سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

بهترین سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

زمان مطالعه 9 دقیقه

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه داستان کوتاه بفروشید؟ می توان با انجام این کار از خانه درآمد کسب کرد. داستان های کوتاه معمولاً فقط چند صد تا چند هزار کلمه هستند و داستانی سریع و جالب را بیان می کنند. اگرچه کوتاه هستند، اما هنوز یک داستان کامل با شروع، میانه و پایان دارند. در این پست به معرفی بهترین سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه می پردازیم.

نقد درامد ارزی

بهترین سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

داستان‌ های کوتاه می‌ توانند درباره هر چیزی مانند راز ها، ماجراجویی‌ ها یا حتی لحظات خنده ‌دار باشند.

در این مقاله، استراتژی ‌هایی را برای تبدیل داستان ‌های کوتاه به یک سرگرمی سودآور بررسی می ‌کنیم و یاد خواهید گرفت:

• چه داستان کوتاهی است
• مکان هایی که می توانید داستان های کوتاه بفروشید
• چگونه از فروش داستان های کوتاه بیشترین درآمد را داشته باشیم؟

در زیر روش های مختلف فروش داستان های کوتاه برای پول آورده شده است.

1. سایت Amazon Kindle Direct Publishing (KDP)

آیا می خواهید نحوه فروش داستان های کوتاه در آمازون را یاد بگیرید؟ اگر چنین می باشد، پس Amazon Kindle Direct Publishing یک مکان برای شروع هست، زیرا این یک پلتفرم خود انتشار است و تقریباً همه از آمازون در حال حاضر استفاده می کنند.

برای شروع فروش داستان های کوتاه در Amazon Kindle Direct Publishing، ابتدا باید یک اکانت کاربری Amazon KDP ایجاد نمایید. مطمئن شوید که داستان کوتاه شما به خوبی ویرایش و قالب بندی شده است. یک جلد چشم نواز برای داستان کوتاه خود درست کنید. می ‌توان از ابزار های ایجاد Kindle آمازون استفاده نموده یا خودتان در سایت‌ های طراحی گرافیکی مانند Canva بسازید.

قیمت کتاب الکترونیکی Kindle معمولاً از حدود 0.99 دلار به بالا است. همچنین می توانید کتاب خود را در Kindle Unlimited بفروشید و تا 70 درصد حق امتیاز دریافت کنید. استفاده از KDP برای انتشار داستان‌های کوتاه شما مزایای زیادی دارد، از جمله انتشار در 3 مرحله آسان، پتانسیل کسب حق امتیاز، و امکان تعیین قیمت فهرست خود.

Kindle Direct Publishing می ‌تواند به شما کمک کند کتاب الکترونیکی خود را در سراسر جهان توزیع نمایید، داستان ‌های کوتاه خود را در نسخه ‌های فیزیکی واقعی چاپ نموده و به ارسال آنها به سراسر جهان کمک کنید.

2. مجله Clarkesworld

مجله Clarkesworld یک مجله فانتزی و علمی تخیلی است که داستان های کوتاه، مقالات و داستان های صوتی تخیلی را منتشر می کند. مجلات ماهانه منتشر می شوند و در وب سایت یا در قالب کتاب الکترونیکی در دسترس هستند.

دستورالعمل های ارسال داستان کوتاه، ساده است. داستان های کوتاه باید بین 1000 تا 22000 کلمه باشند و به ازای هر کلمه 12 سنت دریافت خواهید کرد. پرداخت از طریق پی پال یا چک می باشد. در این مجله داستان باید در ژانر هایی مانند علمی تخیلی یا فانتزی نوشته گردد، ژانر ترسناک ممنوع است.

داستان هایی که به مجله Clarkesworld ارسال می شوند باید به خوبی نوشته شده ، برای خواندن روی صفحه راحت و برای صدا مناسب باشند.

سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

3. مجله One Story

One Story یک مجله پرطرفدار است که در ماه یک داستان کوتاه منتشر می کند.

این پلتفرم به طور خاص به دنبال داستان های واقعی است و فقط داستان هایی بین 3000 تا 8000 کلمه را می پذیرد. این داستان های کوتاه می توانند به هر سبکی و در هر موضوعی باشند به شرط آنکه داستان جذاب و نگارش خوب داشته باشد.

One Story 25 کپی از مشارکت کنندگان و 500 دلار پرداخت می کند. داستان ها باید جدید بوده و قبلاً منتشر نشده باشند. One Story به ارسال ‌ها در عرض 3 ماه پس از دریافت پاسخ می‌ دهد.

4. سایت East of the Web برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

East of the Web پلتفرمی است که به نویسندگان کمک می کند.

این سایت در ماه بیش از 500000 بازدید از صفحه دارد، بنابراین اگر داستان کوتاه شما ارسال و پذیرفته شود، دیده خواهد شد. این مفید است زیرا سایت مورد توجه عوامل، مطبوعات، فیلمسازان، مدارس و سایر ناشران نیز قرار می گیرد.

برای اینکه داستان شما در East of the Web پذیرفته شود، داستان کوتاه شما باید روایتی جذاب داشته باشد که خواننده را پس از داستان راضی نگه دارد. داستان کوتاه شما باید کامل بوده و نیازی به داستان بعدی نداشته باشد تا خواننده را به خود جذب کند.

5. سایت Flash Fiction Online برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

Flash Fiction Online مجله ای است که داستان های کوتاه را در ژانرهایی مانند علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک و ادبی تخیلی منتشر می کند.

داستان های کوتاه باید بین 500 تا 1000 کلمه بوده و شامل شخصیت ها، طرح های جذاب و پایان های رضایت بخش باشند.

داستان کوتاه شما باید طبق دستورالعمل های Flash Fiction به درستی قالب بندی شود (دو فاصله، 12pt Times New Roman و فونت سیاه روی پس زمینه سفید)، و داستان های کوتاه را نمی توان با هوش مصنوعی نوشت!

6. سایت The Threepenny Review

The Threepenny Review یک مجله ادبی آمریکایی هست که دارای داستان، خاطرات، شعر و مقاله است. می توانید داستان های کوتاه را از طریق پست یا سیستم ارسال آنلاین آنها ارسال کنید.

The Threepenny Review برای هر داستان یا مقاله 400 دلار، برای هر شعر 200 دلار می پردازد و مطالبی را که قبلاً در جای دیگر منتشر شده را چاپ نمی کند. داستان کوتاه باید 4000 کلمه یا کمتر باشد.

7. سایت Poets & Writers

Poets & Writers بزرگترین سازمان غیرانتفاعی هست که به نویسندگان خلاق خدمت می کند و به عنوان یک مجله در کتابفروشی های بزرگ موجود می باشد. هدف Poets & Writers این است که به شاعران و نویسندگان کمک کند تا از طریق جامعه ادبی خود تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند.

با بیش از 100000 مخاطب ملی، Poets & Writers طرفداران زیادی از دانشجویان و اساتید در برنامه های نویسندگی خلاق در سراسر ایالات متحده دارد.

Poets & Writers به خاطر مسابقات نویسندگی، کمک های مالی و پایگاه داده جوایز خود که شامل انواع مسابقات نویسندگی خلاق هست، شناخته شده است. می ‌توانید پایگاه داده را بر اساس ژانر، جایزه نقدی و در صورت وجود هزینه ورودی برای ثبت نام در مسابقه فیلتر کنید.

8. سایت The Atlantic

آتلانتیک نشریه ای می باشد که به خاطر روزنامه نگاری اش شناخته شده است.

این مجله طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله سیاست، علم، فناوری، فرهنگ و غیره را پوشش می دهد. داستان های کوتاه را می توان در ژانرهایی مانند داستان و شعر به آتلانتیک ارسال کرد و فروخت.

بهتر است به آنچه آتلانتیک در گذشته منتشر کرده نگاه کنید تا ببینید آنها چه نوع داستان کوتاهی را می پذیرند. تمام داستان های کوتاه باید به صورت سند Word یا PDF ارسال شوند.

9. سایت Reader’s Digest برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

Reader’s Digest یک مجله آنلاین و همچنین چاپی است که در سال 1922 شروع به کار کرد.

این مجله طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله سلامت، طنز، داستان های الهام بخش، و بیشتر را پوشش می دهد.

ارسال یک داستان کوتاه به Reader’s Digest ساده و سرراست است. همچنین باید نام، آدرس و ایمیل خود را وارد کنید تا داستان خود را با موفقیت ارسال نمایید.

10. سایت Medium

Medium یک سایت منحصر به فرد است که نویسندگان می توانند محتوای خود را منتشر کرده و درآمد کسب کنند.

مدیوم بیشتر بر روی مقالات تمرکز دارد، اما می توانید داستان های کوتاه را نیز منتشر کنید.

به عنوان یک نویسنده، بسته به مدت زمانی که اعضای Medium برای خواندن داستان های کوتاه شما صرف می کنند، درآمد کسب می کنید. به همین دلیل، ایجاد فالوور و نوشتن مداوم داستان های کوتاه با کیفیت بالا در Medium برای افزایش شانس کسب درآمد بسیار مهم است.

این می تواند مکانی عالی برای فروش داستان های کوتاه به ازای پول آنلاین باشد.

11. سایت Barrelhouse

Barrelhouse یک مجله ادبی است که داستان های ارسالی از نویسندگان، مانند داستان های کوتاه را می پذیرد.

Barrelhouse علاوه بر انتشار یک مجله چاپی، برای اداره مطبوعات کوچک، سازماندهی کنفرانس گفتگو ها و ارتباطات و Writer Camp نیز شناخته شده است. اگر به دنبال شبکه سازی و ارتقای مهارت های خود به عنوان یک نویسنده هستید، این منابع عالی می باشند.

این مجله به دنبال مطالب ارسالی است که قبلاً منتشر نشده اند. موارد ارسالی معمولاً کوتاهتر از 8000 کلمه و در قالبی هستند که به راحتی قابل خواندن هست.

سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

سایت برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

12. سایت The New Yorker برای فروش آنلاین داستان های کوتاه

The New Yorker یک مجله آمریکایی است که فرهنگ، سیاست، هنر و ادبیات را پوشش می دهد.

این مجله از سال 1925 منتشر شد و به راحتی به یکی از تأثیرگذار ترین مجلات در ایالات متحده تبدیل گردید. به همین دلیل، ارسال موفقیت آمیز داستان کوتاه و پذیرش آن بسیار دشوار است.

اگر می ‌خواهید یک داستان کوتاه به نیویورکر ارسال کنید، آثار ارسالی باید به آدرس [email protected] ارسال شوند.

همه ارسال ‌ها ظرف نود روز خوانده می ‌شوند و اگر در آن بازه زمانی پاسخی دریافت نکردید، به این معنی است که داستان شما پذیرفته نشده است.

13. در مسابقه داستان کوتاه شرکت کنید

مسابقات داستان کوتاه مسابقاتی هستند که در آن می توانید داستان کوتاهی را برای شانس بردن جایزه یا تقدیر ارسال کنید.

مسابقات توسط مجلات، سازمان های نویسندگی و مؤسسات انتشاراتی که علاقه مند به تبلیغ نویسندگان و دیده شدن آثار آنها توسط عموم هستند، مدیریت می شوند.

مسابقات دارای دستورالعمل‌ های خاصی مانند تم‌ ها و ژانر های پذیرفته شده، محدودیت کلمات، هزینه ورودی، جوایز و داوران هستند.

مسابقات داستان کوتاه در طول زمان تغییر می کند و برخی از معروف ترین مسابقات داستان کوتاه عبارتند از:

• جایزه بریدپورت، که یک مسابقه داستان کوتاه در بریتانیا است
• مسابقه داستان کوتاه The Writer’s Digest
• جایزه داستان کوتاه پروانه
• جایزه داستان کوتاه The Commonwealth
• جایزه داستان کوتاه ساندی تایمز

14. وبلاگ خود را راه اندازی کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای دریافت پول برای داستان های کوتاه، ایجاد یک وبلاگ داستان کوتاه است. این به شما امکان می دهد کارهای خلاقانه خود را با عموم به اشتراک بگذارید.

ایجاد خوانندگان در وبلاگ شما زمان می برد، بنابراین صبور باشید و زمانی را به بازاریابی وبلاگ خود و تولید محتوای با کیفیت اختصاص دهید.

هنگامی که وبلاگ شما راه اندازی شد، می توانید از طریق درآمد تبلیغات، بازاریابی وابسته، پست های حمایت شده و حتی با ایجاد و فروش داستان های کوتاه خود از طریق اشتراک یا کتاب الکترونیکی پولی، درآمد کسب کنید.

سوالات متداول
در زیر به سوالات متداول در مورد نحوه فروش داستان کوتاه برای پول پاسخ داده شده است.

داستان های کوتاه چیست؟

داستان‌های کوتاه، آثار کوتاه داستانی (همچنین به عنوان داستان کوتاه شناخته می‌شوند) هستند که بر یک طرح، موضوع یا مجموعه‌ای از شخصیت‌ها تمرکز دارند. داستان های کوتاه کوتاه هستند و از چند صد کلمه تا چند هزار کلمه را شامل می شوند. اگرچه داستان های کوتاه کوتاه هستند، اما روایتی جذاب را با آغاز، میانه و پایان ارائه می دهند.

ژانر های مختلف داستان کوتاه کدامند؟

داستان های کوتاه می توانند در هر ژانر و سبک داستانی باشند. محبوب ترین ژانرهای داستان کوتاه عبارتند از: رازآلود، علمی تخیلی، هیجان انگیز، فانتزی، ترسناک، ماجرایی، داستانی تاریخی، عاشقانه، مقاله های شخصی، داستان های تخیلی و درام. ژانر های بسیار بیشتری برای گنجاندن وجود دارد، حتی می توانید ژانرهای مختلف را با هم درآمیزید. با نوشتن شعر هم می توان پول درآورد.

داستان های کوتاه تخیلی هستند یا غیر داستانی؟

داستان‌های کوتاه طبق تعریف، قطعات تخیلی هستند و غیرداستانی نیستند.

از فروش داستان های کوتاه چقدر می توانم درآمد داشته باشم؟ ارزش یک داستان کوتاه چقدر است؟

میزان درآمدی که می توانید از فروش داستان کوتاه به دست آورید به عواملی مانند طول داستان، بازار، انتشار و محبوبیت داستان کوتاه بستگی دارد.

ممکن است برای یک داستان کوتاه 25 دلار دریافت نمایید، یا بتوانید برای یک داستان کوتاه بیش از 1000 دلار به دست آورید. برای مثال، یک داستان کوتاه در ریدرز دایجست به احتمال زیاد کمتر از یک داستان کوتاه در نیویورکر خواهد بود. یا اگر داستان کوتاهی بنویسید که در آمازون محبوب شود، می توان هزاران دلار پول برداشت کرد.

آیا داستان های کوتاه را در آمازون می فروشند؟

داستان های کوتاه در آمازون از طریق پلتفرم Kindle Direct Publishing (KDP) به فروش می رسند. بسیاری از مردم به دلیل سهولت شروع و انتشار در KDP فروش اولیه خود را در KDP انتخاب می کنند. Amazon KDP همچنین دارای منابعی برای کمک به انتشار داستان های کوتاه مانند کمک به ایجاد جلد برای کتاب های الکترونیکی شما است.

چگونه اولین داستان کوتاه خود را بفروشم؟

مهم ترین قدم برای موفقیت در فروش اولین داستان کوتاه، ایجاد یک داستان با کیفیت بالا و جذاب است. داستان باید جذاب و عاری از اشتباهات گرامری باشد. وقتی این کار را انجام دادید، می ‌توانید پلتفرم‌ های آنلاین، مجلات یا مجلات ادبی را انتخاب نمایید که می‌خواهید داستان‌های کوتاه را منتشر کنید.

باید دستورالعمل های ارسال داستان کوتاه را برای هر نشریه بخوانید و مطمئن شوید که به تعداد کلمات و الزامات قالب بندی مورد نظر پلتفرم توجه کرده اید.

می توانید داستان کوتاه خود را به پلتفرم های مختلف بفروشید. حتی ممکن است بخواهید شرکت در مسابقات داستان کوتاه را امتحان نمایید که اغلب فرصتی برای شناخت، جوایز نقدی یا فرصت های انتشار فراهم می کند. داستان کوتاه خود را در رسانه های اجتماعی، وب سایت خود و سایر پلتفرم ها بازاریابی کرده تا به آن دسترسی پیدا کنید.

داستان کوتاه چند صفحه است؟

یک داستان کوتاه می تواند از 500 تا 20000 کلمه باشد. تعداد واقعی صفحات به اندازه فونت، فاصله و قالب بندی بستگی دارد.

میانگین داستان کوتاه 1000 کلمه ای ممکن است 5 صفحه باشد، در حالی که یک داستان کوتاه 20000 کلمه ای ممکن است به 100 صفحه برسد. همه چیز به پلتفرم و دستورالعمل های ارسال داستان کوتاه آنها بستگی دارد.

بهترین مکان برای فروش آنلاین داستان کوتاه برای پول چیست؟

بهترین مکان برای فروش داستان کوتاه به سبک نوشتن و اهداف شما بستگی دارد. انتشار در آمازون از طریق Kindle Direct Publishing (KDP) به شما امکان می دهد داستان های کوتاه خود را به عنوان کتاب الکترونیکی بفروشید و قیمت خود را کنترل کنید. حتی می توان کتاب الکترونیکی Kindle خود را به Kindle Unlimited ارسال کرد، که در هنگام خواندن کتاب تا 70 درصد حق امتیاز به شما می دهد.

همچنین بسیاری از سایت‌ ها و پلتفرم‌ های برنده جوایز وجود دارند، مانند یک مجله ادبی که فروشندگان داستان کوتاه می ‌توانند آثار هنری خود را به خریداران بالقوه ارسال کنند.

مکان‌ های دیگری نیز وجود دارد که می ‌توانید داستان ‌های کوتاه بفروشید (غیر از فهرست بالا)، مانند Strange Horizons، BBC، Vestal Review (برای داستان‌های فلش)، Ploughshares، و غیره.

بهترین مکان‌ ها برای فروش داستان‌ های کوتاه عبارتند از Kindle Direct Publishing، Clarkesworld Magazine، One Story، Flash Fiction Online و بسیاری موارد دیگر که در بالا ذکر شده‌اند. این سایت ها به دلیل سهولت انتشار کتاب و مخاطبان زیاد، از بهترین مکان ها برای فروش داستان کوتاه هستند.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT