سایت های مشاهده ویدیو

بهترین سایت های مشاهده ویدیو | 12 سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب

زمان مطالعه 7 دقیقه

در ادامه قصد داریم چند سایت ویدیویی جایگزین برای یوتیوب را معرفی کنیم. هر کدام جایگاه و کاربرد متفاوتی دارند، اما ارزش بررسی را دارند. در اینکه یوتیوب یکی از بهترین و تا حد زیادی محبوبترین سایت ویدئویی در جهان است هیچ شکی نیست. اما چند جایگزین فوق العاده برای یوتیوب وجود دارد که به صورت آنلاین در دسترس هستند. در این مقاله به معرفی بهترین سایت های مشاهده ویدیو که بهتر از یوتیوب هستند می پردازیم.

بهترین سایت های مشاهده ویدیو

سایت Vimeo

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

حتی اگر به طور منظم از یوتیوب استفاده می کنید، باز هم Vimeo ارزش اضافه شدن به لیست سایت های ویدیویی شما را دارد. این سایت اولین سایتی بود که در وب از ویدیوهای با کیفیت بالا پشتیبانی می کرد، و با اینکه شامل مجموعه ای از ویدیوهای تولید شده توسط کاربر است، تأکید زیادی بر محتوای با کیفیت دارد.

Vimeo همچنین برخی از سریال های تلویزیونی را نیز ارائه می دهد و از ویدیوهای 360 درجه پشتیبانی می کند.

این سایت دارای یک ویژگی جستجوی آسان است که ویدیوها را بر اساس دسته بندی و کانال سازماندهی می کند. هنوز نمی دانید که چه چیزی تماشا کنید؟ مجموعه ای از انتخاب های کارکنان Vimeo که به طور مرتب آپدیت می شوند، می توانند شما را راهنمایی کنند تا فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سایت VideosHub

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

VideosHub یک سایت ویدیویی است که در زمینه محتوای ویدیویی کوتاه تخصص دارد. این سایت هم یکی از سایت های ویدئویی شبیه به یوتیوب است.

محتوای موجود در این پلتفرم همه چیز را شامل می شود، از هایلایت های بهترین موج سواران جهان گرفته، تا بررسی سریع و دقیق محصولات، و نکاتی در مورد چگونگی تکمیل یک سطح دشوار در یک بازی ویدیویی مورد علاقه شما.

یکی از نقاط قوت VideosHub سادگی آن است. رابط جستجوی آن نسبتاً ساده است، و همچنین یک نوار منو دارد که شما را به ویدیوهایی با بیشترین بازدید لینک می دهد. کسانی که می خواهند دقیق تر بررسی کنند و به دنبال جزییات بیشتری هستند، می توانند از پنل سمت چپ که فهرست گسترده تری از دسته بندی های ویدئویی را ارائه می دهد استفاده کنند.

سایت Dailymotion

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

Dailymotion یک وب سایت ویدیویی دیگر شبیه به یوتیوب است. این وب سایت در مارس 2005، تنها یک ماه دیرتر از رقیب معروفتر خود، پخش شد.

امروزه، Dailymotion احتمالاً محبوب ترین رقیب یوتیوب است. میلیون ها ویدیو هم توسط حرفه ای ها و هم آماتورها در این پلتفرم آپلود شده است. ویدیوها در صفحه اصلی بر اساس دسته بندی سازماندهی می شوند و موضوعات داغ و ویدیوهای پرطرفدار برجسته تر می شوند.

Dailymotion به شما این امکان را می دهد تا یک حساب کاربری ایجاد کنید. هرچه ویدیوهای بیشتری تماشا کنید، این سایت توصیه های شخصی تر و متناسب تری با علاقه شما ارائه می کند.

سایت Utreon

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

Utreon در دنیای پلتفرم های ویدئویی آنلاین تازه وارد است.

نقطه قوت بزرگ و عامل جذب کاربر در این پلتفرم، فقدان قوانین و مقررات است. این بدان معنا نیست که برای همه آزاد است، اما محدودیت های بسیار کمتری نسبت به یوتیوب دارد. اگر برای یافتن ویدیوهایی که می خواهید در یوتیوب تماشا کنید به دلیل ژانرشان مشکلی دارید، Utreon ارزش دیدن و بررسی را دارد.

اگر شما یک تولید کننده ویدیو هستید، حتی نیازی به آپلود مجدد کتابخانه ویدیویی موجود خود ندارید. Utreon می تواند تمام ویدیوهای شما را از یوتیوب به پروفایل Utreon شما منتقل کند.

سایت The Internet Archive 

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

The Internet Archive یک کتابخانه مبتنی بر وب از انواع محتوای رایگان از جمله کتاب، موسیقی، نرم افزار و البته فیلم است.

یکی از نقاط قوت محتوای ویدیویی The Internet Archive مجموعه وسیع محتوای تاریخی آن است. با اینکه این پلتفرم محتوای جدیدتر هم دارد، برخی از بهترین ویدیوهای این پلتفرم شامل گزارش های خبری قدیمی تر، سریال های تلویزیونی و فیلم هایی است که معمولاً یافتن آنها در سایت های دیگر سخت است.

مانند بسیاری از سایت های دیگر، کاربران نیز می توانند ویدیوهای خود را در The Internet Archive آپلود کنند. هنگام آپلود ویدیوها، H.264 فرمت رایج کدگذاری ویدیویی است که استفاده می شود.

سایت Crackle

Crackle یک سایت پخش آنلاین است که دارای نمایش های اصلی برای وب و همچنین فیلم ها و سریال های هالیوودی از شبکه های مختلف است.

برخی از محتوای اصلی Crackle تحسین منتقدان را به همراه داشته است، از جمله مجموعه وب Comedians in Cars Getting Coffee با بازی Jerry Seinfeld. همچنین دارای مجموعه ای از برنامه های تلویزیونی معروفی مانند 21 Jump Street، 3rd Rock From the Sun، Doc Martin، The Ellen Show، Hell’s Kitchen و Peep Show است.

برای سریال های تلویزیونی بیشتر، مقاله ما را در مورد بهترین سایت ها برای تماشای تلویزیون از طریق وب را بررسی کنید.

سایت Twitch

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

Twitch بهترین پلتفرم پخش زنده وب است. این سایت متعلق به آمازون است.

تمرکز اصلی Twitch پخش زنده بازی های ویدیویی، ورزش های الکترونیکی و برنامه های گفتگویی مرتبط با بازی ها است. همچنین یک سری محتوای غیر بازی نیز دارد. همچنین، Twitch چندین موزیک ویدیوی زنده از جشنواره ها و کنسرت ها را نیز پخش کرده است. دی جی بین المللی، Steve Aoki، در سال 2014 یک مجموعه کامل از Ibiza را پخش کرد. امروز، Twitch شریک پخش زنده رسمی جشنواره Ultra Music در میامی است.

همچنین یک دسته بندی IRL (در زندگی واقعی) و یک دسته بندی خلاقانه نیز در این پلتفرم وجود دارد.

سایت The Open Video Project

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

The Open Video Project در آزمایشگاه طراحی تعامل در دانشکده اطلاعات و علوم کتابداری Chapel Hill دانشگاه کارولینای شمالی راه اندازی شد. هدف این پلتفرم کمک به جامعه پژوهشی است، از جمله کسانی که با بازیابی مولتی مدیا و کتابخانه های دیجیتال کار می کنند.

بر این اساس، بیشتر ویدیوهای موجود در The Open Video Project ماهیت آموزشی دارند. ویدئوهای زیادی از آرشیو ناسا و یا مجموعه ای از تبلیغات تلویزیونی کلاسیک و فیلم های آموزشی در این پلتفرم وجود دارد که قدمت آن به دهه 1950 باز می گردد. اگر به دنبال تحقیق در مورد محتوای ویدیویی تاریخی هستید، حتما  The Open Video Projectرا بررسی کنید.

سایت 9GAG TV

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

9GAG مجموعه ای از همه چیزهای سرگرم کننده و خنده دار است: عکس های خنده دار، GIF ها، ویدیوهای بازی ها، میم ها، انیمه ها و موارد دیگر.

بیشتر مطالب موجود در این پلتفرم سرگرم کننده و غیر جدی هستند. عناوین ویدیوها عبارتند از: “مجموعه ای از بهترین تبلیغات بازرگانی با بازی گروه جنگ ستارگان” یا “این داستان عاشقانه دبیرستانی قلب شما را گرم می کند و سپس قبل از اینکه بدانید چه اتفاقی افتاده است قلب شما را می شکند.”

این پلتفرم از آن دسته مواردی است که سخت است روی آن کلیک نکنید و ساعت ها در آنجا وقت نگذارید. قبل از بازدید، لازم است به شما هشدار دهیم: سایت حاوی تعدادی ویدیو است که تا حدودی خطرناک هستند و ممکن است انجام دادنشان کار ایمنی نباشد.

سایت TED Talks

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

TED Talks یک وب سایت ویدیویی پیشرو است. این وب سایت شامل بیش از 2300 گفتگو است که گستره وسیعی از موضوعات مانند فناوری، تجارت، طراحی، علم و مسائل جهانی را پوشش می دهد.

برخی از صحبت ها خنده دار هستند، و برخی دیگر احساسی هستند. برخی از گفتگوها به منظور توضیح نحوه عملکرد مغز شما هستند، و برخی دیگر عمدتاً برای سرگرمی هستند. با این حال، یکی از موارد ثابت همه ویدیوهای TED Talks این است که شما احتمالاً از هر کدام یک چیز به یاد ماندنی برمی دارید.

وب سایت TED Talks بسیار مفید است. ویدیوهایی که در منو ظاهر می شوند، اگر کوتاه تر از شش دقیقه باشند، با یک دایره قرمز قابل مشاهده برچسب گذاری می شوند.

سایت DTube

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

DTube که مخفف عبارت Decentralized Tube است، یک سایت ویدیویی شبیه به یوتیوب است. با این حال، به جای اینکه همه ویدیوها در یک سرور مرکزی هاست شوند، کل سایت از بلاکچین STEEM استفاده می کند و به این ترتیب غیرمتمرکز می شود.

کاربرانی که در این سایت ویدیو پست می کنند، کریپتو STEEM دریافت می کنند که می توانند آن را به کیف پول های کریپتو خود منتقل کنند یا آنها را در یک صرافی کریپتو بفروشند.

یک تفاوت جزئی در DTube روش نمایش معیارهای آن است. این سایت به جای نشان دادن تعداد بازدیدهای هر ویدیو، نشان می دهد که هر ویدیو چقدر کریپتو به دست آورده است.

سایت Facebook Watch

سایت های مشاهده ویدیو

سایت های مشاهده ویدیو

مانند یوتیوب، Facebook Watch فهرست مناسبی از محتوای ویدیویی را برای شما ارائه می کند.

یافتن محتوا در این پلتفرم کمی سخت تر از یوتیوب است، مثلا دسته بندی های زیاد یا ویژگی عضو شدن ندارد. اما اگر از ساعت ها جستجو کردن در میان فهرست های ویدیوها لذت می برید، قطعاً این پلتفرم یک جایگزین خوب برای یوتیوب است که ارزش بررسی دارد.

این جایگزین های یوتیوب ارزش امتحان کردن را دارند

یوتیوب به چند دلیل، از جمله مجموعه حق انتخاب عظیمی از ویدیوها و ارتباط با گوگل، برترین وب سایت ویدیویی است. با این حال، سایت های ویدیویی معرفی شده همه جایگزین های ارزشمندی برای یوتیوب هستند.

همه آنها را بررسی کنید و ممکن است بتوانید ویدیوهای جدیدی را به کلکسیون علاقه مندی های خود اضافه کنید. از این گذشته، تنوع همیشه چیز خوبی است!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT