ویزای دانشجویی آمریکا

انواع ویزای دانشجویی آمریکا: راهنمای جامع برای دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه 5 دقیقه

برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در ایالات متحده هستند، اخذ ویزای دانشجویی گامی مهم در این فرآیند است.

انواع مختلفی از ویزای تحصیلی ایالات متحده وجود دارد که هر کدام معیارها و شرایط خاص خود را دارند. بنابراین، درک انواع مختلف ویزا و روند درخواست قبل از درخواست برای تحصیل در ایالات متحده ضروری است.

تعیین وقت سفارت

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ایالات متحده سه نوع ویزای دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این کشور هستند ارائه می دهد. نوع ویزای مورد نیاز به دوره تحصیلی، مدت تحصیل و موسسه بستگی دارد.

سه نوع مختلف ویزای دانشجویی و شرایط خاص آنها عبارتند از:

ویزای تحصیلی آمریکا F-1

ویزای F-1 یک ویزای غیر مهاجرتی است که برای دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در ایالات متحده هستند صادر می شود. این ویزا برای دانشجویان تمام وقت طراحی شده است که می خواهند در دانشگاه ها، کالج ها یا سایر موسسات دانشگاهی در ایالات متحده ثبت نام کنند.

برای درخواست ویزای F-1، دانشجو باید ابتدا در یک برنامه دانشگاهی مورد تایید SEVP در ایالات متحده پذیرفته شود. سپس دانشجو باید فرم I-20 را از موسسه دانشگاهی دریافت کند که برای درخواست ویزا استفاده می شود.

ویزای F-1 به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا به عنوان دانشجویان تمام وقت وارد ایالات متحده شوند و در طول دوره تحصیلی خود در این کشور بمانند. دانشجویان همچنین مجاز به شرکت در استخدام در دانشگاه، دوره های کارآموزی و آموزش عملی هستند، اما باید تاییدیه موسسه دانشگاهی خود و خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) را دریافت کنند.

دانشجویان بین المللی با ویزای F-1 ملزم به حفظ بار دوره تمام وقت و پیشرفت در برنامه تحصیلی خود هستند. آنها همچنین باید پاسپورت معتبر و فرم I-20 داشته باشند و باید هرگونه تغییر در اطلاعات شخصی یا دانشگاهی خود را به موسسه دانشگاهی و USCIS گزارش دهند.

دارندگان ویزای F-1 همچنین ممکن است واجد شرایط خاصی باشند، مانند سفر به خارج از ایالات متحده و ورود مجدد به کشور، و همچنین فرصت درخواست برای آموزش عملی اختیاری (OPT) پس از تکمیل برنامه تحصیلی خود. OPT به دانشجویان اجازه می دهد تا حداکثر 12 ماه در رشته تحصیلی خود کار کنند و ممکن است برای دانشجویان در رشته های STEM خاصی برای 24 ماه دیگر تمدید شود.

ویزای تحصیلی آمریکا J-1

ویزای J-1 نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که توسط دولت ایالات متحده برای افرادی صادر می شود که مایل به شرکت در برنامه های تبادل فرهنگی یا آموزش در زمینه خاصی هستند. برنامه ویزای J-1 توسط دفتر امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده (ECA) اداره می شود و برای ترویج درک متقابل بین ایالات متحده و سایر کشورها از طریق مبادلات آموزشی و فرهنگی طراحی شده است.

ویزای J-1 معمولاً برای افرادی صادر می شود که در برنامه هایی مانند:

برنامه های تبادل دانشجو: ویزای J-1 اغلب برای دانش آموزانی صادر می شود که در برنامه های مبادله در دانشگاه ها یا دبیرستان های ایالات متحده شرکت می کنند. این برنامه ها به دانشجویان اجازه می دهد تا برای مدت 12 ماه در ایالات متحده تحصیل کنند.

برنامه های کارآموزی و آموزشی: ویزای J-1 می تواند برای افرادی صادر شود که در برنامه های آموزشی یا کارآموزی با شرکت ها یا سازمان های ایالات متحده شرکت می کنند. این برنامه ها معمولا تا 18 ماه دوام دارند.

برنامه های پژوهشی پژوهشی: ویزای J-1 همچنین برای دانش پژوهانی صادر می شود که مایل به انجام تحقیق یا تدریس در دانشگاه ها یا مؤسسات تحقیقاتی ایالات متحده هستند. این برنامه ها می توانند تا 5 سال ادامه داشته باشند.

برنامه های Au Pair: ویزای J-1 را می توان برای افرادی که مایل به شرکت در برنامه au pair در ایالات متحده هستند صادر کرد. این برنامه ها معمولاً شامل ارائه خدمات مراقبت از کودک به یک خانواده میزبان برای مدت حداکثر 12 ماه است.

برای دریافت ویزای J-1، یک فرد باید ابتدا به یک سازمان حامی که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده تایید شده است، درخواست دهد. سپس سازمان حامی فرم DS-2019 (گواهی واجد شرایط بودن وضعیت بازدیدکنندگان مبادله ای) را برای متقاضی صادر می کند که باید هنگام درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ارائه شود.

علاوه بر فرم DS-2019، متقاضیان باید مدارک دیگری مانند اثبات حمایت مالی، مدرک مهارت زبان انگلیسی و مدرک ارتباط با کشور خود را نیز ارائه دهند. متقاضیان همچنین باید با یک افسر کنسولی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده مصاحبه کنند.

پس از صدور ویزای J-1، دارنده اجازه ورود به ایالات متحده و شرکت در برنامه تایید شده را دارد. دارندگان ویزای J-1 باید وضعیت خود را با رعایت شرایط و ضوابط برنامه خود حفظ کنند و باید در پایان اقامت مجاز خود، ایالات متحده را ترک کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا M-1

ویزای M-1 نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که توسط دولت ایالات متحده برای افرادی صادر می شود که مایلند آموزش های فنی و حرفه ای را در ایالات متحده دنبال کنند. ویزای M-1 به طور خاص برای دانش‌آموزان بین‌المللی طراحی شده است که می‌خواهند در برنامه‌های فنی و حرفه‌ای مانند مدارس حرفه‌ای، مدارس فنی و کالج‌های محلی ثبت نام کنند تا مهارت‌هایی را بیاموزند که به آنها در حرفه‌های حرفه‌ای‌شان کمک می‌کند.

برای درخواست ویزای M-1، متقاضیان باید درخواست آنلاین را تکمیل کنند، هزینه درخواست غیر قابل استرداد را بپردازند و در مصاحبه ای در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود شرکت کنند. متقاضیان همچنین باید مدارکی را ارائه دهند تا نشان دهند که شرایط واجد شرایط بودن ویزای M-1 را دارند، مانند مدرک پذیرش در یک مدرسه فنی یا حرفه ای معتبر، مدرک پشتیبانی مالی، و شواهدی مبنی بر روابط قوی با کشور خود.

علاوه بر این، متقاضیان همچنین باید نشان دهند که پیوندهای قوی با کشور خود، مانند خانواده یا دارایی، دارند تا نشان دهند که پس از اتمام تحصیلات خود به احتمال زیاد در ایالات متحده باقی نمی مانند.

یکی از مزایای کلیدی ویزای M-1 این است که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در حین تحصیل در ایالات متحده کار کنند. با این حال، دارندگان ویزای M-1 تنها مجاز به کار در دانشگاه حداکثر 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تمام وقت در دوره های تعطیلات هستند. دارندگان ویزای M-1 مجاز به کار در خارج از دانشگاه بدون دریافت مجوز از خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) نیستند.

دارندگان ویزای M-1 همچنین اجازه دارند پس از اتمام تحصیلات خود به مدت یک سال در ایالات متحده بمانند تا آموزش های عملی در رشته تحصیلی خود کسب کنند. این آموزش عملی به عنوان آموزش عملی اختیاری (OPT) شناخته می شود و به دارندگان ویزای M-1 اجازه می دهد تا قبل از بازگشت به کشور خود، تجربه عملی در زمینه تحصیلی خود کسب کنند. با این حال، دارندگان ویزای M-1 فقط برای 6 ماه OPT واجد شرایط هستند و باید قبل از انقضای ویزای خود برای این آموزش اقدام کنند.

نتیجه

ایالات متحده فرصت های تحصیلی فراوانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و با ویزای مناسب می توانند از تجربه تحصیلی خود در این کشور نهایت استفاده را ببرند. دانشجویان بین المللی هنگام تصمیم گیری در مورد نوع ویزای دانشجویی باید به دقت دوره تحصیلی مورد نظر خود و الزامات موسسه انتخابی خود را در نظر بگیرند.

سوالات متداول

انواع مختلف ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

سه نوع اصلی ویزای دانشجویی ایالات متحده عبارتند از ویزای F-1، ویزای J-1 و ویزای M-1.

ویزای F-1 چیست؟

ویزای F-1 یک ویزای دانشجویی غیر مهاجرتی برای افرادی است که مایل به ادامه تحصیلات آکادمیک در ایالات متحده در یک کالج یا دانشگاه معتبر هستند.

ویزای J-1 چیست؟

ویزای J-1 یک ویزای غیر مهاجرتی برای افرادی است که برای شرکت در برنامه تبادل بازدیدکنندگان به ایالات متحده می آیند. نمونه هایی از برنامه های تبادل بازدیدکننده شامل برنامه au pair و برنامه سفر کاری تابستانی است.

ویزای M-1 چیست؟

ویزای M-1 یک ویزای غیر مهاجرتی برای افرادی است که برای ادامه تحصیلات حرفه ای یا غیر آکادمیک به ایالات متحده می آیند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT