سایت های مدیتیشن

معرفی بهترین سایت های مدیتیشن

زمان مطالعه 7 دقیقه

امروزه می‌توانید با برنامه‌های مدیتیشن به راحتی به آرامش ذهن و تمرکز حواس دست پیدا کنید. حتی اگر گوشی‌های هوشمند ما بزرگترین منبع حواس‌پرتی ما هستند، برنامه‌های مدیتیشن و تمرکز حواس تلفن همراه می‌توانند در رسیدن به آرامشی که به دنبال آن هستیم بسیار موثر باشند. برنامه های مدیتیشن زیادی وجود دارند، ما در این مقاله به معرفی بهترین سایت های مدیتیشن می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین سایت های مدیتیشن

مدیتیشن تمرینی است که صدها سال است که وجود داشته است. مدیتیشن یا مراقبه در ابتدا یک عمل معنوی و مذهبی بودیسم و هندوئیسم بود. اکنون مدیتیشن یک تمرین برای سلامتی و تندرستی است که نحوه درست تنفس، توجه و آگاهی را آموزش می دهد. مدیتیشن می تواند شما را وادار کند تا با تکنیک ها و تمرینات تنفسی مختلف فراتر از الگوهای فکری معمولی خود بروید و از نگرانی و استرس می کاهد.

سایت Headspace

سایت های مدیتیشن

سایت های مدیتیشن

Headspace توسط اندی پودیکامب، راهب سابق تبتی و مربی تمرکز حواس و مدیتیشن امروزی راه اندازی شده است. مدیتیشن‌های اندی شامل جلسات روزانه بسیار آسان و ۱۰ دقیقه‌ای است که می‌تواند به هر کسی کمک کند تا تمرین های ساده تمرکز ذهن و حواس را به راحتی انجام دهد.

 10 روز اول رایگان است و بعد از آن میتوانید با 12.99 دلار در ماه یا 94.99 دلار در سال اشتراک این برنامه را تهیه کنید. بخش جالب این برنامه این است که شما در آن تنها نیستید. این برنامه به شما و یک دوست امکان می دهد در برنامه همگام شوید و یکدیگر را در مسیر آرامش ابدی تشویق کنید.

سایت Omvana

اصلی ترین ویژگی برنامه Omvana این است که میتوانید تجربیات مراقبه خود را به طور کامل شخصی سازی کنید. این برنامه به شما امکان می دهد مراقبه های مورد علاقه، سخنرانی های الهام بخش و هزاران آهنگ صوتی با کیفیت بالا و صدای محیط را انتخاب کنید و با هم ترکیب کنید. حتی می‌توانید صدای خود را آپلود کنید، آن را با آهنگ های موجود ترکیب کنید و یک مراقبه‌ برای خود ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این برنامه تعدادی مدیتیشن رایگان را برای شروع به شما ارائه میدهد. همچنین امکان دسترسی به فروشگاه Omvana را برای شما فراهم می کند، در این فروشگاه می توانید هزاران آهنگ مختلف مدیتیشن از سه دقیقه تا یک ساعت، در صدها موضوع مختلف را با قیمت 1 تا 8 دلار خریداری کنید.

سایت Calm

سایت های مدیتیشن

سایت های مدیتیشن

مانند برنامه Headspace، Calm نیز یک دوره هفت روزه رایگان را برای تمرینات مدیتیشن ارائه می دهد، سپس میتوانید اشتراک ماهانه 12.99 دلاری یا سالانه 59.99 دلاری آن را تهیه کنید. با اشتراک این برنامه به به یک برنامه 21 روزه برای سلامتی و داستان های آرامش بخش برای خواب به مدت یک هفته ای و هر شب و همچنین بیش از 50 برنامه مدیتیشن دیگر و داستان های قبل از خواب برای مقابله با اضطراب، استرس، تمرکز، تنفس بهتر و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

مدت زمان جلسات انفرادی بین 2 تا 20 دقیقه متغیر است. همچنین فایل های صوتی زیادی وجود دارد که شنونده میتواند با صدای باران، صدای پرندگان در جنگل‌های بارانی، صدای آتش و صداهای طبیعت مدیتیشن کند.

سایت Simple Habit

Simple Habit یک برنامه سلامت روان و ذهن آگاهی است که برای افراد پرمشغله طراحی شده است. در این برنامه بیش از 2000 جلسه مدیتیشن کوتاه و صوت درمانی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد قدرت ذهنی و افزایش تمرکز استفاده کنید. این برنامه همچنین مدیتیشن مخصوص کودکان و متمرکز کردن صداها برای موقعیت های استرس زا و اضطراری را ارائه داده است. یکی از بهترین ویژگی های این برنامه این است که تمام محتوای برنامه توسط متخصصان روانشناسی و سلامتی ایجاد شده است.

بسیاری از ویژگی‌های این برنامه رایگان هستند، اما برای باز کردن قفل مراقبه یا صداهای خاص، باید هزینه ای پرداخت کنید (89.99 دلار در سال، 11.99 دلار در ماه یا 299.99 دلار برای دسترسی همیشگی).

پرداخت با ویزا و مستر

سایت Buddhify

Buddhify برای افرادی که همیشه می خواستند تمرین مراقبه را شروع کنند، اما نمی دانستند از کجا شروع کنند، مناسب است. صفحه چرخان رنگین کمانی برنامه از شما می پرسد که در حال حاضر چه کاری انجام می دهید، سپس انواع مراقبه ها را بر اساس موقعیت شما ارائه می دهد.

Buddhify  برای موقعیت های مختلف مانند خواب یا مواجهه با احساسات و شرایط دشوار برنامه ای دارد. همچنین بیش از 80 آهنگ مختلف مدیتیشن از 5 تا 30 دقیقه ای را ارائه میدهد.

Buddhify همچنین شامل یک تایمر، صفحه ای برای ردیابی پیشرفت و اشتراک گذاری تمرینات مدیتیشن با دیگران است. مدل قیمت گذاریBuddhify با سایر برنامه ها متفاوت است. باید هزینه دسترسی را کاملاً از قبل پرداخت ‌کنید. 4.99 دلار برای iOS و 2.99 دلار برای اندروید. (بدون هیچ دوره مقدماتی یا خریدهای درون‌برنامه اضافی)

سایت Insight Timer

Insight Timer یک برنامه مدیتیشن است که ویژگی های جالبی را ارائه میدهد. این برنامه هم برای آماتورها و هم برای مراقبه های حرفه ای مناسب است، زیرا دارای بیش از 100000 مراقبه هدایت شده است که می تواند برای هر سطح تمرین مناسب باشد. این برنامه رایگان انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های زیادی از جمله تایمر مراقبه قابل تنظیم و ردیابی میزان پیشرفت را ارائه می‌دهد. رابط کاربری Insight Time کاملا مدرن و کاربرپسند است.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های Insight Timer امکان پیوستن به انجمن مدیتیشن و تعامل با سایر افراد است. با Insight Timer می توانید تنفس، آرامش و خواب خود را بهبود دهید، به گروه های مدیتیشن بپیوندید و در مورد موضوعات معنوی، شعر، مراقبه و موضوعات دیگر گفتگو کنید.

سایت Smiling Mind

سایت های مدیتیشن

سایت های مدیتیشن

Smiling Mind یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در استرالیا است که تلاش می کند تا مراقبه ذهن آگاهی را برای همه در دسترس قرار دهد. برنامه رایگان آن کمی متفاوت از سایر برنامه های موجود در این لیست است زیرا در ابتدا توسط روانشناسان و مربیان مدیتیشن برای افراد 7 ساله طراحی شده است. محتوای برنامه بر اساس گروه سنی با مراقبه‌های خاص برای افراد 7-9، 10-12، 13-15، 16-18 و بزرگسالان به طور یکسان طبقه‌بندی می‌شود.

Smiling Mind برای کودکانی که از مدیتیشن دوری می‌کنند برنامه ای فوق‌العاده برای شروع است. این برنامه برای کودکانی که مشکلات احساسی، اضطراب یا نداشتن اعتماد به نفس دارند بسیار مناسب است.

سایت The Mindfulness App

برنامه Mindfulness تقریباً همه بخش های مدیتیشن را پوشش میدهد و شامل تعدادی جلسه مدیتیشن زمان بندی شده توسط مربی های حرفه ای از 3 تا 30 دقیقه، مراقبه های شخصی سفارشی شده با مقدمه ها و راهنما، آماری که به شما کمک می کند مسیر مدیتیشن خود را پیگیری کنید و یادآوری های روزانه برای تمرین مراقبه است. این برنامه همچنین دارای یک تایمر منحصر به فرد است که به جای اعداد، دایره ای از نقاط را نشان می دهد که به آرامی حرکت می کند تا به 360 درجه برسد.

مانند سایر برنامه های این لیست Mindfulness یک دوره مقدماتی یک ماهه برای یادگیری ویژگی های برنامه ارائه داده است. بعد از یک ماه میتوانید اشتراک ماهانه 9.99 دلار و سالانه فقط 59.99 دلار را خریداری کنید.

سایت Healthy Minds Program

یکی از مواردی که برنامه Healthy Minds را از سایر برنامه ها متمایز می کند، اصول علمی آن است. این برنامه در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون بر اساس تحقیقات علوم اعصاب توسعه یافته است. Healthy Minds فقط شامل جلسات مدیتیشن و سلامتی نیست، بلکه یک برنامه برای ردیابی پیشرفت و توسعه مهارت ها را در اختیار شما قرار می دهد. Healthy Minds بر چهار موضوع اصلی یعنی آگاهی، ارتباط، بینش و هدف تمرکز می کند.

این برنامه به عنوان بخشی از پروژه برای کمک به بهبودی و رشد افراد از طریق تمرکز حواس کاملا رایگان است. Healthy Minds Innovations یک سازمان غیرانتفاعی است بر اساس کمک های حمایتی مردم اداره میشود.

سایت Breethe

سایت های مدیتیشن

سایت های مدیتیشن

Breethe مدیتیشن هایی بر اساس زمان و موقعیت شما ارائه میدهد. با استفاده از این برنامه می توانید سلامتی را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. می‌توانید از طریق My Life Kit به سؤال‌ها پاسخ دهید تا برنامه بهتر به شما کمک کند. همچنین میتوانید به صداها و مدیتیشن‌های بسیار خاصی گوشی کنید یا در دوره های افراد حرفه ای شرکت کنید.

شما می‌توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه در Breethe ثبت‌نام کنید، بعد از آن هزینه استفاده از برنامه 12.99 دلار در ماه است. همچنین میتوانید اشتراک مادام العمر با هزینه 170 دلار را خریداری کنید.

فواید مدیتیشن

یکی از فواید اصلی مدیتیشن کاهش استرس است. همچنین می تواند به طور قابل توجهی خود آگاهی و آرامش درونی را افزایش دهد و برای مبارزه با مسائل مختلف عصبی و سلامت روان توصیه میشود. چند مزیت مدیتیشن شامل موارد زیر است:

  • کنترل اضطراب
  • کنترل درد
  • بهبود سلامت عاطفی
  • بهبود مهارت های حل مسئله 
  • بهبود کیفیت خواب
  • پایداری بازه زمانی توجه
  • ذهن سرگردان معکوس
  • تمرکز بر زمان حال
  • کاهش ضربان قلب در حالت استراحت
  • تثبیت فشار خون
  • به حداقل رساندن عوارض جانبی آسم، سرطان، بیماری قلبی، IBS، سردرد و میگرن
  • افزایش توانایی تشخیص
  • کاهش از دست دادن حافظه با افزایش سن
  • کمک به ایجاد عشق به خود و مهربانی
  • کاهش رفتارهای اعتیادآور 

ویژگی های مهم یک برنامه مدیتیشن

دوره های مبتدی

اگر در مدیتیشن تازه کار هستید، اپلیکیشنی را انتخاب که دوره‌های مبتدی را ارائه می‌دهد تا دچار سردرگمی نشوید. حتی اگر تجربه ای ندارید یا از برنامه های قبلی لذت نمی بردید، دوره های مبتدی به شما امکان می دهند برنامه را باز کنید و ویژگی های آن را بررسی کنید.

گزینه های مدیتیشن مختلف

هنگام انتخاب بهترین برنامه برای مدیتیشن انواع مختلف مراقبه‌هایی را که می‌خواهید تمرین کنید در نظر بگیرید. مراقبه های مبتدی ممکن است به سمت امتحان کردن جلسات هدایت شونده سوق پیدا کنند. وقتی پیشرفت کردید ممکن است بخواهید مدیتیشن متعالی یا تمرین های مراقبه مهربانی را امتحان کنید. مهمترین نکته این است که با توجه به اولویت ها و سرعت خود مدیتیشن کنید.

برنامه و دوره های واضح

مدیتیشن به عنوان یک تمرین نیازمند نظم و انضباط زیادی است. اپلیکیشنی که یک برنامه واضح با اهداف و انگیزه معقول را ارائه دهد، می تواند شما را مشتاق نگه دارد و موثر واقع شود.

پلتفرم با طراحی خوب

یک برنامه مدیتیشن نباید پیچیدگی داشته باشد و استفاده از آن سخت باشد. مدیتیشن به معنای رسیدن به سطح بالاتری از تفکر بدون استرس است. یک رابط ساده باید هرگونه استرس یا حواس پرتی اضافی را کاهش دهد و به شما امکان دهد بر روی کار خود تمرکز کنید.

دوره های آزمایشی 

ساده ترین راه برای ورود به یک برنامه مدیتیشن از طریق دوره های آزمایشی است. با نسخه رایگان یا آزمایشی برنامه میتوانید ویژگی ها و دوره های برنامه را بررسی کنید.

مدیتیشن های قابل دانلود

اگر بتوانید مدیتیشن های خود را از طریق برنامه دانلود کنید، همیشه و در هر جا حتی در دورافتاده ترین مکان ها میتوانید مدیتیشن کنید.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.