قیمت فانتوم (FTM)

افزایش قیمت فانتوم (FTM) | صعود قیمت فانتوم براساس الگوی معاملاتی کلیدی در نمودار

زمان مطالعه 3 دقیقه

الگوی صعودی  نموداری سر و شانه معکوس (inverse head and shoulders) نشان می دهد که قیمت فانتوم (FTM) می تواند همچنان افزایش یابد. به نظر می رسد ارز فانتوم (FTM) پس از بازگشت 125 درصدی قیمت آن از 1.23 دلار در 14 دسامبر 2021 به 2.84 دلار در 3 ژانویه 2022 که باعث ایجاد یک الگوی کلاسیک برگشت صعودی شد، در روز های آینده به رکورد جدیدی دست خواهد یافت.

قیمت فانتوم (FTM)

الگوی سر و شانه‌ معکوس (IH&S) زمانی ظاهر می‌شود که یک دارایی سه فرورفتگی در زیر یک به اصطلاح مقاومت در برابر گردن ایجاد کند، با فرورفتگی میانی (سر) عمیق‌تر از شانه چپ و راست.

قیمت ارز FTM اخیراً مسیر قیمتی مشابهی را طی کرده است که در نمودار زیر نشان داده شده است. در نتیجه، FTM دارای یک مقاومت مشترک در محدوده تعریف شده بین 2.55 تا 2.74 دلار است که طول الگوی سر و شانه معکوس را در بر می گیرد.

قیمت فانتوم (FTM)

قیمت فانتوم (FTM)

احتمال افزایش ۵۰ درصدی ارز فانتوم

در یک دنیای ایده آل و مبتنی بر تئوری های تحلیل تکنیکال، یک الگوی سر و شانه معکوس معمولاً زمانی که قیمت به طور قطعی بالاتر از سطح گردن بسته شود، منجر به شکست صعودی می شود.

در حالت ایده آل، هدف رو به بالا برابر با حداکثر فاصله بین سر و خط گردن، زمانی که از نقطه شکست اندازه گیری می شود، است.

روز دوشنبه، FTM با رسیدن به یقه خود تقریباً شکل گیری الگوی سر و گردن معکوس خود را تکمیل کرد. در نتیجه، حرکت بعدی توکن فانتوم می تواند یک شکست صعودی بالاتر از محدوده مقاومت 2.55 تا 2.74 دلار باشد. با انجام این کار، بر اساس تنظیمات ارائه شده در نمودار زیر، روند صعودی به سمت 4.33 دلار را دنبال می کند.

قیمت فانتوم (FTM)

قیمت فانتوم (FTM)

عقب نشینی شدید قیمت از محدوده یقه، همراه با افزایش حجم، خطر بی اعتبار کردن الگوی IH&S را ایجاد می کند. در این صورت، خط حمایت ایده آل بعدی ممکن است نزدیک به 2.08 دلار باشد. این بر اساس محدوده قابل مشاهده نمایه حجمی فانتوم (VPVR) است، معیاری که فعالیت معاملاتی را در یک دوره مشخص در سطوح قیمتی مشخص نشان می‌دهد.

قیمت فانتوم (FTM)

قیمت فانتوم (FTM)

آیا خطر سقوط فانتوم وجود دارد ؟!

ریسک‌های نزولی در بازار فانتوم نیز به شکل شاخص قدرت نسبی (RSI) آن ظاهر شده است، معیاری که میزان تغییرات اخیر قیمت دارایی را برای ارزیابی شرایط خرید یا فروش بیش از حد آن (اشباع خرید و اشباع فروش) اندازه‌گیری می‌کند.

به طور جزئی، RSI روزانه فانتوم در 3 ژانویه وارد یک محدوده خرید بیش از حد (اشباع خرید) شد، زیرا نرخ آن به طور جزئی به بالای 70 جهش کرد. این شاخص فنی نشان می دهد که بازار در وضعیت اشباع خرید فانتوم است و برای خنثی کردن احساسات بازار باید درجاتی از اصلاحات را انجام دهد.

به زبان ساده، RSI بالای 70 معمولاً به عنوان سیگنالی برای فروش در نظر گرفته می شود. با این حال، فروش معمولاً لزوماً بلافاصله پس از جهش RSI به منطقه بیش از حد خرید اتفاق نمی‌افتد.

بر اساس اصلاحات RSI متعددی که بین آگوست و سپتامبر 2021 مشاهده شد، به نظر می‌رسد قیمت FTM حرکت صعودی خود را حتی پس از عبور شاخص از 70 افزایش می‌دهد. 

در بهترین حالت، RSI روزانه در 9 سپتامبر به 89 رسیده بود، همزمان با رسیدن قیمت FTM به رکورد 1.99 دلار در آن زمان.

قیمت فانتوم (FTM)

قیمت فانتوم (FTM)

این امر تا حدودی باعث می شود که FTM با وجود خطرات بیش از حد ارزش گذاری شدن و حباب قیمتی، به دنبال سود 4.33 دلاری الگوی سر و شانه معکوس خود باشد. چیزی که می تواند به دنبال داشته باشد اصلاحی به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20 روزه؛ موج سبز در نمودار بالا) در حدود 2.09 دلار است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این قیمت را به پشتیبانی VPVR در 2.08 دلار نزدیک می کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT