صرافی بایننس

صرافی بایننس هک شد.هکرها 7/000 بیت کوین را دزدیدند

زمان مطالعه 2 دقیقه

طبق گفته صرافی بایننس هکرها شیوه‌های گوناگونی از قبیل فیشینگ و ویروس را به کار گرفته‌اند تا تعداد زیادی از کدهای 2FA و کلیدهای API به علاوه اطلاعات دیگر را به دست بیاورند.

بنابر اعلام اصرافی بایننس، هکرها توانسته‌اند در یکی از تراکنش‌های انجام شده، 7000واحد بیت کوین (BTC) که در زمان نگارش این گزارش بیش از 40 میلیون دلار ارزش دارند را برداشت کنند.

صرافی بایننس
صرافی بایننس

اظهار مدیرعامل صرافی بایننس

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت بایننس منتشر شد، چنگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل این صرافی، اظهار داشت که بیت کوین‌ها از کیف پول‌های داغ ( همه کیف ها به دو نوع گرم یا سرد طبقه بندی می شوند. نوعی از کیف به اینترنت متصل و آنلاین است که به آن کیف پول “گرم” گفته می شود. مانند کیف پول وب) این صرافی برداشت شده‌اند که تنها 2 درصد از دارایی‌های بایننس را نگهداری می‌کنند. به گفته ژائو، بقیه کیف پول‌های بایننس تحت تاثیر هک قرار نگرفته‌اند.

راهکار صرافی بایننس در برابر هک شدن

بایننس به منظور انجام بررسی امنیتی بر روی سیستم خود، کلیه واریزها و برداشت‌ها را تعلیق خواهد کرد. مدیرعامل این صرافی تخمین می‌زند که این کار یک هفته زمان ببرد. با این حال معاملات همچنان فعال هستند و معامله‌گران می‌توانند اقدام به ترید کنند. ژائو گفت:

همچنین لطفا آگاه باشید که هکرها ممکن است هنوز کنترل بخشی از حساب‌های کاربری را در دست داشته باشند و در این مدت از آن‌ها برای تاثیرگذاری در قیمت‌ها استفاده کنند. ما وضعیت را از نزدیک تحت نظر می‌گیریم. اما با توجه به بسته بودن برداشت، هکرها انگیزه زیادی برای تاثیرگذاری در قیمت‌ها ندارند.

بیمه بایننس

ژائو افزود که یک برنامه «پرسش از ما» در توییتر (Twitter AMA) ایجاد خواهد شد تا به سوالات جامعه و کاربران پاسخ داده شود.

بایننس برای پوشش زیان‌های این حادثه از صندوق دارایی امن خود برای کاربران (SAFU) استفاده می‌کند. این صندوق در جولای ۲۰۱۸ به عنوان نوعی بیمه اضطراری توسط بایننس تشکیل شد. ۱۰ درصد از تمام سود بایننس از کمیسیون معاملات به این صندوق اختصاص می‌یابد.

منبع: Cointelegraph

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

 

امتیاز 4.6/5 - از 31 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT