ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم (FTM) و تحلیل شرایط و ویژگی های این ارز دیجیتال

زمان مطالعه 4 دقیقه

ارز دیجیتال فانتوم (FTM) یک پلتفرم غیرمتمرکز و مقیاس پذیر است که قصد دارد بر محدودیت های شبکه های بلاک چین (فعلی) غلبه کند. هدف اصلی این ارز تسهیل استفاده از فناوری بلاک چین در کاربردهای مختلف به منظور ارتقای سطح زندگی کاربران است. این رمز ارز تلاش میکند تا در آینده از امور مالی گرفته تا هویت و اطلاعات پزشکی را به صورت دیجیتالی و در مقیاس نامحدود پیاده سازی کند.

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

فانتوم یک پلت فرم قرارداد هوشمند گرافیکی (DAG) است که خدمات امور مالی غیر متمرکز (DeFi) را به توسعه دهندگان با استفاده از الگوریتم اجماع منحصر بفرد خود ارائه می دهد.

هدف فانتوم به کمک توکن بومی خود که با نماد FTM نمایش داده می شود، حل مشکلات مربوط به سیستم عامل های میزبان قراردادهای هوشمند ، به ویژه سرعت معاملات است.  توسعه دهندگان فانتوم می گویند سرعت معاملات در این شبکه به کمتر از دو ثانیه کاهش یافته است.

بنیاد Fantom ، که بر عرضه محصولات فانتوم نظارت می کند ، در ابتدا در سال 2018 ایجاد شد و OPERA ، شبکه اصلی فانتوم، در دسامبر 2019 راه اندازی شد.

نام ارز دیجیتال فانتوم (Fantom)
نماد توکن FTM
تعداد عرضه کل 2545006273 توکن

بنیانگذاران و توسعه دهندگان FTM

بنیاد Fantom توسط دانشمند کامپیوتر کره جنوبی دکتر Ahn Byung Ik تاسیس شد. در حال حاضر، مدیر عامل این پلتفرم مایکل کنگ است.

تیم پشت ارز دیجیتال فانتوک تجربه گسترده ای در زمینه توسعه بلاک چین کامل دارد و هدف آن ایجاد یک پلت فرم قرارداد هوشمند است که از مقیاس پذیری ، غیر متمرکز بودن و امنیت برخوردار است.

طبق ادعای وب سایت رسمی این ارز، تیم Fantom متشکل از مهندسان متخصص ، دانشمندان ، محققان ، طراحان و کارآفرینان است. کارکنان در سرتاسر جهان قرار دارند و با رویکرد یک پلت فرم توزیع شده مطابقت دارند.

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

شیوه کار فانتوم

فانتوم (FTM) محدودیت های بلاک چین های فعلی را در دنیای رمزنگاری شناسایی می کند و قصد دارد تا بر آنها غلبه کند و یا به عبارتی دیگر آنها را رفع کند. پلتفرم FTM یک پلتفرم غیر متمرکز، مقیاس پذیر و منبع باز است که باعث شده نسبت به بلاک چین های دیگر متمایز شود.

Fantom هزینه ها را کاهش می دهد و عملکرد برنامه های غیر متمرکز (DApps) را از طریق یک پروتکل اجماع Lachesis مبتنی بر DAG (گراف جهت دار غیر مدور) که شبکه اصلی فانتوم اپرا را اجرا می کند، افزایش می دهد. هدف اصلی اپرا فراهم کردن امکان استفاده از قراردادهای هوشمند از طریق EVM اتریوم (ماشین مجازی اتریوم) است.

یک ویژگی منحصر به فرد ارز فانتوم این است که شبکه آن کاملا مستقل است، به این معنی که عملکرد یک منطقه از ازدحام ترافیک هیچ تاثیری بر سایر قسمت های شبکه ندارد. این مقیاس پذیری بالای Fantom (FTM) باعث می شود تا هر برنامه ای بلاک چین شخصی (مستقل) خود را با قوانین حاکمیتی، توکن ها و توکنومیک های مختص خود داشته باشد.

برخلاف اتریوم که یک دستگاه غیرمتمرکز واحد است، Fantom از تعداد بیشماری سیستم غیرمتمرکز تشکیل شده است که با وجود عملکرد مستقل در مناطق خاص خود، با یکدیگر نیز در تعامل هستند.

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

یک مشکل عمده ای که فانتوم آن را رفع کرده است “Blockchain Trilemma” یا “سه گانه بلاکچین” می باشد. سه گانه بلاک چین به تعادل بین سرعت، امنیت و تمرکز زدایی اشاره دارد که نمی توان همزمان به آن دست یافت. با این حال، فانتوم از یک پروتکل بدون مجوز برای دستیابی به تمرکز زدایی و امنیت استفاده می کند و از تحمل خطای بیزانس (aBFT) برای پردازش غیر همزمان تراکنش ها استفاده می کند که سرعت روند کلی را افزایش می دهد.

کاربرد های توکن FTM

توکن های FTM برای پرداخت هزینه تراکنش ها و اجرای قراردادهای هوشمند، ایمن سازی شبکه از طریق توافق اثبات سهام فانتوم و رای گیری در سیستم حکمرانی زنجیره ای Fantom استفاده می شوند.

 اعتبارسنج ها در شبکه باید توکن های FTM را برای اجرای یک گره و دریافت پاداش نگهداری کنند. کاربرانی که گره ای را اجرا نمی کنند می توانند توکن های خود را به اعتبارسنج موجود واگذار کنند تا بخشی از پاداش و هزینه های شبکه دریافت کنند. قدرت رأی متناسب با مبلغی است که دارنده توکن FTM دارد.

فانتوم دارای چندین ویژگی مهم می باشد که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

بستر پرداخت سریع، مطمئن و ارزان

پرداخت های انجام شده در شبکه Fantom حدود 1 ثانیه طول می کشد و 0.0000001 دلار هزینه دارد. علاوه بر این، معاملات انجام شده بر روی بستر FTM به دلیل سیستم اثبات سهام (Proof-of-Stake) بسیار امن است.

پاداش استیکینگ به دارندگان ارز فانتوم

کاربرانی که توکن های Fantom (FTM) خود را روی این پلتفرم استیک کنند حداقل 3.79% تا حداکثر 11.59% APR (نرخ درصدی سالانه) دریافت می کنند. نرخ درصدی سالانه به 2 عامل بستگی دارد:

  • مقدار توکن های FTM استیک شده
  • مجموع زمانی که توکن ها استیک شده اند

به عنوان مثال، اگر شخصی برای مدت 221 روز 10 توکن FTM استیک کند، 1 توکن FTM با APR فعلی 8.39% دریافت می کند.

لازم به ذکر است که دارندگان ارز فانتوم نمی توانند توکن FTM خود را معامله، خرید یا فروش کنند. همچنین، اگر دارندگان FTM توکن های خود را قبل از اتمام دوره قفل خارج کنند، تمام توکن های FTM آنها میسوزد!

حاکمیت زنجیره ای

FTM کاملاً غیر متمرکز است و فقط دارندگان FTM که توکن های خود را در شبکه FTM استیک کرده باشند می توانند هرگونه تصمیمی بگیرند. آنها می توانند تغییرات جدیدی را پیشنهاد دهند، به تصمیمات کلیدی رای دهند، نقشه راه شبکه FTM را تعیین کنند و یا آن را ارتقا دهند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT