راهنمای کامل سئوی سایت فروشگاهی

راهنمای کامل سئوی سایت فروشگاهی 2024

زمان مطالعه 16 دقیقه

کسب ترافیک بیشتر برای هر تجارتی مهم است. اما چگونه می‌توانید بازدیدکنندگان را بدون تبلیغات و بازاریابی به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید؟ پاسخ: با دانستن نحوه استفاده از سئوی تجارت الکترونیک.

بهینه سازی موتور جستجوی تجارت الکترونیک (SEO) عمل تنظیم دقیق وبسایت شما برای مطابقت با بهترین شیوه های موتورهای جستجو و به‌روزرسانی محتوای شما برای منعکس کننده آنچه مشتریان شما در جستجوی آن هستند، می‌باشد.

مزایای سئو برای صاحبان فروشگاه شامل افزایش بازدیدکنندگان، آگاهی از برند و فروش است. اما با به‌روزرسانی مداوم الگوریتم موتورهای جستجو، دانستن نحوه عملکرد بهینه سازی جستجو می‌تواند دشوار باشد.

آماده فروش هستید؟ از اینجا شروع کنید

این مقاله اصول سئوی تجارت الکترونیک از جمله نحوه تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ساختار سایت و ایجاد محتوا برای صفحات محصول را پوشش می‌دهد. همراه با این چک لیست سئو، برای رتبه بندی و دریافت برخی از پاداش های سئو تنظیم خواهید شد.

سئوی تجارت الکترونیک چیست؟

سئوی تجارت الکترونیک فرآیند افزایش دید یک فروشگاه آنلاین در صفحات نتایج موتورهای جستجو (که اغلب به عنوان SERP شناخته می‌شود) است.

وظایف مربوط به بازاریابی سئوی تجارت الکترونیک متفاوت است. شامل ایجاد محتوایی است که جستجوی کلیدواژه تایپ شده در موتورهای جستجو را برآورده می‌کند. برای مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک مانند True Classic که تی‌شرت می‌فروشد، می‌تواند سئوی وبسایت خود را با ایجاد محتوایی در مورد «نحوه تا کردن تی‌شرت ها بدون چروک» افزایش دهد.

رتبه بندی برای این کلمه کلیدی، بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایت True Classic جذب می‌کند، که برخی از آنها مشتری خواهند شد.

سایر فعالیت های سئوی تجارت الکترونیک شامل افزایش سرعت بارگذاری صفحات، نوشتن توضیحات دقیق محصول و دریافت لینک از وبیایت های معتبر است.

وبسایت های تجارت الکترونیک از SEO به عنوان یک استراتژی برای ایجاد ترافیک بیشتر استفاده می‌کنند و بازدیدکنندگانی را جذب می‌کنند که سؤالات مربوط به محصولات و نام تجاری خود را وارد می‌کنند.

چرا وبسایت های تجارت الکترونیک به سئو اهمیت می‌دهند؟

وقتی چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید، به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) هدایت می‌شوید. در آنجا، تقریباً 10 نتیجه ارگانیک را خواهید یافت:

این نتایج ارگانیک در زیر تبلیغات پولی (نارنجی) و تبلیغات Google Shopping (بنفش) ظاهر می‌شوند:

سئوی تجارت الکترونیک به معنای اطمینان از ظاهر شدن صفحات محصول شما در میان برترین نتایج جستجوی ارگانیک در صفحه اول گوگل است. وبسایت هایی که در بین 10 رتبه برتر قرار نمی‌گیرند به ندرت بازدید می‌شوند و حتی آنهایی که در رتبه های 3 تا 5 قرار دارند ترافیک بسیار کمتری نسبت به نتایج برتر دریافت می‌کنند.

شایان ذکر است: شرکت SEO Backlinko متوجه شد که فقط 0.63٪ از جستجوگران روی وبسایت های فهرست شده در صفحه دوم نتایج جستجوی Google کلیک می‌کنند.

همچنین گزارش شده است که اولین نتیجه در Google SERP ۲۷.۶ درصد از کل کلیک ها را دریافت می‌کند. به عبارت دیگر، سئو مهم است.

بنابراین، نام بازی این است که تا حد امکان در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو قرار بگیرید – هم برای عبارات جستجوی مرتبط با محصولات شما و هم برای جستجوهای مربوط به حوزه تخصصی تجارت الکترونیک شما.

چگونه یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک ایجاد کنیم؟

اگر در بهینه سازی موتورهای جستجو تازه کار هستید و می‌خواهید رتبه فروشگاه خود را در گوگل افزایش دهید، به این شش مرحله نگاهی بیندازید. آنها نکات کاربردی را برای راه اندازی SEO خوب و اولیه تجارت الکترونیک در وب سایت شما ارائه می‌دهند.

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی تجارت الکترونیک
  • معماری سایت برای تجارت الکترونیک
  • سئو فنی
  • سئو داخلی برای تجارت الکترونیک
  • وبلاگ نویسی
  • لینک بیلدینگ

1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی تجارت الکترونیک

اولین قدم در هر استراتژی سئوی تجارت الکترونیک، شناسایی عبارات جستجوی با ارزشی است که مشتریان بالقوه شما از آنها استفاده می‌کنند. می‌توانید این کار را از طریق تحقیق کلمات کلیدی تجارت الکترونیک انجام دهید، که می‌تواند به روش های مختلفی انجام شود.

تحقیقات کلمات کلیدی تجارت الکترونیک کمی متفاوت از تحقیقات سنتی کلمات کلیدی است. بیشتر سایت ها فقط به کلمات کلیدی اطلاعاتی اهمیت می‌دهند، شما می‌خواهید ترکیبی از کلمات کلیدی اطلاعاتی و تجاری را هدف قرار دهید، مانند این:

جستجوگران کلمات کلیدی اطلاعاتی: به دنبال پاسخ، راهنماها و توضیحات هستند. وبلاگ ها و سایت های پر محتوا بیشتر به این کلمات کلیدی اهمیت می‌دهند. فروشگاه های Shopify و سایر سایت های تجارت الکترونیک نیز وبلاگ دارند، اما آنها همچنین کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند که قصد خرید را نشان می‌دهند، مانند «کت بارانی برای پائیز».

آمازون و گوگل پیش بینی های تکمیل خودکار را انجام می‌دهند

وقتی شروع به تایپ یک عبارت جستجو در Google می‌کنید، ویژگی تکمیل خودکار آن عبارت های مربوطه را پیشنهاد می‌کند:

این پیشنهادات تکمیل خودکار می‌تواند معدن طلایی برای ایده یابی باشد، به خصوص زمانی که از قبل چند کلمه کلیدی اساسی در ذهن دارید. (فراموش نکنید که عبارت های جستجوی مرتبط را در پایین SERP نیز بررسی کنید.)

پیش بینی تکمیل خودکار آمازون

شما می‌توانید یک فرآیند مشابه را در آمازون تکمیل کنید. نکته مهم در مورد پیشنهادات آمازون این است که بر خلاف گوگل، آنها بر روی محصول متمرکز هستند و می‌توانند جزئیات قابل فیلتر مانند قیمت را شامل شوند.

از کلمات کلیدی چند بخشی، که طولانی تر هستند و موارد خاص تری را توصیف می‌کنند، آگاه باشید. هر چه کلمه کلیدی طولانی تر باشد، مشخص تر است. این به معنای رقابت کمتر و اغلب نرخ تبدیل بالاتر است.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که آمازون (و سایر سایت های اصلی تجارت الکترونیک) چگونه محتوا را برای مشاهده در جستجو ساختار می‌دهند. برای ایده های دسته بندی کلمات کلیدی به منوهای محصول مرتبط نگاهی بیندازید.

فرض کنید شما اقلام مد زنانه را می‌فروشید. آن دسته را در آمازون پیدا کنید. اکنون، می‌توانید تمام روش های مختلفی را که آمازون محصولات خود را در آن جایگاه مرتب می‌کند و سازماندهی می‌کند، ببینید:

این روند را برای سایر رقبای اصلی تکرار کنید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

برای تحقیقات پیشرفته تر کلمات کلیدی، به یک ابزار SEO رایگان نیاز دارید. محبوب ترین آنها Ahrefs است.

این ابزارها توانایی تحقیق و تحلیل انبوه کلمات کلیدی را فراهم می‌کنند.

فرض کنید با BustedTees، یک فروشگاه تجارت الکترونیک تی‌شرت جذاب رقابت می‌کنید. دامنه آن را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs وارد کنید و روی کلمات کلیدی ارگانیک در بالا کلیک کنید:

برای دیدن همه کلیدواژه هایی که BustedTees در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می‌کند، به پایین بروید. همچنین معیارهایی مانند حجم جستجو و موقعیت رتبه را خواهید یافت. با مروری بر پوشش SERP رقیب خود، می‌توانید یک رقابت جانانه داشته باشید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای فروشگاه شما

هیچ وبسایت تجارت الکترونیکی نمی‌تواند هر کلمه کلیدی را هدف قرار دهد. بر اساس مشتریان و محصولات خود، باید تصمیم بگیرید که برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. عوامل زیر را در نظر بگیرید:

جلد

هرچه حجم جستجوی کلمه کلیدی بیشتر باشد، ترافیک بالقوه بیشتری برای سایت شما خواهد داشت. می‌توانید حجم جستجوی کلمه کلیدی را با استفاده از Ahrefs یا ابزار رایگانی مانند Google Keyword Planner کشف کنید.

رقابت

هرچه رقابت کمتر باشد، احتمال اینکه برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، بیشتر می‌شود. ابزارهای SEO دشواری/رقابت کلمه کلیدی (KD) را به شما نشان می‌دهند.

ارتباط

صفحه محصول یا صفحه دسته بندی شما چقدر با عبارت جستجو مرتبط است؟ این یک عامل رتبه بندی بزرگ است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. به کلمات کلیدی که محصولات شما واقعاً برآورده می‌شوند، پایبند باشید. شما نمی‌توانید گوگل را فریب دهید.

هدف

کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که نشان دهنده قصد خرید یا یادگیری در مورد یک محصول هستند. معمولاً می‌توانید هدف را فقط با نگاه کردن به یک کلمه کلیدی ارزیابی کنید. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک مزون عروس هستید، کدام جستجو هدف مرتبط ‌تری دارد: «لباس عروسی لباس مجلسی» یا «لباس کار»؟

2. معماری سایت برای تجارت الکترونیک

وقتی صحبت از تجارت الکترونیک سئو می‌شود، نحوه سازماندهی و ساختاربندی صفحات سایت شما بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد.

ساختار سایت همچنین بر تجربه کاربری (UX) شما تأثیر می‌گذارد. شما باید برای بازدیدکنندگان و ربات های موتور جستجو به راحتی در محتوای فروشگاه خود پیمایش کنید.

همانطور که محصولات و دسته بندی ها را اضافه و حذف می‌کنید، ساختار سایت می‌تواند پیچیده شود. قبل از اینکه در توسعه وبسایت خود خیلی پیشرفت کنید، اطمینان حاصل کنید:

ساختار سایت شما ساده است و با رشد فروشگاه شما به راحتی قابل مقیاس است

هر صفحه از سایت شما با چند کلیک قابل دسترسی است؟

بیشتر اعتبار لینک SEO شما در صفحه اصلی شما است، زیرا این صفحه رایج ترین صفحه ای است که سایر مشاغل هنگام مراجعه به وبسایت شما به آن پیوند می‌دهند. بنابراین، هرچه تعداد کلیک ها از صفحه اصلی شما بیشتر باشد، یک صفحه محصول از اعتبار کمتری برخوردار است.

نمایه سازی صفحه

همانطور که سئو را در وبسایت خود پیاده سازی می‌کنید، می‌خواهید در مورد اینکه کدام صفحات وب را برای فهرست بندی و رتبه بندی انتخاب می‌کنید، انتخاب های استراتژیک داشته باشید.

Index نام دیگری برای پایگاه داده است که توسط یک موتور جستجو استفاده می‌شود. بنابراین فهرست کردن یک صفحه به معنای افزودن آن به آن پایگاه داده است. به عبارت دیگر، گوگل صفحه شما را کشف کرده و به نتایج جستجوی خود اضافه کرده است:

سعی نکنید هر صفحه را در وبسایت خود فهرست و رتبه بندی کنید.

برای مشاوره در مورد نمایه سازی صفحه، به این نکات از Aleyda Solis، موسس مشاوره SEO Orainti نگاهی بیندازید:

Aleyda توصیه می‌کند که مشخص کنید کدام نوع صفحات ارزش ایندکس و بهینه سازی را دارند. آن صفحات باید تقاضای واقعی مخاطب را برآورده کنند.

Aleyda می‌گوید: “یکی از رایج‌ترین مسائل برای سایت های تجارت الکترونیک، محتوای نازک و همچنین محتوای تکراری است.”

محتوای نازک یعنز متن واقعی زیادی در یک سایت تجارت الکترونیک در مقایسه با مثلاً یک وبلاگ یا سایت نرم افزاری وجود ندارد. تکرار محتوا زمانی اتفاق می‌افتد که یک محتوا در چندین صفحه محصول و دسته ظاهر شود.

“افزودن محتوای وبلاگ به وبسایت فروشگاه آنلاین شما راه خوبی برای کمک به مقابله با محتوای نازک است.”

ساده ترین راه برای مدیریت محتوای تکراری، پنهان کردن یک صفحه از موتورهای جستجو است که به عنوان noindex-ing شناخته می‌شود. با این حال، شما همچنین می‌توانید محتوای مفیدی برای آن صفحات ایجاد کنید تا آنها را متفاوت، مرتبط و رقابتی کنید.

همچنین می‌توانید صفحات را متعارف کنید. متعارف کردن یک صفحه راهی برای گفتن به Google است که URL «نسخه اصلی» است. این در موقعیت های محتوای تکراری مفید است، زیرا بدون برچسب های متعارف، گوگل ممکن است:

در حین جستجوی محتوای تکراری، محتوای منحصر به فرد را از دست ندهید

توانایی رتبه بندی خود را کم کنید

نسخه اصلی اشتباه را برای خود انتخاب کنید

Aleyda پیشنهاد می‌کند وقتی آماده هستید فراتر از noindex یا canonicalization بروید.

همچنین توصیه می‌کند: «بررسی کنید که آیا سؤالات جستجوی کافی در مورد ویژگی های یک محصول وجود دارد تا تشخیص دهید که آیا صفحه آن را فهرست کنید یا خیر».

“اگر صفحه ای را ایندکس می‌کنید، از خود بپرسید که آیا محتوای کافی در صفحه وجود دارد؟ آیا با روش جستجوی کاربران مطابقت دارد یا خیر. ممکن است نیاز به گسترش و بهینه سازی صفحه داشته باشید تا آن را مرتبط و رقابتی نگه دارید.”

Aleyda این نمودار مفید را برای کمک به تجسم فرآیند تصمیم گیری نمایه سازی به اشتراک گذاشت:

غذای بزرگ؟ هر سطحی از ساختار سایت شما ارزش نمایه سازی و بهینه سازی را ندارد، پس استراتژیست باشید و به نمودار بالا مراجعه کنید.

نکته حرفه ای: برای بهبود پیمایش وبسایت برای مشتریان و Google، Breadcrumbs را به صفحات محصول خود اضافه کنید. Breadcrumbs به گوگل می‌گوید که سایت شما چگونه ساختار یافته است و به مردم اجازه می‌دهد بدانند که در فروشگاه شما کجا هستند.

توجه داشته باشید که چگونه Allbirds از Breadcrumbs در صفحات محصولات خود برای راهنمایی کاربران استفاده می‌کند. اگر کسی تصمیم بگیرد که نمی‌خواهد کفش های کتانی روزمره بخرد، می‌تواند به راحتی به کفش های مردانه یا صفحه اصلی بازگردد و به دنبال یک محصول متفاوت بگردد.

از یک برنامه شخص ثالث مانند «Category Breadcrumbs» استفاده کنید تا مسیری را که مشتریانتان از طریق دسته بندی شما طی کرده‌اند نشان دهید.

3. سئو فنی

سئوی فنی یک نوع بهینه سازی موتور جستجو است. توسط خریداران دیده نمی‌شود، اما اطمینان می‌دهد که وبسایت شما برای خزنده ها بهینه شده است، سرعت سایت ایده آلی دارد و روی موبایل کار می‌کند. سئو فنی منجر به موارد زیر می‌شود:

تعامل بهتر وبسایت، زیرا دسترسی به سایت شما سریع و آسان است

ترافیک ارگانیک بیشتر است زیرا خزیدن سایت شما آسان تر است

برخی از راه های بهبود سئوی فنی برای تجارت الکترونیک شامل موارد زیر است:

با منوهای خود پیوند داخلی منطقی ایجاد کنید.

نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی Google ارسال کنید.

بهینه سازی تصاویر برای بارگذاری سریع

یک کارشناس فنی سئو برای اجرای ممیزی سایت و بهینه سازی فروشگاه خود از بازار Shopify Experts استخدام کنید.

4. سئو داخلی برای تجارت الکترونیک

هنگامی که جستجوی کلمه کلیدی خود را انجام دادید و ساختار سایت شما آماده تغییر است، زمان آن رسیده است که محتوای دو نوع صفحه با ارزش خود را بهینه کنید:

صفحات دسته بندی محصولات

صفحات محصول

اصول محتوای تجارت الکترونیک

اگر از Shopify استفاده می‌کنید، احتمالاً بدانید که فروشگاه های Shopify دارای چندین ویژگی SEO هستند. برخی از آنها خودکار هستند:

برچسب های متعارف گنجانده شده است.

فایل های sitemap.xml و robots.txt وبسایت شما تولید می‌شوند.

تم تگ های عنوانی را ایجاد می‌کنند که شامل نام فروشگاه شما می‌شود.

تم ها دارای گزینه های پیوند و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی هستند.

اما سایر ویژگی ها از شما می‌خواهند که به صورت دستی سایت خود را بهینه کنید:

تگ های عنوان، متا تگ ها و توضیحات متا را ویرایش کنید تا کلمات کلیدی خود را نیز شامل شود.

متن جایگزین تصاویر محصول را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که تصاویر را به طور دقیق توصیف می‌کند.

مطمئن شوید که نام فایل شما دارای کلمات کلیدی است.

به دقت در مورد URL های پست های وبلاگ، صفحات وب، محصولات و مجموعه ها فکر کنید.

هنگام بهینه سازی برچسب ها و توضیحات عنوان خود، توجه داشته باشید که این برچسب ها با گوگل روبرو هستند. هدف اصلی رتبه بندی در صفحه اول است. هدف ثانویه متقاعد کردن جستجوگران برای کلیک کردن به سایت شما است.

اصلاح کننده هایی مانند Deals با خدماتی نظیر ۲۰ درصد تخفیف، ارسال رایگان، انتخاب گسترده، و غیره، می‌توانند به شما کمک کنند و به شما در موفقیت با کلمات کلیدی طولانی کمک کنند.

توضیحات محصول تجارت الکترونیک

در سئوی تجارت الکترونیک، گوگل و سایر موتورهای جستجو از محتوای صفحه شما استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند که صفحه شما را برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی کنند و صفحه شما برای هر کلمه کلیدی چقدر باید رتبه بندی کند.

اگر یک صفحه محصول دارای توضیحات کوتاه باشد و چیزهای دیگری نداشته باشد، گوگل چیز زیادی برای ادامه دادن ندارد. کپی و چسباندن توضیحات از یک سازنده یا تامین کننده، محتوای تکراری نامیده می‌شود و توصیه نمی‌شود.

در عوض، توضیحات منحصر به فرد و جامعی بنویسید که علاقه خوانندگان را جلب کند و حاوی جزئیات زیادی در مورد موارد شما باشد. محتوای با کیفیت در صفحه می‌تواند به بهبود رتبه صفحات محصول شما و کاهش محتوای نازک کلی در فروشگاه شما کمک کند.

به همین دلیل است که اغلب صفحات محصول را با توضیحات طولانی‌تر، بررسی ها و غیره در میان نتایج جستجوی با رتبه بالاتر مشاهده می‌کنید.

سعی کنید کلمات کلیدی و زیرعنوان مرتبط را در هر بخش از صفحه خود بگنجانید تا به گوگل در درک موضوع شما کمک کنید.

اگر نمی‌توانید برای هر محصولی محتوا ایجاد کنید، روی محصولاتی تمرکز کنید که در حال حاضر در پایین صفحه اول قرار دارند. افزایش این نتایج می‌تواند بیشترین تأثیر را بر تبدیل ها داشته باشد، زیرا آنها در رتبه بندی ها چندان شانسی برای صعود ندارند.

هرچه بیشتر بنویسید، گوگل می‌تواند در رتبه بندی صفحه شما دقیق تر باشد. مشتریان شما نیز از اطلاعات اضافی محصول متنفر نخواهند شد. حتی ممکن است به ترغیب آنها برای خرید کمک کند.

از کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) استفاده کنید

کلمات کلیدی LSI ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند. کلمه کلیدی خود را در Google Keyword Planner وارد کنید تا عبارات و اصطلاحات مرتبطی را پیدا کنید که می‌توانید با محتوای خود دنبال کنید.

شما همچنین می‌توانید کلمات کلیدی LSI را از طریق جستجوی آمازون پیدا کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید و کلمات کلیدی ثانویه را که به طور مکرر ظاهر می‌شوند بررسی کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک مخلوط کن بفروشید. عبارات «۱۴ سرعت»، «۴۵۰ وات» و «شیشه ای ۴۸ اونس» همگی چندین بار ظاهر می‌شوند، که نشان می‌دهد آنها عوامل فروش قوی و احتمالاً عناصر مشترک عبارات جستجو هستند.

اگر از یک کلمه کلیدی اصلی ترافیک دریافت می‌کنید، سعی کنید برای کلمات کلیدی ثانویه مرتبط نیز به صفحه اول بروید. از کلمات کلیدی LSI هر زمان که منطقی هستند در محتوای خود استفاده کنید.

لینک های داخلی ایجاد کنید

هر چه بیشتر بتوانید بازدیدکنندگان خود را در مرور محتوای خود نگه دارید، شانس بیشتری برای فروش دارید. پیوندهای داخلی مرتبط به صفحات دیگر در سایت شما به مشتریان بالقوه کمک می‌کند اطلاعات یا محصولات را مرور و کشف کنند.

در متن پیوند خود (کلماتی که پیوند داخلی را در آن قرار می‌دهید)، مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر را کلمه به کلمه درج کرده اید. از پیوندهای داخلی می‌توان برای هدایت مشتریان به صفحات محصول مرتبط، صفحات دسته بندی و محتوای آموزشی استفاده کرد.

با پیوندهای داخلی خیلی درگیر نشوید. هر چند صد کلمه یک یا دو لینک کافی است.

نکته حرفه ای: اگر فرآیند تصمیم گیری مخاطبان خود را درک می‌کنید، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به آنها در طی مراحل مختلف سفر خرید کمک کند.

5. وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی نوعی بازاریابی محتوا است که در آن از استراتژی های سئو داخلی و فنی برای افزایش بازدید وبسایت خود استفاده می‌کنید. این کار اطمینان ایجاد می‌کند که موتورهای جستجو وبسایت شما را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص که با علایق و نیازهای مخاطبان شما هماهنگ هستند، معتبر می‌یابند. هنگام وبلاگ نویسی، از SEO برای تقویت یک استراتژی محتوای طولانی مدت استفاده کنید.

هر پست وبلاگ منتشر شده دارای پتانسیل زیر است:

شهرت خود را به عنوان یک منبع معتبر بیشتر کنید

اعتبار سایت خود را بهبود بخشید

افزایش دید در جستجوی ارگانیک

تصور کنید شرکتی را راه اندازی می‌کنید که تجهیزات دویدن می‌فروشد. شما می خواهید به مشتریان بالقوه کمک کنید تا محصولات شما را درک کنند، از آنها به طور موثرتری استفاده کنند و مشکلات دویدن و تناسب اندام خود را حل کنند. اگر می‌خواهید در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا شوید، وبلاگ نویسی می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

یک وبلاگ خوب به فروشگاه شما جریان ثابتی از محتوای اصلی می‌دهد. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را کشف کنند، به عنوان منبع اطلاعات قابل اعتمادتر خواهید بود. این به نوبه خود به شما کمک می‌کند رتبه بالاتری کسب کنید. مشاغل تجارت الکترونیک اغلب با وبلاگ نویسی مشکل دارند زیرا برای درست کردن آن به زمان، تلاش و منابع نیاز دارد. انتشار تصادفی پست های وبلاگ در هر ماه ترافیکی را به وبسایت شما وارد نمی‌کند.

با این حال، نمونه های زیادی وجود دارند که وبلاگ نویسی را به خوبی انجام می‌دهند. برای مثال، خرده فروشی Au Lit Fine Linens همه چیز می‌فروشد تا به شما کمک کند خواب راحتی داشته باشید، از جمله ملحفه های لوکس، بالش، حوله حمام و موارد دیگر. این برند همچنین وبلاگی به نام «بین برگه ها» دارد که مقاله های مفیدی درباره نحوه بهبود کیفیت خواب خوانندگان ارائه می‌دهد.

وبلاگ مبتنی بر سئو است، به این معنی که هدف آن رتبه بندی در موتورهای جستجو است. پست ها اغلب مشکلی را که خواننده دارد برجسته می‌کنند و محصولات Au Lit Fine Linens را به عنوان راه حل ارائه می‌دهند – تعادلی خوب بین تبلیغات و اطلاعات.

هنگام راه اندازی یک وبلاگ برای سئوی تجارت الکترونیک، روی سه عنصر زیر تمرکز کنید:

تحقیق کنید برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. محتوایی را منتشر کنید که کلمات کلیدی را هدف قرار دهد که احتمالاً افراد هنگام حل مشکلات یا تصمیم گیری خرید جستجو می‌کنند.

بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو: مطمئن شوید که هر وبلاگ کلمه کلیدی خاصی را برای سئو هدف قرار می‌دهد.

محصولات خود را به عنوان راه حلی برای مشکل ارائه دهید. لازم نیست هر پستی در مورد محصولات شما باشد. اما، از پیوند دادن به یک یا دو صفحه محصول در صورت لزوم نترسید.

6. لینک بیلدینگ

یکی از قدیمی ترین مؤلفه های الگوریتم Google PageRank است. این سیستمی است که به دنبال درک کیفیت صفحه وب با مشاهده تعداد لینک هایی است که از وبسایت های دیگر دریافت می‌کند.

گوگل از تعداد، کیفیت و ارتباط پیوندهای یک صفحه برای قضاوت در مورد قابل اعتماد بودن آن استفاده می‌کند. در نتیجه، وبسایت های جدید با لینک های کم، از نظر موتورهای جستجو اعتبار کمتری دارند. زمان می‌تواند این مشکل را برطرف کند، اما ساخت بک لینک های با کیفیت می‌تواند به گوگل کمک کند تا قدرت شما را سریعتر تشخیص دهد.

سایت های دارای دامنه .com، gov و .edu وقتی به شما بک‌لینک می‌دهند، بیشترین اعتبار را دارن. لینک وبسایت های بزرگ و با رتبه بندی خوب که در حوزه شما فعالیت می‌کنند، به ویژه سودآور هستند.

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد پیوند، تمرکز بر مشارکت است. تعیین کنید چه محتوایی می‌توانید ایجاد کنید که ارزش برای وبسایت های دیگر ایجاد کند. اگر بتوانید چیزی بسازید که دیگران بخواهند از آن استفاده کنند، معمولاً محتوای شما را با یک پیوند استناد می‌کنند.

پست های مهمان

ارسال مهمان می‌تواند راهی کاربردی برای ایجاد بک لینک باشد، مشروط بر اینکه محتوایی که برای وبسایت های دیگر ایجاد می‌کنید به کاربران آنها مرتبط باشد. تحقیقات کلمات کلیدی تجارت الکترونیک را انجام دهید و بک لینک ها را با Ahrefs تجزیه و تحلیل کنید تا سایت هایی را در جایگاه خود پیدا کنید که پذیرای پست های مهمان هستند.

اشاره های مطبوعاتی

راه دیگر برای ایجاد بک لینک به فروشگاه تجارت الکترونیک شما از طریق ذکر مطبوعاتی است. ایجاد یک لیست مطبوعاتی یا استخدام یک شرکت روابط عمومی می‌تواند گران باشد، بنابراین در اینجا یک هک رشد ساده است که هر کسی می‌تواند انجام دهد.

برای «Help A Reporter Out» یا «Help a B2B Writer» ثبت نام کنید و خلاصه روزانه درخواست های خبرنگار را مستقیماً به ایمیل خود دریافت خواهید کرد. هنگامی که یک سرنخ با برند شما مطابقت دارد، به آدرس ایمیل ارائه شده مراجعه کنید و داستانی را مطرح کنید. اگر مصاحبه ای دریافت کردید، مطمئن شوید که برای وبسایت خود بک لینک بخواهید.

بهترین ابزارهای سئو تجارت الکترونیک:

Avada SEO & Image Optimizer

SEOAnt

Google Analytics

Ahrefs

Avada SEO & Image Optimizer

Avada SEO افزونه ای است که به فروشگاه های تجارت الکترونیک کمک می‌کند از رقبا پیشی بگیرند. فشرده سازی تصویر، بهینه سازی سرعت سایت، نشانه گذاری طرحواره و سایر ویژگی های فنی که وبسایت شما را برای جستجو بهینه نگه می‌دارد. همچنین دارای پشتیبانی 24/7 مشتری است.

SEOAnt

SEOAnt ابزار رایگانی است که می‌توانید برای اجرای گزارش های بررسی سئو، تعمیر پیوندهای شکسته، و بهینه سازی اندازه های تصویر از آن استفاده کنید. همچنین دارای ویژگی های هوش مصنوعی برای نوشتن متا و متن جایگزین است.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

اگر صاحب یک وب سایت هستید، حتما از گوگل آنالیتیکس استفاده خواهید کرد. این ابزار رایگان SEO ترافیک وبسایت را ردیابی و گزارش می‌کند، به شما بینشی برای درک بهتر مشتریان، بهینه سازی فروشگاه خود برای سئو و بهبود بازگشت سرمایه بازاریابی می‌دهد. به عنوان صاحب یک فروشگاه Shopify، می‌توانید Google Analytics را به Shopify Analytics متصل کنید و داده های تجارت الکترونیک خاصی را برای ردیابی انتخاب کنید.

Ahrefs

در این پست Ahrefs را در حال کار دیده‌اید، اما ارزش دارد که به برخی از ویژگی های کلیدی آن نگاه عمیق تری داشته باشید. متخصصان بازاریابی تجارت الکترونیک از Ahrefs برای ایجاد کمپین های سئو و رتبه بالاتر در گوگل استفاده می‌کنند.

Ahrefs رقیب Moz و Semrush، دو شرکت نرم افزار سئوی دیگر است که در هنگام تحقیق در مورد ابزارهای سئو خواهید یافت.

از Ahrefs برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک وب سایت، رتبه کلمه کلیدی و عملکرد کلی سئو استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای گوگل، آمازون و یوتیوب استفاده کنید.

شروع کار با سئوی تجارت الکترونیک

رتبه بندی ها هرگز ثابت نیستند، بنابراین سئوی تجارت الکترونیک هرگز متوقف نمی‌شود. اما شش مرحله در این مقاله باید به شما کمک کند تا یک پایه سئو محکم برای فروشگاه آنلاین خود بسازید.

به یاد داشته باشید که محتوای خود را اصلی و عمیق نگه دارید، به طور منظم سایت خود را برای مسائل فنی بررسی کنید، فرصت های بک لینک را بررسی کنید و همیشه به دنبال کلمات کلیدی جدیدی باشید که با برند و محصولات شما مطابقت دارند.

سوالات متداول سئوی تجارت الکترونیک

سئوی Ecommerce چیست؟

سئوی تجارت الکترونیک فرآیند ایجاد تغییرات در یک فروشگاه آنلاین برای افزایش دید صفحات وب و لیست محصولات آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو است که اغلب به عنوان SERP شناخته می‌شوند.

چگونه می‌توانم نتایج SEO را برای تجارت الکترونیک دریافت کنم؟

عناوین و توضیحات محصول خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید

پست های وبلاگ مفیدی را در مورد محصولات، صنعت یا جایگاه خود بنویسید

برای اعتبار افزایی به وبسایت خود از وبسایت های مشابه درخواست بک لینک دهید

محتوای جدید را در یک برنامه منظم اضافه کنید تا نشان دهید که وبسایت شما فعال است

محتوای خود را به طور مرتب به‌روز کنید تا اطلاعات تازه و دقیق بماند

آیا سئو برای تجارت الکترونیک خوب است؟

سئو یک ابزار قدرتمند برای تجارت الکترونیک است. این ابزار به ورود ترافیک ارگانیک به سایت شما کمک می‌کند، که می‌تواند منجر به دید بیشتر، مشتریان بالقوه بیشتر و در نهایت افزایش فروش شود. علاوه بر این، سئو یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه است زیرا کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که در حال حاضر به دنبال محصولات شما به صورت آنلاین هستند.

تفاوت سئو و سئوی تجارت الکترونیک چیست؟

همین اصول در مورد سئو و سئوی تجارت الکترونیک نیز صدق می‌کند. با این حال، استراتژی های سئوی تجارت الکترونیک برای فروشگاه های آنلاین طراحی شده است. هدف اصلی سئوی تجارت الکترونیک افزایش دیده شدن محصولات در نتایج موتورهای جستجو برای افزایش فروش است، در حالی که سئو سنتی بر بهبود دید محتوای وبسایت برای جلب توجه خوانندگان و توجه تمرکز دارد. وظایف خاص به سئوی تجارت الکترونیک شامل بهینه سازی صفحات و لیست های محصول و مدیریت نظرات مشتریان است.

هزینه انجام سئو چقدر است؟

هزینه انجام سئو بسته به اندازه وبسایت و دامنه اهداف سئو شما متفاوت است. با این حال، شایان ذکر است که بسیاری از جنبه های سئو را می‌توان بدون هیچ هزینه ای انجام داد. کارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی روی صفحه و تولید محتوا، علاوه بر زمانی که سرمایه گذاری می‌کنید، اساسا رایگان هستند.

اگر یک متخصص سئو یا آژانس استخدام کنید، هزینه ها بر اساس تخصص آنها، اندازه وبسایت شما و میزان خدمات مورد نیاز متفاوت خواهد بود. اکثر کسب و کارها 1500 تا 5000 دلار در ماه برای پروژه های سئو برون سپاری فشرده بودجه دارند.

آیا Shopify خدمات سئو را انجام می‌دهد؟

فروشگاه های Shopify دارای ویژگی های SEO هستند تا به شما در بهینه سازی محتوای خود کمک کنند. به عنوان مثال، می‌توانید عناوین محصول، توضیحات، متن جایگزین و URL های بهینه سازی شده را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از دستیار هوش مصنوعی Shopify برای تولید محتوای بهینه برای محصولات خود استفاده کنید. از دیگر ویژگی های سئو می‌توان به ارسال نقشه سایت به کنسول جستجوی گوگل و ایجاد وبلاگ برای فروشگاه آنلاین خود اشاره کرد.

افزودن یک وبلاگ به فروشگاه Shopify می‌تواند به آن کمک کند تا برای کلمات کلیدی مرتبطی که با صفحات محصول رقابت نمی‌کنند رتبه بندی کند. به عنوان مثال، فروشگاه Shopify که لوازم جشن تولد را می‌فروشد ممکن است برای کلمات کلیدی متمرکز بر محصول مانند “بالون”، “استریمر” و “هدایا” رتبه بندی کند. افزودن برخی پست های وبلاگ به این وبسایت ممکن است این امکان را فراهم کند که در سؤالات دیگر کاربران با انگیزه ظاهر شود، مانند «نحوه برنامه ریزی جشن تولد».

آیا سئو در Shopify ارزش دارد؟

مهم است که SEO را برای فروشگاه Shopify خود در نظر بگیرید زیرا به افزایش دید در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک می‌کند. هنگامی که یک فروشگاه Shopify را برای کاربران بهینه می‌کنید (با ایجاد صفحاتی که به جستجو ها و دریافت بک لینک از وبسایت های مربوطه می‌پردازند)، در نتایج رتبه بندی بالاتری خواهد داشت. هر چه صفحات بیشتری این کار را انجام دهید، صفحات بیشتری شروع به رتبه بندی می‌کنند. دریافت ترافیک وب سایت از نتایج جستجوی ارگانیک به شما کمک می کند مشتریان را جذب کنید و هزینه کمتری برای بازاریابی پولی صرف کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT