فاکتور بیت‌ کوین از پی پال

فاکتور بیت کوین از پی پال دریافت کردید؟ این یک کلاهبرداری است.

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر فاکتوری از PayPal دریافت کرده اید، ممکن است خود فاکتور واقعی باشد اما احتمال دارد کلاهبرداری باشد. در این مقاله نحوه شناسایی کلاهبرداری صورت حساب PayPal آورده شده است. فاکتور بیت‌ کوین از پی پال را دریافت کردید خیلی مراقب باشید.

خرید با پی پال

مجرمان همیشه سعی می‌کنند پول نقدی را که با کار سخت و عرق ریختن به دست می‌آورید، با یک دروغ از چنگ شما خارج کنند. کلاهبرداران چگونه با استفاده از فاکتور واقعی PayPal این کار را انجام می دهند؟

صورت حساب PayPal کلاهبرداران را وارد حساب شما می‌کند

به طور سنتی، شناسایی کلاهبرداران و هرزنامه ها نسبتاً آسان بوده است. اگر فیلترهای اسپم ایمیل شما، آنها را پرچم گذاری نکرده‌اند، جزئیاتی وجود دارد که شناسایی آنها را ممکن می‌کند.

ایمیل ها اغلب جعلی هستند. به این صورت که آدرس ایمیل در قسمت “from” واقعی نیست و گاهی اوقات از دامنه های دیگر می‌آیند. جمله بندی آنها معمولا عجیب است، آنها به شما قول می‌دهند ثروتی فراتر از رویاهایتان به شما خواهد رسید. تقریباً همه آنها، حاوی پیوندهایی هستند که اگر روی آنها کلیک کنید، بدافزار را روی رایانه شما نصب می‌کنند یا سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا جزئیات حساب بانکی خود را وارد کنید. آنها جعلی هستند و تشخیص آن آسان است.

فاکتورهای PayPal متفاوت است. پی پال یک سازمان قابل اعتماد است که بدون آن تجارت الکترونیک متوقف می‌شود. ایمیل های PayPal همیشه به صندوق پست شما می‌رسد. هیچ جعلی در کار نیست، و هیچ پیوند مبهمی وجود ندارد.

هر کسی می‌تواند با استفاده از PayPal یک فاکتور ایجاد کند. این دقیقاً همان کاری است که مجرمان سایبری انجام می‌دهند.

کلاهبرداران می‌توانند از طریق PayPal برای شما فاکتور ارسال کنند

پس از پاک کردن فیلترهای هرزنامه، ممکن است با چیزی شبیه به این در صندوق ورودی خود مواجه شوید.

شما بررسی می‌کنید که لینک های خروجی واقعی هستند و با احساس اطمینان، روی یکی کلیک کنید تا فاکتور اصلی PayPal را در وبسایت اصلی PayPal مشاهده کنید. در آنجا می‌توانید فاکتور را پرداخت کنید یا آن را لغو کنید.

این فاکتور برای بیت‌کوین است و ظاهراً از «صرافی بیت‌کوین» است، اما ما فاکتورهای جعلی دیگری برای کارت های هدیه و هزینه هایی که توسط خود PayPal انجام می‌شود، دیده‌ایم. برای کلاهبرداران، گزینه ها بی پایان هستند و ممکن است که برخی از افراد یا کسب و کارها بر روی دکمه پرداخت کلیک کنند.

فاکتور بیت‌ کوین از پی پال: فاکتورهای PayPal چگونه کار می‌کنند؟

اگر مرتباً از PayPal بر روی رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید، ممکن است طوری آن را تنظیم کرده باشید که حتی نیازی به ورود به حساب PayPal خود نداشته باشید – فقط روی دکمه بزرگ آبی کلیک کنید و بلافاصله وارد PayPal شوید.

PayPal همچنین یک کد QR برای فاکتورها ارائه می‌دهد. می‌توانید هنگام حرکت از طریق ایمیل فاکتور دریافت کنید، همچنین می‌توانید مستقیماً از طریق تلفن هوشمند خود به فاکتور دسترسی پیدا کنید. فقط دوربین خود را به سمت مربع آبی بگیرید! به سادگی اسکن کنید و پایان!

با توجه به این روش، شیوه کلاهبرداران مشخص است: افراد را وادار کنید تا روی یک دکمه کلیک کنند و در ازای آن مقدار زیادی پول دریافت کنید.

کلاهبرداران چگونه از فاکتورهای جعلی PayPal استفاده می‌کنند؟

حتی اگر فاکتور را پرداخت نکنید، کلاهبرداران ترفندهای بیشتری برای به دام انداختن شما دارند. این ایمیل همچنین حاوی پیامی از فروشنده است که نشان می‌دهد پرداخت قبلاً انجام شده است، و شامل این متن است: «برای هر گونه اختلاف در مورد پرداخت یا بازپرداخت با ما تماس بگیرید (یک شماره تلفن)».

در صورتی که کلیک کنید، دو احتمال ممکن است رخ دهد:

کلاهبرداران ممکن است سعی کنند اطلاعات بیشتری را از شما دریافت کنند – یا از طریق یک فرآیند تأیید هویت جعلی، با درخواست جزئیات بانکی شما، حسابتان را خالی کنند.

آنها همچنین ممکن است شما را متقاعد کنند که یک ابزار مدیریت از راه دور را روی رایانه خود نصب کنید. احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که کنترل را به چه کسی می دهید …

از آنجایی که هم ایمیل و هم فاکتور واقعاً از PayPal هستند، فریب خوردن کار آسانی است.

فاکتور بیت‌ کوین از پی پال: درگیر کلاهبرداری فاکتور PayPal نشوید

قبل از پرداخت فاکتور، از طریق تماس یا روش های دیگر تحقیق کنید.

اولین چیزی که باید از خود بپرسید این است که آیا کالای مورد نظر را خریده اید یا سعی کرده اید آن را بخرید. اگر پاسخ منفی است، هزینه کردن چند هزار دلار برای رمزارز از طریق حساب PayPal کاری نیست که بخواهید انجام دهید – زیرا این یک کلاهبرداری است.

همچنین می‌توانید درباره شماره تماس موجود در ایمیل و فاکتور تحقیق کنید.

در این فاکتور مثالی، آدرس ایمیل فروشنده فرضی [email protected] است. دامنه میزبانی در حال حاضر غیرفعال است، اما با نگاهی گذرا به Wayback بایگانی مشخص شد که قبلاً یک سایت وردپرسی میزبان کد های تصادفی چینی بوده است.

سرنخ دیگر شماره تلفن است. با استفاده از یک ابزار تحقیق رایگان، ما توانستیم مطمئن شویم که دقیقاً همان روزی که ایمیل ارسال شد، اختصاص داده شده است، و ما انتظار داریم که پس از مدت کوتاهی مجددا اختصاص داده شود.

جستجوی ساده یک عدد در گوگل می‌تواند نشان دهد که اغلب توسط کلاهبرداران استفاده می‌شود.

کلاهبرداران PayPal چگونه آدرس ایمیل من را دریافت کردند؟

شاید شما آدرس ایمیل خود را در فیسبوک، توییتر یا در وبلاگ شخصی خود تبلیغ می‌کنید و از آنجا برداشته شده است.

این احتمال بسیار بیشتر است که آدرس ایمیل شما در نقض اطلاعات فاش شده باشد. شرکت ها همیشه هک می‌شوند و اطلاعات مشتریان از سیستم های آنها دزدیده می‌شود. به عنوان مثال، در نقض داده های سامسونگ در سال 2022، مجرمان موفق به سرقت نام مشتریان، اطلاعات تماس و دموگرافیک، تاریخ تولد و اطلاعات ثبت محصول شدند – که ممکن است شامل جنسیت، داده های موقعیت جغرافیایی دقیق، شناسه نمایه حساب سامسونگ، نام کاربری و اطلاعات بیشتر باشد.

به گفته haveibeenpwned، فردی که نمونه ایمیل را به ما ارائه کرده است، حداقل در 10 مورد نقض داده های مختلف، آدرس ایمیل او به خطر افتاده است.

PayPal به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا با آپلود یک فایل CSV، فاکتورهای انبوه را در دسته های 1000 تایی در یک زمان (از همان فاکتور) انجام دهند. برای کلاهبرداران آسان است که یک نام (یا نام کاربری) به همه فاکتورها اضافه کنند، اما این کار را نکرده اند – به این معنی که احتمالاً نام هدف را ندارند.

فاکتور بیت‌ کوین از پی پال: نحوه محافظت در برابر فاکتورهای تقلبی PayPal

PayPal یک راهنمای ساده و منطقی برای کلاهبرداری های ایمیلی ارائه می‌دهد. با این حال، مشکل صورت حساب هنوز حل نشده است.

در اینجا توصیه ما است:

  • روی پیوند های موجود در صورت حساب های مشکوک کلیک نکنید، حتی اگر پیوندهای واقعی باشند. شما می‌توانید فاکتورهای PayPal را به سادگی با ورود به سرویس در برگه یا مرورگر دیگری بررسی کنید.
  • فاکتور را پرداخت نکنید، مگر اینکه 100 درصد مطمئن باشید که برای چیست.
  • با «ارسال کننده» تماس نگیرید، ایمیل نزنید.
  • آدرس ایمیل اصلی خود را خصوصی نگه دارید.
  • برای دادن آدرس ایمیل به شرکت های مختلف، از نام مستعار ایمیل یا یک سرویس محافظت از ایمیل استفاده کنید.
  • به طور مرتب haveibeenpwned را بررسی کنید تا ببینید آیا جزئیات شخصی شما فاش شده است یا خیر. اگر آدرس ایمیل شما در معرض خطر است، آن را غیرفعال کنید.

خرید با پی پال

کلاهبرداری های صورت حساب PayPal فریبنده و خطرناک هستند

باز کردن یک ایمیل برای یافتن یک فاکتور واقعی PayPal در بهترین حالت آزاردهنده است و در بدترین حالت ممکن است منجر به از دست دادن موجودی شما شود. مراقب رسانه های اجتماعی، حساب های ایمیل و امنیت اینترنتی خود باشید، بنابراین می‌توانید مجرمان را از جزئیاتی که برای هدف قرار دادن شما نیاز دارند، محروم کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT