رشد قیمت بیت کوین 6 اردیبهشت

دلایل رشد قیمت بیت کوین 6 اردیبهشت

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳٪ افزایش یافت و پس از صرف چند روز در محدوده پایین رنج ۲۷٬۰۰۰ دلار پس از تشدید زمزمه‌ها در مورد ورشکستگی رسمی بانک فرست رپابلیک (First Republic Bank)، دیشب به بالای سطح ۲۸٬۰۰۰ دلار بازگشت و کندل روزانه قیمت بیت کوین در سطح ۲۸٬۳۰۰ دلار بشته شد. در این پست به بررسی دلایل رشد قیمت بیت کوین 6 اردیبهشت می پردازیم.

دلایل رشد قیمت بیت کوین 6 اردیبهشت

مت ویلمسن (Matt Willemsen)، رییس تحقیقات پلتفرم آموزشی کولکتیو شیفت (Collective Shift)، به تغییر قیمت بیت کوین پس از انتشار اخبار First Republic اشاره کرده است:

قیمت بیت کوین در ۹۰ دقیقه گذشته ۲.۴٪ رشد کرد. پس از اینکه چارلز گاسپرینو (Charles Gasperino)، گزارش‌گر تجاری فاکس‌نیوز، خبر داد بانک‌دارانی که با بانک First Republic کار می‌کنند، انتظار دارند این بانک در نهایت تحت کنترل دولتی قرار بگیرد.

قیمت بیت کوین در زمان انتشار این توییت ۲۷٬۵۰۰ دلار بود و الان ۲۸٬۱۵۰ دلار است.

سهام بانک First Republic روز گذشته ۵۰٪ دیگر کاهش یافت و از حدود ۱۲ دلار به حدود ۸ دلار رسید. البته سقوط سهام این شرکت موضوع جدیدی نیست. قیمت سهام این بانک (با نماد FRC) در ابتدای فروردین حدود ۱۰۰ دلار بود و سقوط قیمت سهام این بانک مدتی است که شروع شده است. اتفاق جدیدِ دیروز، تشدید زمزمه‌های رسمیت یافتن ورشکستگی First Republic بود.
بانک First Republic در روز دوشنبه، ۲۳ آپریل، First Republic در گزارش درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۳ (زمستان ۱۴۰۱) اعلام کرد که مجموع سپرده‌های این بانک بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است و برای تقویت هرچه سریع‌تر وضعیت مالی خود «گزینه‌های استراتژیک» را دنبال می‌کند. با وجود این First Republic مشخص نکرد که این گزینه‌های استراتژیک دقیقا چه هستند.

افزایش قیمت بیت کوین در شرایطی بود که وضعیت بازار سهام آمریکا در روز سه‌شنبه به هیچ وجه خوب نبود. در روز گذشته شاخص‌های S&P 500 و NASDAQ 100 به ترتیب ۱.۵٪ و ۱.۸۹٪ کاهش یافتند و این در حالی بود که گزارش عملکرد فصلی مایکروسافت و آلفابت نتایج نسبتا مثبتی را نشان دادند. به این ترتیب به نظر می‌رسد جدایش نوسانات قیمت بیت کوین از بازار سهام در حال تقویت است.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT