سقوط قیمت ارز فوین

سقوط قیمت ارز فوین ( Foin ) | پروژه‌ای که احتمالا کلاهبرداری بود

زمان مطالعه 2 دقیقه

ارز فوین (Foin) که پیش‌تر توسط کارشناسان و وب‌سایت‌های مختلف و معتبر نسب به سرمایه‌گذاری در آن هشدار داده بودند. در نهایت فقط توسط دو صرافی آنلاین ارز دیجیتال به نام‌های P2PB2B و Hotbit عرضه شده است که از میان دو صرافی Hotbit با حجم مبادلات ۲۰۰ هزار BTC از اعتبار خوبی بر‌خوردار است. پیش‌تر مجموعه اول پرداخت در مقاله‌ای جدا‌گانه در مورد مسئله ریسک سرمایه‌گذاری و احتمال کلاهبرداری بودن ارز فوین پرداخته بود. با این حال در این مقاله به دنبال جواب سوال سقوط قیمت ارز فوین ( Foin ) تا میزان نزدیک به صفر در صرافی Hotbit هستیم.

تحلیل سقوط قیمت ارز فوین ( Foin )

در مورد ارزهای معتبر مانند بیت کوین، همیشه عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و هیچ شخص سومی در دستکاری بازار نقش ندارد. به عنوان مثال در برهه‌ای زمان قیمت بیت کوین تا مرز ۱۸۰۰۰ دلار رشد کرد و پس از آن با سقوط ارزش آن تا ۳۰۰۰ دلار مواجه شد. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ هم با کمی رشد به میزان ۸۶۰۰ دلار رسید. با این حال باید توجه داشت، اگر چه قیمت بیت کوین نوسان‌هایی داشته است، به دلیل عرضه و تقاضای طبیعی و وجود استخراج‌کننده‌ها به راحتی نابود نخواهد شد و ثبات نسبی خود را حفظ خواهد کرد.

اما ارز فوین ( Foin ) مسیری متفاوت را در پیش گرفت، مبالغ شروع توکن‌ های فوین بسیار گزاف و بالا بود و حتی در آخرین لحظات شرکت کارمزدی ۸/۷۵ دلاری برای انتقال توکن ها به پلتفرم فو پی (FoPay) از سرمایه‌گذاران دریافت کردند.

همانطور که در نمودار سایت Hotbit نمایش داده شده است، قبل از تاریخ عرضه و اجازه عمومی فروش، بالاترین قیمت ۰/۴۵ BTC بوده است که با توجه به قیمت آن زمان بیت کوین، حدود ۳۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. ظاهرا تا قبل از تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۰، سرمایه گذاران اجازه انتقال ارز فوین به صرافی ارز دیجیتال را نداشتند، در حالی که به طور عجیبی در صرافی Hotbit مبادلات صورت می‌گرفته است و عجیب‌تر آنکه میزان حجم مبادله کمتر از ۱۰۰۰ بوده است به احتمال زیاد قیمت‌ها توسط این تعداد معدود افراد و به صورت نمایشی و مصنوعی و صرفا جهت بازار‌سازی (Market makering) مبادله و تعیین قیمت انجام می‌گرفته‌ تا با نشان دادن رشد صعودی قیمت ارز فوین ، مشتریان بیشتری را جلب کنند.

سقوط قیمت ارز فوین ( Foin )

با توجه به تاریخچه حجم معاملات در نمودار فوق، کاملا مشخص است که درست در زمانی که سرمایه‌گذاران فوین اجازه مبادله ارز پیدا کرده‌اند، کاربران واقعی وارد شده‌اند و در همین زمان با سقوط قیمت ارز فوین تا ۰/۰۰۰۳۹ BTC در این تاریخ مواجه شده است. علت سقوط قیمت ارز فوین این است که هیچ خریدار واقعی برای نرخ ۳۰۰۰ دلاری وجود نداشته است. (برای مشاهد نمودار در صرافی Hotbit اینجا را کلیک کنید). پیشنهاد می‌شود در صورتی که مایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر هستید، از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید یا از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT