آموزش زندگی دورکاری در خانه

زندگی دورکاری در خانه را چطور مدیریت کنیم؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ به دورکاری و فعالیت فریلنسری روی بیاورند. به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، کارمندان بسیاری از شرکت‌ها پروژه‌های خود را به دور از محیط کاری و در خانه انجام می‌دهند. اما زندگی دورکاری در خانه با چالش‌هایی همراه است که باید به خوبی مدیریت شود.

مدیریت زندگی دورکاری در خانه

با رعایت چند نکته مهم و کلیدی می‌توانید به راحتی فضای مناسبی را در خانه برای کار کردن فراهم کنید تا به کمک آن بتوانید با نظم و دقت بیشتری پروژه‌‌های کاری خود را انجام دهید.

۱) فضای اختصاصی کار را به وجود آورید

فریلنسری زندگی دورکاری در خانه

یک اتاق را به دفتر کار اختصاص دهید. اگر با کمبود فضا مواجه هستید، میزی را در نظر بگیرد که به طور خاص برای کار شما باشد.

شما باید اتاقی داشته باشید تا وسایل کاری خودتان مانند کاغذها، کتاب‌ها و گزارش‌ها را در آنجا قرار دهید تا بتوانید آن‌ها را در تمام طول روز در آنجا رها کنید. همچنین فضای کاری اختصاصی می‌تواند در شما انگیزه ایجاد کند؛ یعنی در زمان ورود به فضای کاری، می‌دانید که باید کار خود را همین الان شروع کنید.

۲) برای هر روز برنامه مشخص داشته باشید

بدون داشتن مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای کار و استراحت، به سرعت تمرکز خودتان را از دست می‌دهید. بنابراین لازم است ساختاری را برای زندگی دورکاری خود طراحی کنید و از قبل برای روز بعد برنامه داشته باشید. برنامه سر تایم مشخص به شما کمک می‌کند که به موقع کارهای خود را تحویل دهید و وقت خود را تلف نکنید.

ساعت‌های کافی را به استراحت کردن اختصاص دهید. به عنوان مثال، بعد از نوشتن کدهای یک سفارش، به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنید. داشتن زمان کاری مشخص کمک می‌کند که دیگر اعضای خانواده متوجه شوند شما در یک بازه خاص در روز سر کار می‌باشید و مزاحم شما نشوند.

۳) با همه همکاران خود در تعامل باشید

ارتباط زندگی دورکاری در خانه

ارتباط با همکاران در زمانی که شما کارهای خود را از راه دور انجام می‌دهید، بسیار مهم است. در ایجاد این تعامل لازم است که ابزارهای ارتباطی مانند واتساپ، ترلو و … را در زمان‌های مشخصی در طول روز چک کنید. برخی از افراد یک پاسخ خودکار را بر روی ایمیلشان تنظیم می‌کنند تا بتوانند همکارانشان را از یک موضوع کاری خاص آگاه کنند و به موقع و سریع به آن پاسخ دهند.

۴) حواس ‌پرتی ‌های خود را کاهش دهید

مراقب باشید که خودتان را با حواس ‌پرتی ‌های خانه مانند روشن کردن تلویزیون و دیدن اخبار در شبکه‌های اجتماعی درگیر نکنید. زیرا تغییر مدام کارها و انجام هم زمان چندین کار می‌تواند موجب کاهش بهره‌وری شود.

۵) برای پایان ساعت کاری خود تایمر بگذارید

یک پیام هشدار را برای پایان روز کاری تنظیم نمایید. در زمان اتمام کار، لپ‌تاپ خود رو خاموش کنید و آن را در اتاق کار و یا کیف خود قرار دهید. تایمرهای لپتاپ یا گوشی همراه را تنظیم کنید تا نشان دهد که کار کردن کافی است و بهتر است بقیه وقت خود را به دیگر کارها و خانواده بگذرانید.

۶) کارها را بر اساس سختی و آسانی تقسیم بندی کنید

زندگی دورکاری در خانه شرایط

بسیار مهم است که بدانید در چه مواقعی انرژی و انگیزه شما در بالاترین و پایین‌ترین مقدار خود قرار دارد تا برنامه‌ریزی کارهای خود را بر اساس آن انجام دهید. به منظور افزایش بهره‌وری و کارایی خود، کارهای سخت را به زمان‌هایی موکول کنید که می‌دانید در بالاترین سطح روحی و انرژی هستید. ساعت‌های دیگر روز را که در پایین‌ترین سطح انگیزه و انرژی هستید، به انجام کارهای ساده‌تر اختصاص بدهید.

۷) وعده غذایی خود را از پیش آماده کنید

اگر مجرد هستید و کسی نیست که برای شما غذا درست کند، می‌تواند دقایق کاری شما را به پخت و پز هدر دهد. آماده کردن غذا از یک روز قبل به شما این اطمینان را می‌دهد که دقیقاً در زمان مشخص غذای خود را میل کنید. در این صورت زمان خود را به چیزی غیر از کار اختصاص نمی‌دهید و انرژی خود را صرف کارتان می‌کنید.

۸) نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را قبل از شروع کار آماده کنید

زندگی دورکاری در خانه

ممکن است زمانی که در شرکت بودید، آبدارچی شرکت برای شما چای و قهوه آماده می‌کرده است. اکنون باید این نوشیدنی‌ها را از قبل تهیه کنید و در هنگام کار برای رفع خستگی خود استفاده نمایید تا با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهید.

۹) موسیقی مناسب کار خود را انتخاب کنید

مزیت دورکاری این است که خود شما تنها هستید و مزاحمتی برای همکاران یا اتاق‌های دیگر ندارید. بهتر است لیست متنوعی از موسیقی برای خود ایجاد کنید، به طوری که با فضای پروژه کاری شما مطابقت داشته باشد. مثلاً اگر محتوای پروژه کاری شما نیاز به تمرکز دارد، موسیقی‌های آرام بخش بی کلام گوش دهید. گوش دادن به موسیقی در طول انجام کار می‌تواند موجب افزایش دقت و تمرکز شما شود.

حالا که به مدیریت زندگی دورکاری در خانه آشنا شدید، لازم به ذکر است که اگر شما به عنوان یک فریلنسر با سایت‌های دورکاری خارجی همکاری می‌کنید، می‌توانید برای نقد کردن درآمد ارزی خود از خدمات نقد کردن درآمد دلاری مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT