آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال | معرفی حساب paypal برای مبتدی ها | پی پال چیست ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

به احتمال زیاد تاکنون نام PayPal را شنیده اید، اما آیا میدانید که دقیقا چیست؟ مهمتر از آن، ایمن هست یا نه ؟ در این مقاله به آشنایی کامل با حساب پی پال و معرفی paypal می پردازیم.

آشنایی کامل با حساب پی پال

اگر تا به حال به صورت آنلاین خرید کرده باشید، به احتمال زیاد هنگام پرداخت صورت حساب، PayPal را به عنوان یکی از روش های پرداخت پیشنهادی مشاهده خواهید کرد. پی پال یک روش سریع و مفید برای مدیریت پرداخت های آنلاین، بدون هیچ زحمت اضافی است.

آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال

 اگر کنجکاو هستید که بدانید PayPal چیست، یا اینکه استفاده از آن ایمن است یا خیر، و اینکه چگونه باید به عنوان کاربر PayPal ثبت نام کنید، این راهنما برای شما مناسب است.

پی پال چیست ؟

 PayPal یک سرویس پرداخت آنلاین است که به کاربران امکان پرداخت، ارسال و دریافت و یا انتقال پول را می‌دهد. استفاده از PayPal به این معنی است که لازم نیست هر بار که برای پرداخت آنلاین اقدام می کنید، اطلاعات بانکی یا کارت اعتباری خود را وارد کنید.

حقایقی در مورد پی پال:

  • حدود 173 میلیون نفر در سراسر جهان از PayPal استفاده می کنند.
  • پی پال در 202 کشور استفاده می شود.
  • می‌توانید با استفاده از ۲۱ ارز مختلف در آن اقدام به پرداخت کنید.

 می توانید از PayPal به صورت آنلاین در مرورگر وب، لپ تاپ و تبلت یا تلفن همراه خود استفاده کنید.

نحوه پرداخت آنلاین با استفاده از پی پال

 پرداخت آنلاین با استفاده از پی پال ساده است. هر فروشگاه آنلاین یا برنامه‌ای که از PayPal پشتیبانی می‌کند، (از جمله ASOS، eBay، وUber) این گزینه را به شما هنگام پرداخت نمایش می دهد، تنها باید PayPal را به عنوان روش پرداخت انتخاب کنید.

آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال

هنگام انتخاب روش پرداخت در یک فروشگاه آنلاین، اغلب گزینه PayPal را مشاهده خواهید کرد. برای ورود به حساب PayPal خود در هنگام پرداخت روی  پرداخت با استفاده از PayPal  کلیک کنید.

آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال

PayPal همچنین تخفیف‌ها و پیشنهادهایی برای برخی فروشگاه های منتخب ارائه می کند، به این معنی که وقتی از PayPal به‌عنوان روش پرداخت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید هنگام خرید درصدی به عنوان تخفیف دریافت کنید.

 نحوه استفاده از وب سایت و اپلیکیشن پی پال

می‌توانید با استفاده از شماره تلفن همراه ثبت‌شده خود یا آدرس ایمیل خود وارد PayPal شوید.  پس از ورود به PayPal، چندین گزینه برای انتخاب دارید. که شامل مشاهده فعالیت تراکنش، بررسی موجودی و ارسال پول است.

آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال

در حسابتان، همچنین می‌توانید کارت‌های نقدی و اعتباری یا حساب‌های بانکی را به حساب PayPal خود در وب‌سایت لینک کنید تا پرداخت‌های آنلاین را سریع‌تر انجام دهید.

 همچنین می‌توانید اپلیکیشن PayPal را برای اندروید و iOS دانلود کنید ، اپلیکیشن استفاده از آن را آسان می کند.  اگر که تلفن همراه شما از اثر انگشت یا قفل چهره پشتیبانی می‌کند، برای ایجاد یک لایه امنیتی بیشتر، اپلیکیشن هم از آنها استفاده میکند.

استفاده از اپلیکیشن پی پال بسیار شبیه به استفاده از نسخه وب PayPal است. می توانید پول ارسال و دریافت کنید، موجودی خود را مشاهده کنید، و تنظیمات پروفایل و حساب خود را ویرایش کنید.

استفاده از PayPal و eBay

 اگر کاربر eBay هستید، ممکن است بخواهید حساب PayPal خود را به حساب eBay خود لینک کنید.  انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد تا  بدون نیاز به وارد کردن جزئیات پرداخت خود هر بار در هنگام تسویه‌حساب از طریق پی پال پرداخت کنید.

آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال

اتصال PayPal  به حساب eBay بسیار ساده است.  به My eBay بروید و روی بخش PayPal Account کلیک کنید.  سپس، روی گزینه Link My PayPal کلیک کنید و برای تکمیل فرآیند وارد حساب PayPal خود شوید.

 آیا پرداخت با پی پال ایمن است؟

 وقتی پرداختی را با استفاده از PayPal انجام می دهید، فروشنده یا فروشگاه هیچ اطلاعات مالی یا حساسی درباره شما (مانند جزئیات بانک یا کارت اعتباری شما) دریافت نمی‌کند.  این به این معنی است که از تمام اطلاعات شما محافظت می شود.

PayPal همچنین Buyer Protection scheme را ارائه می‌کند، به این معنی که اگر مشکلی در خرید شما وجود داشته باشد ( هر اشکال و ایرادی) PayPal به شما کمک می‌کند تا از طریق Resolution Center PayPal  درخواست خود را مطرح کرده و مبلغ مورد نظر را پس بگیرید.

ثبت درخواست ریفاند در پی پال

 ابتدا باید با فروشنده تماس بگیرید و ظرف ۱۸۰ روز پس از خرید، درخواست ریفاند کنید.

اگر بازپرداخت انجام نشد، می‌توانید به Resolution Center مراجعه کنید.  باز هم، این کار باید در مدت 180 روز از تاریخ پرداخت باشد.  پی پال مکالمه بین شما و فروشگاه یا فروشنده را بررسی می کند تا به شما در رسیدن به یک راه حل کمک کند. امیدواریم که هرگز این مشکل را نداشته باشد، اما خوب است بدانید که در هر صورت چه کاری باید انجام دهید.

آشنایی کامل با حساب پی پال

آشنایی کامل با حساب پی پال

برای حل کردن اختلاف، Resolution Center PayPal  را در دسک‌تاپ خود باز کنید.  روی «View» در کنار درخواست خود کلیک کنید، سپس روی Escalate to PayPall کلیک کنید.  سپس می توانید هر گونه اطلاعات مربوط به اختلاف مورد نظر را تایپ کنید.  در نهایت، برای تکمیل فرآیند، روی «Send» کلیک کنید.

 شایان ذکر است که Resolution Center در اپلیکیشن PayPal در دسترس نیست، بنابراین برای دسترسی به آن باید وارد حساب کاربری خود در وب سایت PayPal شوید.

پی پال خرید آنلاین را تسهیل می کند؛

 پی پال یک سرویس پرداخت آنلاین آسان است که برای همه افراد در دسترس است.  اکنون که اصول اولیه نحوه استفاده از PayPal را آموخته اید، می‌توانید با ویژگی‌های بیشتر آن، مانند PayPal Credit آشنا شوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT