بهترین ابزار سئو 2024

9تا از بهترین ابزار سئو 2024

زمان مطالعه 20 دقیقه

برای برخی از مشاغل، شما می توانید صرفاً با حیله گری، توانایی های فیزیکی یا جاه طلبی خود به انجام برسید. بازاریاب سئو یکی از این مشاغل نیست. بهترین ابزار سئو 2024 را بشناسید.

خرید با ویزا کارت

در عصر دیجیتال، بازاریاب‌هایی مانند من نمی‌توانند کاری را که انجام می‌دهند بدون ابزار مناسب انجام دهند – ابزارهایی که به ما کمک می‌کنند معیارهای عملکرد را ردیابی کنیم، مشکلات را تشخیص دهیم، پیشرفت‌ها را پیشنهاد کنیم، پیشرفت‌ها را گزارش کنیم، و کارهای کوچکی را که وقت نداریم را خودکار کنیم. روزی صد بار انجام دهید.

9 تا ازبهترین ابزار سئو

  1. seoClarity برای ابزار دستیار SEO AI
  2. موج سوار برای ادغام هوش مصنوعی
  3. Semrush برای ردیابی رتبه SEO
  4. SEOptimer برای ممیزی SEO
  5. Ahrefs برای تحقیق رقبا
  6. Clearscope برای بهینه سازی محتوای SEO
  7. Letterdrop برای اتوماسیون محتوای SEO
  8. BuzzSumo برای ایده پردازی محتوای SEO
  9. AnswerThePublic برای تحقیق محتوا در مورد بودجه

ابزار سئو چیست؟

من ابزار سئو را به عنوان هر نرم افزاری که می توانید برای بهبود بخشی از یک کمپین بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید، تعریف می کنم. این ابزارها می‌توانند عملکردهای مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل جستجو، اتوماسیون گزارش، توصیه‌های بهینه‌سازی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل عملکرد وب‌سایت را ارائه دهند.

وقتی در نظر بگیرید که بازاریابان از چند نوع نرم افزار برای جنبه های خاص سئو استفاده می کنند، این مشکل دشوار می شود. برای اینکه بتوانم ظاهری یکسان داشته باشم، محصولاتی را که به طور محدود بر روی یک یا دو مورد استفاده از سئوی خاص متمرکز شده اند، مانند ابزار تگ عنوان مفید Moz، حذف کردم. در عوض، من روی محصولاتی تمرکز کردم که می‌توانستند در یکی از چهار دسته محصول متمایز SEO قرار بگیرند.

ابزارهای ممیزی SEO: این ابزارها عمدتاً برای انجام تجزیه و تحلیل یک یا چند معیار مربوط به تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو طراحی شده‌اند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی: هدف اصلی این ابزارها گزارش معیارهای جستجوی کلمات کلیدی یا کمک به شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر است. اینها لزوماً عملکرد رتبه بندی صفحات وب یا دامنه های خاص را اندازه گیری نمی کنند.

ردیاب‌های رتبه: تقریباً همه ردیاب‌های رتبه سئو می‌توانند تحقیقات کلی کلمات کلیدی را انجام دهند، اما عملکرد اصلی آنها نظارت بر رتبه‌بندی صفحات وب یا دامنه‌های خاص برای کلمات کلیدی جداگانه است. آنها همچنین تمایل دارند مجموعه‌ای از ابزارهای دیگر را برای کارهای مرتبط با سئو شامل شوند، البته نه به اندازه ابزارهای همه کاره.

ابزارهای همه کاره: مانند ردیاب های رتبه بندی، ابزارهای سئوی همه در یک ویژگی های زیادی دارند، اما طیف ابزارهای آنها جامع تر است. آن‌ها می‌توانند ابزارهای دسته‌های دیگر را زائد کنند و تمایل دارند ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی را در بر گیرند.

من خودم توانستم تعدادی ابزار را بررسی کنم، اما نتوانستم شخصاً هر یک از آنها را آزمایش کنم. وقتی نتوانستم، به حساب‌های دست اول کاربران واقعی، نسخه‌های نمایشی نرم‌افزار، بررسی‌های انبوه و انجمن‌های Reddit نگاه کردم تا جای خالی را پر کنم.

بهترین ابزار سئو چیست؟

چگونه برنامه ها را ارزیابی و آزمایش می کنیم

همه بهترین جمع‌بندی برنامه‌های ما توسط انسان‌هایی نوشته شده‌اند که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را با استفاده، آزمایش و نوشتن در مورد نرم‌افزار گذرانده‌اند. ما ده‌ها ساعت را صرف تحقیق و آزمایش برنامه‌ها می‌کنیم، از هر برنامه همانطور که برای استفاده در نظر گرفته شده است استفاده می‌کنیم و آن را بر اساس معیارهایی که برای دسته تعیین می‌کنیم ارزیابی می‌کنیم. ما هرگز برای قرار دادن در مقاله‌های خود از هیچ برنامه‌ای یا برای پیوند به هیچ سایتی پولی دریافت نمی‌کنیم—ما برای ارائه ارزیابی‌های معتبر از دسته‌ها و برنامه‌هایی که بررسی می‌کنیم، به اعتماد خوانندگان به ما اهمیت می‌دهیم. برای جزئیات بیشتر در مورد فرآیند ما، خلاصه کامل نحوه انتخاب برنامه‌ها برای نمایش در وبلاگ Zapier را بخوانید.

از آنجایی که ابزارهای سئو می توانند در دسته بندی های متمایز قرار گیرند، مشخص کردن آنچه که آنها را عالی می کند کمی پیچیده است. برای امتیاز دهی به آنها تا حد امکان عینی، ده‌ها محصول را بررسی کردم و فهرستی از معیارهای کیفیت را که می‌توانست برای هر دسته‌ای اعمال شود، کاهش دادم.

عملکرد سئو محور: هر ابزار باید عملکردی داشته باشد که به برخی از عناصر بهینه سازی موتور جستجو مربوط می شود. آنها باید با تخصص در عملکردی مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، عیب یابی عملکرد در صفحه، گزارش عملکرد وب سایت، ایده پردازی محتوا یا تجزیه و تحلیل رقبا در یکی از دسته های بالا قرار گیرند.

ارزش: قیمت چقدر کیفیت محصول را نشان می دهد؟ ابزارهایی با موارد استفاده خاص باید به اندازه کافی مؤثر باشند تا اشتراک کاربران را با ابزارهای جامع تر توجیه کنند، همانطور که ابزارهای جامع باید مجموعه ویژگی های گسترده ای داشته باشند و ابزارهای پولی به طور کلی باید مفیدتر از گزینه های رایگان باشند.

تجربه کاربر: ادغام، یادگیری و استفاده از این ابزار چقدر آسان است؟ منحنی یادگیری باید به اندازه کافی پایین باشد تا کاربران بتوانند بدون توسل به ابزارهای آشناتر و کمتر کاربردی به هر ویژگی که در ابزارهای پیچیده نیاز دارند، با اطمینان دسترسی داشته باشند.

ادغام: از آنجایی که بازاریابان دیجیتال تمایل به استفاده از محصولات نرم افزاری مختلف دارند، یکپارچه سازی برای ابزارهای سئو کلیدی است. کاربران باید بتوانند به راحتی این ابزارها را در پلتفرم های رایج برای کارهای مرتبط مانند جلسات، زمان بندی، گزارش دهی و مدیریت ارتباط با مشتری ادغام کنند.

بهترین ابزار دستیار هوش مصنوعی برای سئو

بهترین ابزار سئو 2024: seoClarity (Web)

دسته ابزار سئو: همه کاره

نکات مثبت seoClarity:

دستیار هوش مصنوعی مولد

مجموعه گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO

ابزارهای بهینه سازی محتوای غنی

نقاط ضعف seoClarity:

قیمت سفارشی یا نامشخص برای پایین ترین و بالاترین سطوح

طرح های گران قیمت سطح متوسط

رابط نسبتاً برهنه

در دریایی از محصولات خاص SEO، seoClarity تقریباً به همان اندازه که به یک ابزار همه کاره نزدیک است، نزدیک است. با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های بهینه‌سازی محتوا و سئو عمومی و دستیار هوش مصنوعی، احتمالاً می‌تواند جایگزین چندین ابزار دیگر برای بسیاری از کاربران شود.

در پایان تحلیل سئو، seoClarity کارهای زیادی را انجام می دهد که این ابزارهای دیگر انجام می دهند. نظارت بر رتبه، بینش روند جستجو، بینش تشخیصی عملی، امتیازدهی عملکرد، تشخیص خطا و ناکارآمدی صفحه، تجزیه و تحلیل رقبا، پیش‌بینی‌های پتانسیل ترافیک، کاوش موضوع و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد. برای این مورد استفاده خاص از تجزیه و تحلیل، Ahrefs و Semrush کمی قوی تر هستند زیرا تقریباً به طور کامل به آن اختصاص داده شده اند. اما seoClarity هنوز هم جایگاه خود را دارد، به ویژه با افزودن انواع ابزار تجزیه و تحلیل روی صفحه که از محصولات ممیزی محور مانند SEOptimer و Surfer دریافت می کنید.

علاوه بر همه این ابزارها، seoClarity مجموعه ای به همان اندازه چشمگیر از ابزارهای ایجاد محتوا و بهینه سازی دارد. مانند Clearscope، می توانید کلمات کلیدی شناسایی شده توسط ویژگی های تحقیق و ایده پردازی را به پست های وبلاگ در رابط تبدیل کنید. ویژگی Content Fusion به شما این امکان را می دهد که URL موجود را بارگیری کنید یا محتوا را از ابتدا با یک کلمه کلیدی شروع کنید. از آنجا، می توانید یک خلاصه برای نویسنده دیگری ایجاد کنید و سپس به ماژول مدیریت محتوا دسترسی پیدا کنید.

چیزی که در مورد هوش مصنوعی seoClarity واقعاً چشمگیر است Sia است (نه Sia، اگرچه او نیز بسیار چشمگیر است) یا دستیار هوشمند seoClarity. Sia یک ویژگی هوش مصنوعی مولد مبتنی بر GPT است که به نویسندگان کمک می کند محتوای بهینه سازی شده ایجاد کنند. می‌توانید از Sia برای تولید خودکار عناوین پست‌ها و توضیحات متا بهینه‌شده با پشتیبانی از داده‌های جستجوی seoClarity استفاده کنید. سپس (او؟) می تواند خطوط کلی ایجاد کند و بخش های جداگانه را با کلیک ماوس به متن کامل بسط دهد. همه اینها در بالای هوش مصنوعی موجود رابط است که معیارهای روی صفحه را نمره می دهد و کلمات کلیدی را هنگام نوشتن پیشنهاد می کند. فراتر از مرحله نوشتن، سیا حتی می‌تواند در کارهای انبوه مانند ترجمه کلمات کلیدی، گروه‌بندی کلمات کلیدی به بخش‌ها، و ایجاد عناوین و توضیحات صفحه به صورت انبوه کمک کند.

همه این‌ها باعث می‌شود که seoClarity به گران‌ترین ابزار در این فهرست و همچنین جامع‌ترین ابزار موجود در این فهرست تبدیل شود. این ابزار برای هر شرکتی مناسب نیست، اما برای کسانی که توانایی پرداخت آن را دارند، به طور موثر چندین نوع ابزار سئو را در یک پلتفرم ترکیب می کند.

قیمت گذاری seoClarity: Essentials (سفارشی)، Core (از 3000 دلار در ماه شروع می شود)، حرفه ای (از 4500 دلار در ماه شروع می شود)، آژانس (در صورت درخواست)

بهترین ابزار سئو برای ادغام هوش مصنوعی

بهترین ابزار سئو 2024: Surfer (Web)

دسته ابزار سئو: ممیزی سئو

حرفه ای موج سوار:

ادغام های ساده هوش مصنوعی

بینش منحصر به فرد SEO

محتوا را مستقیماً به وردپرس صادر می کند

معایب موج سوار:

نسبتا گران است

به اعتباراتی نیاز دارد که جابجا نمی شوند

ویژگی Surfer AI توسط مقاله شارژ می شود

Surfer یکی از متمایزترین ابزارهای این لیست است. این در درجه اول یک ابزار ممیزی SEO است، اما عمق بینش آن را برای تحقیقات کلمات کلیدی نیز بسیار مفید می کند. اما جذابیت بزرگ برای بسیاری از کاربران، ویژگی های هوش مصنوعی قانع کننده آن خواهد بود.

Surfer مجموعه ای فریبنده ساده از پنج ابزار را ارائه می دهد: تحقیق کلمات کلیدی، ویرایشگر محتوا، حسابرسی، برنامه ریز دامنه و تحلیلگر SERP. در ظاهر، اینها اساساً همان انواع ابزارهایی هستند که در بسیاری از محصولات دیگر پیدا خواهید کرد. اما Surfer با ادغام آسان هوش مصنوعی آنها را عملی تر می کند.

به عنوان مثال، ابزار تحقیق کلمات کلیدی Surfer ایده‌های موضوع را به خوشه‌هایی که بر اساس هدف کاربر سازمان‌دهی شده‌اند، جدا می‌کند، سپس می‌توانید آن‌ها را در ویرایشگر محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی بارگذاری کنید. در اینجا، می‌توانید از Surfer AI برای انداختن طرح کلی، نوشتن مقاله و بهینه‌سازی نسخه استفاده کنید. همچنین رتبه‌بندی‌های ساختاری بلادرنگ، پیشنهادات اصطلاحات مرتبط و امتیازدهی محتوا را مشاهده خواهید کرد، بنابراین می‌توانید استراتژی‌های سئوی درون صفحه را در حین حرکت به هم بزنید. همچنین یک برگه طرح کلی وجود دارد که سوالات و ایده‌های عنوان را پیشنهاد می‌کند. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید با اعضای تیم همکاری کنید یا مستقیماً به وردپرس صادر کنید.

تحلیلگر SERP نیز فرسنگ ها جلوتر از ابزارهای قابل مقایسه بسیاری از رقبا است. من عاشق نمودار تعاملی هستم که نشان می‌دهد چه لینک‌هایی در 48 موقعیت برتر برای معیارهایی مانند تعداد کلمات، تعداد کاراکترها، چگالی کلمات کلیدی و کلمات کلیدی جزئی میانگین دارند. در زیر آن، می توانید پیوندهای SERP را مرتب کنید تا ببینید چگونه رقبا برای عناصری مانند عبارات محبوب، کلمات کلیدی، بک لینک های رایج و سایر کلمات کلیدی کنار هم قرار می گیرند.

اگر تمام آن ابزار هوش مصنوعی کافی نیست، Surfer همچنین با Jasper ادغام می شود تا تولید محتوای شما را فوق العاده (به طور مصنوعی) هوشمند کند. شایان ذکر است که در حالی که ادغام Jasper در همه سطوح موجود است، Surfer AI برای هر مقاله ۲۹ دلار هزینه دارد. همراه با هزینه بالای اشتراک، Surfer قطعا یک ابزار برتر است، اما کاملاً ارزشش را دارد.

قیمت موج سواری: ضروری (89 دلار در ماه)، پیشرفته (179 دلار در ماه)، حداکثر (299 دلار در ماه)، سازمانی (سفارشی)

بهترین ابزار سئو برای ردیابی رتبه

بهترین ابزار سئو 2024: Semrush (Web)

دسته ابزار سئو: ردیاب رتبه

طرفداران Semrush:

مجموعه عظیمی از ابزارهای ردیابی رتبه بالا و کلمات کلیدی

داشبورد قابل تنظیم

عملکرد در سطح سازمانی

معایب Semrush:

قیمت گذاری حق بیمه

به اندازه ابزارهای همه کاره دارای ویژگی نیست

Semrush اساسا مترادف با SEO است. بینش ها و ویژگی های این ردیاب رتبه به اندازه کافی قوی و مقیاس پذیر هستند تا تقریباً تمام نیازهای نظارت بر عملکرد SMB ها و شرکت ها را برطرف کنند.

Semrush کار بسیار کمی دارد که نمی تواند انجام دهد، اما بیشتر ابزار آن به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل SERP و معیارهای رتبه بندی صفحه می پردازد. داشبورد بسیار دقیق آن با ویجت های قابل تنظیم، نمای کلی کاملی از عملکرد یک دامنه ردیابی شده از نظر معیارهایی مانند اعتبار، لینک های برگشتی، ترافیک، کلمات کلیدی ارگانیک و میانگین زمان در سایت ارائه می دهد. می‌توانید در ابزارک‌های اختصاصی آن‌ها عمیق‌تر به این موارد بپردازید یا آنها را به گزارش تبدیل کنید.

من در اینجا فضای لازم برای تجزیه همه ابزارهای اضافی Semrush را ندارم، اما در اینجا چند نکته برجسته وجود دارد:

شکاف کلمات کلیدی: صفحات وب یا دامنه ها را با هم مقایسه می کند تا فرصت های کلمات کلیدی از دست رفته را مشاهده کند

شکاف بک لینک: پروفایل های بک لینک صفحات وب یا دامنه های جداگانه را مقایسه می کند

ابزار جادویی کلمه کلیدی: به طور خودکار کلمات کلیدی مرتبط با یک عبارت جستجو شده را پیشنهاد می کند

ردیابی موقعیت: به‌روزرسانی‌های روزانه قابل تنظیم در مورد نحوه رتبه‌بندی سایت و رقبای شما برای کلمات کلیدی خاص

به عنوان یک ردیاب رتبه، بیشتر ویژگی‌های Semrush در محدوده کلیدواژه و طیف مانیتورینگ SERP قرار می‌گیرد، بنابراین برخی از قابلیت‌های بهینه‌سازی محتوای عمیق سایر محصولات موجود در این لیست را شامل نمی‌شود. با این حال، Semrush دارای افزونه های اضافی است که می تواند برخی از این شکاف ها را پر کند، مانند برنامه رایگان AI Writing Assistant. بعلاوه، با Zapier ادغام می شود و قابلیت های یکپارچه سازی و اتوماسیون خود را به طور گسترده گسترش می دهد. در اینجا چند نمونه از نحوه عملکرد آن آورده شده است.

بهترین ابزار سئو برای ممیزی سئو

بهترین ابزار سئو 2024: SEOptimer (Web)

دسته ابزار سئو: ممیزی سئو

جوانب مثبت SEOptimer:

تشخیص ساده و موثر سئو

طیف گسترده ای از ابزارها برای آزمایش عناصر خاص سئو

به صورت معقولانه قیمت گذاری شده

معایب SEOptimer:

مجموعه محدودی از ابزارها برای رفع مشکلات

بسیاری از ابزارها چندان پیچیده نیستند

ابزارهای ممیزی SEO مانند درمانگرها هستند: آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی اشتباه است، اما بیشتر به شما بستگی دارد که آن را برطرف کنید. SEOptimer در تشخیص مشکلات عملکرد مرتبط با SEO با یک وب سایت یا صفحه وب فردی که با چند ابزار اساسی برای کمک به رفع آنها ارائه می شود، متخصص است.

کافی است یک صفحه وب را به داشبورد SEOptimer وصل کنید و یک توالی مرتب از نمرات عملکرد را در مقیاس A+ تا F مشاهده خواهید کرد، معمولاً فقط در یک دقیقه یا بیشتر. این به شما یک عکس فوری از جایی که صفحه شما ممکن است ترافیک را بر اساس شاخص‌های سئوی درون صفحه، بک لینک‌ها، تجربه کاربر، عملکرد کلی و اتصال به رسانه‌های اجتماعی از دست بدهد، می‌دهد. همچنین فهرستی از توصیه‌ها برای حل این مشکلات و بالا بردن نمره خود را مشاهده خواهید کرد (که ممکن است به افرادی که موفق به موفقیت سریالی مانند من هستند، از معلم تاریخ AP خود بپرسند که چگونه می‌توانند 93% A خود را یک امتیاز بیشتر به A افزایش دهند).

این توصیه‌ها عمدتاً روشن‌فکر، خاص و قابل اجرا هستند، که همان توصیه trifecta است. به عنوان مثال، این حضور اجتماعی A- ناشی از نداشتن پروفایل اینستاگرام پیوند شده و کد پیکسل فیس بوک از دست رفته است، که هدف قرار دادن مجدد تبلیغات فیس بوک را امکان پذیر می کند (اصلاحاتی برای آن پست وبلاگ قابل اجرا نیست، اما هنوز خوب است بدانید). امتیاز عملکرد به ویژه مفید است، که بینش دقیق سرعت بارگذاری را نشان می دهد و عناصر خاصی مانند فشرده سازی تصویر، خطاهای جاوا اسکریپت، و بهینه سازی تصویر را که ممکن است این سرعت ها را پایین نگه دارد، یادداشت می کند.

هنگامی که دستورات راهپیمایی خود را برای اصلاح صفحه خود دریافت کردید، SEOptimer چند ابزار بومی دارد که می توانید از آنها برای کمک به شما استفاده کنید، مانند کوچک کننده های کد و متا تگ، کلمات کلیدی، و مولدهای نقشه سایت XML. فراتر از آن، مجموعه ای از ابزارهای اضافی برای آزمایش و تجزیه و تحلیل ویژگی های خاص سئو مانند فاویکون ها، اندازه فونت ها، تگ های noindex، تگ های متعارف، ارائه SERP و حتی رتبه بندی کلمات کلیدی نیز دارد. بسیاری از این ابزارها به اندازه پلتفرم‌هایی که به راه‌حل‌های سئوی کاربردی اختصاص داده شده‌اند، پیچیده نیستند – ابزار رتبه‌بندی کلمات کلیدی را مانند یک ردیاب رتبه ردیابی نمی‌کند، در عوض نشان می‌دهد که یک صفحه خاص برای کدام ۱۰ کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود. اما برای تشخیص سریع و عملی، هنوز یک محصول مفید است.

قیمت گذاری SEOptimer: سئو DIY (19 دلار در ماه)، برچسب سفید (29 دلار در ماه)، برچسب سفید و جاسازی (59 دلار در ماه)

بهترین ابزار سئو برای تحقیقات رقبا

بهترین ابزار سئو 2024: ذAhrefs (Web)

دسته ابزار سئو: ردیاب رتبه

طرفداران Ahrefs:

داده های رتبه بندی دقیق و به موقع

تجزیه و تحلیل دقیق کلمات کلیدی

ارزانتر از Semrush

معایب Ahrefs:

ابزارهای گزارش دهی محدود

مجموعه ابزار بیشتر به تجزیه و تحلیل و نظارت محدود می شود

اگر Semrush سرعت شما نیست، Ahrefs فضای بسیار مشابهی را در اکوسیستم ابزارهای SEO به عنوان یک ردیاب رتبه برتر با گزینه های اشتراک کمی ارزان تر اشغال می کند. همچنین ابزار اصلی من برای تجزیه و تحلیل رقبا است.

به عنوان یک ردیاب رتبه، Ahrefs بسیاری از ویژگی های مشابه Semrush را دارد. می‌توانید صفحات وب یا دامنه‌های خاصی را رصد کنید تا ببینید در طول زمان چگونه برای کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند، ممیزی سایت را انجام دهید و داده‌های رتبه‌بندی تاریخی را با نمودارهای قابل تنظیم بررسی کنید. همچنین دارای برخی از ویژگی های جایزه جذاب مانند Web Explorer است که به شما آمار رتبه بندی صفحات در سراسر وب را برای کلمات کلیدی داده شده نشان می دهد.

به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل رقبا، Ahrefs بسیار مفیدتر از ابزارهای موجود در این لیست است که به بهینه‌سازی محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی می‌پردازند، و فکر می‌کنم در اینجا نیز برتری جزئی نسبت به Semrush دارد. ابزار Content Gap آن می‌تواند مقایسه دقیقی از کلمات کلیدی که رقبای خاص برای آن رتبه‌بندی می‌کنند و همچنین ویژگی‌های SERP که آنها برنده شده‌اند، مانند بسته‌های تصویری Google، به شما نشان دهد. من همچنین ابزار Link Intersect را دوست دارم که به شما نشان می دهد کدام صفحات به رقبای شما پیوند می دهند.

هنگامی که رقبای بالقوه را با استفاده از یکی از این ابزارها یا با کاوش در رتبه بندی کلمات کلیدی هدفمند پیدا کردید، می توانید بیشتر به آن دامنه ها و صفحات وب بپردازید. با مشاهده اینکه کدام صفحات در یک دامنه معین بیشترین بک لینک را به دست می آورند، کدامیک بیشترین ترافیک را به دست می آورند و کدام کلمات کلیدی بیشترین ارزش را دارند، می توانید بینش ارزشمندی در مورد انواع محتوایی که برای صنعت شما برنده است به دست آورید. معیار ارزش ترافیک Ahrefs نیز در اینجا بسیار مفید است، و به شما نشان می دهد که اگر بتوانید کلمات کلیدی را برای آنها رتبه بندی کنید، چقدر می توانند موفق باشند.

مانند Semrush، Ahrefs به احتمال زیاد یک فروشگاه یکپارچه برای تمام نیازهای SEO و محتوای شما نیست. اما این یک ابزار رتبه بندی قدرتمند با برخی از ویژگی های تجزیه و تحلیل رقبا واقعا موثر است.

قیمت Ahrefs: Lite (99 دلار در ماه)، استاندارد (199 دلار در ماه)، پیشرفته (399 دلار در ماه)، سازمانی (999 دلار در ماه)

بهترین ابزار سئو برای بهینه سازی محتوا

بهترین ابزار سئو 2024: Clearscope (Web)

دسته ابزار سئو: ممیزی سئو

نکات مثبت کلیرسکوپ:

بینش محتوای بسیار دقیق

ابزار کشف کلمه کلیدی

ردیابی عملکرد صفحه

معایب کلیرسکوپ:

مجموعه ابزار بسیار محدود

قیمت حق بیمه

تخصیص اعتبار ماهانه

اگر ویرایشگر محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی Surfer را دوست دارید، Clearscope را دوست خواهید داشت. یکی از متمرکزترین ابزارهای SEO در این لیست، ابزار Clearscope است که تقریباً منحصراً به بهینه سازی محتوا اختصاص دارد.

داشبورد Clearscope کمی متفاوت از اکثر محصولات سازماندهی شده است. دارایی اصلی آن کلمات کلیدی یا پیوندها نیست، بلکه گزارش است. شما با وارد کردن یک کلمه کلیدی به یک گزارش شروع می کنید، که رابط بهینه سازی محتوا را نشان می دهد. در آن فضا، می‌توانید یک الگو را بارگیری کنید، شروع به نوشتن کنید، متن را از یک پست موجود رها کنید، یا محتوا را از یک URL استخراج کنید. از آنجا، فوراً نمره کلی محتوا، رتبه خوانایی، و فهرست گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط (که می توانید به آن اضافه کنید، رتبه بندی کنید، گروه بندی معنایی کنید و صادر کنید) دریافت می کنید. Clearscope هر یک از این گزینه ها را بر اساس ارتباط و تعداد دفعات نمایش آنها در پست هایی که برای کلمه کلیدی هدف شما رتبه بندی می کنند، رتبه بندی می کند.

رابط ویرایش محتوا بسیار خوب است، دارای گزینه های معمول ویرایش متن، ادغام با WordPress و Docs، و برجسته کردن کلمه کلیدی هدف شما در بدنه. همچنین می‌توانید برگه کلیدواژه را با یک برگه تحقیق برای سؤالات و نقل‌قول‌های اضافی و همچنین یک برگه طرح کلی که ساختار پست را برای پست‌های رقیب تجزیه می‌کند تغییر دهید. اصطلاح رابط نقشه بسیار جالب است و نمایشی بصری از کلمات کلیدی مرتبطی را که رقبای شما استفاده می کنند ارائه می دهد.

خارج از ویژگی بهینه سازی محتوای شاخص، Clearscope دارای چند ابزار مفید تجزیه و تحلیل عملکرد است. ماژول‌های آمار صفحه، ردیابی موقعیت و پوسیدگی محتوا به شما نشان می‌دهند که وب‌سایت شما در کل و صفحات وب منفرد در معیارهای کلیدی مانند ترافیک، لینک‌ها و یک آمار بسیار مفید «ارزش SEO» که موفقیت صفحه را به دلار تخمینی تبدیل می‌کند، چقدر خوب عمل می‌کنند. ارزش. در همین حال، ابزار کشف کلمه کلیدی Clearscope از «الگوریتم‌های زبان هوشمند» برای شناسایی گزینه‌های کلیدی قابل اجرا بر اساس ایده‌های موضوع یا URL استفاده می‌کند.

از نظر طراحی، Clearscope یک ابزار همه کاره نیست، و ارزان نیست، اما پتانسیل زیادی برای افزایش تلاش‌های بهینه‌سازی محتوا دارد.

قیمت کلیرزکوپ: ملزومات (170 دلار در ماه)، تجاری (سفارشی)، سازمانی (سفارشی)

بهترین ابزار سئو برای مقیاس بندی ایجاد محتوای سئو

بهترین ابزار سئو 2024: Letterdrop (Web)

دسته ابزار سئو: ترکیبی

طرفداران Letterdrop:

به طور خودکار محتوای ویدیویی را به پست های وبلاگ تبدیل می کند

دارای قابلیت مدیریت محتوا

ویژگی Find and Replace پیوندهای داخلی را به صورت دسته‌ای تغییر می‌دهد

معایب قطره نامه:

نه به اندازه ابزارهای سئوی رقیب همه در یک از ویژگی ها

ابزارهای گزارش دهی و تشخیصی به اندازه برخی از رقبا غنی نیستند

در دنیایی از ابزارهای سئو بسیار مشابه، Letterdrop به نوعی در دسته بندی خاص خود قرار می گیرد. راه حل مدیریت محتوای بخش، بخشی حسابرس سئو، بخشی ابزار تحقیق کلمات کلیدی، این محصول منحصر به فرد است که کمی کارهای متفاوت را انجام می دهد. اما یک ویژگی واقعا متمایز این است که چگونه قابلیت های اتوماسیون محتوا را یکپارچه می کند.

در جایی که اکثر محصولات در این جمع بندی در برخی ظرفیت ها حول کلمات کلیدی می چرخند، Letterdrop با خود محتوا شروع می شود و به پایان می رسد (اگرچه یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مناسبی دارد). Letterdrop با اتصال پلتفرم به وب‌سایت یا پست‌های وبلاگ فردی (و Google Analytics در حالی که در آن هستید)، بینش‌هایی غنی از عملکرد شما در صفحه ارائه می‌دهد. همچنین یک ابزار عالی برای بهینه‌سازی عملکرد در سراسر سایت است، با ویژگی‌های پیوند داخلی که می‌توانید برای جایگزینی لینک‌های داخلی، افزودن لینک به کلمات کلیدی، و رفع انبوه لینک‌های شکسته استفاده کنید. من همچنین ویژگی Pages to Refresh را دوست دارم، که پیشنهاد می‌کند… صفحاتی که می‌توانند از تازه‌سازی استفاده کنند—مخصوصاً، صفحاتی که تقریباً رتبه‌بندی می‌شوند، می‌توانند به چندین صفحه تقسیم شوند یا کلمات کلیدی را آدم‌خواری کنند.

وقتی نوبت به نوشتن پست‌های جدید می‌رسد، می‌توانید پیشنهادات محتوای Letterdrop و تحقیقات کلمات کلیدی را با سهولت تقریباً مشکوک به پست‌های بهینه‌سازی شده تبدیل کنید. Letterdrop با هشت الگوی وبلاگ از پیش بارگذاری شده است، که می‌تواند به شما یک شروع سریع در تشریح چارچوب‌های رایج مانند listicles یا پست‌های X در مقابل Y بدهد، یا می‌توانید الگوهای خود را برای کمک به توسعه محتوا در مقیاس ایجاد کنید. اما ویژگی برجسته Letterdrop توانایی آن در تبدیل محتوای ویدیویی به پست های وبلاگ است. فقط یک پیوند به یک ویدیوی YouTube یا Loom رها کنید یا فایل ویدیویی خود را آپلود کنید، یک الگوی قابل اجرا را انتخاب کنید، دستورالعمل ارائه دهید، و رونق: پست وبلاگ. Letterdrop ویدیو را رونویسی می کند و کپی را در ساختار قالب انتخابی شما ریز می کند.

آیا Letterdrop می تواند کل برنامه محتوای شما را کاملاً خودکار کند؟ نه. آیا واقعاً یک ابزار سئو همه کاره است؟ بازهم نه. اما به عنوان یک پلت فرم تولید محتوای ترکیبی با ویژگی های اتوماسیون جالب که برای کمک به شما در تولید محتوای با کیفیت طراحی شده است، یکی از جالب ترین ابزارهای این لیست است. به علاوه، Letterdrop با Zapier ادغام می‌شود و کاربران را قادر می‌سازد تا آن را به هزاران برنامه دیگر متصل کنند تا با اتوماسیون بیشتر آن را ارتقا دهند.

بهترین ابزار سئو برای ایده پردازی محتوا

بهترین ابزار سئو 2024: BuzzSumo (Web)

دسته ابزار سئو: تحقیق کلمات کلیدی

جوانب مثبت BuzzSumo:

داده های غنی از کلمات کلیدی

ابزار بی نظیر ایده محتوا

مجموعه ای قوی از ابزارهای تحلیل محتوا

معایب BuzzSumo:

قیمت حق بیمه

ویژگی های گزارش دهی محدود

BuzzSumo یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که گزارش روند جستجو، تولید ایده موضوع و نظارت بر صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) را نسبت به اکثر محصولات همه در یک با عملکرد تحقیق کلمات کلیدی بهتر ارائه می دهد. از نظر ویژگی‌های غنی‌تر از AnswerThePublic است، اما دارای برچسب قیمتی قابل مقایسه با مجموعه‌های همه کاره است.

در حالی که می‌توانید بر روی پلت‌فرم‌های همه کاره و ردیابی رتبه‌بندی، تحقیق مناسبی برای کلمات کلیدی انجام دهید، BuzzSumo آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید با مجموعه‌ای از ابزارهای کلیدی بسیار غنی‌تر به شما می‌دهد. ابزار کلمه کلیدی BuzzSumo بهتر از حد متوسط است: شما فهرستی از معیارهای CPC و حجم اولیه را به همراه معیار «مقالات منتشرشده» مفید دریافت می‌کنید تا ببینید چقدر رقابت دارد، همراه با یک نمودار خطی زیبا از روند حجم. هر پیشنهاد کلمه کلیدی در زیر نمایه خاص خود را دارد که مفاهیم سؤال، ایده‌های مقاله و نمودارهای حجم جستجوی دقیق را فهرست می‌کند.

چیزی که من واقعاً دوست دارم تولید کننده محتوا است. فقط یک موضوع را وارد کنید، و مفاهیم همیشه سبز را با امتیازات تعامل و پیوند دادن آمار دامنه، به همراه سوالات رایج مرتبط با موضوع دریافت خواهید کرد. در مرحله بعد، بر اساس رتبه بندی پست ها، از جمله تعداد کلمات، قالب محتوا و نوع پست، پیش بینی های دقیقی برای آنچه محتوای شما برای موفقیت نیاز دارد را مشاهده خواهید کرد (مانند “چه پستی” در مقابل “چرا پست”). در نهایت، پیشنهادهایی برای زمان انتشار و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن آن دریافت می کنید.

ویژگی‌های اضافی شامل نظارت قوی بر محتوا، ایده‌های تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی، منابع اطلاع‌رسانی، تولیدکننده‌های خودکار محتوای مختصر، و تحلیل‌گر محتوا برای صفحات وب، پست‌های یوتیوب، صفحات فیس‌بوک، و بک لینک‌ها می‌شود. برای تحقیق و ایده‌پردازی محتوای خالص، BuzzSumo ارزش اشتراک خود را دارد، حتی اگر قبلاً از ردیاب‌های رتبه‌بندی یا پلت‌فرم‌های یکپارچه استفاده می‌کنید.

قیمت BuzzSumo: ایجاد محتوا (199 دلار در ماه)، روابط عمومی و نظرات (299 دلار در ماه)، سوئیت (499 دلار در ماه)، سازمانی (999 دلار در ماه)

بهترین ابزار سئو برای تحقیق محتوا با بودجه

بهترین ابزار سئو 2024: AnswerThePublic (Web)

دسته ابزار سئو: تحقیق کلمات کلیدی

پاسخ به طرفداران عمومی:

بسیار مقرون به صرفه، با ارائه مادام العمر در پایین ترین سطح

تجسم داده منحصر به فرد

نظارت بر روند و هشدارها را جستجو کنید

پاسخ به معایب عمومی:

محدود به داده های تحقیق کلمه کلیدی

فقط شامل داده‌های جستجو برای Google، YouTube و Bing است

AnswerThePublic (ATP)، ابزاری که خود را برای کشف آنچه مردم در مورد آن صحبت می کنند، معرفی می کند، به کاربران امکان دسترسی به بینش های جستجوی مفید منحصر به فرد را با کسری از هزینه ابزارهای کلیدواژه پیشرفته می دهد.

چیزی که من در مورد ATP دوست دارم این است که تحقیقات کلمات کلیدی را به ماهیت واقعی آن خلاصه می کند: رفتار جستجوی کاربر. ابزارهای معمولی تحقیق کلمات کلیدی تمایل دارند به نوعی از کاربران واقعی که معیارها را هدایت می کنند، جدا شده باشند، با دشواری معمول کلمه کلیدی (KD) و هزینه به ازای هر کلیک (CPC) که باعث می شود عبارات جستجو بیشتر شبیه دارایی های وب سایت باشند تا سیگنال های کاربر. البته ATP در مورد تمام این معیارها نیز گزارش می‌دهد، اما ارائه داده‌ها و تقسیم‌بندی آن به بازاریابان کمک می‌کند تا به هسته اصلی هدف کاربر نزدیک‌تر شوند.

وقتی یک عبارت جستجو را در ATP وارد می‌کنید، یک نمای کلی از حجم و CPC و همچنین یک تفکیک بصری مفید از رتبه‌بندی پرس و جو از نظر حجم پتانسیل و قصد تراکنش دریافت می‌کنید. ATP به جای ترسیم پرس و جوهای مرتبط در یک شبکه اولیه خط به خط، تجسم چرخ بسیار پویا را بر اساس چارچوب‌هایی برای سؤالات (چگونه، هستند، اراده)، حروف اضافه (می‌تواند، برای، بدون) و مقایسه‌ها (در مقابل و ، پسندیدن). در زیر آن، تغییرات دم دراز را می‌بینید که بر اساس حروف سازمان‌دهی شده‌اند، و به دنبال آن یک تجسم دیگر برای اصطلاحات مرتبط می‌بینید. هر عبارت شامل معیارهای حجم و CPC با کد رنگی است، و می‌توانید هر گونه تجسم را به نمای جدول داده‌های استاندارد تغییر دهید، که همه آنها می‌توانند به عنوان فایل‌های CSV صادر شوند یا به‌عنوان تصاویر با وضوح بالا دانلود شوند.

من همچنین دوست دارم که چگونه می‌توانید جستجوها را در پروژه‌ها سازماندهی کنید، درخت‌های کلیدواژه نامربوط را پنهان کنید، اطلاعات بینش داده را برای مقایسه با داده‌های تاریخی بگیرید و ذخیره کنید، و هشدارهای روند جستجو را فعال کنید تا فرصت‌های به موقع را از دست ندهید. همه این ویژگی ها با قیمت پایین 9 دلار در ماه، با هزینه ثابت 99 دلاری برای دسترسی مادام العمر به طرح فردی ارائه می شوند. با توجه به قیمت، فکر نمی کنم بتوانید AnswerThePublic را برای تحقیق خام کلیدواژه شکست دهید.

AnswerThePublic قیمت گذاری: فردی (9 دلار در ماه یا 99 دلار در طول عمر)، حرفه ای (99 دلار در ماه)، متخصص (199 دلار در ماه)

ابزارهای سئو را دوست داشتم اما لیست را شکسته نکردم

آیا می گویم تنها 9 ابزار عالی SEO در بازار وجود دارد؟ قطعا نه. در زیر برخی از محصولاتی هستند که من واقعاً دوست داشتم اما کاملاً در لیست قرار نگرفتم. هر کدام از اینها حداقل یک ویژگی برجسته یا مورد استفاده برای بازاریابان سئو دارند.

RankIQ: پلت فرم منحصربفرد تحقیق کلمه کلیدی که پرس و جوها را در صدها موضوع از پیش تعیین شده بسته بندی می کند، که بر اساس سختی در مقابل حجم سازماندهی شده اند.

Rank Ranger: ارزان‌تر از ردیابی رتبه برتر و پلت‌فرم‌های همه‌کاره، و شامل مجموعه‌ای از ابزارهای گزارش‌دهی برچسب سفید

رتبه بندی SE: ردیاب رتبه با کیفیت با مجموعه گسترده ای از ابزارها با قیمت ارزان برای فریلنسرها و SMB ها

رتبه ریاضی: افزونه جامع سئوی وردپرس که به Yoast برای پول خود کار می کند

SISTRIX: پلت فرم جامع SEO با رتبه دید منحصر به فرد و ویژگی های بهینه سازی جستجوی آمازون

Moz: ردیاب رتبه بالا با هزاران ابزار رایگان مفید (مانند پیش نمایش تگ عنوان فوق)

جاسپر: ابزار نوشتن هوش مصنوعی مولد با مجموعه ای از ابزارهای سئو محور

در مورد ابزارهای سئو گوگل چطور؟

خورشید سئو در امپراتوری گوگل طلوع و غروب می کند. بدیهی است که ابزارهای بهینه‌سازی جستجوی خود گوگل قدرتمند، دقیق و ضروری هستند – آنها فقط در این فهرست قرار نمی‌گیرند. حتی اگر برای هر محصول موجود در این لیست هزینه کنید، احتمالاً همچنان از این ابزارهای رایگان استفاده خواهید کرد.

Google Trends: به شما امکان می‌دهد داده‌های روند جستجوی جهانی را کاوش کنید تا از جستارهای به موقع استفاده کنید

Google Keyword Planner: ابزار ساده Google Ads برای کشف ایده های کلمه کلیدی هزینه به ازای هر کلیک و تحقیق در مورد آمار جستجو

Google Analytics: پیوندهایی به دامنه شما برای ارائه اطلاعات دقیق عملکرد

کنسول جستجوی گوگل: ابزار تشخیصی و گزارشی که به شما کمک می کند محتوای وب سایت متصل خود را بهینه کنید

حتی بهترین ابزارهای سئو کار بیشتری با اتوماسیون انجام می دهند

تعیین تنها “بهترین” ابزار سئو واقعاً ممکن نیست زیرا کلاس های مختلفی از نرم افزارهای سئو برای انتخاب وجود دارد. انتخاب محصول مناسب برای نیازهای شما به عواملی مانند بودجه، اندازه سازمان و توانایی ابزار برای ادغام با سایر نرم افزارهایی که به آنها وابسته هستید بستگی دارد.

Zapier نمی تواند در مورد دو امتیاز اول به شما کمک کند، اما در مورد سوم می تواند به شما کمک کند. پیاده سازی بدون کد آن به راحتی هزاران برنامه را به هم متصل می کند، بنابراین می توانید فرآیندهای بازاریابی خودکار را با ابزارهای سئو مورد علاقه خود شروع کنید.

Zapier یک ابزار اتوماسیون بدون کد است که به شما امکان می دهد برنامه های خود را به گردش کار خودکار متصل کنید، به طوری که هر شخص و هر کسب و کاری می تواند با سرعت رشد به جلو حرکت کند. درباره نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT