ماینرهای چینی

ماینرهای چینی وحضور آن ها در ایران براساس دیدگاه فنگ لیو یکی از اسخراج کننده های چینی

زمان مطالعه 3 دقیقه

در چند ماه گذشته دولت چین اعلام کرد که فعالیت ماینر های این کشور را ممنوع خواهد کرد.
این اقدام در ادامه ی فشار دولت بر روی بخش رمزنگاری در چین به ثمر رسیده است. به همین دلیل به ماینرهای چینی به دنبال مکانی برای ادامه فعالیت های خود خواهند بود. در این مقاله به بررسی ماینرهای چینی وحضور آن ها در ایران براساس دیدگاه فنگ لیو یکی از اسخراج کننده های چینی می پردازیم.

گزارش CNN در مورد مهاجرت ماینرهای چین به ایران

بر اساس گزارشات CNN، در برخی استان های کشور چین به دلیل ارزان بودن قیمت برق، مکان مناسبی برای شرکت های استخراج کننده ارز های دیجیتال در جهان تبدیل شده بود. ولی طی ماه های گذشته شرایط برای استخراج ارز دیجیتال در چین سخت تر شده است. در راستای این موضوع و شرایط سخت پیش آمده، بعضی از این شرکت ها به دلیل ارزان بودن برق در ایران، با نقل مکان از چین به ایران آمدند. اما شرایط ایران هم برای آن ها سخت شده است.

دیدگاه فنگ لیو (Feng Liu) در مورد انتقال ماینر به ایران

فنگ لیو (Feng Liu) یکی از استخراج کنندگان چینی که صاحب 20 هزار واحد ماینینگ ارز های دیجیتال است گفت:

طی سال گذشته بسیاری از استخراج کنندگان چینی به دلیل برق ارزان به ایران نقل مکان کردند.

در ایران نیروگاه ها پس از تاسیس، به مدت 5 سال گاز رایگان دریافت می کنند. این مساله قیمت برق را در ایران ارزان کرده است. هم چنین در ایران قیمت بنزین و گازوئیل نیز خیلی ارزان است.

ماینرهای چینی
ماینرهای چینی

ماینرهای چینی مشکلات انتقال ماینر به ایران

گمرک ایران

وی در ادامه اشاره کرد که دولت ایران سیاست های سخت گیرانه ای پیاده کرده است و شرکت های چینی نتوانسته اند موفق عمل کنند.

لیو در این خصوص گفت:

خطر دستگیر شدن در مرز برای کسانی که به دنبال وارد کردن تجهیزات مایینینگ به ایران هستند، بسیار بالا است.

لیو اظهار داشت، تاکنون 40 هزار دستگاه ماینینگ توسط گمرک ایران، در مرز کشف و ضبط شده است.

وی گفت تا کنون 3 هزار دستگاه استخراج بیت کوین را با نام لوازم وسخت افزار کامپیوتر وارد ایران کرده است. اما برای واردات تجهیزات بیشتر با مشکل مواجه شده است.

ماینرهای چینی
ماینرهای چینی

نیروگاه ها

یک مشکل دیگر به وجود امده، وجود برخی واسطه های نیروگاه ها که برای تامین برق شرکت های استخراج کننده نصف سود استخراج بیت کوین را طلب می کنند.

او ادامه داد:

با یک نیروگاه برق توافق کردم که قیمت برق را به ازای هر کیلووات ساعت 0.009 دلار در اختیار ما قرار دهد و 30 درصد سود را بگیرد. ولی پس از گذشت دو ماه، قیمت برق را دو برابر کرد و خواستار سهم 50درصدی شد.

 

ماینرهای چینی
ماینرهای چینی

لیو اظهار داشت هم اکنون 10 هزار دستگاه ماینینگ بیت کوین در پارک های صنعتی فعال هستند و این امیدوار کننده است. شرکت های کوچک و متوسط می توانند در این پارک ها ارز های دیجیتال استخراج کنند. در صورت اختصاص 900 مگاوات برق به پارک ها، امکان استقرار 500 تا 600 هزار دستگاه به وجود می آید.

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت تمامی خدمات پرداخت های ارزی از جمله پرداخت های سفارت، پرداخت های سرور و پرداخت های اپلیکیشن فی دانشگاه ها و سایر خدمات پرداختی را بعلاوه ارائه خدمات ارز های دیجیتالی، ارائه می دهد.شارژ کیف پول های دیجیتالی همانند پی پل، وب مانی، پرفکت مانی، بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر کیف پول های نیز از طریق این مجموعه انجام می شود .

امتیاز 5/5 - از 26 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT