بهترین پادکست آموزش زبان

بهترین پادکست آموزش زبان ، جمع‌بندی سخنرانی TED

زمان مطالعه 2 دقیقه

این روزها بسیاری از دانشجویان یا زبان آموزان برای ارتقاء سطح شنیداری (Listening) زبان خود و همچنین جهت شرکت در آزمون‌های بین المللی تافل یا آیلتس، نیاز به یک منبعی قوی آموزشی دارند. این منبع آموزشی باید از استاندارهای خاصی همچون روانی در صحبت، تلفظ صحیح و در عین حال سرشار از کلمات کاربردی و آکادمیک باشد. بسیاری از دانشجویان فیلم‌ها و سخنرانی‌های TED را دنبال می‌کنند. اما در این مقاله قصد داریم پادکستی را معرفی کنیم که جمع بندی‌های هوشمندانه از سخنرانی‌های TED را در خود جای داده است و با ترکیب موسقی زمینه، مصاحبه و سخنرانی، موضوعات را بسیار جذابتر از سخنرانی TED بیان می‌کند. این پادکست آموزش زبان ، TED Radio Hour نام دارد.

TED Radio Hour بهترین پادکست آموزش زبان

پادکست‌های معرف TED Radio Hour یکی از پرطرفدارترین پادکست‌های دنیا است که زبان آموزان چینی و هندی قبل از شرکت در آزمون‌های خارجی آن را دنبال می‌کنند. این پادکست‌ها توسط مجری معروف آقای Guy Raz تنطیم و تهیه می‌شود و در سایت NPR.org به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

موضوعات و تقسیم بندی‌ های پادکست

پادکست آموزش زبان Guy Raz
Guy Raz TED Radio Hour

هر پادکست TED Radio Hour در مورد یک موضوع خاص صحبت می‌کند. هر موضوع حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه است که از پنج یا شش قسمت مجزا تشکیل شده است. قسمت‌ها مختلف را می‌توان جداگانه گوش داد. هر بخش مجزا دوباره در مورد یک موضوع خاص است که مجری پادکست (Guy Raz) با سخنران TED مصاحبه می‌کند و در بین مصاحبه‌ها صحبت‌های طنز آمیز به همراه ترکیب بخشی از سخنرانی TED و همچنین موسقی زمینه مرتبط با موضوع، باعث می‌شود که تحت هیچ شرایطی مخاطب خسته نشود و به نحوی از شنیدن پادکست لذت ببرد.

نکته جالب توجه این است که در سایت NPR پس از گوش دادن به سخنرانی، می‌توانید به متن سخنرانی دست پیدا کنید و همچنین برای تکمیل درک مطالب، شما را به لینک‌های TED.com هدایت می‌کند. همچنین برای گوشی‌های همراه، اپلیکیشن TED نیز بخش TED Radio Hour را پوشش می‌دهد.

در صورتی که به عنوان زبان آزمون قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارید، می توانید جهت پرداخت هزینه‌ از خدمات اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT