مقایسه سایت Upwork و Freelancer

مقایسه سایت Upwork و Freelancer: کدام یک برای شما بهتر است؟ (2023)

زمان مطالعه 10 دقیقه

مقایسه سایت Upwork و Freelancer دو تا از بزرگترین سایت ها برای کار آزاد هستند. هر دو تفاوت‌ها و روش‌های مختلفی برای کار دارند که ممکن است به شما کمک کند یا مانع شما شود.

بیایید نگاهی به آنچه آنها ارائه می دهند بیندازیم.

مقایسه فریلنسر در مقابل Upwork

بنابراین، شما به دنبال شیرجه رفتن به دنیای کار آزاد آنلاین هستید. هر دو پلتفرم می توانند شما را با مشتریانی از سراسر جهان مرتبط کنند و فرصت های زیادی را برای فریلنسرها ارائه دهند. با این حال، تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که قبل از ثبت نام باید بدانید.

بیایید در مورد فریلنسر صحبت کنیم. بر اساس کاربران و پروژه‌ها، «بزرگ‌ترین بازار فریلنسینگ و جمع‌سپاری جهان» در نظر گرفته می‌شود. این یک گزینه مقرون به صرفه برای فریلنسرها است زیرا هزینه های کمتری دارد و فریلنسرها می توانند به صورت رایگان برای مشاغل پیشنهاد دهند. اما، این می تواند منجر به رقابت بیشتر و نرخ بالقوه پایین تر برای فریلنسرها شود.

از طرف دیگر، Upwork ساختار هزینه بالاتری دارد اما ابزارها و ویژگی های بیشتری مانند ردیابی زمان و ابزارهای مدیریت پروژه را ارائه می دهد. این پلتفرم همچنین فرآیند بررسی دقیق تری برای فریلنسرها دارد، به این معنی که مشتریان می توانند انتظار کار با کیفیت بالاتری را از فریلنسرها داشته باشند.

انتخاب با شماست و همه چیز بستگی به این دارد که در یک بازار آزاد به دنبال چه هستید. در بخش‌های بعدی، ما این پلتفرم‌ها را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم مطابقت کاملی را برای نیازهای فریلنسینگ خود پیدا کنید!

Trustpilot رتبه‌بندی‌ها را بررسی می‌کند

Trustpilot می تواند نگاهی به نظر مردم در مورد هر پلتفرم به ما بدهد. هر دو پلتفرم در سایت تایید شده اند، اما چند تفاوت وجود دارد. در حالی که Upwork دارای 9030 بررسی و امتیاز 4 از 5 ستاره (“عالی”) است، Freelancer دارای 11351 نظر و امتیاز 4.3 از 5 ستاره (“عالی”) است.

با نگاهی به فعالیت های شرکت نیز، Freelancer در پاسخگویی به بررسی های منفی بلافاصله فعال است، در حالی که Upwork به هیچ یک از آنها پاسخ نمی دهد.

وقتی نوبت به بررسی‌ها می‌شود، به نظر می‌رسد مردم بیشتر از ساختار هزینه Upwork، فرآیند تأیید صحت بسیار سخت و پشتیبانی ضعیف شکایت دارند. از طرف دیگر، کارفرمایان در مورد استخدام استعدادهای بزرگ به طور مثبت صحبت می کنند، و فریلنسرها به شدت در مورد پلت فرم بصری و توانایی ایجاد شغل برای خود در کار از خانه صحبت می کنند.

برای فریلنسر، بررسی‌های منفی بر مشکلات مربوط به داوری، رقابت بالا و مسائل مربوط به وجوه و حساب‌های قفل شده تمرکز دارد. نظرات مثبت در مورد تیم پشتیبانی مفید، وفور پروژه ها و امتیازات عالی صحبت می کنند.

Upwork vs Freelancer: مروری سریع بر هزینه ها، کمیسیون و سایر هزینه ها

به غیر از حق کمیسیونی که از درآمد پروژه و فرآیند استخدام اخذ می شود، ممکن است مالیات و هزینه های برداشت نیز وجود داشته باشد.

هر دو پلتفرم نیز کمی متفاوت از یکدیگر کار می کنند. فریلنسر بر اساس یک سیستم مناقصه کار می کند، به این معنی که مشتریان شغل ارسال می کنند، محدوده بودجه ای را ارائه می دهند و فریلنسرها برای آنها پیشنهاد می دهند. اگر مشتری بخواهد از آن استفاده کند، Upwork یک سیستم مناقصه اختیاری دارد، اما راه اصلی برای مشاغل آزاد، ارائه یک پیشنهاد و استفاده از ارز Connects در محل است.

در حالی که Upwork خدمات اضافی برای مشتریان ندارد، Freelancer به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا به موارد اضافی رسیدگی کنند. مشتریان می توانند پست خود را به عنوان مثال با قیمت 9.99 دلار یا خصوصی با قیمت 21.99 دلار نشان دهند. ²

هر دو پلتفرم گزینه های عضویت اختیاری نیز دارند.

Upwork دارای Freelancer Plus با قیمت 14.99 دلار برای دید بیشتر، اتصالات ماهانه بیشتر، و مزایای دیگر است.

فریلنسر تنوع بیشتری دارد:

پایه (6.95 دلار)در ماه

پلاس (8.95 دلار) در ماه

حرفه ای (59.95 دلار) در ماه

Premier (119.95) دلار در ماه

هر سطح از سطح عضویت پیشنهادات، جوایز، و سایر موارد اضافی مفید را ارائه می دهد.

Freelancer یا Upwork چند درصد می گیرد؟

Upwork روی یک سیستم مقیاس کشویی برای فریلنسرها کار می‌کرد، که در آن پلتفرم بسته به میزان کسب شده برای پروژه، 5، 10 یا 20 درصد کاهش می‌یابد.

از 3 مه 2023، صرف نظر از میزان کسب شده، Upwork 10٪ کاهش می یابد.

مشتریان به طور ثابت 5٪ برای همه تراکنش ها پرداخت می کنند، در حالی که برخی از مشتریان واجد شرایط ایالات متحده می توانند هزینه تخفیف 3٪ دریافت کنند.

همچنین برای هر قرارداد جدید یک بار هزینه 4.95 دلاری وجود دارد.⁹ 10.

در فریلنسر، مشتریان می‌توانند هزینه ثابت یا نرخ ساعتی را برای پروژه‌ها بپردازند، که در آن هزینه‌ای 3% یا 3 دلاری (هر کدام که بیشتر باشد) برای پروژه‌های با قیمت ثابت و 3% برای ساعتی پرداخت می‌کنند.

برای فریلنسرها، 10٪ یا 5 دلار از پیشنهاد برنده را برای قیمت ثابت و 10٪ برای ساعتی می پردازند.

پس از آپدیت جدید Upwork، هر دو پلتفرم دارای کمیسیون قابل مقایسه هستند.

مزایا و معایب

وقتی نوبت به سنجش گزینه های شما می رسد، Freelancer.com و Upwork هر دو مجموعه ای از مزایا و معایب خود را دارند.

نکات مثبت Upwork:

کار با کیفیت: Upwork یک فرآیند بررسی دقیق برای فریلنسرها دارد، بنابراین مشتریان می توانند انتظار کار با کیفیت بالا را از فریلنسرها روی پلت فرم داشته باشند.

ابزارهای مفید: Upwork ویژگی های پیشرفته ای مانند ردیابی زمان و ابزارهای مدیریت پروژه را ارائه می دهد که همکاری با مترجمان آزاد را آسان تر می کند.

مشتریان با کیفیت بالا: این پلتفرم دارای مشتریان با کالیبر بالا مانند شرکت های Fortune 500 و استارت آپ های جدید است.

معایب Upwork:

سیستم گران قیمت Connects: فریلنسرهای بدون طرح حق بیمه فقط 10 اتصال در ماه دریافت می کنند، که با توجه به مشاغل ممکن است به 2 تا 8 اتصال برای درخواست نیاز داشته باشد.

هزینه های اضافی برای شروع قراردادهای جدید: اگر دائماً در حال شروع قراردادهای جدید با فریلنسرها هستید، هزینه یکبار مصرف 4.95 دلار برای هر قرارداد جدید می تواند افزایش یابد.

طرفداران فریلنسر:

شروع آسان: فریلنسر فرآیند بررسی دقیقی ندارد، بنابراین برای فریلنسرهای جدید آسان تر است که بپیوندند و فوراً شروع به کار کنند.

پروژه های برگشت سریع: بر خلاف Upwork، در صورت نیاز به انجام سریع پروژه ها، گزینه ای برای تسریع در پروژه ها وجود دارد.

ویژگی مسابقه: ویژگی مسابقه در فریلنسر به مشتریان این امکان را می دهد که یک پروژه را ارسال کنند و چندین مورد ارسالی را از فریلنسرها دریافت کنند، در نهایت یکی را به عنوان برنده انتخاب کرده و پروژه را به آنها اهدا می کند.

معایب فریلنسر:

کار با کیفیت پایین: با مانع کمتری برای ورود، کار با کیفیت پایین‌تری در Freelancer.com وجود دارد.

رقابت زیاد: از آنجایی که مناقصه رایگان است و تعداد فریلنسرهای زیادی وجود دارد، پیدا کردن کار می تواند دشوار باشد.

روش‌های پرداخت محدود: فریلنسر گزینه‌های پرداخت محدودی در مقایسه با سایر پلتفرم‌های فریلنسری دارد که می‌تواند برای مشتریان ناخوشایند باشد.

امکانات

هم Freelancer.com و هم Upwork شما را با تعداد زیادی ویژگی شگفت‌انگیز تحت پوشش قرار داده‌اند تا سفر استخدامی یا فریلنسری شما را راحت‌تر از همیشه کند. این پلتفرم ها ابزارهای مختلفی را برای کمک به شما برای یافتن کار به عنوان فریلنسر یا یافتن استعدادهای عالی به عنوان مشتری ارائه می دهند که برخی از آنها عبارتند از:

ویژگی های Upwork

طیف گسترده ای از استعدادهای فریلنسری: Upwork بیش از 12 میلیون فریلنسر از زمینه های مختلف مانند نویسندگی، طراحی، برنامه نویسی، بازاریابی و غیره دارد.

محافظت از پرداخت: سیستم پرداخت خود آنها هم از مشتریان و هم برای فریلنسرها محافظت می کند، اطمینان حاصل می کند که فریلنسرها برای کار خود پول دریافت می کنند و مشتریان فقط برای کاری که استانداردهای آنها را برآورده می کند، پرداخت می کنند.

ابزارهای ارتباطی قوی: ابزارهای ارتباطی داخلی مانند پیام رسانی و کنفرانس ویدیویی به مشتریان و فریلنسرها کمک می کند تا به راحتی و به طور موثر ارتباط برقرار کنند.

ردیابی زمان و صورتحساب: Upwork دارای ابزارهای ردیابی زمان است که به مشتریان امکان می دهد پیشرفت پروژه های خود را نظارت کنند و این پلتفرم به طور خودکار بر اساس ساعات کار فاکتورها را تولید می کند.

مدیریت پروژه: سیستم مدیریت پروژه داخلی برای ردیابی نقاط عطف و ضرب الاجل پروژه عالی است.

به دنبال راهی ساده برای برداشت وجه از Upwork هستید؟ از اینجا شروع کنید!

ویژگی های Freelancer

مخزن استعداد بزرگ: فریلنسر بیش از 50 میلیون فریلنسر از زمینه های مختلف مانند نویسندگی، طراحی، برنامه نویسی، بازاریابی و غیره دارد.

ویژگی مسابقه: ویژگی مسابقه به مشتریان این امکان را می دهد که برای بهترین ارسال جایزه تعیین کنند و به آنها امکان دسترسی به چندین ورودی از فریلنسرهای با استعداد را می دهد.

ردیابی زمان و صورتحساب: ابزارهای ردیابی زمان به مشتریان این امکان را می دهند که پیشرفت پروژه خود را نظارت کنند و پلتفرم فاکتورها را به صورت خودکار بر اساس ساعات کار تولید می کند.

مدیریت پروژه: سیستم مدیریت پروژه به مشتریان اجازه می دهد تا پیشرفت پروژه های خود را پیگیری کنند و مطمئن شوند که کار به موقع انجام می شود.

طرح‌های ممتاز: مجموعه‌ای از طرح‌های ممتاز می‌تواند هنگام ارتقاء مفید باشد، جایی که به پشتیبانی اولویت‌دار و ویژگی‌های اضافی دسترسی خواهید داشت.

چند شغل موجود است؟

Freelancer.com دارای بیش از 65 میلیون کارفرما و فریلنسر در سراسر جهان است. این پلتفرم تعداد مشاغل موجود را ذکر نمی‌کند، اما فهرستی متراکم از دسته‌ها، از جمله برنامه‌نویسی، ترجمه، حقوقی، مخابرات، تولید، نویسندگی و موارد دیگر را دارد.¹

روزانه 10000 شغل در Upwork پست می شود. دسته‌های شغلی در سایت کمی معمول‌تر هستند، از جمله توسعه وب، توسعه تلفن همراه، طراحی، نوشتن، بازاریابی و خدمات مشتری.¹³

Upwork در مقابل فریلنسر برای کارفرمایان

هم Upwork و هم Freelancer به مشتریان این امکان را می دهند که استعدادهای فریلنسری با کیفیت را سریع، آسان و ایمن پیدا کنند. هر دو پلتفرم دارای انتخاب زیادی از فریلنسرها در زمینه های مختلف، ابزارهای ارتباطی قوی، قابلیت ردیابی زمان و صورتحساب و همچنین سیستم های مدیریت پروژه هستند.

Freelancer دارای یک ویژگی مسابقه است که به مشتریان امکان می دهد برای بهترین ارسال جایزه تعیین کنند و به آنها امکان دسترسی به چندین ورودی از فریلنسرهای با استعداد را می دهد. از سوی دیگر، Upwork با سیستم پرداخت خود محافظت بیشتری ارائه می دهد و همچنین برنامه های ممتاز را برای کمک به کارفرمایان برای یافتن استعدادهای بهتر با پشتیبانی اولویت دار و ویژگی های اضافی ارائه می دهد.

از نظر قیمت، هر دو Upwork و Freelancer بسته به نوع پروژه ای که به دنبال آن هستید، ساختارهای کارمزد متفاوتی دارند، اما به طور کلی، Upwork هزینه کمی بالاتر از Freelancer برای مشتریان با 5٪ در مقابل 3٪ دریافت می کند.

نحوه ثبت نام در Freelancer.com و Upwork

مهم نیست که کدام پلتفرم را انتخاب می کنید، باید بدانید که چگونه ثبت نام کنید.

برای ثبت نام در Freelancer.com:

از وب سایت Freelancer.com دیدن کنید و روی دکمه “ثبت نام” در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی کلیک کنید.

انتخاب کنید که آیا می خواهید کار کنید یا استخدام کنید.

اطلاعات مورد نیاز از جمله آدرس ایمیل و رمز عبور خود را پر کنید.

برای تکمیل فرآیند ثبت نام، روی دکمه “ایجاد حساب کاربری” کلیک کنید.

ممکن است از شما خواسته شود که نمایه خود را با افزودن اطلاعات اضافی مانند مهارت ها و تجربه کاری خود تکمیل کنید.

برای ثبت نام در Upwork:

از وب سایت Upwork دیدن کنید و روی دکمه “ثبت نام” در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی کلیک کنید.

انتخاب کنید که آیا به عنوان فریلنسر یا مشتری ثبت نام می کنید.

اطلاعات مورد نیاز از جمله نام، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را پر کنید.

برای تکمیل فرآیند ثبت نام، روی دکمه “ایجاد حساب من” کلیک کنید.

از شما خواسته می شود با افزودن اطلاعات اضافی، مانند مهارت ها و تجربه کاری، نمایه خود را تکمیل کنید.

Upwork همچنین ممکن است از شما بخواهد که هویت خود را با ارسال یک شناسه عکس و یک سلفی ویدیویی تأیید کنید.

هر دو Freelancer.com و Upwork فرآیندهای ثبت نام مشابهی دارند، و هر دو پلتفرم از شما می‌خواهند تا قبل از شروع مناقصه برای مشاغل یا ارسال لیست مشاغل خود، مشخصات خود را تکمیل کنید. مطمئن شوید که مشخصات خود را به طور کامل و دقیق پر کنید تا شانس خود را برای استخدام برای یک شغل افزایش دهید!

در حالی که هیچ یک از پلتفرم‌ها به شما اجازه نمی‌دهد مشتریان یا فریلنسرها را از سایت خارج کنید (Upwork با هزینه انجام می‌دهد)، داشتن یک قرارداد فریلنسری می‌تواند برای محافظت از شما و شفاف‌سازی شرایط کار مفید باشد.

هزینه ها و مقایسه قیمت Upwork در مقابل فریلنسر

بیایید آن را تجزیه کنیم، آیا؟ در اینجا مقایسه ای از هزینه های ثبت نام، هزینه های پرداخت، هزینه های اضافی و هزینه های اشتراک برای Upwork vs Freelancer آورده شده است.

پرداخت در Upwork و Freelancer

پرداخت‌ها در Upwork و Freelancer.com متفاوت است، بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه پرداخت‌ها توسط هر پلتفرم بیندازیم.

دریافت پول در Upwork از طریق سیستم پرداخت این پلتفرم انجام می شود که چندین روش پرداخت از جمله کارت اعتباری، Wise، PayPal و انتقال مستقیم بانکی را ارائه می دهد. Upwork همچنین Escrow را برای مشاغل با قیمت ثابت ارائه می‌کند، بنابراین مشتریان می‌توانند یک پروژه را از قبل تامین کنند و پس از تکمیل مراحل پروژه، پرداخت را به فریلنسر آزاد کنند.

برای پروژه های ساعتی در Upwork، فریلنسرها از برنامه دسکتاپ Upwork برای پیگیری زمان و فعالیت خود در حین کار روی پروژه استفاده می کنند. سپس بر اساس زمان ردیابی، به مشتریان صورت‌حساب به‌طور خودکار دریافت می‌شود و می‌توانند زمان قبل از پرداخت را بررسی و تأیید کنند.

مانند Upwork، Freelancer نیز همان تنظیمات را دارد، جایی که آنها سیستم پرداخت Milestone و گزینه Transfer Funds خود را دارند، که در آن مشتری مستقیماً پول را روی پلتفرم به فریلنسر منتقل می کند. Freelancer گزینه‌های برداشت کمتری دارد، از جمله Wise، PayPal، انتقال بانکی، Wire، و Skrill.¹9 2⁰ 21

بهترین قسمت؟ Upwork و Freelancer.com خدمات حل اختلاف را برای پرداخت های نقطه عطف در صورت وجود مشکل در پرداخت یا تکمیل پروژه ارائه می دهند.

در حین انجام و دریافت پرداخت با Wise Business صرفه جویی کنید

صرفه جویی در پول همیشه یک ایده عالی است، به خصوص وقتی صحبت از امور مالی کسب و کار شما می شود. از آنجایی که ممکن است در Upwork و Freelancer کارمزد برداشت و هزینه تبدیل وجود داشته باشد، Wise Business می‌تواند به شما کمک کند تا پرداخت‌های بین‌المللی را بدون شکستن بانک انجام دهید یا دریافت کنید.

Freelancer و Upwork هر دو به USD کار می کنند، که می تواند روند برداشت را پیچیده کند. با باز کردن حساب Wise Business به دلار، می‌توانید پول خود را برداشت کنید و از هزینه‌های تبدیل شگفت‌انگیز و کم Wise استفاده کنید تا از پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید بهره بیشتری ببرید.

سایر جایگزین ها و رقبای فریلنسر

Upwork و Freelancer پلتفرم های همه جانبه عالی هستند، اما برخی از جایگزین ها و رقبای دیگر نیز در جهان آزاد وجود دارند:

Fiverr

Fiverr یک پلت فرم فریلنسری محبوب است که طیف گسترده ای از خدمات، از طراحی گرافیکی و برنامه نویسی گرفته تا نویسندگی و بازاریابی را ارائه می دهد. برخلاف Upwork و Freelancer، Fiverr بر روی ارائه پروژه‌ها و وظایف در مقیاس کوچک متمرکز است، و آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای مشاغل و افرادی تبدیل می‌کند که نیاز به انجام کار سریع و مقرون به صرفه دارند.

فریلنسرها در Fiverr «گیگ‌ها» را ایجاد می‌کنند، که وظایف خاصی هستند که خریداران می‌توانند با قیمت تعیین‌شده، از ۵ دلار شروع کنند. در مقایسه، Upwork و Freelancer برای پروژه های در مقیاس بزرگتر و کارهای مداوم مناسب تر هستند.

گورو

Guru یکی دیگر از پلتفرم‌های فریلنسری محبوب است که فریلنسرها را به مشتریان در صنایع مختلف متصل می‌کند. در حالی که Upwork و Freelancer میلیون‌ها فریلنسر ثبت‌شده دارند، Guru دارای استخر کوچک‌تری از استعدادهای با کیفیت بالا است.

Guru به فریلنسرها اجازه می دهد بیشتر از درآمد خود را حفظ کنند (5٪ – 9٪ بسته به عضویت شما)، اما نکته مهم این است که عضویت های پولی آنها چیزهای بیشتری را برای فریلنسرها ارائه می دهد، مانند دسترسی به ویژگی ها و مشاغل خاص.²² اگر برای شما ارزش قائل هستید رویکرد انتخابی تر و شخصی تر برای یافتن کار، این یکی ممکن است برای شما مناسب باشد.

چگونه عاقل می تواند در پرداخت کمک کند

اگر از از دست دادن پول در تبدیل ارز و کارمزد تراکنش خسته شده اید که برای کار سخت خود پولی دریافت می کنید، Wise Business می تواند به شما کمک کند در این کارمزدهای مزاحم صرفه جویی زیادی کنید.

به‌علاوه، با هزینه‌های کم و شفاف Wise، همیشه می‌دانید دقیقاً برای چه چیزی می‌پردازید. اما بهترین بخش؟ Wise Business همچنین به شما امکان دسترسی به نرخ متوسط ​​بازار را می دهد، که به این معنی است که پول بیشتری در تبدیل ارز صرفه جویی خواهید کرد. بنابراین، چه از Upwork، چه فریلنسر یا هر پلتفرم فریلنسری دیگری استفاده می‌کنید، وایز در پرداخت‌ها از شما حمایت می‌کند!

امتیاز 4.4/5 - از 25 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT