فروش اتاق فرار تهران

راهکارهای افزایش فروش اتاق فرار (Escape Room Games)

زمان مطالعه 4 دقیقه

اتاق فرار یکی از سرگرم‌ کننده‌ترین تفریحاتی محسوب می‌شود که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله ایران رو به گسترش است. با این حال بسیاری از سرمایه‌گذاران اتاق فرار با چالش‌هایی جهت جذب مشتری مواجه می‌شوند. اگر به دنبال راه‌اندازی اتاق فرار هستید یا می‌خواهید فروش اتاق فرار خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌شود که این مقاله را دنبال کنید.

چالش کسب و کار اتاق فرار

صاحبان اتاق فرار به طور کلی با دو چالش عمده در کسب و کار خود مواجه می‌شوند:

۱- شما نمی‌توانید نشان دهید که داخل اتاق فرار چه می‌گذرد، تهیه عکس یا تبلیغات اتاق فرار برای ترغیب مشتری کاری دشوار محسوب می‌شود.

۲- فروش اتاق فرار یک بار مصرف است. هر مشتری تنها یک بار می‌تواند از اتاق فرار استفاده کند و پس از استفاده، دیگر کارآیی برای آن مشتری ندارد و گاهی اوقات صاحبان اتاق فرار مجبور به تغییر بازی‌های قدیمی می‌شوند.

تخفیف فروش اتاق فرار

راهکارهای فروش اتاق فرار برای جذب بیشتر مشتری

۱- یک مینی گیم بسازید.

خیلی از مردم درکی از اتاق فرار ندارند، شما می‌توانید یک اتاق فرار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای رایگان بسازید که حتی قابل حمل در نمایشگاه‌ها هم باشد. با ارایه نمونه اتاق فرار، آنها را برای بازی اصلی ترغیب کنید. بیشتر طرفداران این بازی‌ها، افراد جوان هستند به طوری که حتی این مینی گیم در یک ماشین ون نزدیک به مدرسه یا محوطه دانشگاه هم قابل اجرا است.

۲- کارت هدیه را هوشمندانه بدهید.

پس از اتمام بازی، به مشتریان کارت هدیه بدهید، اما توجه کنید که حتما برای همان بازی کارت هدیه دهید نه برای بازی‌های دیگر. به این دلیل که مشتریان کارت هدیه را به دوستان و خانواده خود می‌دهند تا استفاده کنند و در کنار آن به طور ناخودآگاه برای همان بازی تبلیغ می‌کنند. همچنین اگر بودجه کفاف می‌دهد، می‌توانید کارت هدیه را در یک جعبه معمایی قرار دهید و مشتریانی می‌توانند از کارت هدیه استفاده کنند که آن کارت را با حل معما از جعبه خارج کرده باشند. حتی کارت هدیه در روز تولد یا مناسبت‌های دیگر هم قابل استفاده است.

هدیه فروش اتاق فرار

۳- از افراد مشهور یا اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده کنید.

حضور افراد مشهور و بازیگرها در اتاق فرار یا حتی افرادی که فالوورهای (اینفلوئنسرها) زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند، تاثیر قابل توجهی در جذب مشتری خواهد داشت.

۴- به تعداد محدود اتاق فرار اکتفا نکنید.

اگر شما تنها یک یا دو اتاق فرار داشته باشید، مشتری با علم به اینکه اتاق دیگری وجود ندارد، شمار را به فراموشی می‌سپارد. باید حداقل ۴ اتاق فرار عالی داشته باشید و مدام هم اتاق های فرار جدید را اضافه کنید. اگر در همان محل فضای کافی برای اتاق فرار جدید ندارید. در نقطه‌ای دیگر از شهر به عنوان شعب بعدی اقدام کنید. حتی بهتر است شرکایی را برای شعب جدید بیابید تا مدیریت آن آسان شود و از طرفی فقط تحت پوشش یک برند قرار داشته باشید.

۵- یک سایت جذاب و حرفه‌ای داشته باشید و روی SEO کار کنید.

داشتن سایت لازم و حتمی است. شما باید یک سایت جذاب همراه با ویدیوهای هیجان انگیزی داشته باشید بدون آن که اسرار را لو دهد. مصاحبه مداوم تصویری و ویدیویی با مشتریان و قرار دادن آن در سایت یک بخش مهم از سایت است. باید امکانات رزرو اینترنتی هم وجود داشته باشد تا مشتری بداند چه ساعتی می‌تواند برای حضور در اتاق فرار برنامه‌ریزی کند. همچنین سایت باید از SEO خوبی برخوردار باشد و گاهی اوقات استفاده از سرویس گوگل ادوردز تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطب خواهد داشت.

۶- اتصال به سایت‌های فروش تخصصی اتاق فرار فراموش نشود.

بعضی سایت‌ها مانند فروش بلیط هواپیما، به طور تخصصی فروش اتاق فرار همه شرکت‌ها را بر عهده دارند که به آن Escape room directories گفته می‌شود. متاسفانه در ایران چنین سایت‌هایی وجود ندارد. یک نمونه سایت دایرکتوری اتاق فرار nowescape است که می‌توانید با روال کار آن آشنا شوید.

۷- هدایای معمایی به مشتریان دهید.

می توانید در صورتی که مشتریان در زمانی تعیین شده کار را تمام کردند. یک هدیه پازل مانند بسیار ارزان و ساده بدهید. میتوانید پس از هر بازی، تنها یک تکه از پازل را به مشتری دهید. مشتری در ناخودآگاه خود پس از هر بازی و طی تکمیل شدن پازل، باز هم به سراغ شما خواهد آمد و احتمال کمتری وجود دارد که برای برنامه تفریحی خود به سراغ دیگر شرکت‌ها برود.

فروش اتاق فرار پازل

در صورتی که به دنبال خرید داستان‌های اتاق فرار از شرکت‌های خارجی هستید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین برای افزایش فروش اتاق فرار و راه‌اندازی سایت خود به هاست و یک دامنه جذاب نیاز خواهید داشت. برای خرید هاست خارجی، خرید دامنه و خرید قالب وردپرس، اول پرداخت اینکار را برای شما به انجام می‌رساند.

امتیاز 4/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT