بررسی پلتفرم تجارت الکترونیک ووکامرس

بررسی پلتفرم تجارت الکترونیک ووکامرس WooCommerce

زمان مطالعه 4 دقیقه

Woocommerce یک افزونه خوب و همه کاره وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به راحتی یک فروشگاه آنلاین در سایت خود راه اندازی کنید. به لطف برنامه های افزودنی که به شما کمک می‌کند تجربه ای منحصر به فرد برای مشتریان و خودتان ایجاد کنید. بررسی پلتفرم تجارت الکترونیک ووکامرس را در ادامه بخوانید.

خرید با پی پال

نکات مثبت:

  • همه کاره
  • استفاده آسان
  • در وردپرس ادغام شده است
  • رایگان (حداقل هنگام شروع)
  • نکات منفی:
  • متصل به وردپرس
  • با نسخه رایگان وردپرس قابل استفاده نیست

کارشناس متخصص ما ساعت ها به آزمایش و مقایسه محصولات و خدمات می‌پردازند تا بهترین را به شما معرفی کنیم.

ایجاد یک فروشگاه آنلاین می‌تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه سرویس های زیادی وجود دارد که هدفشان تسهیل فرآیند است، و یکی از معروف ترین آنها WooCommerce است.

WooCommerce یک افزونه وردپرسی متن باز و رایگان است، به این معنی که استفاده از آن هزینه ای برای شما ندارد، اما خرید های اضافی در دسترس است. واضح ترین آن این است که مانند هر افزونه دیگری، نمی‌توانید از آن با نسخه رایگان وردپرس استفاده کنید. باید به یک طرح سالانه ارتقا دهید، یا خودتان آن را روی نام دامنه که از قبل مالک و میزبان آن هستید، نصب کنید. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند، اما به نظر ما گزینه دوم بسیار انعطاف پذیرتر است.

بررسی پلتفرم تجارت الکترونیک ووکامرس: شروع کار

پس از نصب و فعال سازی، WooCommerce شما را در فرآیند راه اندازی راهنمایی می‌کند. از شما می‌خواهد آدرسی برای آن ارائه کنید، و می‌خواهد بداند در چه نوع صنعتی هستید، نوع محصولاتی که قصد فروش آن را دارید و غیره.

همانطور که مراحل راه اندازی را طی می‌کنید، به سرعت نکاتی را خواهید یافت که WooCommerce تنها تا زمانی که به افزونه های خاصی نیاز نداشته باشید رایگان است.

WooCommerce تقریباً همه چیز را برآورده می‌کند، از محصولات فیزیکی تا دانلود دیجیتال، رزرو، عضویت و اشتراک. اگرچه همه چیز به جز دو مورد اول هزینه اضافی دارد.

در طول فرآیند اولیه، افزونه های اضافی به شما پیشنهاد می‌شود که وسعت این افزونه را نشان می‌دهد. می‌توانید پشتیبانی از پرداخت با کارت اعتباری، محاسبه مالیات فروش، اتصالات فهرست های فیسبوک و Google، Mailchimp، ادغام Creative Mail و غیره را فعال کنید.

در نهایت، به شما پیشنهاد می‌شود که یک تم برای فروشگاه خود انتخاب کنید. شما این انتخاب را دارید که با تم فعلی خود ادامه دهید، یکی از تم های نمایش داده شده را بخرید، یا Storefront را انتخاب کنید، یک تم رایگان که مکانی عالی برای شروع فروش آنلاین برای مبدتی هاست.

فرآیند افزودن محصولات به فروشگاه بسیار ساده است، رابط کاربری شما را از طریق این فرآیند راهنمایی می‌کند. شما چندین گزینه دارید، مانند استفاده از یک الگو، اضافه کردن موارد به صورت دستی و وارد کردن آنها از طریق یک فایل CSV (اگر با کالاهای زیادی سر و کار دارید، ایده آل است).

اگر از سرویس دیگری استفاده می‌کنید، WooCommerce استفاده از Cart2Cart را پیشنهاد می‌کند.

وقتی صحبت از اضافه کردن محصولات به صورت جداگانه می‌شود، WooCommerce به شدت گزینه Template را پیشنهاد می‌کند. همچنین به سه دسته تقسیم می‌شود، یکی برای محصولات فیزیکی، دیجیتال و متغیر (مثلاً کالایی که در چندین رنگ یا اندازه وجود دارد).

اگر با وردپرس آشنایی دارید، وقتی اطلاعات مورد نیاز را پر می‌کنید، احساس راحتی می‌کنید: یک صفحه محصول دقیقاً شبیه یک پست وبلاگ وردپرس است، با چند فیلد اضافی.

به عنوان مثال، با نگاهی به محصولات دیجیتال، می‌توانید چندین فایل را به یک خرید اضافه کنید، اجازه دهید چندین بار از یک خرید دانلود شود، تاریخ انقضا برای پیوندی که ارائه می‌دهید تعیین کنید، تقریباً هر آنچه که انتظار دارید.

همچنین می‌توانید قیمت های فروش را تعیین کنید و زمان شروع و پایان فروش را انتخاب کنید، بنابراین لازم نیست نگران تغییر چیزی باشید.

همانطور که می‌دانید، WooCommerce یک افزونه عالی است که به شما امکان می‌دهد با کمی تلاش، یک فروشگاه در وبلاگ وردپرس خود راه‌اندازی کنید. البته اگر به این سادگی بود، بسیار خوب میشد.

با این حال، WooCommerce به عنوان یک افزونه، افزودن افزونه ها را امکان پذیر می‌کند. اینجاست که قابلیت سفارشی سازی این سرویس مطرح می‌شود. جایی که هزینه ها می‌تواند افزایش پیدا کند. از زمان نگارش این مقاله، 100 افزونه در دسترس است که 32 مورد از آنها رایگان است و شامل پیوند به Google Analytics، اتصال به Stripe برای پذیرش پرداخت های کارت اعتباری، پی پال، AmazonPay و… می‌شود. افزونه ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پرداخت های اقامتی را بپذیرید، افزونه دیگری برای سفارشی کردن ظاهر فروشگاه با بلوک های گوتنبرگ، افزونه های بازاریابی، گزینه های ارسال، مدیریت فروشگاه و غیره وجود دارد. با استفاده از آنها، می‌توانید یک فروشگاه واقعاً سفارشی ایجاد کنید. پیشنهادات خاص، ابزار پرداخت و تجزیه و تحلیل دریافت کنید.

ممکن است برای تازه واردان کمی دلهره آور باشد، اما نکته مهم در مورد برنامه های افزودنی این است که می‌توانید همه آنها را نادیده بگیرید تا زمانی که به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید.

بررسی پلتفرم تجارت الکترونیک ووکامرس: سخن نهایی

تا زمانی که بتوانید محدودیت های اولیه وردپرس را پشت سر بگذارید، WooCommerce یک افزونه بسیار آسان، قدرتمند و همه کاره برای راه‌اندازی کسب و کار است. برای شروع رایگان است و افزونه های متعددی برای سفارشی کردن فروشگاه شما وجود دارد که بسیاری از آنها نیاز به پرداخت دارند. اگر در حال حاضر یک سایت وردپرس دارید و می‌خواهید در خرده فروشی سرمایه گذاری کنید، WooCommerce یک راه عالی برای شروع است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT