بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

معرفی 11 تا از بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی در سایت خارجی

زمان مطالعه 9 دقیقه

برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی و ایجاد شغل جدید در زمینه فناوری آماده هستید؟ برای شروع، لیست بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی را بررسی کنید.

پرداخت با پی پال

در حال حاضر، تعداد زیادی از مشاغل برنامه نویسی کامپیوتری پرتقاضا، و تعداد فزاینده ای از دوره های برنامه نویسی آنلاین رایگان وجود دارد که به شما کمک می کند تا یکی از این مشاغل را پیدا کنید حتی بدون مدرک سنتی علوم کامپیوتر.

خرید با ویزا و مستر

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

ما به شما نشان خواهیم داد که کجا می توانید این کلاس های برنامه نویسی آنلاین عالی را پیدا کنید و بهترین ها را در هر سایت توصیه می کنیم. چه یک مبتدی یا حرفه ای باشید که به دنبال تقویت مهارت های خود هستید، چیزی برای شما در این لیست وجود دارد.

دوره برنامه نویسی MIT OpenCourseWare

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

MIT OpenCourseWare (OCW) یکی از بهترین کلاس های برنامه نویسی آنلاین رایگان برای مبتدیان است. برای افرادی که خود شروع می کنند، باور نکردنی است، و شما می توانید با سرعت خود از آنها عبور کنید.

دوره ها از اصول اولیه (basics) شروع می شوند و شامل تمام سخنرانی ها، اسلایدها و تکالیف مورد استفاده در آموزش های ویدیویی می شوند. دوره های برنامه نویسی MIT OCW دارای درس های مقدماتی در مورد علوم کامپیوتر و برنامه نویسی در پایتون همراه با زبان های دیگر، و همچنین مطالب بسیار جامع در زمینه های خاص مانند یادگیری ماشین و الکترونیک است.

دوره های مقدماتی به مقدمه های عمومی، دوره های زبان خاص و دوره های بعدی تقسیم می شوند. برای فهرست کامل، بخش علوم کامپیوتر را مرور کنید.

برای کمک به شما برای شروع، در اینجا بهترین دوره های برنامه نویسی رایگان MIT OCW آورده شده است:

برای مبتدیان: مقدمه ای بر علوم کامپیوتر و برنامه نویسی

برای متوسط: زبان های برنامه نویسی

دوره برنامه نویسی edX

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

edX دوره های آنلاین رایگان در سطح کالج را ارائه می دهد که به طور مشترک توسط MIT و دانشگاه هاروارد هدایت می شوند. نه تنها دوره ها بدون هزینه در دسترس هستند، بلکه خود سازمان نیز غیرانتفاعی (non-profit) است. بنابراین می‌توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که با انگیزه‌های پنهان مورد سوء استفاده قرار نخواهید گرفت.

دوره های edX می توانند هفتگی یا خودگام باشند. موضوعات شامل طیف وسیعی از موضوعاتی است که ممکن است در هر دانشگاه معتبری بیابید، اما انحراف زیادی نسبت به علوم کامپیوتر، مهندسی، و تجارت و مدیریت وجود دارد. آنها همچنین برای راحتی شما به سطوح مقدماتی، متوسط ​​و پیشرفته تقسیم می شوند.

edX همچنین برنامه‌های گواهی را ارائه می‌دهد، که برنامه درسی هستند که به سمت تسلط در یک زمینه خاص، مانند توسعه وب Front-End یا علم داده (Data Science)، ساخته می‌شوند.

برای یادگیری رایگان برنامه نویسی آنلاین، در اینجا بهترین انتخاب های ما برای بهترین دوره های رایگان برنامه نویسی edX آمده است:

برای مبتدیان: مقدمه CS50 به علوم کامپیوتر (گواهینامه پولی موجود است)

برای متوسط: برنامه نویسی وب CS50 با پایتون و جاوا اسکریپت (گواهینامه پولی موجود است)

دوره برنامه نویسی Coursera

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

Coursera یک پلت فرم دوره آنلاین رایگان است که توسط دانشگاه استنفورد و سرمایه گذاران خطرپذیر پشتیبانی می شود. Coursera با دانشگاه ها و سازمان های مختلف برای ارائه دوره های آموزشی خود همکاری می کند و از طریق برنامه های گواهینامه خود درآمد کسب می کند.

Coursera بر تخصص ها تمرکز دارد: مجموعه دوره هایی که برای ایجاد مهارت های شما در یک موضوع خاص طراحی شده اند، اما نه آنقدر جامع که یک برنامه کامل را تقلید کند. به عنوان مثال، تخصص شش دوره ای “ساختارها و الگوریتم های داده” ساختارهای داده پایه، الگوریتم های پایه، الگوریتم های نمودار، الگوریتم های رشته ای، الگوریتم های پیشرفته و مونتاژ ژنوم را پوشش می دهد. وقتی نوبت به برنامه نویسی برای مبتدیان می رسد، به همان اندازه تنوع وجود دارد، چه به مهندسی نرم افزار یا علم داده به عنوان شغلی در آینده توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که همه دوره ها رایگان نیستند، اما بسیاری از آنها رایگان هستند. دوره ها به صورت خود گام هستند اما تاریخ شروع و پایان مشخصی دارند، به این معنی که باید در صورت در دسترس بودن آنها را طی کنید. دوره های امروز ممکن است فردا وجود نداشته باشد، اما دوره های جدید ممکن است به جای آنها ظاهر شوند. اگر به ایده‌هایی نیاز دارید، بهترین دوره‌های آموزشی Coursera را بررسی کنید.

در اینجا بهترین کلاس های کدنویسی آنلاین رایگان Coursera آمده است:

برای مبتدیان: برنامه نویسی برای همه (آغاز با پایتون)

برای متوسط: توسعه وب Full-Stack با تخصص React (تخصص)

دوره برنامه نویسی Udacity

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

Udacity یکی دیگر از پلتفرم های دوره آنلاین است، اما برخلاف MIT OCW، edX و Coursera، Udacity به شدت بر موضوعات مرتبط با برنامه نویسی، علم داده و مهندسی تمرکز دارد. بدون ریاضی، علوم اجتماعی و انسانی. همه چیز در مورد فناوری است و ما معتقدیم که مسلماً برای آن بهتر است.

هدف Udacity این است که شما را برای موفقیت شغلی در یکی از زمینه های مرتبط با فناوری خود آماده کند. این پلتفرم توجه زیادی به برنامه‌های Nanodegree خود می‌کند، که برنامه‌های درسی فشرده (معمولاً در کمتر از یک سال تکمیل می‌شوند) طراحی شده‌اند تا شما را در سریع‌ترین زمان ممکن برای کار آماده کنند. اما قیمت نانو درجه ها (Nanodegrees) از 100 تا 500 دلار است.

نمی خواهید چیزی بپردازید؟ خوبه. شما می توانید از کل رویکرد مبتنی بر برنامه درسی اجتناب کنید و به دوره های رایگان فردی بچسبید. بیشتر کلاس‌های کدنویسی رایگان Udacity مقدمه‌های اولیه‌ای هستند که برای شروع یادگیری در یک محیط برنامه درسی کامل طراحی شده‌اند، بنابراین آن‌ها به‌خصوص عمیق نیستند. شما با آنها حرفه ای نخواهید شد، اما اصول اولیه را یاد خواهید گرفت تا شما را به پیش ببرد.

اگر در کلاس های کدنویسی Udacity شرکت می کنید، در اینجا چند توصیه از بهترین دوره ها برای شروع ارائه شده است.

برای مبتدیان: مقدمه ای بر برنامه نویسی پایتون

برای متوسط: مقدمه ای بر یادگیری عمیق با PyTorch

برای پیشرفته: طراحی برنامه های کامپیوتری

دوره برنامه نویسی Udemy

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

Udemy یک بازار آموزش آنلاین است که در آن هر کسی می تواند دوره های آموزشی خود را ایجاد کند (و حتی بفروشد) تا دیگران مصرف کنند. این کاملاً یک شمشیر دولبه است: به افراد ماهر این امکان را می دهد که دانش خود را بدون مدرک تحصیلی به اشتراک بگذارند، اما ممکن است برای یافتن آن نیاز به کارهای بیهوده زیادی داشته باشید.

دوره های برنامه نویسی Udemy شامل انواع موضوعات می شود. همه چیز را از خرد کردن داده‌های مبتنی بر پایتون گرفته تا اصول هک اخلاقی، از اصول جاوا گرفته تا توسعه وب در سطح استاد(master-level) پیدا خواهید کرد. همچنین دوره های زیادی در رابطه با ساخت بازی پیدا خواهید کرد.

توجه: هرگز هزینه کامل دوره Udemy را پرداخت نکنید! بازار Udemy اغلب فروش های گسترده ای دارد و قیمت ها را از 50 تا 90 درصد کاهش می دهد. در حالی که منتظر هستید، در اینجا برخی از بهترین کلاس های کدنویسی رایگان Udemy برای شروع آورده شده است:

برای مبتدیان: برنامه نویسی 101

برای متوسط: سطح متوسط ​​C++

دوره برنامه نویسی Free Code Camp  

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

اگر هدف شما تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب ماهر است، چه فرانت‌اند یا بک‌اند، باید کلاس‌های کدنویسی را در Free Code Camp (که در درجه اول HTML، CSS، جاوا اسکریپت و React آموزش می‌دهد) در نظر بگیرید.

شما می توانید با گذراندن دوره ها در دسته های مختلف از برنامه درسی 3000 ساعته freeCodeCamp گواهینامه دریافت کنید. freeCodeCamp محتوایی را در زمینه طراحی وب، تضمین کیفیت، تجسم داده ها، یادگیری ماشین و سایر موضوعات اضافی ارائه می دهد. آنها همچنین چارچوب های مجاور را مانند متدولوژی های Agile/Scrum کدنویسی می کنند.

این دو دوره جامع هستند، هر دو 100 درصد رایگان، که شما را با سرعت خود از صفر به قهرمان می‌رسانند. حتی اگر اصلاً تجربه کدنویسی نداشته باشید، خوب خواهید بود. انتظار داشته باشید چندین ماه از ابتدا تا انتها سرمایه گذاری کنید تا بتوانید مفاهیم آموزش داده شده را واقعاً درک کنید. عجله نکن.

دوره برنامه نویسی Khan Academy

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

آکادمی خان یکی از بزرگترین گنجینه های اینترنت است. این پلتفرم آموزشی غیرانتفاعی منبع فوق‌العاده‌ای برای آموزش رایگان در دهه گذشته بوده است و فقط در حال بهتر شدن است. آیا می خواهید حساب دیفرانسیل و انتگرال را یاد بگیرید؟ زیست شناسی؟ تاریخ جهان؟ چگونه مالیات خود را انجام دهید یا پول خود را سرمایه گذاری کنید؟ همه چیز اینجاست.

آکادمی خان دوره های آنلاین جاوا اسکریپت و همچنین HTML، CSS و SQL را ارائه می دهد. در مقایسه با سایر سایت‌های موجود در این فهرست، هنوز یک کاتالوگ نوپا است، اما ارزش آن را دارد که در حین رشد آن را زیر نظر داشته باشید.

با دوره برنامه نویسی کامپیوتر آکادمی خان شروع کنید

دوره برنامه نویسی YouTube

یوتیوب خیلی ضربه خورده یا از دست رفته است. هزاران لیست پخش آموزشی وجود دارد، اما تعداد زیادی از آنها سطحی یا کاملاً اشتباه هستند. از آنهایی که امیدوارکننده به نظر می رسند، بخش خوبی از آنها ناقص هستند. و از آنهایی که کامل شده اند، بخش قابل توجهی قدیمی هستند.

همانطور که گفته شد، اگر چشم فهیمی دارید، یوتیوب می تواند منبع خوبی برای یادگیری نحوه برنامه نویسی باشد. با جمع بندی ما از بهترین آموزش های برنامه نویسی YouTube شروع کنید.

دوره برنامه نویسی OpenCourser

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

OpenCourser یک پلت فرم آموزشی مانند سایر سایت های فهرست شده در اینجا نیست. در عوض، این یک موتور جستجو است که هزاران دوره آنلاین رایگان را از سرتاسر وب گردآوری می کند و آنها را در دسترس شما قرار می دهد.

از زمان نگارش این مقاله، بیش از 900 دوره رایگان برنامه نویسی آنلاین توسط OpenCourser فهرست بندی می شود که هر روز تعداد بیشتری به آن اضافه می شود. بله، شما تعداد زیادی دوره از edX، Coursera، Udacity، و غیره را خواهید یافت، اما برخی از ارائه دهندگان دوره های دیگر مانند آکادمی Saylor را نیز خواهید یافت. حداقل، این یک راه راحت برای جستجوی همزمان بسیاری از سیستم عامل های فوق الذکر است.

دوره برنامه نویسی Codecademy

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

Codecademy مجموعه ای از دوره های آنلاین تعاملی است که هدف آن آموزش اصول اولیه تعداد انگشت شماری از زبان های برنامه نویسی و چارچوب ها است. هر دوره یک فرآیند گام به گام بازی سازی شده است که دست شما را از ابتدا تا انتها نگه می دارد.

اما یک هشدار قبل از اینکه وارد کد آکادمی شوید: چیزهایی که در اینجا خواهید آموخت تا حدودی ابتدایی و سطحی هستند. Codecademy به شما یاد می دهد که چگونه کد بنویسید، اما به شما یاد نمی دهد که چگونه مانند یک برنامه نویس خوب فکر کنید. بسیاری از تازه کارها در نهایت ناامید می شوند زیرا نمی دانند با دانشی که به دست آورده اند چه کنند.

اگر تجربه کدنویسی قبلی دارید و به سادگی می خواهید نحو یک زبان جدید را یاد بگیرید، Codecademy بسیار مفید است. اگر خود را مبتدی می دانید، در حال حاضر باید از Codecademy اجتناب کنید.

دوره برنامه نویسی The Odin Project

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

بهترین دوره آنلاین برنامه نویسی

پروژه Odin یکی دیگر از پلتفرم‌های رایگان، جامع و متمرکز بر برنامه‌نویسی است. HTML، CSS، جاوا اسکریپت و Ruby on Rails را آموزش می دهد. از آنجایی که رایگان است، این یک راه عالی برای دیدن اینکه آیا می‌خواهید شغلی را در این صنعت دنبال کنید، بدون نیاز به پرداخت هزینه برای یک بوت کمپ گران است. حتی اگر نمی خواهید اکانت کاربری ایجاد کنید، می توانید از منابع به صورت رایگان استفاده کنید.

برنامه درسی گسترده است، گردانندگان بسیار مفید هستند، و پروژه هایی که شما تکمیل می کنید بر اساس سناریوهای دنیای واقعی است که ممکن است در نقش توسعه دهنده با آنها روبرو شوید. به علاوه، پروژه اودین دارای جامعه‌ای است که دائماً رشد را تشویق می‌کند و فعالانه به اعضا کمک می‌کند.

کد خود را روشن کنید

کدنویسی یک مهارت کلیدی برای زمان است و می‌تواند پایه‌ای باشد که به شما کمک می‌کند فضای تکنولوژی در حال تکامل را از ذهنیت یک خالق هدایت کنید. پیاده‌روی در پارک نیست، اما اگر مصمم باشید به آن پایبند باشید، نتیجه خواهد داد.

makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT