ارزان ترین مقاصد دنیا

ارزان ترین مقاصد دنیا جهت مهاجرت با سرمایه گذاری صد هزار دلار یا کمتر

زمان مطالعه 5 دقیقه

مهاجرت به کشورهای دیگر به علت مسائل و مشکلات اقتصادی در سراسر جهان یک امر عادی تلقی می شود. ارزان ترین مقاصد دنیا کدامند؟ براساس اعلام مرکز آمار کشور ترکیه، شهروندان ایرانی در هشت ماهه اول سال جاری میلادی اقدام به خرید 1659 خانه در ترکیه نموده اند که این رقم نسبت به سال گذشته حدوداً چهار برابر شده است. بررسی ها نشان می دهد در هشت ماه اول سال 2017 ایرانی ها تقریباً 424 خانه در این کشور خریداری نموده اند. ارقام بیان شده دقیقا هنگامی منتشر شد که ترکیه شرایط اخذ اقامت این کشور را تسهیل نمود و رقم سرمایه گذاری مورد نیاز را از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار کاهش داد که در این صورت نیز مبلغ قابل توجهی محسوب می شود. در این راستا بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی ارزانترین کشور برای اقامت با هزینه 100 هزار دلار یا کمتر بپردازیم.

معرفی ارزان ترین مقاصد دنیا برای اقامت در خارج از ایران

در این لیست اسامی ارزان ترین مقاصد دنیا برای اقامت همراه با برخی ویژگی های عمومی هر کدام ذکر شده است. لازم به ذکر است که این فهرست امکان دارد تمامی کشورهایی که از طریق سرمایه گذاری به افراد خارجی اقامت یا شهروندی ارائه می کنند را شامل نشده و تنها بر اساس اطلاعات رسمی سازمان امور مهاجرتی برخی کشورهای خاص تنظیم شده است.

گرجستان (Georgia) یکی از ارزان ترین مقاصد دنیا

ارزان ترین مقاصد دنیا

گرجستان، واقع در در منطقهٔ قفقاز اوراسیا، به دلیل نزدیکی با ایران از جذابیت خاصی برای متقاضیان ارزانترین کشور برای اقامت در خارج از کشور برخوردار است و در سال های اخیر تعداد شهروندان ایرانی مقیم این کشور افزایش یافته است. متقاضیان اخذ اقامت دائم کشور گرجستان می‌توانند با سرمایه‌گذاری 300 هزار لاری (تقریبا 115 هزار دلار) اقامت دائم گرجستان را هنگام ورود به این کشور دریافت نمایند.

براساس قوانین گرجستان، اتباع خارجی همچنین می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل 35,000 دلار آمریکا اقامت کوتاه مدت (یک ساله) دریافت نمایند که در پایان دوره قابل تمدید خواهد بود. بر همین اساس، شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله از طریق خرید ملک در گرجستان می‌تواند در نهایت به دریافت اقامت دائم این کشور منجر شود. قابل ذکر است اخیرا تعدادی از هموطنان ایرانی از نحوه تمدید ویزای خود در پایان دوره یکساله گله مند بوده اند.

  • جمعیت: 3 میلیون و 718 هزار نفر (سرشماری سال 2017)
  • واحد پول رسمی: لاری (GEL)
  • نرخ برابری لاری گرجستان در برابر دلار آمریکا: 0.38

مولداوی (Moldova)

ارزان ترین مقاصد دنیا

جمهوری مولداوی کشوری با مساحت 33,700 کیلومتر مربع در اروپای شرقی است که از غرب همسایه رومانی و از شرق همسایه اوکراین است. این کشور در سال 1991 میلادی و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به استقلال دست یافت.

متقاضیان دریافت اقامت مولداوی می توانند از طریق سرمایه‌گذاری 100 هزار یورو در صندوق توسعه پایدار یا سرمایه گذاری 250 هزار یورو در پروژه های توسعه استراتژیک مانند خرید ملک یا اوراق قرضه دولتی، شهروندی این کشور را دریافت نمایند. در میان گزینه های موجود جهت شناسایی ارزانترین کشور برای اقامت “مولداوی” گزینه مناسبی برای ایرانیان محسوب می شود.

  • جمعیت: 3 میلیون و 351 هزار نفر (سرشماری سال 2017)
  • واحد پول رسمی: لئوی مولداوی (MDL)
  • نرخ برابری لئوی مولداوی در برابر دلار آمریکا: 0.06

لیتوانی (Lithuania)

ارزان ترین مقاصد دنیا

جمهوری لیتوانی کشوری واقع در شمال شرقی اروپا میباشد که با استونی، روسیه و بلاروس دارای مرز مشترک است. این کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به استقلال رسید و پس از گذشت یک دهه در سال 2004 میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

یکی از راه های کسب اقامت لیتوانی سرمایه گذاری حداقل 50 هزار یورو در یکی از شرکت های تجاری کوچک این کشور است که البته تعداد کارمندان آن نباید بیشتر از 50 نفر بوده و درآمد سالیانه آن نیز نباید از 10 میلیون یورو فراتر رود. به همین دلیل نیز لیتوانی به عنوان در دسترس ترین و ارزانترین کشور برای اقامت میان سایر گزینه ها مطرح است.

با این نوع سرمایه گذاری شخص متقاضی می تواند اقامت موقت خود را که معمولاً کمتر از پنج سال اعتبار دارد را دریافت کند. پس از گذشت پنج سال نیز متقاضیان اقامت دائم در صورتی که هنوز واجد شرایط باشند می توانند بر اساس قوانین جاری برای اقامت دائم اقدام نمایند.

  • جمعیت: 3 میلیون و 200 هزار نفر (سرشماری سال 2017)
  • واحد پول رسمی: یورو (EUR)
  • نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا: 1.15

سنت لوسیا (Saint Lucia)

ارزان ترین مقاصد دنیا

سنت لوسیا جزیره ای کوچک واقع در دریای کارائیب و حاشیه اقیانوس اطلس است که پیش از این مستعمره فرانسه و بریتانیا بوده است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است.

صنعت گردشگری و صنایع وابسته به آن مهترین منابع درآمدی سنت لوسیا هستند و سواحل زیبا و مناطق کوهستانی آن از جذابیت های توریستی این کشور بشمار می روند. متقاضیان می توانند با پرداخت حداقل 100 هزار دلار آمریکا به صندوق ملی اقتصادی سنت لوسیا شهروندی این کشور را دریافت نمایند.

روش دیگر برای کسب شهروندی در جزیره سنت لوسیا، خرید ملک به ارزش 300 هزار دلار است. قابل ذکر است دارندگان گذرنامه سنت لوسیا می توانند بدون نیاز به ویزا به بیش از 100 کشور دنیا از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر بلژیک و اتریش سفر نمایند.

  • جمعیت: 178 هزار نفر (تخمین سال 2016)
  • واحد پول رسمی: دلار کارائیب شرقی (XCD)
  • نرخ برابری دلار کارائیب شرقی در برابر دلار آمریکا: 0.37

دومینیکا (Dominica) از دیگر ارزان ترین مقاصد دنیا

ارزان ترین مقاصد دنیا

کشور مشترک المنافع دومینیکا بصورت جزیره ای در دریای کارائیب با مساحت 750 کیلومتر مربع قرار دارد. این کشور برای جذب سرمایه خارجی در ازای سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی، شهروندی این کشور را به سرمایه گذاران اعطا می کند. اقتصاد این کشور تا حد زیادی به صنایع گردشگری و کشاورزی وابسته است.

برای اخذ شهروندی دومینیکا هر فرد متقاضی میبایست حداقل سپرده ای معادل 100 هزار دلار آمریکا به “صندوق تنوع اقتصادی” پرداخت نموده و در غیر این صورت ملکی به ارزش 200 هزار دلار در این کشور خریداری کند. دارندگان گذرنامه دومینیکا در حال حاضر می توانند بدون نیاز به ویزا به بیش از 100 کشور مختلف از جمله کشورهای حوزه شینگن سفر نمایند.

  • جمعیت: 73 هزار و 500 نفر (تخمین سال 2016)
  • واحد پول رسمی: دلار کارائیب شرقی (XCD)
  • نرخ برابری دلار کارائیب شرقی در برابر دلار آمریکا: 0.37

آنتیگوآ و باربودا (Antigua and Barbuda)

ارزان ترین مقاصد دنیا

این کشور مشترک المنافع به نام دو جزیره اصلی خود به نام های “آنتیگوا” و “باربودا” شناخته می‌شود و در شرق دریای کارائیب واقع شده است. اقتصاد این کشور عمدتاً متکی به صنعت توریسم است که حدود 60 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است و ساکنین کشورهای آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بیشترین مسافران این جزیره را تشکیل میدهند. بر اساس قوانینی که از سال گذشته اجرایی شد با حدود 100 هزار دلار مشارکت در صندوق توسعه ملی یا خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار میتوان به شهروندی این کشور دست یافت. زبان رسمی این کشور انگلیسی است.

  • جمعیت: 101 هزار نفر (تخمین سال 2016)
  • واحد پول رسمی: دلار کارائیب شرقی (XCD)
  • نرخ برابری دلار کارائیب شرقی در برابر دلار آمریکا: 0.37

خدمات اول پرداخت

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT