تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی ۱۴۰۲

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت کوین (BTC) روز گذشته به دلیل افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به تایید یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، بازگشتی قوی داشت. در همین حال، شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) هم با خرید بیت کوین‌های بیشتر، کل موجودی خود را به ۱۸۹،۱۵۰ واحد BTC افزایش داد. این عوامل باعث شدند که قیمت بیت کوین با یک رشد ۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر به کانال ۴۳ هزار دلار برگردد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی ۱۴۰۲ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی ۱۴۰۲

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ دی

در هفته‌های اخیر، قیمت بیت کوین بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲،۵۱۳ دلار) و مقاومت بالاسری در ۴۴،۷۰۰ دلار در نوسان بوده است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی

روند قیمت بیت کوین در چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده که با بریک آوت و بسته شدن کندل قیمت بالاتر از ۴۴،۷۰۰ دلار تکمیل خواهد شد. پس از آن، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را به سمت هدف الگو در ۴۹،۱۷۸ دلار آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر مثلث برسد، این سناریوی صعودی باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، احتمال افت قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۰،۰۲۲ دلار) و سپس، به ۳۷،۹۸۰ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم ۷ دی

اتر در چند روز گذشته داخل یک الگوی کانال نزولی معامله می‌شد، اما یک علامت مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت زیر ۲،۲۰۰ دلار باقی بماند.

خرید پرقدرت در ۲۷ دسامبر قیمت را به بالای کانال نزولی رساند. اگر گاوها قیمت را بالای کانال حفظ کنند، احتمال بریک آوت به بالای ۲،۴۰۳ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا مرز ۳ هزار دلار صعود کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۷ دی

در مقابل، اگر قیمت دوباره وارد کانال شود، نشان‌دهنده این است که فروشندگان در سطوح بالاتر همچنان فعال هستند. شکست به زیر سطح ۲،۲۰۰ دلار می‌تواند این جفت ارز را به خط حمایت کانال برساند. این یک سطح کلیدی برای گاوها است که باید از آن محافظت کنند؛ چون افت قیمت به زیر کانال ممکن است باعث اصلاح عمیق‌تر به سمت ۱،۹۰۰ دلار و پس از آن، ۱،۷۵۰ دلار شود.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT