برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

معرفی 7 تا از بهترین برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

زمان مطالعه 7 دقیقه

سازماندهی به عنوان یک برنامه نویس می تواند سخت باشد! در اینجا بهترین برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان و کد نویسان ارائه شده است.

بهترین برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه نویسی فعالیتی است که می تواند حتی بهترین و باهوش ترین ما را ناامید کند. ایجاد یک برنامه وب، موبایل یا دسکتاپ یک کار بزرگ است. مهارت های خوب یادداشت برداری می تواند به شما کمک کند قبل از رسیدن به هدف خود منظم باشید و تسلیم استرس، ناامیدی و فرسودگی نشوید.

اکثر برنامه های یادداشت برداری با در نظر گرفتن برنامه نویسان طراحی نشده اند. تطبیق آنها با این هدف آنقدر دشوار است که بسیاری از توسعه دهندگان جدید این عادت را به طور کامل کنار می گذارند. اگر هنوز در حال یادگیری هستید و  به برنامه یادداشت های برنامه نویس نیاز دارید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در اینجا بهترین برنامه های یادداشت برداری برای برنامه نویسان با انواع مختلف وجود دارد.

برنامه Boost Note

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

وقتی صحبت از برنامه‌های یادداشت ‌برداری برای کدنویس‌ها می‌شود، Boost Note یکی از محبوب‌ ترین آن ها است. برخی از ویژگی های یادداشت برداری مدرن، از جمله قالب بندی Markdown و سازماندهی مبتنی بر پوشه را دارد. اگرچه فاقد موارد دیگر – بریده شدن وب یا یادداشت های دست نویس – است، دارای قطعه هایی است که یک ویژگی محبوب است.

می توانید بلوک های کد را مستقیماً در یادداشت های معمولی یادداشت کنید. همچنین می توانید یادداشت هایی از نوع قطعه جداگانه ایجاد کنید تا چندین بلوک کد را در یک یادداشت جمع آوری و گروه بندی کنید. همچنین از لیست های مبتنی بر چک باکس برای مدیریت وظایف ، پشتیبانی می کند.

بهترین بخش در مورد Boost Note این است که منبع باز و کاملاً چند پلتفرمی است. یادداشت های برنامه نویسی شما در تمام پلتفرم هایی که از Boost Note در آنها استفاده می کنید همگام می شوند. خوشبختانه، اگر فقط به دنبال شروع کار هستید، Boost Note یک طرح رایگان ارائه می دهد.

با این حال، برای استفاده از تمام ویژگی‌های آن – مانند تاریخچه نسخه نامحدود، پوشه خصوصی و 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی – باید 10 دلار در ماه برای طرح Pro بپردازید، اگرچه یک طرح استاندارد ارزان‌تر نیز با قیمت 6 دلار در ماه در دسترس است.

Download: Boost Note for Windows | Mac | Linux (Starts from $6/month, free version available)

برنامه Notion

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

از زمان انتشار در سال 2016، Notion به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین برنامه های یادداشت برداری و بهره وری برای توسعه دهندگان شد. بنابراین، اگر در زمینه IT کار می کنید و می خواهید تمام وظایف خود را مرتب نگه دارید، این برنامه یک انتخاب محکم است.

Notion به شما امکان می دهد از بین بیش از 60 زبان برنامه نویسی برای رنگ آمیزی/برجستگی نحو(ترکیب) انتخاب کنید – از جمله C++، Java، Python و HTML. از توابع مختلف LaTeX و عناصر نشانه گذاری برای برجسته کردن بلوک های کد شما پشتیبانی می کند. به عنوان یک توسعه دهنده، از استفاده از میانبرهای صفحه کلید برای صرفه جویی قابل توجهی در زمان لذت خواهید برد.

علاوه بر یادداشت برداری، Notion یک نرم افزار مدیریت پروژه با ابزارهای همکاری فراوان برای کسانی است که به آنها نیاز دارند. این برنامه برای استفاده شخصی به‌طور نامحدود رایگان است، اما اگر می‌خواهید برای پیگیری تغییرات به تاریخچه نسخه دسترسی داشته باشید یا ویژگی‌های همکاری تیمی را برای استفاده تجاری می‌خواهید، باید برای برنامه‌های پولی آن هزینه کنید.

Download: Notion for Windows | Mac | Android | iOS (Free for personal use, paid plans from $5/month)

اپلیکیشن Quiver

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

Quiver یکی از بهترین برنامه های یادداشت برای برنامه نویسانی است که دوست دارند همه چیز را انعطاف پذیر نگه دارند. می توانید متن را در هر دو فرمت Markdown و LaTeX با کد تعبیه شده در یادداشت های خود ترکیب و مطابقت دهید. Quiver همچنین دارای یک ویرایشگر کد اختصاصی در برنامه است. نسبت به رقبای خود تمیزتر و پاسخگوتر است و یادداشت برداری را برای برنامه نویسان بسیار آسان تر می کند.

در مورد syntax highlight برجسته سازی نحو (ترکیب)، این برنامه از بیش از 120 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند. همگام سازی فضای ذخیره سازی ابری برای Dropbox، Google Drive، iCloud و موارد دیگر در دسترس است. و چون یادداشت های کد شما را به صورت فایل JSON ذخیره می کند، می توانید با خیال راحت از کنترل نسخه برای ردیابی تغییرات استفاده کنید. نوت بوک های مشترک امکان همکاری بین هم تیمی ها را در پروژه های بزرگ فراهم می کند. حتی یک گیره وب نیز دارد. چه چیز بیشتری می توانید بخواهید؟

اگر Quiver بسیار عالی است، چرا در لیست سوم قرار گرفته است؟ حقیقت تاسف بار این است که فقط در مک در دسترس است. در حالی که سیستم عامل مک می تواند یک محیط برنامه نویسی فوق العاده باشد، Quiver بهترین برنامه یادداشت برداری برای مهندسان نرم افزاری نیست که به طور معمول بین سایر سیستم عامل ها حرکت می کنند. می‌توانید Quiver را با قیمت 9.99 دلار در Mac App Store پیدا کنید، اما اگر می‌خواهید نسخه آزمایشی رایگان را داشته باشید، باید به سایت yliansoft بروید.

Download: Quiver for Mac ($9.99, free trial available)

نرم افزار OneNote

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برای بسیاری، OneNote بهترین برنامه یادداشت برداری است. با این حال، تا همین اواخر، فاقد برجسته سازی نحو(ترکیب) syntax highlighting بود، که یک پرچم قرمز بزرگ هنگام یادداشت برداری برای کدنویسی است. خوشبختانه، به لطف یک افزونه رایگان، OneNote اکنون می تواند از syntax highlighting برجسته سازی نحو به خوبی پشتیبانی کند.

مسلماً این افزونه کمی بد است، اما خوب است بدانید که در نهایت می توانید از OneNote برای ذخیره یادداشت های کد استفاده کنید. از آنجایی که OneNote یکی از بهترین راه‌ها برای یادداشت ‌برداری در دوران دانشجویی است، ما این برنامه را بهترین برنامه یادداشت ‌برداری برای رشته‌های علوم کامپیوتر یا حتی برای هر کسی که برنامه‌نویسی می‌خواند، می‌دانیم.

ویژگی اشتراک‌ گذاری یادداشت OneNote برای پروژه‌های مشترک نیز عالی است. این کاملا رایگان است و تقریباً در تمام پلتفرم‌های اصلی در دسترس است و لینوکس تنها استثناست. صرف نظر از این، همچنان می توانید از OneNote در وب استفاده کنید.

Download: OneNote for Windows | Mac | Android | iOS (Free)

برنامه CherryTree

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

CherryTree بر خلاف اکثر برنامه های یادداشت برداری برای برنامه نویسان است زیرا بیشتر یک wiki شخصی است شما می توانید لینک هایی را به هر صفحه دیگری در نوت بوک وارد کنید.

برنامه های مشابهی از جمله wikidPad و Zim وجود دارد، اما CherryTree به طور خاصی از نوع صفحه خاصی برای کد پشتیبانی می کند. می‌توانید یادداشت‌های معمولی برای ایده‌ها و کارها بنویسید و سپس به ویژگی یادداشت کد برای قطعه‌ها بروید. تا آنجا که گزینه های مختلف صفحه پیش می روند، هر دو نوع صفحه به یک شکل کار می کنند.و آن را به یکی از بهترین برنامه های یادداشت برداری سبک وزن تبدیل می کند.

Download: CherryTree for Windows (Free)

اپلیکیشن Sublime Text

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

اگر یک برنامه نویس هستید، احتمالاً از قبل درباره Sublime Text می دانید. این در واقع یک ویرایشگر متن است، نه یک برنامه یادداشت برداری.

با این حال، هنوز هم برای یادداشت های برنامه نویسی کاملاً مناسب است. هر یادداشت یک فایل متنی است و هر قطعه کد در یک فایل جداگانه و متناسب با زبان وجود دارد.

ویژگی‌های اصلی Sublime Text برای افزایش بهره‌وری بسیار عالی هستند و توانایی تقسیم آن به چندین صفحه ویرایشگر ضروری است. برای یادداشت برداری و سازماندهی، فقط با چند افزونه رایگان بهتر می شود.

SideBarEnhancements برای هر کاربر Sublime Text ضروری است. پیشرفت های زیادی را به نوار کناری اضافه می کند، بیشتر در منوی زمانی که روی فایل ها کلیک راست می کنید. PlainTasks یک لیست وظایف به سبک وظیفه را مستقیماً در ویرایشگر ترکیب می کند. اگر می خواهید در Markdown یادداشت برداری کنید، MarkdownEditing بسیار خوب است.

Sublime Text بسیار پرهزینه است، اما دوره ارزیابی رایگان هرگز به پایان نمی رسد. تا زمانی که می توانید با یک پاپ آپ گاه به گاه مواجه شوید که به شما یادآوری می کند نسخه کامل را خریداری کنید، می توانید به طور نامحدود از Sublime Text به صورت رایگان استفاده کنید.

Download: Sublime Text for Windows | Mac | Linux ($99, free evaluation version available)

برنامه TickTick

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

برنامه های یادداشت برداری برنامه نویسان

TickTick بسیار شبیه سایر برنامه های یادداشت برداری برای برنامه نویسان است. اما یک ویژگی ظریف دارد که بسیار بالاتر از بقیه است: هر مورد فهرست دارای یک قسمت “توضیح” است. این فیلد در اصل یک دفترچه یادداشت کامل است.

به عنوان یک برنامه نویس، می توانید از TickTick برای ردیابی تمام وظایف خود به عنوان آیتم های لیست فردی و ذخیره یادداشت های اختصاص داده شده به هر کار استفاده کنید. با این حال، هیچ syntax highlight برجسته‌سازی نحوی یا قالب ‌بندی غنی متن وجود ندارد، بنابراین برای مدیریت ایده‌ها بهتر از ذخیره‌سازی قطعات کد است.

شما از تمام مزایای یک برنامه فهرست کامل کارها بهره مند می شوید: سازماندهی پوشه ها، وظایف فرعی، کارهای تکرارشونده، یادآوری ها، اولویت ها و تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. TickTick یک طرح رایگان با تعداد محدودی لیست ارائه می دهد. یک طرح پرداخت شده 28 دلار در سال است.

TickTick از همه پلتفرم های اصلی به جز لینوکس پشتیبانی می کند، اما شما می توانید بدون توجه به دستگاهی که استفاده می کنید به برنامه وب اعتماد کنید.

Download: Sublime Text for Windows | Mac | Linux ($99, free evaluation version available)

نکاتی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر

اگر همه چیز شکست خورد، همیشه می توانید یادداشت ها را درست در کنار کد خود بچسبانید.  یادداشت گذاشتن به این شکل شیک ترین راه برای نوشتن نیست، اما یکی از گزینه‌های یادداشت‌های سطح پایین مربوط به قطعه‌های خاص است.

اگر می‌خواهید این کار را افزایش دهید، می‌دانیم که حداقل یکی از برنامه‌های یادداشت‌ برداری فهرست ‌شده در بالا برای شما و کارتان به نقطه مطلوبی خواهد رسید. آن‌ها کد شما را تمیزتر می‌کنند و برای شخص بعدی بسیار آسان‌تر می‌شوند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.