دوره های آنلاین گوگل

بهترین دوره های آنلاین گوگل (Google) که باید در آن شرکت کنید

زمان مطالعه 9 دقیقه

کمپانی Google از مطرح ترین کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری می باشد که همه ساله از فناوری های پیشرو در سطح جهان رونمایی می کند. خیلی از افرادی که علاقه‌مند به تکنولوژی، برنامه نویسی و علوم کامپیوتر هستند این آرزو را در سر می پروانند که روزی در کمپانی گوگل استخدام شوند. اگر شما هم یکی از این علاقمندان هستید، خوب است بدانید که Google مجموعه گسترده ای از دوره های آنلاین رایگان و پولی را ارائه می دهد، دوره های آنلاین google، همان‌طور که انتظار می رود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای آن که بتوانید آن‌ها را به اتمام برسانید نیاز دارید تا زمان و انرژی کافی را به آن‌ها اختصاص دهید. دوره های آنلاین Google برای همه علاقمندان در دسترس هستند و در صورتی که بخواهید در انتهای دوره، گواهی و مدرک خود را نیز دریافت کنید، این امکان را خواهید داشت تا با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه مدرک حرفه ای خود را از گوگل دریافت نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین دوره های آنلاین گوگل آشنا شویم و نحوه ثبت نام در این دوره ها را بررسی نماییم.

خرید با پی پال

دوره های آنلاین گوگل

گوگل مجموعه وسیعی از دوره های آنلاین را ارائه می دهد، این دوره ها از بازاریابی دیجیتال گرفته تا توسعه برنامه اندروید را پوشش می دهند و برخی از این دوره ها نیز گواهینامه های حرفه ای را به دانشجویان دوره اعطا می کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، دوره های Google از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مدرک این دوره ها در سراسر دنیا معتبر می باشد. کسب مدارک این دوره ها باعث می شود تا رزومه شما بسیار قوی تر از سایرین شود و از همین رو کارفرمایان شما را در اولویت استخدام قرار دهند. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید از هر یک از دوره ها استفاده کنید، مدرک آن را نیز کسب نمایید تا بتوانید از مزایای بسیار آن در رزومه خود استفاده کنید. اگرچه برخی از این دوره ها آنلاین هستند، اما اکثر آن‌ها برای اعطای گواهینامه از شما هزینه دریافت خواهند کرد. 

خرید با ویزا و مستر

برای پرداخت هزینه نیاز به کردیت کارت خواهید داشت، اما نگران نباشید! شما می توانید پرداخت خود را از طریق سامانه اول پرداخت انجام دهید و به راحتی پس از گذراندن دوره ی مورد نظر خود، گواهینامه آن را نیز دریافت کنید. کافی است درخواست خود را در حساب کاربری خود در سایت اول پرداخت ثبت نمایید و پس از مدت کوتاهی به گواهینامه خود دست پیدا کنید. حال بیایید نگاهی کامل تر به بهترین دوره های Google بیندازیم. 

1. مبانی بازاریابی دیجیتال؛ Fundamentals of Digital Marketing

دوره مبانی بازاریابی دیجیتال یکی از محبوب ترین دوره های گوگل می باشد که اطلاعات جامعی را در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. هزینه این دوره رایگان بوده و اطلاعاتی که در آن به اشتراک گذاشته می شوند در سطح مبتدی می باشند. شما می توانید این دوره را دانلود کنید و هر موقع که علاقه داشتید آن را تماشا نمایید و هیچ محدودیتی در زمان‌بندی ویدیویی هایی که دریافت می کنید نخواهید داشت. مبانی بازاریابی دیجیتالی یکی از بهترین دوره های رایگان گوگل است که در این دوره مفاهیم نرخ کلیک، تجربه صفحه فرود، بهینه سازی کمپین و بازگشت سرمایه را به دانش آموزان ارائه می شود.

همچنین با مزایای تبلیغات هدفمند آشنا خواهید شد و چالش های فنی و فرهنگی را که می تواند بر موفقیت یک کمپین تبلیغاتی آنلاین تأثیر بگذارد درک خواهید کرد. در پایان دوره، دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ‌ای و دریافت گواهی AdWords باید دو آزمون گواهی AdWords را بگذرانند. با این حال، امتحان نهایی اختیاری است.

2. دوره آموزشی مبانی اندروید توسط گوگل Nanodegree  

دوره های آنلاین گوگل

دوره های آنلاین گوگل

دوره آموزشی مبانی اندروید گوگل یکی دیگر از دوره های معتبر و شناخته شده گوگل است که در سطح مبتدی ارائه می شود. هزینه این دوره در حدود 339 دلار در ماه می باشد و علاقمندان به دوره مستلزم این هستند که در حدود 10 ساعت در هفته به مدت سه ماه برای دوره زمان بگذارند و پس از سه ماه آن را به پایان برسانند. 

سیستم عامل اندروید حدود 85 درصد از سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار دارد. با توجه به محبوبیت آن و همچنین با توجه به اینکه ما به طور فزاینده ای به سمت اقتصاد مبتنی بر اپلیکیشن ها حرکت می کنیم، دانستن اینکه چگونه یک توسعه دهنده پلتفرم اندروید باشید مهارت فوق العاده ای برای یادگیری خواهد بود. دوره مبانی اندروید فقط در Udacity موجود است. دوره آموزشی مبانی اندروید گوگل، یک دوره آموزشی خودآموز است و افرادی که هیچ تجربه قبلی در زمینه کدنویسی ندارند می توانند در آن شرکت نمایند. اگر وبلاگ شخصی یا فروشگاه اینترنتی کوچکی دارید که می ‌خواهید برای آن اپلیکیشن بسازید، این دوره برای شما مناسب است. دوره آموزشی مبانی اندروید گوگل شامل چهار ماژول است که عبارت اند از رابط کاربری، ورودی کاربر، برنامه های چند صفحه ای و شبکه. پس از طی کردن هر یک از این چهار ماژول، قادر خواهید بود تا یک برنامه اندرویدی کامل و کاربردی را بسازید.

3. کسب درآمد از اپلیکیشن

داشتن یک ایده کسب و کار و سپس ایجاد شرکت و بازاریابی محصول تنها نیمی از راه ایجاد یک کسب و کار به شمار می آید و پس از آن شما نیاز دارید تا مفهوم کسب و کار خود را پایدار کرده و از آن در آمدزایی داشته باشید. دوره کسب درآمد از اپلیکیشن گوگل به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته شده است تا افرادی که به میزان متوسط در مورد ساخت اپلیکیشن اطلاعات دارند قادر باشند با این دوره مهارت های خود را گسترش دهند. دوره کسب درآمد از اپلیکیشن گوگل یک دوره تقریباً یک ماهه است که روش خوبی برای درآمدزایی به شمار می آید. 

در دنیای دیجیتال، منابع سنتی کسب درآمد مانند درآمد از تبلیغات آنلاین برای بسیاری از سازمان ها در حال کاهش است و فقدان یک استراتژی کسب درآمد موفق باعث شده تا بسیاری از سازمان های فناوری حتی شرکت های بزرگی مانند توییتر با مشکلات جدی رو به رو شوند. دوره کسب درآمد از اپلیکیشن، که در Udacity رایگان است، تئوری را با مثال های دنیای واقعی ترکیب کرده تا مخاطبان بتوانند به آشانی مطالب را بیاموزند. هدف از این دوره کمک به توسعه، اجرا و سنجش استراتژی کسب درآمد شماست.  چهار ماژول مهم این دوره عبارت‌اند از: معرفی کسب درآمد، استراتژی های کسب درآمد، اجرای طرح درآمدزایی و بهینه سازی مدل کسب و کار.

4. متخصص وب موبایل

روزهایی که افراد تنها با استفاده از مانیتور دسکتاپ به وب دسترسی داشتند، مدت هاست گذشته است. امروزه می توانید با استفاده از همه چیز از ساعت هوشمند گرفته تا تلویزیون به وب سایت ها دسترسی داشته باشید. درواقع امروزه از دستگاه های بسیاری برای دسترسی به وب استفاده می شود و همین موضوع باعث شده تا توسعه دهندگان وب برای گسترش این بستر تلاش زیادی را متحمل شوند و سایت ها و وب اپلیکیشن هایی را ارائه دهند که انعطاف پذیر و پاسخگو باشند. 

اگر دوره تخصصی وب موبایل گوگل را بگذرانید، در مورد چیدمان و استایل اولیه وب، فرانت اند، برنامه های وب، بهینه سازی عملکرد، تست و اشکال زدایی و مفاهیم ES2015 خواهید آموخت. همچنین در پایان دوره، گواهینامه رسمی گوگل را دریافت خواهید کرد. آزمون گواهی نهایی شامل سؤالاتی در رابطه با کدنویسی بوده و یک مصاحبه نیز در انتها خواهید داشت. هزینه دوره و امتحان در مجموع 149 دلار است. با این حال اگر بخواهید تنها از اطلاعات دوره استفاده کنید و آزمون و گواهی نداشته باشید، می توانید به صورت رایگان از این امکانات بهره‌مند شوید. در مجموع سطح دوره مبتدی بوده و به صورت خودگام ارائه می شود. 

5. توسعه دهنده اندروید Nanodegree 

گوگل دو دوره nanodegree برای اندروید ارائه می دهد که اولین مورد از این برنامه ها را در این لیست توضیح دادیم که مبانی اندروید نامیده می شود و اکنون به دومین دوره nanodegree خواهیم پرداخت. دوره توسعه دهنده اندروید یکی از محبوب ترین و جامع ترین دوره گوگل می باشد که در سطح حرفه ای ارائه می شود و بنابراین اگر پیش زمینه ای در این مورد ندارید بهتر است ابتدا مبانی اندروید را بگذرانید و قبل از ثبت نام، مطمئن شوید که پیش نیازهای پیشنهادی Google را برآورده کرده اید. پیش نیازهای این دوره شامل دانش جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس، گیت و گیت هاب هستند. گوگل همچنین پیشنهاد می کند که دو سال تجربه در صنعت داشته باشید و سپس از این دوره استفاده نمایید. در این nanodegree می توانید در مورد ویجت های صفحه اصلی، ادغام رسانه های غنی، تست کاربر، ایجاد و یکپارچه سازی کتابخانه ها و موارد دیگر را بیاموزید. هزینه دوره برابر با 399 دلار در ماه می باشد و در زمان بندی شش ماهه (10 ساعت در هفته) ارائه می شود. 

6. صلاحیت فردی Google Analytics

اگرچه یادگیری اصول اولیه گوگل آنالیتیکس بسیار آسان است، اما زمانی که بدانید چطور باید با آن کار کنید می تواند مانند یک ابزار بسیار قدرتمند عمل کند. آزمون صلاحیت فردی Google Analytics همه جنبه‌ های برنامه Google Analytics، از جمله برنامه ‌ریزی، پیاده ‌سازی و جمع‌ آوری داده ‌ها، پیکربندی و مدیریت، تبدیل و انتساب، گزارش‌ها، معیارها و ابعاد را پوشش می‌دهد. برای شرکت در آزمون، ابتدا باید Google Analytics برای مبتدیان و Google Analytics پیشرفته را تکمیل کنید. هر دو این دوره ها تنها یک ساعت از زمان شما را خواهند گرفت و شرکت در آزمون نیز رایگان می باشد. وقتی آن را کامل کردید، گواهینامه ای دریافت خواهید کرد که از تاریخ قبولی به مدت 18 ماه اعتبار دارد. ارزیابی های گواهینامه Google Analytics به 19 زبان موجود است. چهار دوره دیگر Google Analytics که می توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید نیز شامل Google Analytics برای کاربران قدرتمند، شروع به کار با Google Analytics 360، مقدمه ای بر Data Studio، و Google Tag Manager Fundamentals می باشند. در مجموع دوره صلاحیت فردی Google Analytics رایگان بوده و برای سطح مبتدی تا متوسط پیشنهاد می شود، شما می توانید این دوره را به صورت خود گام پشت سر بگذرانید. 

7. ملزومات Localization  (محلی سازی)

تنها کافی است مدتی را در دنیای وب بگذرانید و پس از آن از یاد خواهید برد که این محتواها به زبان مادری شما نیستند. درواقع حدود 40 درصد از محتوای درون وب به محتوای انگلیسی اختصاص دارد، اما تنها 25 درصد از کاربران وب هستند که زبان اول آن‌ها انگلیسی می باشد. اگر برنامه یا محصولی را با موفقیت ایجاد کرده اید، نفوذ به بازارهای غیر انگلیسی ممکن است برای کسب و کارتان بسیار سودده باشد؛ برای این کار به مهارت بومی سازی نیاز خواهید داشت. محلی سازی چیزی بیش از ترجمه یک برنامه به زبان دیگر است (اگرچه ترجمه بخشی از آن است). مورد دیگری که در بومی سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است تطبیق محصول با فرهنگ بازار جغرافیایی که به آن وارد می شود، می باشد. Localization Essentials به شما در مورد اهمیت چیزهای ناملموس مانند لحن زبان و همچنین در مورد مسائل فنی مانند فرمت های تاریخ و زمان، حروف الفبا و جهت خواندن آموزش می دهد. این دوره رایگان است و در سطح مبتدی ارائه می شود، برای گذراندن دوره تنها کافی است دو هفته وقت بگذارید. 

8. مقدمه ای بر واقعیت مجازی

دوره های آنلاین گوگل

دوره های آنلاین گوگل

علیرغم افزایش محبوبیت، واقعیت مجازی همچنان یک موضوع مهم در میان جوامع می باشد. اگر می خواهید از همه پیشرو باشید، می توانید دوره مقدماتی بر واقعیت مجازی گوگل را در نظر بگیرید. این دوره رایگان گوگل دارای سه ماژول است که عبارت اند از؛ VR چیست؟، پلتفرم‌ ها و پارادایم‌ ها  و Unity Platform. در این سه ماژول، در مورد ردیابی اپتیک و جهت گیری، موتورهای بازی، ردیابی در VR، نحوه نصب و باز کردن یک پروژه در پلتفرم Unity و موارد دیگر خواهید آموخت. این دوره به صورت رایگان ارائه می شود و هیچ گواهی یا مدرکی را شامل نمی شود. همچنین زمانی که نیاز است برای گذراندن این دوره در نظر بگیرید تقریباً 2 هفته می باشد. 

9. کسب و کار آنلاین داشته باشید

دوره های آنلاین گوگل

دوره های آنلاین گوگل

برای برخی از صاحبان مشاغل، توسعه حضور دیجیتال آنلاین یک چشم انداز دلهره آور است. به این ترتیب، این دوره آنلاین Google برای مبتدیان و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که می‌ خواهند از استراتژی دیجیتالی بهره‌مند شوند، یک دوره عالی به شمار می آید. دوره کسب و کار آنلاین گوگل از هفت ماژول کوتاه تشکیل شده است. در کمتر از 10 ساعت می توانید همه این مراحل را کامل کنید. همچنین یک ارزیابی پایان دوره در نظر گرفته شده است که می توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید و ببینید که چه چیز هایی آموخته اید.

هفت ماژول دوره کسب و کار آنلاین گوگل عبارت‌ اند از: فرصت های آنلاین، مراحل موفقیت آنلاین، استراتژی کسب و کار آنلاین، ساخت یک فروشگاه آنلاین، فروش بیشتر آنلاین، حضور در وب محلی.

این دوره در سطح مبتدی ارائه می شود و به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می شود، زمانی که برای این دوره باید اختصاص دهید، 3 ساعت می باشد. 

10. شغل بعدی خود را بیابید؛ Land Your Next Job

برای بسیاری از افراد، گذراندن دوره های حرفه ای گوگل به معنای پیدا کردن شغلی بهتر می باشد. اما اگر نتوانید از دانسته های خود به درستی استفاده نمایید و دانش خود را برای کارفرمایان به نمایش نگذارید، تمامی مهارت هایی که آموخته اید بی اثر خواهند شد. بنابراین توصیه ما این است که دوره “شغل بعدی خود را بیابید” Google را به عنوان دوره نهایی خود پشت سر بگذارید تا بتوانید بر همه مهارت های خود تسلط پیدا کنید. این دوره رایگان است و در سطح مبتدی ارائه می شود. برای آن که این دوره را به اتمام برسانید کافی است حدود 1 ساعت برای آن زمان بگذارید. 

بهترین دوره های آموزشی گوگل 

در این راهنما سعی کردیم بهترین دوره های آنلاین گوگل را به شما معرفی کنیم، اگرچه این دوره ها بسیار محبوب هستند اما صدها دوره کاربردی دیگر نیز در گوگل وجود دارد که برخی از آن‌ها فقط چند ساعت طول می کشند تا تکمیل شوند. برای پیدا کردن دوره های بیشتر پیشنهاد می دهیم فهرست ‌های Udacity و Class Central را بررسی کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین دوره های آموزشی مورد نظر خود را دریافت کنید. 

امتیاز 5/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. امیرحسین زارع گفت:

    ایده خیلی جالبیه
    ممنون از مقاله کاملتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT