بهترین پشتیبان گیری ابری

بهترین پشتیبان گیری ابری در سال 2022: از داده های خود نسخه پشتیبان بگیرید.

زمان مطالعه 12 دقیقه

اگر تهیه پشتیبان های معمولی برای کاربران خانگی مهم است، در تجارت ضروری است: از دست دادن حتی بخش کوچکی از داده های شما، برای مدت کوتاهی، می‌تواند یک فاجعه واقعی باشد. بهترین پشتیبان گیری ابری را در ادامه معرفی کرده ایم.

خرید با ویزا کارت

می‌توانید با کپی کردن فایل ها در درایوهای فلش USB یا هارددیسک ها از خود محافظت کنید، اما این کار به زمان و تلاش نیاز دارد. همچنین شما را در برابر آتش سوزی، سرقت و خرابی سخت افزار آسیب پذیر می‌کند.

در همین زمان گزینه ای برای استفاده ساده از نرم افزار پشتیبان گیری وجود دارد، به خصوص زمانی که به یک سرویس ذخیره سازی ابری متصل هستید، اما ممکن است برای کسب و کارهای بزرگ کارساز نباشد.

انتخاب راه حل پشتیبان گیری مناسب می‌تواند مشکل به نظر برسد، زیرا باید موارد زیادی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟ آیا سرویس باید از نسخه سازی (که در آن چندین نسخه از اسناد نگهداری می شود) پشتیبانی کند؟ این را چگونه باید مدیریت کرد؟

امنیت نیز مهم است. چند نوع گزینه رمزگذاری دریافت می‌کنید؟ دسترسی به داده های شما چگونه مدیریت می‌شود؟ چه گزینه هایی برای مدیریت کاربران، دیدن کارهایی که انجام می‌دهند، اطمینان از اجرای خط مشی ها، وجود دارد؟ آیا بازیابی و دانلود فایل ها به عنوان بخشی از راه حل بازیابی آسان است؟

احتمالاً نمی‌توانید با یک حساب کاربری رایگان برای کسب‌وکار کار کنید. اما ارائه دهندگان زیادی وجود دارند که انواع مقیاس های مختلف را پوشش می‌دهند و آماده ارائه موارد اضافی برای شما و شرکتتان هستند.

در این مقاله بهترین خدمات پشتیبان گیری ابری را بررسی می‌کنیم.

1.بهترین پشتیبان گیری ابری: IDrive

جوانب مثبت:

  • طیف گسترده ای از سیستم عامل های تحت پوشش
  • کنسول ساده مبتنی بر وب

جنبه منفی:

  • فضای ذخیره سازی پایه فقط 250 گیگابایت است

IDrive Small Business یک سرویس پشتیبان گیری ابری همه کاره است که تلاش خود را می‌کند تا همه نیازها را برآورده کند.

شما در رایانه های شخصی که از ویندوز 2000 به بالا استفاده می‌کنند، تحت پوشش قرار می گیرید. پشتیبانی از Mac، اسکریپت های پشتیبان لینوکس، iOS، Android و Windows Mobile Client و پشتیبان گیری برای Windows Server، Microsoft SQL، Exchange، SharePoint و Oracle وجود دارد.

فضای ذخیره سازی پایه 250 گیگابایتی ممکن است برای همه کافی نباشد، اما پشتیبان گیری ترکیبی – توانایی ذخیره فایل ها به صورت محلی – به شما این امکان را می‌دهد در مورد اینکه کدام فایل ها بمانند و کدام ها حذف شوند، انتخاب بیشتری داشته باشید.

میتوان از طریق یک رابط وب، همگام سازی با رایانه یا تلفن همراه انجام داد. حتی مکانیزمی برای اشتراک گذاری فایل ها از طریق ایمیل، فیسبوک و توییتر وجود دارد.

IDrive Express قابلیتی است که امکان پشتیبان گیری یا بازیابی سریع فایل های سیستم شما را از طریق یک درایو فیزیکی ممکن می‌کند. طرح کسب و کار اجازه می‌دهد تا سه نسخه پشتیبان رایگان در سال تهیه کنید.

یک کنسول مدیریتی ساده مبتنی بر وب به شما کمک می‌کند تا آنچه را که در حال وقوع است پیگیری کنید.

به طور کلی یک بسته دوست داشتنی است. اگر بودجه شما کافی نیست، IDrive Personal را نیز در نظر بگیرید. هیچ نسخه پشتیبان سرور یا حساب فرعی وجود ندارد، اما ویژگی های اصلی و 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. OneDrive

پشتیبان گیری ابری برای فایل های آفیس شما

جوانب مثبت:

  • فضای ذخیره سازی بزرگ برای هر کاربر
  • با Office 365 ادغام می‌شود

OneDrive تنها 10 گیگابایت فضای رایگان را با طرح کاربری رایگان ارائه می‌دهد. هنگامی که با اشتراک Office 365 ترکیب شود، OneDrive تبدیل به یک فضای ذخیره سازی ابری برای فایل های آفیس شما می‌شود.

چه در یک کسب‌وکار خصوصی یا یک سازمان بزرگ استخدام باشید، به احتمال زیاد با مایکروسافت آفیس از طریق اشتراک با Office 365 کار می‌کنید. این به معنای دسترسی به 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ابری هر کاربر از طریق OneDrive است.

البته، محدودیت این است که اکثر فایل های MS Office به راحتی نمی‌توانند آن فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی را بایگانی کنند و احتمالاً نمی‌توانید از سرورهای خود یا سایر داده های کلیدی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. هنوز هم ارزش دارد به مردم یادآوری کنیم که OneDrive با اشتراک آفیس 365 چقدر مفید است، زیرا بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که چه مقدار فضای ذخیره سازی ابری با آن به دست می‌آورند.

3.بهترین پشتیبان گیری ابری: Backblaze Business

یک راه حل پشتیبان گیری ساده و مناسب برای بودجه اندک

جوانب مثبت:

  • بدون محدودیت در ظرفیت یا پهنای باند
  • طیف چشمگیر از ویژگی ها

جنبه منفی:

  • عملکرد پشتیبان گیری در حد متوسط

Backblaze سال ها است که خدمات پشتیبان گیری آسان و کم هزینه به مصرف کنندگان ارائه می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست که محصولات تجاری آن بر سادگی و ارزش تمرکز دارند.

هیچ محدودیتی در ظرفیت یا پهنای باند وجود ندارد. نیازی نیست چندین سطح خدمات را مرور کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی برای شما مناسب است. Backblaze Business فقط یک طرح واحد است که فضای پشتیبان نامحدود با نرخ ثابت 60 دلار برای هر رایانه در سال ارائه می‌دهد.

فرآیند پشتیبان گیری به همین سادگی است، برنامه در ابتدا از تمام داده های شما – که حتی می‌تواند روی دیسک های خارجی و موارد متصل با USB باشد، پشتیبان گیری می‌کند. سپس از فایل های جداگانه با تغییر آنها نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. سپس داده های شما به صورت آنلاین از طریق یک رابط وب و برنامه تلفن همراه قابل دسترسی است.

ویژگی های دیگر شامل نسخه سازی است که در آن تغییرات فایل به مدت چهار هفته حفظ می‌شود. یک ویژگی ضد سرقت، آدرس IP رایانه شما را هنگام اتصال ثبت می‌کند، داده های پشتیبان را میتوان برای بازیابی سریع در هر کجای دنیا روی فلش مموری یا هارد USB ارسال کرد. درایو را ظرف 30 روز برگردانید و آنها قیمت را به طور کامل بازپرداخت خواهند کرد.

این سرویس اکنون شامل ابزارهای مدیریت مرکزی مفید است. مدیران می‌توانند کاربران را به گروه های جداگانه برای صورت حساب سفارشی اختصاص دهند. جزئیات مربوط به وضعیت پشتیبان گیری و تنظیمات آنها را مشاهده کنند و در مورد مشکلات هشدار دریافت کنند.

حتی پشتیبانی داخلی برای ذخیره سازی ابری BackBlaze B2 وجود دارد، سرویسی شبیه آمازون S3 که از سرورها و NAS پشتیبان می‌گیرد.

BackBlaze فقط عملکرد پشتیبان گیری متوسط ​​​​را ارائه می‌دهد، اما برای بیشتر اهداف خوب است و ما فکر می‌کنیم این سرویس از نظر ویژگی ها، ارزشش را دارد.

4. Carbonite Safe

هر تعداد دستگاهی که نیاز دارید را پوشش دهید

جوانب مثبت:

  • تمام جنبه های پشتیبان گیری را می‌توانید مدیریت کنید
  • سطح امنیتی خوب

جنبه منفی:

  • ارزان ترین گزینه نیست

Carbonite می‌تواند تقریباً تمام جنبه های پشتیبان گیری شما را مدیریت کند و سایر مشکلات را به حداقل برساند. حتی پشتیبان گیری اولیه نیز تا حد زیادی خودکار است، و پشتیبان گیری های افزایشی فقط فایل های تغییر یافته را آپلود می‌کنند.

رمزگذاری برای ایمن نگه داشتن داده ها پس از خروج از سیستم شما حیاتی است و Carbonite از چندین فناوری از جمله TLS در حین انتقال و 128 بیت Blowfish هنگام ذخیره استفاده می‌کند.

همه فایل های شما از یک رابط وب، برنامه های iOS و Android قابل مشاهده هستند. راه های مختلفی برای بازیابی آنها وجود دارد: همراه با فایل های حذف شده یا نسخه های قبلی (تا یک ماه). یا همه چیزهایی که پس از مدتی تغییر کرده است (در صورتی که با باج افزار ضربه خورده باشید مفید است).

Carbonite Safe یک بسته با کیفیت است، اگرچه همانطور که گفته شد، خدمات ارزان تری نیز وجود دارد.

5.بهترین پشتیبان گیری ابری: CrashPlan

یک سرویس پشتیبان گیری که هدف آن ارائه ویژگی های مقرون به صرفه است

جوانب مثبت:

  • سطح عالی سفارشی سازی
  • ذخیره سازی و نسخه سازی نامحدود
  • کنسول وب قدرتمند

برخی از ارائه دهندگان پشتیبان گیری سعی می‌کنند در زمینه عملکرد، برخی دیگر در قیمت رقابت کنند، اما CrashPlan قصد دارد هر دو را انجام دهد. این سرویس قیمت پایین را با لیست طولانی از ویژگی ها و کنترل ها ترکیب می.کند، از جمله برخی که به ندرت در جاهای دیگر یافت می‌شوند.

این بسته برای مثال روی لینوکس و همچنین رایانه های شخصی و مک کار می‌کند. فضای ذخیره سازی نامحدود دارد. یافتن اسناد بر اساس تاریخ انتشار آسان است (چنین ویژگی مفیدی می‌تواند به تنهایی دلیلی کافی برای انتخاب این محصول باشد).

این سرویس بسیار قابل تنظیم است. می‌توانید پشتیبان گیری مداوم یا برنامه ریزی شده داشته باشید. این امکان وجود دارد که از تنظیمات رمزگذاری یا فشرده سازی ترجیحی و موارد دیگر استفاده کنید.

برخی از ویژگی های واقعاً هوشمند به افزایش اطمینان کمک می‌کنند. این بسته می‌تواند اسناد جدید را در پوشه های انتخابی شما مشاهده کند، به عنوان مثال، اطمینان حاصل شود که فایل ها در اسرع وقت محافظت می‌شوند.

همه اینها را میتوان از طریق یک کنسول وب قدرتمند مدیریت کرد. شما می‌توانید پیشرفت و تنظیمات پشتیبان گیری را نظارت کنید، کلاینت ها را پیکربندی کنید و خط‌ مشی ها را اعمال کنید. اگرچه این فقط برای دسکتاپ است، کنسول از مرورگرهای تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند.

ممکن است بسته های ارزان تری نسبت به CrashPlan مناسب مشاغل کوچک وجود داشته باشد. اما در سطح کلی، آنها به قدرت و عملکرد آن نزدیک نیستند. اگر شما یک کاربر دسکتاپ هستید و به چیزی بیشتر از خدمات اولیه نیاز دارید، CrashPlan قطعاً یکی از گزینه های شماست.

6. SOS Online Backup

یک گزینه پشتیبان گیری با ویژگی های چشمگیر

جوانب مثبت:

  • بدون محدودیت آزار دهنده
  • امنیت جامع
  • SOS Online Backup شامل مجموعه ای از ویژگی های ممتاز است.

برای مثال محدودیتی در تعداد دستگاه هایی که می‌توانید پشتیبان بگیرید وجود ندارد. سرورها نیز پشتیبانی می‌شوند.

محصول اصلی بسیاری از محدودیت های آزاردهنده را که در جاهای دیگر پیدا می‌کنید حذف می‌کند. نسخه های نامحدود، بدون محدودیت اندازه فایل، بدون حداکثر زمان نگهداری هستند. این سرویس تقریباً از همه چیز پشتیبان گیری می‌کند: رایانه های شخصی از Vista up، مک ها، دستگاه های iOS و Android، فلش مموری ها، درایوهای شبکه و موارد دیگر.

SOS Online Backup یک کلید رمزگذاری اختیاری برای هر کاربر ارائه می‌دهد که هرگز در فضای ابری ذخیره نمی‌شود. همچنین اطمینان می‌دهد که داده های شما توسط شخص دیگری قابل خواندن نیست. اگر بتوانید مشکلات حین استفاده را تحمل کنید، این یک مزیت امنیتی مهم است. (شما نمی‌توانید فایل ها را از طریق وب مرور کنید یا به آنها دسترسی پیدا کنید، اگر کلید را گم کنید، اصلاً راهی برای بازیابی آنها وجود ندارد). با این حال، این شرکت اخیراً مجبور شد اعتراف کند که 135 میلیون سابقه استفاده را نقض کرده است، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از ثبت نام از محافظت سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

در استفاده روزمره، کلاینت های SOS Online Backup همیشه به اندازه ای که ما می‌خواهیم کارایی ارائه نمی‌دهند. با این حال، آنها هنوز بالاتر از حد متوسط ​​هستند. خدمات هم سریع اند و هم استفاده از آن بسیار آسان است. اگر می‌خواهید امتحان کنید، یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه وجود دارد.

7.بهترین پشتیبان گیری ابری: SugarSync Business

جوانب مثبت:

  • سرویس همگام سازی قدرتمند و قابل تنظیم
  • قابلیت های مدیریت از راه دور

جنبه منفی:

  • به اندازه برخی از رقبا ویژگی های زیادی ندارد

SugarSync Business یک سرویس مناسب برای همگام سازی فایل و پشتیبان گیری ابری با یک یا دو پسوند مفید است.

هسته اصلی بسته، همگام سازی قدرتمند و قابل تنظیم آن است. شما پوشه های خود را انتخاب می‌کنید، آنها آپلود می‌شوند، سپس از آنها نسخه پشتیبان تهیه می‌شود. دسترسی آسان به داده های را از PC، Mac، دستگاه های Android یا iOS فراهم می‌کنند.

کنترل قابل توجهی بر اشتراک گذاری فایل وجود دارد. می‌توانید پیوندهای عمومی برای اشتراک گذاری داده ها ایجاد کنید، فقط افراد خاصی را دعوت کنید، فقط اجازه مشاهده فایل را بدهید یا به آنها اجازه ویرایش بدهید.

مزیت کلیدی SugarSync نسبت به سرویس های مشابه این است که فقط بر روی یک پوشه قرار نمی‌گیرد. شما می‌توانید هر پوشه را انتخاب کنید و از همه چیز به همان روش پشتیبان گیری و همگام سازی شود.

طرح تجاری این بسته را با فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی ارائه می‌کند. مدیریت از راه دور ایجاد حساب های کاربری با محدودیت ها و مجوزهای ذخیره سازی را قادر می‌سازد. یک گزینه برای پاک کردن سیستم های شما از راه دور وجود دارد.

پشتیبان گیری نسخه محدود ممکن است برای برخی مشکل ساز باشد. SugarSync فقط پنج نسخه آخر یک فایل را حفظ می‌کند، حاشیه ایمنی چندانی ندارد، زمانی که برخی از سرویس ها هیچ محدودیت ثابتی ندارند، ناامید کننده است.

در مجموع، SugarSync Business به اندازه سایر محصولات ویژگی های زیادی ندارد. اما فناوری های همگام سازی قوی و اشتراک گذاری فایل آن را در فهرست نهایی ما نگه داشته است.

8. Dropbox Business

جوانب مثبت:

  • گزینه های ذخیره سازی عظیم و نامحدود
  • طیف گسترده ای از ابزارها و ویژگی ها
  • ذخیره سازی و همگام سازی

Dropbox Business یکی دیگر از ارائه دهندگان فضای ابری محبوب است که گزینه هایی برای افراد یا مشاغل دارد. برخی افراد از طرح فردی Dropbox استفاده می‌کنند، در واقع این نسخه Business است که ما در اینجا روی آنها تمرکز خواهیم کرد.

از نظر ویژگی ها، Dropbox Business حجم وسیعی از فضای ذخیره سازی را ارائه می‌دهد، با ابتدایی ترین طرح، فضای ذخیره سازی عظیم 5 ترابایتی ارائه می‌دهد که بخشی از یک بسته 3 کاربره بوده و ماهیانه 12.50 دلار برای هر کاربر هزینه دارد. ویژگی ها عبارتند از: حفظ 180 روز داده، رمزگذاری 256 بیتی AES و SSL/TLS، کنترل روی مجوزهای کاربر، قفل کردن فایل، واترمارک و همچنین همگام سازی فایل.

طرح پیشرفته با مبلغ 20 دلار برای هر کاربر در ماه، فضای ذخیره سازی نامحدودی را ارائه می‌کند، همچنین حجم فایل های تا 100 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر تمام ویژگی های موجود در طرح استاندارد، مجموعه ای از گزینه های مدیریت تیم و همچنین SSO برای ساده سازی کارها نیز وجود دارد.

در مجموع، Dropbox طیف وسیعی از ابزارها و حجم عظیمی از فضای ذخیره سازی را ارائه می‌کند، که آن را به گزینه ای ارزشمند برای هر نوع نیازی، تبدیل می‌کند.

9.بهترین پشتیبان گیری ابری: NordLocker

بهترین راه حل برای ذخیره ایمن و همگام فایل ها

دلایل خرید:

  • بسیار امن
  • استفاده نرم و ساده
  • رایگان برای فایل های محلی

دلایل اجتناب:

  • فضای محدود در نسخه رایگان

NordLocker رمزگذاری را بسیار جدی می‌گیرد و پروتکل های رمزگذاری Argon2، AES256 و ECC امروزی (با XChaCha20، EdDSA و Poly1305) را که جامعه امنیتی به آن علاقمند هستند، به کار می‌گیرد. هیچکس نمی‌تواند فایل های شما را به جز شما با رمز اصلی (یا کد بازیابی) رمزگشایی کند.

اگر بخواهید می‌توانید به فضای ذخیره سازی رایگان 5 گیگابایتی بسنده کنید. می‌توانید کاملاً رایگان از NordLocker استفاده کنید.

مانند موارد دیگر معرفی شده در این لیست، می‌توانید اشتراک NordLocker را به صورت پرداخت ماهانه یا سالانه خریداری کنید.

NordLocker برای رمزگذاری فایل ها بر روی یک دیسک محلی واقعاً خوب و سریع عمل می‌کند. نرم‌افزار به زیبایی طراحی شده است. سادگی استفاده آن، بسته به نیازتان ممکن است برای شما مثبت یا منفی باشد.

10.بهترین پشتیبان گیری ابری: pCloud

بهترین گزینه پشتیبان گیری مادام العمر را ارائه می‌دهد

دلایل خرید:

  • بدون محدودیت اندازه فایل
  • تاریخچه فایل توسعه یافته
  • دسترسی در اندروید، PC و iOS

دلایل اجتناب:

  • هیچ ویژگی همکاری وجود ندارد

pCloud یک سرویس پشتیبان گیری و همگام سازی معمولی ارائه می‌دهد که در آن فایل ها و پوشه هایی که در دستگاه خود انتخاب می‌کنید به طور خودکار در فضای ابری پشتیبان گیری می‌شوند. هر تغییری که در فایل ها و پوشه های دستگاهتان ایجاد می‌کنید به طور خودکار در حساب ابری شما به‌روزرسانی می‌شود.

اگر فایلی را از دستگاه خود حذف کنید، به پوشه سطل زباله ابری می‌رود که پس از 30 روز خالی می‌شود. با این حال، اگر افزونه Extended File History را خریداری کنید، می‌توانید فایلی را که تا یک سال از عمر آنها می‌گذرد ذخیره کنید.

مانند سایر سرویس های ابری، pCloud یک گزینه بین پلتفرمی است که برای دسکتاپ (ویندوز، macOS، لینوکس) و همچنین دستگاه های تلفن همراه (اندروید، iOS) کار می‌کند همچنین دارای یک برنامه وب نیز می‌باشد. کسانی که خواهان ویژگی های همکاری آنلاین هستند هیچ موردی را در اینجا پیدا نمی‌کنند.

چیزی که واقعا pCloud را از رقبا متمایز می‌کند، سطوح قیمت گذاری آن است. همانند سایر سرویس های پشتیبان ابری، می‌توانید سالانه پرداخت کنید. اما گزینه خرید اشتراک مادام العمر در دسترس است که می‌تواند ارزش خرید فوق العاده ای داشته باشند.

خرید هاست خارجی

نحوه انتخاب سرویس پشتیبان گیری ابری

وجود یک طرح پشتیبان برای یک کسب و کار مانند یک بیمه نامه برای داده های شما است، بنابراین انتخاب ارائه دهنده مناسب چیزی نیست که بتوان آن را ساده گرفت. محصولات ارزان قیمت ممکن است وسوسه انگیز باشند. اما در صورتی که کسب و کار شما نیازمند دسترسی به داده هاست، قابلیت اطمینان ضروری است.

عملکرد و شهرت ارائه دهنده خدمات را بررسی کنید. مشتریان آنها چه می‌گویند؟ با چه سرعتی سیستم ها را دوباره راه اندازی می‌کنند؟ اگر مشکلی پیش بیاید، قبل از اینکه کسب و کارتان به طور جدی تحت تأثیر قرار گیرد، چقدر می‌توانید از پس آن برآیید؟

یکی دیگر از ملاحظات مهم هنگام انتخاب یک ارائه دهنده پشتیبان ابری این است که به طور خاص، نسخه های پشتیبان شما در کجا ذخیره می‌شوند. بسیاری از کسب و کارها باید از الزامات قانونی در مورد نگهداری داده ها پیروی کنند. قبل از خرید مطمئن شوید که فروشنده شما می‌تواند الزامات شما را در مورد حاکمیت داده ها برآورده کند.

در نهایت باید بدانیم که امنیت بخش بزرگی از پشتیبان گیری است و پشتیبان گیری یک عنصر ضروری در برنامه امنیتی شما است. اصرار بر انتقال ایمن داده به محل ذخیره سازی ابری، رمزگذاری داده ها و دسترسی مبتنی بر سمت، تضمین می‌کند فقط پرسنل مجاز می‌توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند.

پشتیبان گیری بسیار مهم است، اما معمولا آخرین خط دفاع شماست. مطمئن شوید که با یک استراتژی دفاعی قوی از جمله آنتی ویروس مدیریت شده، محافظت از وب، مدیریت پچ و فیلتر ایمیل امنیت خود را حفظ می‌کنید. اگر فروشنده یک مجموعه امنیتی کامل ارائه دهد، شما در موقعیت بهتری خواهید بود، زیرا یک شریک قابل اعتماد برای روزهای سخت خواهید داشت.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT