مقایسه Gumroad و Etsy

مقایسه Gumroad و Etsy – در 7 دقیقه تصمیم بگیرید

زمان مطالعه 12 دقیقه

بنابراین، شما می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید، اما بین فروش در بازار (Etsy) در مقابل یک پلتفرم تجارت الکترونیک (Gumroad) دچار سردرگمی می شوید؟

خرید با پی پال

حقیقت این است که هر دو Gumroad و Etsy شباهت‌ های خود را دارند، بنابراین ما وقت شما را با مقایسه تک تک ویژگی ‌ها تلف نمی ‌کنیم. در عوض، ما بر روی تفاوت‌ های کلیدی و دلال‌های اصلی تمرکز خواهیم کرد تا به شما در تصمیم ‌گیری نهایی کمک کنیم.

بنابراین، بیایید شروع کنیم.

شکست سریع: Gumroad در مقابل Etsy

در حالی که Gumroad و Etsy هر دو برای سازندگانی ساخته شده اند که می خواهند بارگیری های دیجیتال و محصولات فیزیکی را بفروشند، تفاوت های عمده ای بین آنها وجود دارد.

بزرگترین تفاوت این است که Etsy یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Gumroad نیست، بلکه یک بازار خلاقانه هست که به هنرمندان و صنعتگران اجازه می دهد یک فروشگاه آنلاین برای فروش اقلام دست ساز و قدیمی باز کنند.

البته، علاوه بر چیزهای دست ساز و قدیمی، امکان فروش دانلودهای دیجیتالی نیز وجود دارد. اما، بیشتر مشتریان آنها برای خرید محصولات دست ساز آنجا هستند.

از طرف دیگر، Gumroad در بین مشاغل کوچکی که می خواهند محصولات دیجیتالی بفروشند، محبوبیت بیشتری دارد. می ‌توانیم متوجه شویم که چرا – رابط کاربر پسند Gumroad ساخت ویترین فروشگاه میزبان را با حداقل تلاش برای هر کسی آسان می ‌کند.

با این حال، Etsy یک مزیت کلیدی نسبت به Gumroad دارد: پایگاه مشتری مستقر. با Etsy، برای فروش نیازی به دنبال کردن رسانه های اجتماعی موجود ندارید.

تا زمانی که بدانید چگونه لیست های خود را با کلمات کلیدی SEO بهینه کنید، احتمالاً می توانید مشتریان کافی را جذب نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شباهت ها و تفاوت های کلیدی بین Gumroad و Etsy: معاملات، ویژگی های اصلی و غیره به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای کمک به شما در مقایسه این دو راه حل با یکدیگر و جایگزین های دیگر، ما همچنین قصد داریم یک پلتفرم تجارت الکترونیک سوم را پوشش دهیم – Selfy.

Gumroad و Etsy شبیه هم هستند (به نوعی)

هم Gumroad و هم Etsy راه آسانی را برای هر کسی برای ایجاد و فروش محصولات دیجیتال یا فیزیکی به صورت آنلاین ارائه می دهند، خواه در یک پلتفرم تجارت الکترونیکی باشد که یک فروشگاه میزبان (Gumroad) یا یک بازار دیجیتال با پایگاه مشتری مستقر (Etsy) ارائه می دهد.

با این حال، جدا از این واقعیت که هر دو پلتفرم برای یک هدف ساخته شده‌اند، برخی تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که باید قبل از انتخاب نهایی در نظر گرفته شود.

چرا Gumroad را به Etsy ترجیح می دهید؟

همانطور که ما از پایگاه بزرگ مشتریان Etsy قدردانی می کنیم، دلایل بسیار خوبی برای انتخاب Gumroad به جای Etsy وجود دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم.

1. شما به راحتی می توانید یک فروشگاه آنلاین بسازید و محصولات دیجیتال را بفروشید

Gumroad بیشتر به دلیل داشتن یک پلتفرم تجارت الکترونیک با استفاده آسان برای فروش محصولات دیجیتال شناخته شده است.

این یک رابط کاربر پسند، سفارشی ‌سازی فروشگاه با کشیدن و رها کردن آسان، و فرآیند راه‌اندازی که با منحنی یادگیری عمیق همراه نیست، ارائه می‌ دهد.

به عبارت دیگر، شما مجبور نخواهید بود ساعت ها را صرف پیکربندی فروشگاه آنلاین خود کنید. همچنین برای فروش کالاهای دیجیتال خود نیازی به استفاده از چندین ادغام اپلیکیشن پولی یا خدمات خارجی ندارید.

بنابراین، اگر به دنبال راهی برای فروش اشتراک یا دانلود دیجیتال به روش آسان هستید، ممکن است Gumroad نیازهای شما را برآورده کند.

2. می‌توانید کمپین‌ ها و خبرنامه‌های ایمیل قانع ‌کننده ایجاد کنید

برخلاف Etsy، Gumroad دارای یک ویژگی ایمیل مارکتیگ داخلی برای ایجاد یک لیست ایمیل یا وارد کردن یک لیست موجود است.

در حالی که عملکرد آن نسبتاً محدود است، هدف اصلی آن کمک به فروش بیشتر بدون استفاده از نرم افزار ایمیل پولی می باشد.

کاری که می توانید با ابزار ایمیل Gumroad انجام دهید در اینجا آمده است:

ارسال خبرنامه

کدهای کوپن را به اشتراک بگذارید

رایگان ارائه دهید

ایجاد توالی ایمیل خودکار

عرضه محصولات را اعلام کنید

3. Gumroad با یک طرح رایگان ارائه می شود (نوعی از)

Gumroad یک طرح رایگان دارد که به شما امکان می دهد محصولات دیجیتال را بدون تعهد به اشتراک پولی بفروشید. این برای هر کسی که بودجه محدودی دارد اما می خواهد محصولات را به صورت آنلاین بفروشد عالی است.

برخی از بهترین مزایای طرح رایگان Gumroad شامل فروش تعداد نامحدودی از محصولات، مدیریت مشتری، تجزیه و تحلیل فروشگاه و پخش SD است.

معایب اصلی گامرود

با این حال، جدای از مزایای Gumroad، چند معامله‌گر نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

بیایید در مورد برخی از آنها با جزئیات بیشتر صحبت کنیم.

1. کارمزدهای بسیار بالای تراکنش های Gumroad سود شما را می خورد

اگرچه Gumroad یک طرح رایگان دارد، اما به این معنی نیست که 100٪ رایگان است.

زمانی که اولین بار شروع به فروش محصولات دیجیتالی می کنید، Gumroad 9% + 30¢ از فروش شما را کاهش می دهد، که حتی از هزینه های درگاه پرداخت گران تر است.

به عنوان مثال، نرخ PayPal Checkout برای دریافت تراکنش های داخلی 3.49% + 0.49 USD است که بسیار کمتر از کارمزد تراکنش Gumroad است. این بدان معناست که مقدار قابل توجهی از پولی که به سختی به دست آورده اید را از دست خواهید داد.

2. اگر می خواهید فروشگاه شما متمایز باشد، Gumroad را فراموش کنید

با Gumroad، به سختی می توانید چیزی را سفارشی کنید. هیچ تم فروشگاهی برای انتخاب وجود ندارد، به این معنی که صفحه شما مانند سایر صفحات پرداخت در Gumroad خواهد بود.

بله، هنوز هم می ‌توانید چند فیلد سفارشی را اینجا و آنجا اضافه کنید تا یک دامنه سفارشی و دسته ‌بندی محصول ایجاد نمایید و برخی رنگ‌ها را تغییر دهید، اما همین.

هر گونه سفارشی سازی پیشرفته فروشگاه Gumroad شما به مهارت های CSS/HTML نیاز دارد.

3. به جز ایمیل، هیچ ابزار بازاریابی دیگری نخواهید داشت

ایجاد یک لیست ایمیل و صدور کدهای تخفیف امکان پذیر است، اما این تنها کاری است که واقعاً می توانید با Gumroad انجام دهید. بنابراین، جدا از ابزار بازاریابی ایمیلی، Gumroad هیچ ویژگی داخلی دیگری برای بازاریابی ارائه نمی دهد.

این بدان معنی است که شما نمی توانید از ابزارهای سئو برای جذب مشتری، عمل بر روی داده های مشتری، پیگیری فروش یا تجزیه و تحلیل فروشندگان، ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال پیشرفته و غیره استفاده کنید.

4. نمی‌توانید با Gumroad خدمات بفروشید

اگر خالقی هستید که می ‌خواهید خدمات آنلاین بفروشید یا مربیگری کنید، احتمالاً بهتر است از Gumroad خارج شوید و پلتفرم تجارت الکترونیک دیگری پیدا نمایید.

تنها چیزی که می توانید بفروشید، جدای از محصولات فیزیکی، دانلود دیجیتال یا عضویت است.

چرا Etsy را بر Gumroad ترجیح می دهید؟

Etsy تنها جایگزین Gumroad نیست، اما قطعاً گزینه ای است که ارزش بررسی دارد.

بیایید بررسی کنیم که چرا

1. Etsy مشتریان علاقه مند به هنر و صنایع دستی را جذب می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، Etsy یک پلتفرم سنتی تجارت الکترونیک نیست، بلکه یک بازار خلاق است.

بنابراین، اگر شما یک مجموعه دار، هنرمند یا صنعتگر هستید که به دنبال راهی برای فروش آنلاین بدون نیاز به ایجاد دنبال کننده در رسانه های اجتماعی هستید، ممکن است Etsy با این شرایط مطابقت داشته باشد.

در اینجا چیزی است که می توانید در Etsy بفروشید:

اقلام قدیمی (باید حداقل 20 سال سن داشته باشند)

لوازم دست ساز

لوازم کاردستی غیر دست ساز

خلاقیت های دست ساز

دانلودهای دیجیتال

از آنجایی که Etsy به سمت فروشندگانی عرضه می ‌شود که محصولات دست‌ ساز و قدیمی می ‌سازند، مخاطبان آنها نیز افرادی هستند که به دنبال خرید آنلاین هنر و صنایع دستی می باشند.

2. راه اندازی و نگهداری فروشگاه Etsy نسبتاً آسان است

دلیل دیگری برای در نظر گرفتن Etsy این هست که این یک راه حل بسیار ساده برای افرادی است که به تازگی فروش آنلاین را آغاز کرده اند. هیچ منحنی یادگیری عمیقی وجود ندارد و شما به هیچ گونه مهارت طراحی یا فنی نیاز ندارید.

مراحل نصب نسبتا سریع و ساده است.

برای راه اندازی فروشگاه Etsy، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثبت نام کنید، واحد پول و مکان فروشگاه خود را تنظیم نمایید، یک نام مغازه را انتخاب کنید، یک فهرست بهینه ایجاد کنید و نحوه پرداخت را انتخاب فرمایید.

3. Etsy پایگاه مشتریان ثابتی دارد

امتیاز دیگر، مخاطبان تثبیت شده Etsy است—میلیون ها نفر هر روز در بازار جستجو و خرید می کنند، به همین دلیل است که بسیاری از فروشندگان به امید فروش ثبت نام می نمایند.

بنابراین، اگر دنبال کننده کوچکی در رسانه های اجتماعی دارید، یا هنوز به افزایش آن نیاز ندارید، ممکن است بتوانید اولین مشتریان خود را در میان پایگاه مشتریان Etsy پیدا کنید.

با این حال، ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید که این هیچ فروش را تضمین نمی کند – شما هنوز باید بفهمید که چگونه الگوریتم Etsy را با کلمات کلیدی SEO شکست دهید.

معایب اصلی Etsy

از نظر جذب مشتری، Etsy ممکن است جایگزین کمی ساده‌تر برای Gumroad به نظر برسد، اما از بهترین راه‌حل موجود دور هست.

بنابراین، بیایید وارد معامله‌شکن‌ها شویم.

1. هر بار که فروش انجام می دهید، از شما هزینه های سنگین Etsy دریافت می شود

اگرچه می ‌توانید یک فروشگاه رایگان در Etsy باز کنید، اما بازار همچنان یک راه‌حل بسیار گران قیمت است، به خصوص برای مبتدیان با بودجه محدود.

در حالی که هزینه اشتراک ماهانه اضافی وجود ندارد، باید سایر هزینه های Etsy مانند:

6.5% کارمزد معامله برای هر کالای فروخته شده

4٪ + 0.30 یورو هزینه پردازش پرداخت

15٪ هزینه تبلیغات خارج از سایت (اگر موفق به فروش از طریق تبلیغات آنها شوید)

در پایان، همه این هزینه ها می توانند با هم جمع شوند و فروشگاه Etsy شما را به اندازه فروشگاه Gumroad گران کنند.

2. برای به دست آوردن ترافیک فروشگاه باید یک جادوگر سئو باشید

نکته منفی دیگر این است که نمی توانید موفق شوید مگر اینکه لیست های خود را بهینه سازی کنید. این می تواند برای مبتدیانی که دانش اندک یا بدون دانش سئو دارند، یک معامله شکن بزرگ باشد.

بله، یک پایگاه مشتری از قبل ایجاد شده وجود دارد، اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که بدون کلمات کلیدی SEO نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

بنابراین، اگر واقعاً می‌خواهید سود کسب کنید، باید بازی سئو Etsy را یاد بگیرید و الگوریتم آن را کشف کنید.

3. Etsy یک بازار بیش از حد اشباع شده برای فروشندگان خاص است

اگر به فروش در Etsy به عنوان یک فروشنده خاص فکر می کنید، دوباره فکر نمایید.

می دانیم که به نظر ساده ترین راه برای شروع با یک محصول منحصر به فرد است، اما به ما گوش کنید:

شروع کار (مانند راه اندازی فروشگاه خود) تنها بخش آسان است. بقیه فقط کارمزد معامله هست که سود شما را می خورد و تلاش برای برجسته شدن در یک بازار بیش از حد اشباع.

قصد ما این نیست که شما را دلسرد کنیم، اما احتمالاً هزاران مغازه وجود دارند که در حال حاضر دقیقاً همان محصول (یا مشابه) را می فروشند که شما قصد فروش آن را دارید.

بیایید صادق باشیم، یک پایگاه مشتری مستقر تنها می تواند یک معنی داشته باشد – اینکه یک پایگاه رقیب بزرگ نیز وجود دارد.

به عبارت دیگر، برای شکست دادن رقبا و نمایش در نتایج جستجوی برتر Etsy، باید در سئوی بازار فوق العاده خوب باشید.

خرید با پی پال

4. Etsy یک راه حل مقیاس پذیر و انعطاف پذیر برای راه اندازی یک تجارت آنلاین نیست

و در آخر، Etsy یکی از کم مقیاس پذیرترین راه حل های موجود است.

اول از همه، سفارشی سازی فروشگاه بسیار محدود است، به این معنی که شما با یک طراحی بسیار مینیمالیستی مواجه خواهید شد. جایی برای خلاقیت باقی نمی گذارد.

در حال حاضر، اگر طراحی فروشگاه برای شما مهم نباشد، ممکن است آنقدرها هم مهم نباشد، اما اگر اینطور باشد، برجسته شدن نام تجاری شما دشوار خواهد بود.

ثانیاً، با در نظر گرفتن این که دامنه شما گسترش دهنده بازار خواهد بود، نمی توانید کسب و کار خود را افزایش دهید یا عملکرد بیشتری به فروشگاه خود اضافه کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید، مثلاً، سایت خود را با آزمون‌ها یا چیز دیگری گیمیفی کرده و یک تجربه مشتری عالی ایجاد کنید، باید به دنبال راه‌حل دیگری باشید.

تنها چیزی که با Etsy به دست خواهید آورد یک فروشگاه اصلی بدون صفحات فرود اضافی یا ویژگی های بازاریابی است.

علاوه بر این، بازارهایی مانند Etsy می ‌توانند در هر زمان تغییراتی در قوانین یا خط‌مشی‌های خود ایجاد نمایند و شما را کاملاً ناامید کنند.

سوال این نیست که Gumroad در مقابل Etsy نیست – چرا Selfy نه؟

در حال حاضر، شما باید درک روشنی از آنچه هر دو پلتفرم ارائه می دهند داشته باشید.

اگر به دنبال یک فروشگاه میزبانی شده با ویژگی ایمیل مارکتینگ هستید، ممکن است Gumroad ارزش امتحان کردن را داشته باشد. با این حال، اگر به دنبال یک بازار خلاق هستید که مخاطبانی علاقه مند به هنر و صنایع دستی داشته، Etsy می تواند گزینه بهتری باشد.

در هر صورت، هر دو پلتفرم با چند معامله‌گر جدی عرضه می ‌شوند، به همین دلیل است که می ‌خواهیم شما را با یک راه‌حل همه کاره مانند Selfy آشنا کنیم.

1. از راه اندازی فروشگاه بسیار روان لذت خواهید برد

اگرچه راه اندازی Gumroad و Etsy هر دو بسیار آسان است، اما هیچ چیز بهتر از Selfy نیست. راه اندازی فروشگاه Selfy به لطف رابط کاربر پسند به معنای واقعی کلمه یک کیک هست.

برای شروع فروش محصولات دیجیتالی و فیزیکی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات خود را آپلود کنید، قیمت ها را تعیین نمایید و تصاویر و توضیحات خود را اضافه کنید.

خالق سلفی و عکاس زیر آب برنده جایزه توبیاس فردریش موافق است:

راه اندازی آن بسیار آسان است و همچنین آپلود محصولات دیجیتال بسیار آسان است. من دوست دارم کل پلتفرم راحت باشد—مشتریان من فقط پس از خرید یک لینک دانلود دریافت می کنند. من مجبور نیستم کاری را به صورت دستی انجام دهم. همه چیز خودکار است، که برای من عالی است زیرا من زیاد سفر می کنم.

2. Selfy با چندین ابزار بازاریابی پیشرفته ارائه می شود—همه به صورت رایگان!

هر دو Gumroad و Etsy در مورد ویژگی‌های بازاریابی داخلی، حداقل مطلق را ارائه می ‌دهند.

به غیر از ابزار ایمیل مارکتینگ Gumroad، واقعاً هیچ ویژگی دیگری وجود ندارد که از نظر کمک به رشد تجارت شما برجسته باشد. و همین امر در مورد Etsy نیز صدق می کند.

در واقع، بیشتر ویژگی‌های آن‌ها فقط اپلیکیشن‌ ها یا خدمات خارجی هستند که باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

Sellfy همه چیزهایی را که برای تبلیغ فروشگاه خود نیاز دارید، مانند ایمیل مارکتینگ، کدهای تخفیف، افزایش فروش، رها کردن سبد خرید، قیمت ‌گذاری هر چه می ‌خواهید، فروشگاه و تجزیه و تحلیل گوگل، درگاه‌های پرداخت متعدد و سایر ویژگی‌های پیشرفته را دارد.

3. شما فقط هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه ثابتی را پرداخت خواهید کرد

آیا از این واقعیت که هر راه حل دیگری کارمزد تراکنش های مخفی دارد خسته نیستید؟ چون اگر جای تو بودیم قطعاً این کار را می کردیم.

خوب، این خبر خوب است:

Selfy دارای قیمت گذاری صاف و شفاف است!

این بدان معناست که شما می توانید بدون نگرانی در مورد از دست دادن سود خود، روی فروش تمرکز کنید. تنها هزینه شما هزینه برنامه اشتراک ماهانه (یا سالانه) شما خواهد بود.

با Sellfy، می ‌توانید محصولات دیجیتال نامحدودی بفروشید، از ویژگی‌های بازاریابی داخلی استفاده کنید، از سفارشی‌سازی فروشگاه لذت ببرید، و حتی از چاپ بر اساس تقاضا بدون هزینه‌های مبادله پنهان در هر یک از طرح‌ها استفاده نمایید.

به علاوه، شما می توانید دسترسی فوری به پرداخت داشته باشید!

خرید با پی پال

4. تیم پشتیبانی مشتری Selfy شما را ناامید نمی کند

تیم پشتیبانی مشتری Selfy 24/7 در دسترس است. و، نه تنها تیم در هر زمان در دسترس است، بلکه آنها همچنین فوق العاده مفید هستند.

مگان هین خالق و عکاس سلفی با این نظر موافق است:

ما همچنین از اینکه پشتیبانی مشتری شما چقدر سریع پاسخ داد شگفت زده شدیم. فکر می‌کردیم یک یا دو هفته طول می ‌کشد تا از آنها مطلع شویم، اما آن پاسخ فوری باعث شد کسب‌وکارمان راه‌اندازی شود.

بنابراین، اگر زمانی با مشکلی مواجه شدید، می ‌دانید که می ‌توانید با تیم پشتیبانی Selfy تماس بگیرید!

5. کنترل کاملی بر طراحی فروشگاه خود خواهید داشت

برخلاف Gumroad و Etsy، Selfy با سفارشی ‌سازی پیشرفته فروشگاه عرضه می ‌شود.

این صرفاً ساخت فروشگاهی با کشیدن و رها کردن نیست، بلکه فراتر از آن است – شما مجموعه ای عالی از تم های فروشگاهی با ظاهر حرفه ای دریافت می کنید!

و هر یک از آن تم ها قابل تنظیم هستند، بنابراین شما کنترل کاملی بر فروشگاه آنلاین خود خواهید داشت.

به‌علاوه، هر طرح زمینه‌ای طراحی اول برای موبایل دارد، به این معنی که فروشگاه شما هم در دسکتاپ و هم در موبایل عالی به نظر می ‌رسد. برد – برد!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT