طراحی رزومه دانشگاهی خارج

اهمیت طراحی رزومه دانشگاهی برای ارسال به خارج

زمان مطالعه 4 دقیقه

رزومه به عنوان پلی میان شما و استاد آینده تان عمل می‌کند، بنابراین اهمیت آن را نباید دست کم بگیرید. برای اولین اثرگذاری، مهم است که رزومه شما در میان سایر رزومه‌ها دیده شود که به نوعی علاوه بر محتوای متن، به طراحی رزومه دانشگاهی هم بستگی دارد. این به شما بستگی دارد که استاد چطور شما را به یاد بیاورد. از آن جا که دانشگاه‌ها برای مصاحبه با همه کاندیده‌ها زمان ندارند، از آن‌ها رزومه می‌خواهند تا بهترین شان را برای همکاری انتخاب کنند.

اساتید رزومه‌ها را آن قدر رد می‌کنند تا به رزومه مورد نظرشان برسند. این زمانی است که یک رزومه تمیز، دقیق و به خوبی ساختار یافته می‌تواند خودش را نشان دهد. ممکن است از خودتان بپرسید چرا آنقدر مهم است که رزومه داشته باشیم؟ بیایید به دلایل آن نگاهی بیندازیم:

رزومه قبل از شما نزد استاد می‌رود

قبل از این که شما وارد دفتر استاد شوید، رزومه این کار را انجام می‌دهد. عموما، وقتی دانشگاه از شما رزومه می‌خواهد، ابتدا به سراغ کارهایی که انجام داده‌اید می‌روند و اگر با احتیاجات شان مطابقت داشته باشد، آن را انتخاب می‌کنند. پس، رزومه‌ای که توجهات را جلب کند، نصف کار را برایتان انجام می‌دهد.

رزومه در مورد شما حرف می‌زند

یک روزمه به شکل حرفه‌ای در مورد شما نکاتی را بیان می‌کند و نشان می‌دهد که چقدر به جزییات اهمیت می‌دهید. فقط تصور کنید که یک تکه کاغذ کوچک این همه نکته را در مورد شما بیان می‌کند. اما به خاطر داشته باشد که این داستان‌های گذشته، حال و آینده باید سریعا گفته شوند وگرنه توجه مخاطب را از دست می‌دهند. پس گفتن این نکات کمی خطرناک است. بنابراین برای نوشتن این موارد به کمک حرفه ای احتیاج دارید.

رزومه مهارت های شما را نشان می‌‌دهد

از طریق رزومه‌ای که به خوبی نوشته شده است، می‌توانید مهارت‌هایی را که سال‌ها جمع آوری کرده‌اید را نشان دهید. بدین صورت می‌توانید اجازه دهید که استاد مهارت‌هایی را که از طریق انجام کارهای مختلف با آن‌ها آشنایی دارید را بشناسد و این دقیقا همان چیزی است که اساتید نیاز دارند که بداند.

برای رشته‌ای هنری، علاوه بر رزومه، نیاز به ارسال پورتفولیو حرفه‌ای وجود دارد که پیشنهاد می‌شود مقاله « نکات ساخت پورتفولیو هنر برای اپلای دانشگاه خارج کشور» را مطالعه فرمایید.

مواردی که باید در طراحی رزومه دانشگاهی توجه داشت

خب تا اینجا با اهمیت داشتن یک رزومه قوی برای بدست آوردن موقعیت تحصیلی آیندتون آشنا شدید. در این بین طراحی و تناسب رزومه در متمایز کردن آن از بقیه رزومه‌ها اهمیت دوچندانی دارد. بگذارید با نمونه‌هایی از موارد مهم در طراحی رزومه دانشگاهی و استفاده از المان‌های گرافیکی در رزومه شروع کنیم:

1- انتخاب رنگ: انتخاب رنگ اولین قدم برای طراحی یک رزومه قوی هست. سعی کنید رنگ‌هایی رو انتخاب کنید که اعتماد به نفس و مسلط بودن شما رو برای بدست آوردن آن موقیت نشان بدهد. یکی از رنگهایی که همیشه در این موقعیت‌ها استفاده می‌شود رنگ آبی است! رنگ آبی نشان دهنده اعتماد به نفس شماست، از طرفی اجتماعی بودن و تعامل داشتن با دیگران رو تداعی می‌کنه. تصویر زیر نمونه‌هایی از رنگ‌های مناسب برای طراحی رزومه رو نشان می‌دهد.

رنگ رزومه

2- نمایش عکس: اینکه شما بخواید عکستان را داخل رزومه قرار بدید یا نه یه امر کاملا اختیاری است. در بعضی دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند که تصویری از متقاضی داخل رزومه نباشد. اما اگر بخواهید عکستان را قرار بدید، بهتر این است که یه عکس پرسنلی با لباس مناسب تهیه کنید که در رزومه قرار بگیرد.

3- نشان دادن سوابق کاری و تحصیلی: تایم لاین یکی از راه‌های عالی برای بیان سوابق کاری و تحصیلی در رزومه است. بدین صورت که سوابق کاری و یا مدارک اخذ شده در هر سال یا ماه را به تفکیک با المان‌های گرافیکی نشان می‌دهیم. برای مثال به این دو رزومه نگاه کنید:

چهره در رزومه مهارت

همانطور که مشاهده می‌کنید در دو قسمت EXPERIENCE و EDUCATION رزومه‌های بالا، با استفاده از ترفندهای طراحی گرفیک، فعالیت هر سال به تفکیک آورده شده که این امر مطالعه رزومه رو برای مطالعه کننده راحت‌تر می‌کند و شانس این که رزومه شما را در اولویت قرار بدهد بیشتر می‌شود.

 

4- استفاده از نمودار و گراف برای نشان دادن توانایی های فردی: استفاده از نمودار‌های گرافیکی در بیان میزان مهارت شما در هر زمینه (به عنوان مثال: نرم افزارهای کامپیوتری، علاقه‌مندی‌ها و یا موارد دیگر) می‌تواند به جذابیت بصری رزومه شما اضافه کند. بخش SKILLS رزومه‌های زیر نمونه‌ای از این دست طراحی‌ها در رزومه هستند:

مهارت طراحی رزومه دانشگاهی

بعد از طراحی رزومه دانشگاهی ، در صورتی که مایل هستید برای تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج کشور ادامه تحصیل دهید، اول پرداخت خدمات پرداخت هزینه‌های اپلیکیشن فی، هزینه آزمون‌های زبان، ثبت نام دانشگاه و …. به راحتی برای مشتریان خود به انجام می‌رساند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT