مسکات چیست

مسکات چیست ؟ ( Mascot )، کسب درآمد دلاری

زمان مطالعه 2 دقیقه

به دلیل وجود اینترنت و ارتباط جهانی، فعالیت‌های فریلنسری (دورکاری) مانند تامین محتوا، طراحی گرافیک، برنامه نویسی ، آموزش آنلاین و … به شدت گسترش یافته است. یکی از فعالیت‌های فریلنسری حوزه گرافیک که در کشورهای خارجی بخصوص کشورهای آمریکا و کانادا از محبوبیت زیادی برخوردار است، طراحی مسکات ( Mascot ) می‌باشد. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که مسکات چیست و چه کاربردی دارد؟

مسکات چیست ؟

مسکات در زبان رشته گرافیک به کاراکتر تصویری گفته می‌شود که می‌تواند شخصیت انسانی، حیوانی یا یکی شی را دارا باشد و به عنوان لوگو یا نماد یک شرکت، موسسه یا تیم معرفی گردد.

علت اینکه برخی شرکت‌ها به جای لوگوی خود یا در کنار لوگوی خود به مسکات روی می‌آورند این است که شخصیت تبلیغاتی می‌تواند مانند کتاب قصه بیان کننده داستان یا داستان‌هایی در ارتباط با محصول یا مجموعه باشد. در نتیجه این نماد بهتر از هر شرایط دیگری در ذهن مخاطب قرار خواهد گرفت.

مسکات چیست درآمد

چه مواردی در خارج کشور از مسکات استفاده می‌کنند؟

مسکات را می‌توان در همه حوزه‌ها به کار برد، با این حال در کشورهای خارجی بسیار بیشتر از ایران طرفدار دارد. باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های دانشگاهی و مدارس به طور جد مسکات را بخش کلیدی هویت تیمشان به خصوص در کشور آمریکا قلمداد می‌کنند. شاید بارها دیده باشید که در المپیک، جام‌های جهانی یا تیم‌های مختلف باشگاهی آمریکای شمالی عروسک‌هایی را به عنوان نماد خود معرفی می‌کنند که در حقیقت همان مسکات است.

در حوزه خوراکی مانند تنقلات یا فست فود‌ها چه در ایران و چه در کشورهای دیگر، مسکات برای جلب مخاطب بسیار استفاده می‌شود. به طور معمول هر کارخانه، دارای چندین محصول خوراکی است و مسکات‌ آن شرکت در شرایط و حالات مختلف می‌تواند هر محصول را به طور جداگانه و اختصاصی شرح دهد.

مسکات در دیگر حوزه‌ها مانند موسیقی، صنعت و پزشکی هم در کشوره‌های خارجی بسیار مورد توجه است و جایگزینی آن به عنوان لوگو امری پذیرفته‌ شده در جامعه این کشورها محسوب می‌شود.

کسب درآمد ارزی از مسکات چگونه است؟

حال که متوجه شدید مسکات چیست ، راهکاری برای کسب درآمد ارزی از این طریق وجود دارد. خوشبختانه به واسطه وجود سایت‌های فریلنسری ویژه گرافیک مانند 99designs، درخواست و پروژه‌های مسکات به وفور یافت می‌شود. در صورتی که شما به عنوان طراح مسکات حرفه‌ای مشغول به کار هستید، می‌توانید فعالیت خود را با کمک چنین سایت‌هایی توسعه جهانی دهید. پس دریافت پروژه یا کسب درآمد دلاری، می‌توانید به راحتی آن را حتی در شرایط تحریم دریافت کنید. برای اینکار لازم است وارد بخش نقد کردن درآمد ارزی مجموعه اول پرداخت شده و ثبت سفارش دهید، سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن درآمد کسب شده برای شما نقد خواهد شد.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT