیر.

تاریخچه رتبه بندی

داده های تاریخی یک معیار عالی برای پیشرفت و روند بازار شما است. ردیاب‌های رتبه خوب باید بتوانند داده‌ها را از بررسی‌های قبلی بازیابی کرده و در قالبی قابل فهم مانند نمودارها به کاربر ارائه دهند. این به شما امکان می دهد روندهای فصلی مهم یا کلمات کلیدی خاصی را شناسایی کنید که می توانند به شما در اصلاح استراتژی سئو کمک کنند.

ردیابی رقبا

ردیابی رقبا برای یک استراتژی رتبه بندی موفق حیاتی است. شما باید کلمات کلیدی را که رقبای برتر شما استفاده می کنند، که بیشترین ترافیک را به آنها می دهد و به طور کلی عملکرد آنها را بدانید. دانستن اینکه چگونه در مقابل رقبای خود قرار می گیرید، تصویر بهتری از عملکردتان به شما می دهد. به عنوان مثال، اگر می بینید که وب سایت شما در یک ماه 1000 بازدید داشته است، این به تنهایی کل تصویر را نشان نمی دهد. اگر رقبای شما در مدت مشابه 2000 بازدید داشته باشند، باید به بهبود استراتژی خود فکر کنید.

بسته بندی

انتخاب یک ابزار ردیابی رتبه که متناسب با نیازهای کسب و کار شما باشد، می تواند تاثیر قابل توجهی بر حضور آنلاین شما داشته باشد. با نظارت بر رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو، می توانید عملکرد وب سایت خود را ارزیابی کرده و استراتژی سئوی خود را برای دستیابی به نتایج بهتر بهینه کنید. سرمایه گذاری بر روی یک ابزار ردیابی رتبه قابل اعتماد و موثر می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و وب سایت خود را در صدر SERP ها نگه دارید، دید آنلاین شما را بهبود بخشیده و به موفقیت تجاری دست یابید.

سوالات متداول

ابزارهای ردیابی رتبه چگونه کار می کنند؟

به زبان ساده، ردیاب‌های رتبه، درخواست‌های کاربر را با استفاده از کلمات کلیدی خاص به موتورهای جستجو شبیه‌سازی می‌کنند. بر اساس نتایج، تعیین می کند که وب سایت شما در کجا ظاهر می شود و یک گزارش قابل درک برای شما ایجاد می کند. استفاده از ردیاب‌های رتبه می‌تواند به شما کمک کند روندهای عملکرد خود را شناسایی کنید، مانند افت ناگهانی رتبه‌تان. با انجام این کار، می توانید مراحلی را برای شناسایی و رسیدگی به علل احتمالی برنامه ریزی کنید و رتبه خود را به هدف خود بازگردانید.

هر چند وقت یکبار باید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را کنترل کنم؟

برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی، ردیابی روزانه توصیه می شود. یک وب سایت جدید ممکن است هر روز وارد تصویر شود، بنابراین بهتر است مرتباً رصد کنید تا مطمئن شوید رتبه شما در SERP در همان جایی که می خواهید باقی می ماند. می توانید با کلمات کلیدی کمتر محبوب تر رفتار کنید و هر چند روز یا هر هفته یک بار آن را دنبال کنید.

آیا استفاده از ابزارهای رایگان ردیابی رتبه به جای نسخه های پولی اشکالی ندارد؟

بسیاری از ابزارهای رایگان ردیابی رتبه در دسترس هستند و بیشتر ابزارهای موجود در لیست ما نسخه آزمایشی رایگان یا نسخه رایگان را ارائه می دهند. اما به خاطر داشته باشید که ابزارهای رایگان ممکن است عملکردهای محدودی داشته باشند که می تواند بر قابلیت استفاده آنها تأثیر بگذارد.

اگر در استفاده از داده های سئو تازه کار هستید، ایده خوبی است که با ابزارهای رایگان شروع کنید تا با نحوه کارکرد کارها آشنا شوید. با کسب تجربه و بینش، می توانید تصمیم بگیرید که کدام طرح پولی برای وب سایت شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که هیچ راه حل یکسانی برای ابزارهای ردیابی رتبه وجود ندارد، بنابراین درک نیازهای خاص خود برای یافتن بهترین ابزار برای کسب و کارتان مهم است.

ابزارهای ردیابی رتبه چقدر دقیق هستند؟

مانند بسیاری دیگر از ابزارهای سئو موجود، ابزارهای ردیابی رتبه بر اساس داده هایی که از موتورهای جستجو مانند گوگل جمع آوری می کنند، تخمین هایی را ارائه می دهند. به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد رتبه بندی شما می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا عواملی مانند شخصی سازی، مکان و تغییرات الگوریتم جستجو می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. با این حال، این تخمین ها بر اساس داده های کمی هستند، بنابراین برای اهداف بهینه سازی SEO قابل اعتماد هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT