تحلیل ارزهای دیجیتال 11 تیر

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 تیر

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت کوین (BTC) با افت 37.3 درصدی خود، بیشترین کاهش قیمت طی یک ماه از سال 2011 تاکنون را تجربه کرد. اتر (ETH) در همین مدت 45 درصد کاهش یافته است. این سقوط سنگین عمدتاً ناشی از طیفی از مشکلات اقتصاد کلان بوده است که معامله گران را ریسک گریز کرده است. در این خبر به تحلیل ارزهای دیجیتال 11 تیر می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 تیر

جف دورمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Arca Funds، به CoinDesk گفت: «این یکی از بدترین فصل‌های ثبت شده در همه جا ازجمله بازار سهام، بازار اوراق قرضه و خیلی از بازارهای دیگر بوده است». با توجه به اینکه تورم همچنان در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته قرار دارد و به دلیل عدم اطمینانی که در اثر اختلالات زنجیره تامین و حمله روسیه به اوکراین بازار را فراگرفته است، سرمایه گذاران در همه بازارها هراس دارند.

شاخص GDPNow، یک ردیاب محبوب از فدرال رزرو آتلانتا، روز پنجشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) در سه ماهه دوم 1 درصد کاهش یافته است،. این دومین ماه متوالی است که اقتصاد ایالات متحده رشدی منفی داشته و نشان دهنده رکود احتمالی در اقتصاد است.

اما فقط این عوامل خارجی نیستند که بر بازار کریپتو تاثیر گذاشته اند. بلکه همین بازار نیز طی یک ماه گذشته متحمل شوک‌های بزرگی شد که با افت گسترده ای همراه گردید که حتی از شاخص‌های اصلی سهام پیشی گرفت. برای مثال، دو هفته پیش، توکن CEL سلسیوس پس از اعلام توقف برداشت، بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داد. البته تا پایان ماه مقداری از ارزش خود را بازیافت و نرخ کاهش آن به 24 درصد رسید.

CoinFLEX، یک صرافی رمزنگاری متمرکز بر معاملات مشتقات نیز قابلیت برداشت را متوقف کرد و به دنبال این حرکت، توکن FLEX آن در 24 ساعت بیش از 65 درصد کاهش یافت.

در همین حال، پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست شرکت گری اسکیل برای تبدیل صندوق تراست بیت کوین به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) را رد کرد، معیار کلیدی بازار کریپتو به نام « تخفیف یا اختلاف قیمت سهم صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین گری‌اسکیل» در حال گسترش است.

به بیان دیگر، بر اساس ارقام منتشر شده در وب سایت Grayscale Investments، سهام GBTC اکنون با 31 درصد تخفیف نسبت به ارزش بیت کوین معامله می شود. قبل از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این اختلاف قیمت 28.4 درصد بود.

تحلیل آلتکوین ها 11 تیر

تعدادی از تحلیلگران بر این باورند که روند کاهش بیت کوین می تواند تا زیر حمایت 18000 تا 21000 دلاری ادامه یابد. درحال حاضر، پرچمدار بازار کریپتو با 2.42% کاهش با قیمت 19204 دلار ترید می شود. ارزش بازار آن 366.481 دلار و دامیننس آن معادل 42.4% است.

در همین حال، بخش زیادی از بازار کریپتو نیز افت دوباره قیمت را تجربه می کند. اتریوم از دیروز حدود 1.25% از ارزش خود را از دست داده و در حدود 1044 دلار ایستاده است. سایر رمزارزهای بزرگ بازار نیز با همین درصد کاهش قیمت دست و پنجه نرم می کنند. در این میان، دوج کوین 2.54% افزایش قیمت را شاهد بوده و با قیمت 0.66 دلار ترید می شود.

در میان رمزارزهای کوچکتر بازار که نوسانات مختلفی را ترجبه می کنند، AMP بعد از عملکرد چشمگیر روز گذشته خود، امروز 12.64 درصد کاهش یافته و به 0.009 دلار رسیده است. HT (8.92-%)، SAND (7.53-%) و LTC (4.20-%) نیز در رتبه های بعد قرار دارند.

ارزش تجمعی بازار کریپتونیز امروز به 863.70 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: coindesk

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT