خطر سقوط ارزهای دیجیتال

خطر سقوط ارزهای دیجیتال به میزان 20 درصد

زمان مطالعه 4 دقیقه

کل سرمایه بازار کریپتو به حمایت 1 تریلیون دلاری کاهش یافت و تقاضای ضعیف استیبل کوین و عدم وجود نرخ سرمایه گذاری عمدتاً منعکس کننده احساسات منفی معامله گران است. در این خبر به بررسی خطر سقوط ارزهای دیجیتال می پردازیم.

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

پس از شکسته شدن الگو مثلث کنج صعودی در 17 آگوست، کل سرمایه بازار کریپتو به سرعت به 1 تریلیون دلار کاهش یافت و رویای گاوها برای بازگرداندن حمایت 1.2 تریلیون دلاری که آخرین بار در 10 ژوئن مشاهده شد، بسیار دورتر شد.

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

شرایط بدتر منحصر به بازار کریپتو و قیمت ارزهای دیجیتال نیست. قیمت نفت WTI در 22 آگوست 3.6 درصد کاهش یافت که 28 درصد نسبت به اوج 122 دلاری که در 8 ژوئن مشاهده شد کاهش یافت. بازدهی 5 ساله اوراق بهادار ایالات متحده که در 1 آگوست به 2.61 درصد رسید، روند را تغییر داد و اکنون با عدد 3.16 در حال معامله است. همه این‌ها نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر درخواست پول بیشتر برای نگهداری آن ابزارهای بدهی اعتماد کمتری دارند.

اخیراً، دیوید کاستین، استراتژیست ارشد سهام ایالات متحده گلدمن ساکس، اظهار داشت که ریسک پاداش برای S&P 500 پس از افزایش 17 درصدی از اواسط ژوئن به سمت نزول منحرف شده است. طبق یادداشت مشتری که توسط کوستین نوشته شده است، شگفتی‌های تورمی به سمت صعودی، فدرال رزرو ایالات متحده را ملزم می‌کند تا اقتصاد را با شدت بیشتری کاهش دهد و بر ارزش‌گذاری‌ها تاثیر منفی بگذارد.

در همین حال، قرنطینه های طولانی مدت که ظاهراً با هدف مهار شیوع COVID-19 در چین و مشکلات بدهی املاک انجام می شد، باعث شد بانک مرکزی نرخ اولیه وام پنج ساله خود را از 4.45 درصد در 21 اوت به 4.30 درصد کاهش دهد. این حرکت یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که بانک مرکزی چین در اقدامی غافلگیرکننده نرخ بهره را کاهش داد.

تمایل سرمایه گذاران به معاملات فروش

نگرش کاهش ریسک ناشی از تورم فزاینده، سرمایه گذاران را به انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره سوق داد که به نوبه خود، تمایل آنها را برای رشد سهام، کالاها و ارزهای دیجیتال کاهش می دهد. در نتیجه، معامله‌گران احتمالاً در دوره‌هایی که بازار کریپتو بدون روند حرکت می کند ترجیح می دهند دارایی خود را نقد کنند و یا به صورت تتر از آن محافظت کنند.

شاخص ترس و طمع در 21 آگوست به 27/100 رسید که کمترین میزان در 30 روز گذشته برای این سنجش احساسات مبتنی بر داده است. این حرکت تأیید کرد که احساسات سرمایه‌گذاران در 16 آگوست از 44/100 خنثی دور شده است و نشان‌دهنده این واقعیت است که معامله‌گران نسبتاً از اقدام کوتاه‌مدت قیمت ارز در بازار کریپتو ترس دارند.

در جدول زیر برندگان و بازندگان بازار ارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته آورده شده است، زیرا کل سرمایه کریپتو با کاهش 12.6 درصدی به 1.04 تریلیون دلار رسیده است. در حالی که قیمت بیت کوین (BTC) کاهش 12 درصدی داشت، تعداد انگشت شماری از آلت کوین ها با سرمایه متوسط 23 درصد یا بیشتر در این دوره کاهش یافتند.

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

ارز ایاس (EOS) پس از اینکه جامعه آن نسبت به هارد فورک «ماندل» که برای سپتامبر برنامه ریزی شده بود، صعودی شد و 34.4 درصد جهش کرد. انتظار می رود این به روز رسانی به طور کامل رابطه با Block.one را قطع کند.

ارز چیلیز (CHZ) پس از سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری Socios.com و سرگرمی جدید باشگاه فوتبال بارسلونا، 2.6 درصد به دست آورد.

پس از گزارش تشکیل پرونده ورشکستگی در 14 اوت که نشان دهنده عدم تطابق وجوه 2.85 میلیارد دلاری بود، رمز ارز سلسیوس (CEL) به میزان 43.8 درصد کاهش یافت.

عملکرد منفی توکن ها و بهبود تقاضا در بازار خرده فروشی چین

نرخ پرمیوم تتر در صرافی OKX معیار خوبی برای تقاضای معامله‌گران ارزهای دیجیتال خرده‌فروشی در چین است. این تفاوت بین معاملات همتا به همتا (P2P) مبتنی بر چین و دلار ایالات متحده را اندازه گیری می کند.

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

در 21 آگوست، قیمت تتر در بازارهای همتا به همتای آسیایی به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید که در حال حاضر با 0.5 درصد کاهش همراه است. با این حال، این شاخص در محدوده خنثی تا نزولی باقی می‌ماند که نشان‌دهنده تقاضای پایین از سوی خرید خرده‌ فروشی است.

معامله گران همچنین باید بازارهای آتی را تجزیه و تحلیل کنند تا عوامل خارجی خاص ابزار تتر را حذف کنند. قراردادهای دائمی که به عنوان مبادله معکوس نیز شناخته می شوند، دارای نرخ تعبیه شده ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار شارژ می شوند. صرافی ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل دارایی های ریسک پذیر استفاده می کنند.

نرخ مثبت تامین مالی نشان می‌دهد که خریداران (buyers) اهرم بیشتری می‌خواهند. با این حال، زمانی که فروشندگان (sellers) به اهرم اضافی نیاز دارند، وضعیت معکوس رخ می دهد که باعث می شود نرخ تامین مالی منفی شود.

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

خطر سقوط ارزهای دیجیتال

پس از اینکه بیت کوین و اتریوم نرخ تامین مالی نسبتاً ثابتی داشتند، قراردادهای دائمی احساسات خنثی را منعکس کردند. کارمزدهای فعلی ناشی از وضعیت متوازن بین خرید و فروش اهرمی است.

در مورد آلت‌کوین‌های باقی‌مانده، حتی نرخ منفی 0.40 درصدی بودجه هفتگی برای اتریوم کلاسیک (ETC) برای دلسردی فروشندگان کوتاه‌مدت کافی نبود.

احتمال کاهش 29 درصدی قیمت ارزهای دیجیتال

بر اساس شاخص‌های مشتقه و معاملات، سرمایه‌گذاران نسبت به اصلاح شدیدتر بازار جهانی نگران هستند. عدم وجود خریداران در کاهش جزئی تتر در هنگام قیمت گذاری به یوان چین و نرخ های سرمایه تقریباً صفر که در بازارهای آتی مشاهده می شود مشهود است.

این شاخص‌های بازار خنثی به نزولی نگران‌کننده هستند، با توجه به اینکه سرمایه کل رمز ارز در حال حاضر در حال آزمایش حمایت بحرانی ۱ تریلیون دلاری است. اگر فدرال رزرو ایالات متحده به طور موثری به سخت گیری اقتصاد برای سرکوب تورم ادامه دهد، احتمال تست مجدد ارزش بازار کریپتو در پایین ترین سطح سالانه 800 میلیارد دلاری بالاست.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT