مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

زمان مطالعه 2 دقیقه

امروزه بسیاری از ایرانیان به دنبال مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل هستند چرا که نروژ کشوری ایده‌آل برای زندگی است که مزایای زیادی برای مهاجران قائل می‌شوند. نروژ یکی از کشورهای اروپایی است که هر ساله، خصوصا در چند سال اخیر، پذیرای حجم زیادی از مهاجران از سرتاسر دنیا بوده است.

مزایای مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل آموزش

همانطور که در مقاله تحصیل در نروژ و گرفتن ویزا تحصیلی اشاره شده است، تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی برای محصلان خارجی و حتی غیر اروپایی به همراه دارد. هزینه رایگان تحصیل و تدریس دروس به زبان در مقاطع مختلف دانشگاهی و همچنین امکان اخذ ویزای کار نروژ بعد از فارغ‌التحصیلی، از جمله این موارد است. از طرفی دولت این کشور به دنبال ایجاد فضای استارتاپی و جذب جوانان خلاق و نخبه از نقاط مختلف دنیا است که به نوعی بستری مناسب جهت رشد و شکوفایی استعداد‌های جوانان مهاجر فراهم ساخته است.

اطلاعات کلی از مقاطع تحصیلی در کشور نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل قیمت

ایرانی‌ها در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های نروژ حضور دارند و بسیاری از دانشجویان هم کشور نروژ را پلی برای مهاجرت به آمریکا و کانادا می‌بینند.

دبیرستان و کالج های نروژ: تحصیل در دبیرستان‌های نروژ به زبان نروژی است و متقاضیان تحصیل در دوره دبیرستان باید سطح B-1 نروژی را داشته باشند با این حال تحصیل در کالج ها کمی راحت‌تر است و برخی از کالج‌ها علاوه بر نروژی به زبان انگلیسی هم تدریس می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از ایرانی‌ها سعی می‌کنند برای تحصیل در کالج به نروژ مهاجرت کنند.

مقطع لیسانس در نروژ: تحصیل لیسانس در دانشگاه‌های نروژ رایگان می‌باشد اما اگر نتوانستید بورسیه تحصیلی را دریافت کنید، هزینه تحصیل در نروژ برای هر ترم بین ۳۰۰ الی ۶۰۰ کرون خواهد بود. مدرک زبان مورد نیاز آیلتس ۵ یا ۵/۵ برای مقطع لیسانس می‌باشد. دوره کارشناسی ۳ ساله است و کمتر از دیگر کشورهای اروپایی می‌باشد.

مقطع کارشناس ارشد در نروژ: نمره آیلتس در مقطع کارشناسی ارشد حداقل ۶ است و خوشبختانه تقریبا اکثر دانشگاه‌های این کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی است. مقطع کارشناسی ارشد دو ساله است و علاوه بر آن دانشجو می‌تواند ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

مقطع دکترا در نروژ: مقطع دکترا در نروژ ۳ ساله است و نه تنها این مقطع رایگان است، دانشجویان دکترا می‌توانند به راحتی ۲۲۰۰۰ کرون نروژ به عنوان دستمزد دریافت کنند. حداقل آیلتس مورد نیاز ۶/۵ می‌باشد و برای پذیرش، داشتن مقاله در دوره ارشد از اهمیت بالاتری نسبت به نمره زبان دارد.

برای آنکه از مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ اطلاع یابید، مقاله تحصیل در نروژ و گرفتن ویزا تحصیلی را مطالعه فرمایید.

درصورتی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل دارید، مجموعه اول پرداخت خدمات مختلفی را به شما ارایه می‌دهد. اگر به عنوان یک دانشجو می‌خواهید برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی اقدام کنید، می‌توانید به راحتی از سایت اول پرداخت این خدمات را دریافت کنید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT