درآمد یوتیوبر ها

بررسی درآمد یوتیوبرها (YouTuber) | درآمد YouTube

زمان مطالعه 5 دقیقه

همانطور که یوتیوب محبوب تر می شود، مردم اغلب از خود می پرسند که ستاره های مورد علاقه آنها چقدر درآمد دارند. در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره درآمد YouTube و همچنین درآمد یوتیوبرها بدانید آورده شده است.

در اواخر دهه 2010، یک پدیده اینترنتی جدید به وجود آمد – “YouTuber”. در حالی که درآمدزایی در زمینه سرگرمی قبلاً برای افراد خوش شانس در نظر گرفته شده بود، امروز هر کسی که به اینترنت متصل است می تواند با انجام کاری که دوست دارد امرار معاش کند – البته به شرطی که این کار را انجام دهد.

درآمد یوتیوبرها (YouTuber)

ایده تبدیل شدن به یک یوتیوبر به دلایل مختلفی رایج شده است. فراتر از مزایای مالی، این افراد اغلب برای طرفدارانشان قابل دسترس تر از افراد مشهور هالیوود هستند.

اما یوتیوب چقدر می تواند سودآور باشد؟ یوتیوبرها به طور متوسط ​​چقدر درآمد دارند و چه تفاوتی با کانال های بزرگ دارند؟ بیایید دریابیم.

میانگین درآمد یک یوتیوبر چقدر است؟

درآمد یوتیوبر ها

درآمد یوتیوبر ها

راه اندازی یک کانال YouTube پیچیده است و بسیاری از سازندگان هیچ درآمدی ندارند. برای تولید پول در پلتفرم، باید معیارهای خاصی را رعایت کنید – که بعداً در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای کسانی که واجد شرایط هستند، درآمد متوسط ​​به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، اگر یک میلیون مشترک دارید، می توانید حدود 5000 دلار در ماه یا 60000 دلار در سال درآمد کسب کنید.

هنگام تعیین دستمزد یوتیوبر از درآمد تبلیغات، بازدیدها از مشترکین اهمیت بیشتری دارند. اگر یک YouTuber هستید، میانگین درآمد شما بسته به هزینه در هر میلیون (CPM) برای تبلیغات در ویدیوهایتان متفاوت خواهد بود.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم برای زندگی فقط به درآمد تبلیغات از کانال های خود متکی نیستند. یوتیوبرها از راه‌های مختلفی درآمد کسب می‌کنند. ویدیوهای حمایت شده یکی از راه های ایجاد درآمد اضافی است. اینها می توانند از مشارکت های یکباره و بلندمدت ناشی شوند. حتی اگر هنوز واجد شرایط درآمد تبلیغاتی نیستید، می‌توانید درآمد کسب کنید.

یک YouTuber همچنین ممکن است محصولاتی مانند Lightroom Presets را بفروشد تا پول بیشتری کسب کند. 

یوتیوبرهای پردرآمد چقدر درآمد دارند؟

در حالی که بسیاری از یوتیو‌برها تنها از درآمد تبلیغات درآمد قابل توجهی به دست نمی‌آورند، برخی کانال‌ها می‌توانند از طریق پولی که از پلتفرم دریافت می‌کنند بیشتر از خود حمایت کنند.

در زیر نمونه‌هایی از شش کانالی که درآمد زیادی از یوتیوب به دست آورده‌اند، با شرح کارهایی که انجام می‌دهند و میزان درآمدشان آورده شده است.

معروفترین یوتیوبرها

رایان کاجی

یکی از پررونق ترین کانال های یوتیوب Ryan’s World است که ستاره آن رایان کاجی 10 ساله است. Ryan’s World محتوای مناسب خانواده را ارائه می‌کند که به بچه‌ها کمک می‌کند درباره جهان بیشتر بیاموزند و در این فرآیند سرگرم شوند.

در زمان نگارش این مقاله در سپتامبر 2022، کانال کاجی بیش از 33 میلیون مشترک داشت. در سال 2020، دنیای رایان تنها از درآمد تبلیغاتی بیش از 20 میلیون دلار به دست آورد.

MrBeast

یکی دیگر از کانال های برجسته یوتیوب MrBeast است که توسط علاقه مندان به بازی جیمی دونالدسون اداره می شود. در سپتامبر 2022، MrBeast بیش از 100 میلیون مشترک داشت.

MrBeast تعداد زیادی کانال دیگر نیز دارد که عملکرد خوبی دارند. به عنوان مثال، MrBeast Gaming بیش از 28 میلیون دنبال کننده دارد، در حالی که این تعداد برای Beast Reacts بیش از 19 میلیون نفر است. کانال دیگری که بر روی ویدیوهای کوتاه تمرکز دارد، به نام MrBeast Shorts، بیش از 15 میلیون مشترک دارد.

دونالدسون از ژوئن 2019 تا همان ماه یک سال بعد، 24 میلیون دلار به دست آورد.

لوگان پل

یوتیوبر و بوکسور لوگان پل نامی شناخته شده در میان نسل های X، Y و Z است. او در زمان نوشتن این مقاله در سپتامبر 2022 از 23 میلیون مشترک در کانال اصلی خود فراتر رفته است. با این حال، او در سال 2021 در مقایسه با سال‌های گذشته به دفعات پستی ارسال نکرد.

در ژوئن 2020، سفته بازان صنعت درآمد لوگان پل را سالانه حدود 20 میلیون دلار تخمین زدند.

KSI

KSI چندین سال است که در صحنه یوتیوب حضور دارد. او شروع به ارسال ویدیوهای بازی کرد و به خاطر سری FIFA 13 “Road to Division 1” شناخته شده است. او به الهام بخشیدن به نسلی از YouTubers کمک کرد و تا سپتامبر 2022 بیش از 24 میلیون مشترک در کانال اصلی خود داشت.

از روزهای اولیه کانال او، محتوای KSI کمی تکامل یافته است. او چندین ویدیوی واکنش (در کانال خود JJ Olatunji) می‌سازد و همچنین در صنعت موسیقی حرفه‌ای ساخته است. KSI همچنین در مسابقات مختلف بوکس با لوگان پل مبارزه کرده است.

در ماه مه 2020، نشریه فوتبال Goal گزارش داد که KSI تقریباً 4.5 میلیون دلار در سال از YouTube درآمد دارد.

PewDiePie

یوتیوبر سوئدی PewDiePie یکی از برجسته ترین نام های این پلتفرم است. تا سپتامبر 2022، او 111 میلیون مشترک دارد که دومین کانال هندی سری T است.

PewDiePie از سال 2010 در یوتیوب فعال بوده است. او مانند بسیاری دیگر، کار خود را در این پلتفرم با اشتراک گذاری محتوای مرتبط با بازی های ویدیویی آغاز کرد. از آن زمان، آنچه او به اشتراک می‌گذارد تکامل یافته و موضوعات متعددی را پوشش می‌دهد – اگرچه در درجه اول حول گرایش‌های اینترنتی می‌چرخد.

Vlogger Gear درآمد مادام العمر PewDiePie در YouTube را حدود 100 میلیون دلار محاسبه کرده است.

Nate O’Brien

نیت اوبراین یک کانال یوتیوب را به نام خودش اداره می‌کند و بیشتر محتوایش بر امور مالی – به‌ویژه سرمایه‌گذاری بلندمدت – و توسعه شخصی متمرکز است. تا سپتامبر 2022، او بیش از 1.2 میلیون مشترک دارد.

اوبراین آشکارا در مورد استراتژی‌های پول‌سازی صحبت می‌کند که برای او کارساز بوده است و به دنبال ارائه گام‌های قابل هضم برای کسانی است که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد بهبود وضعیت مالی خود هستند. به گفته Business Insider، او در یک سال 444000 دلار از درآمد تبلیغات در یوتیوب به دست آورده است.

YouTube چقدر (و چگونه) پرداخت می کند؟

برای واجد شرایط شدن برای کسب درآمد در YouTube، باید حداقل 1000 مشترک داشته باشید. علاوه بر این، شما همچنین باید حداقل 4000 ساعت تماشا از دیگران جمع آوری کرده باشید.

هنگامی که واجد شرایط کسب درآمد شوید، YouTube  45 درصد از درآمد تبلیغات را کاهش می دهد. به طور کلی، یوتیو‌برها به ازای هر 1000 بازدید تبلیغاتی حدود 18 دلار کسب می‌کنند – یا بین 3 تا 5 دلار برای همان تعداد بازدید از ویدیوی واقعی خود.

میزان پرداخت YouTube به عوامل مختلفی بستگی دارد. موقعیت مکانی مخاطب شما می تواند نقش مهمی ایفا کند. یکی از مخاطبانی که در نروژ زندگی می کند ممکن است درآمد بیشتری نسبت به فردی از آرژانتین برای شما داشته باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از سوله ها (niches)  در مورد CPM سود بیشتری نسبت به سایرین دارند.

برای به حداکثر رساندن درآمد، همچنین حیاتی است که کاربر تبلیغات را نادیده نگیرد. یوتیوبری که مخاطبانش تبلیغات را در تمام طول مدت تماشا می کنند، ممکن است در مواردی که اینطور نیست، بیش از یک درآمد کسب کند، حتی اگر اولی مشترکین کمتری داشته باشد. بنابراین مسدودکننده های تبلیغات می توانند به درآمد سازندگان آسیب برسانند. اگر می‌خواهید از تبلیغات صرف نظر کنید، بهتر است در YouTube Premium مشترک شوید.

کسب درآمد از یوتیوب پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد

یوتیوب بستری را برای بسیاری از سازندگان در سراسر جهان فراهم کرده است تا بتوانند حرفه‌های رضایت بخشی ایجاد کنند. این افراد در عین حال به دیگران الهام بخشیده و آموزش داده اند و به طور همزمان به دنبال علایق خود هستند.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که کشتی قبلاً حرکت کرده است، اما همچنان می‌توانید در YouTube درآمد کسب کنید. این کار به زمان طولانی و کار بسیار سختی نیاز دارد، اما اگر در دراز مدت به آن پایبند باشید، موفق خواهید بود. بهترین راه برای متعهد ماندن به YouTube، انتخاب جایگاهی است که از آن لذت می برید، حتی اگر CPM کمتر باشد.

makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT