بهترین سریال برای تافل (TOEFL)

بهترین سریال برای تافل (TOEFL) کدام است؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

احتمالا بسیاری از شما زبان آموزان جهت تقویت زبان خود به خصوص لیستنینگ‌ (Listening) به دنبال سریال‌های مختلفی گشته‌اید و به احتمال زیاد از طرف دوستان یا اساتید آموزشگاهی، سریال‌های مختلفی مانند سریال Friends یا Game of Thrones یا Sherlock و صدها سریال دیگر به شما پیشنهاد شده است. اما باید توجه کنید که آزمون تافل بیشتر مباحث دانشگاهی و علمی را در بر می‌گیرد؛ شکی نیست که این سریال ها برای تقویت زبان مناسبند ولی نه برای قبل از آزمون تافل؛ بلکه برای آماده شدن برای ورود به جامعه انگلیسی زبان. در این مقاله از دید بسیاری مدرسان آمریکایی کلاسهای تافل، بهترین سریال برای تافل (TOEFL) را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین سریال برای تافل (TOEFL) باید چه ویژگی داشته باشد؟

اگر درحال آماده شدن برای آزمون تافل هستید و اگر آزمون‌های TPO را امتحان کرده‌اید، به خوبی می‌دانید که مباحث تافل (به خصوص Listening و Writing) کاملا مباحثی علمی یا درون دانشگاهی است. در حقیقت بیشتر از آنکه لازم باشد idiom یا اصطلاحات عمومی جامعه انگلیسی زبان را بلد باشید، شما نیاز خواهید داشت که با مباحث تخصصی علمی آشنا شوید و حتی در زمانی که Lecture یک آزمون Listening گوش می‌دهید، بتوانید در ذهن خود تصویر سازی کنید.

در نتیجه شما نه تنها به سریالی احتیاج خواهید داشت که شما را با کلماتی که در آزمون TPO هم به فراوانی استفاده می‌شود آشنا سازد، بلکه باید در مورد هر موضوع علمی یک تصویرسازی ایده‌ال برایتان ایجاد کند تا در مواجه با آن موضوعات، بتوانید در ذهنتان تصور کنید.

بهترین سریال برای تافل (TOEFL) کدام

چه سریالی به زبان آموزان پیشنهاد می‌شود؟

به احتمال زیاد به همه زبان آموزان تافل ویدیوهای سایت TED پیشنهاد شده است که بسیار سودمند هستند چراکه مباحث علمی را در بر می‌گیرد که در آزمون تافل به دفعات تکرار شده است. پیش‌تر ما هم در مقاله‌ای جداگانه، بهترین پادکست برای تقویت زبان انگلیسی که TED Radio Hour نام داشت را معرفی کرده‌ایم (اینجا را کلیک کنید). این پادکست که جمع‌بندی سخنرانی‌ های TED است، به صورت جذاب ارایه شده و زبان آموزان می‌توانند روی گوشی همراه خود یا هنگام رانندگی گوش کنند.

اما به اعتقاد بسیاری از مدرسان آمریکایی کلاسهای تافل، بهترین سریال برای تافل (TOEFL) سریال Cosmos: A Spacetime Odyssey می‌باشد. این مستند علمی-سریالی، محصول ۲۰۱۴ آمریکا است که فصل اول آن از ۱۳ قسمت تشکیل شده است. این سریال جلوه‌های بسیار حرفه‌ای با داستانی عالی دارد به نحوی که عموم مردم به شدت از آن استقبال کرده‌اند. می‌توان ذکر کرد که IMBD آن ۹/۳ می‌باشد که در میان سریال‌های دنیا عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود.

بهترین سریال برای تافل (TOEFL) لیست

مباحثی که در این سریال مطرح می‌شود، مباحثی است به وفور در آزمون‌های تافل مشاهده می‌کنید:

  • کیهان شناسی و نجوم
  • زیست شناسی و تکامل
  • دیرینه شناسی و زمین شناسی
  • باستان شناسی
  • هنر و معماری
  • مباحث فیزیک و شیمی
  • پزشکی

در این مجموعه به بسیاری از چالش‌ها و مناقشه‌های روز دنیای علم و جامعه پاسخ داده می‌شود و شاید بسیاری از بینندگان برای اولین بار فرصت می‌یابند تا پاسخ علم به موضوعاتی مانند تکامل، گرمایش زمین و پیدایش عالم را بشنوند.

در صورتی که به عنوان زبان آزمون قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارید، می‌توانید جهت پرداخت هزینه‌، از خدمات اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT