حراج بیت کوین

حراج بیت کوین پس از رسیدن به قیمت زیر ۵۴ هزار دلار

زمان مطالعه 3 دقیقه

قیمت بیت کوین به پایین ترین حد ماهانه کاهش می ‌یابد، اما نظر تحلیلگران این است که محدوده فعلی، یک “منطقه خرید” است. روند نزولی بیت کوین (BTC) در 3 دسامبر پس از کاهش قیمت به زیر 54000 دلار، تا چند پله پایین تر ادامه دار شد و تریدرها متوجه خواهند شد که نمودار روزانه BTC/USD افزایش قابل توجهی را در حجم فروش نشان می دهد. در این خبر به بررسی حراج بیت کوین پس از رسیدن به قیمت زیر ۵۴ هزار دلار از دید کارشناسان می پردازیم.

حراج بیت کوین

به نظر می رسد سرمایه گذاران نگران ظهور نوع جدید COVID-19 و اظهار نظرهای جنگ طلبانه فدرال رزرو هستند. در همین حال، یک سرمایه گذار باتجربه و کهنه کار، Charlie Munger، با مقایسه عملکرد قیمت در بازار کریپتو با دوران دات کام که با ترکیدن حباب به پایان رسید، به این آتش دامن زد.

در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه که تحلیلگران در مورد بازار کنونی می گویند و آنچه که در پایان سال 2021 باید مراقب آن بود.

حمایت قوی پایین تر از 52000 دلار تا 53000 دلار

ماهیت “سست” عملکرد قیمت بیت ‌کوین در چند هفته گذشته توسط  Decentrader، یک شرکت اطلاعاتی در بازار کریپتو، شناخته و برجسته شده است و این شرکت به عملکرد متلاطم قیمت در بازه‌ های زمانی پایین تر و نشانه های روند نزولی آرام در بازه‌ های زمانی بالا به عنوان دلیلی برای افزایش ترس تریدرها اشاره کرد و گفت “ممکن است روند گاوی و صعودی به پایان برسد”.

تحلیلگران پیشنهاد کردند که زمانی که بیت کوین از محدوده فعلی خود خارج شد، (“بدیهی ترین دسته پشتیبانی در حدود 52000 دلار تا 53000 دلار”)  نزدیک به نقطه ای است که قیمت در طی سقوط ماه می در اوایل سال جاری سقوط کرد.

Decentrader گفت:

“اگر اصلاح عمیق تری داشته باشیم، یک منطقه پشتیبانی قوی در حدود 200DMA در 46200 دلار و در سطح پشتیبانی پایین تر از 44300 دلار قرار دارد. در جهت صعودی، سطح مقاومت قابل توجهی در حدود 60000 دلار قرار دارد.”

بیت کوین و اتر در این سطوح در “حراج” هستند

در حالی که بسیاری از افراد با قیمت ‌های اخیر بیت کوین ناامید و دلسرد شده ‌اند، David Lifchitz، یکی از مدیران و مدیر ارشد سرمایه ‌گذاری در ExoAlpha، اشاره کرد که “بیت‌ کوین و اتر زمانی که به ۵۴۰۰۰ دلار و ۳۹۰۰ دلار رسیدند، توسط آنهایی که توانستند آنها را در آن سطوح خیلی سریع جمع کنند “در حراج” خریداری شده ‌اند.”

به گفته Lifchitz ، قیمت بیت‌ کوین همچنان تحت تأثیر “حماسه نقدینگی Mt. Gox ” قرار دارد و او اشاره کرد که سرمایه‌ گذاران بیت‌ کوین “قبل از توزیع مورد انتظار در سه‌ ماهه اول 2021 همچنان محتاط خواهند ماند.”Lifchitz همچنین بر گسترش و تأثیر گونه Omicron کووید-19 ، به عنوان وضعیتی که باید مراقب آن بود، تأکید کرد و گفت ” هر اتفاق بدی که منجر به قرنطینه شود قطعاً در ابتدا بر بازار تأثیر می گذارد.”

Lifchitz عقیده دارد که این امر احتمالاً می ‌تواند به دور دیگری از محرک ‌های دولتی منجر شود، “که باعث افزایش بدهی جهانی و تضعیف ارزها در برابر طلا و کریپتوکارنسی می ‌شود، در حالی که در همان زمان می ‌توان این پول ‌های بی ارزش را با ارزهای تغییرناپذیر مانند بیت‌ کوین مبادله کرد.”

Lifchitz گفت:

“بنابراین، پس از یک افت اولیه ناشی از پنیک کردن، اگر به آنچه قبلاً رخ داده است نگاه کنیم، کریپتوها می ‌توانند از چنین اتفاقی سود ببرند، اگرچه ممکن است فقط در حد حدس و گمان باقی بماند. در چند هفته آینده متوجه خواهیم شد که آیا بابانوئل امسال می آید یا به خاطر کووید در قرنطینه می ماند!”

دوباره سپتامبر 2021 تکرار می شود

تحلیلگر و کاربر توییتر Rekt Capital نمودار زیر را منتشر کرده است که این نمودار کاهش اخیر همراه با کاهش قیمت BTC که در سپتامبر 2021رخ داده را نشان می دهد، همچنین وی اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه عملکرد قیمت فعلی شبیه به عقب نشینی قیمتی است که در اوایل سال اتفاق افتاد ارائه داده است. 

Rekt Capital گفت:

“در ماه سپتامبر، بیت کوین به 25-% رسید. این همان زمانی است که سرمایه گذاران بیت کوین به شدت ترسیدند. سپس BTC به ATH های جدید برگردانده شد. اکنون، BTC   -23٪ کاهش یافته است. این احتمال وجود دارد که شاخص ترس و طمع خیلی زود ترس شدید را نشان دهد. با عمق بازگشتی مشابه. با احساسات سرمایه گذار مشابه.”

ارزش کل بازار کریپتوکارنسی اکنون به 2.531 تریلیون دلار می رسد و نرخ تسلط بیت کوین 41 درصد است.

منبع: cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT