مهمترین نکات برای فریلنسرها

مهمترین نکات برای فریلنسرها براساس تجربه سایت MakeUseOf

زمان مطالعه 7 دقیقه

کار در خانه می تواند یک نعمت و یک نفرین باشد. اما با تجهیزات، ابزار و روال‌های روتین کار مناسب، کار از راه دور می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. در این مقاله به بررسی مهمترین نکات برای فریلنسرها می پردازیم.

مهمترین نکات برای فریلنسرها

مهمترین نکات برای فریلنسرها

مهمترین نکات برای فریلنسرها

چه به تازگی کار را از خانه شروع کرده باشید و چه سال ها است که یک دفتر کار خانگی داشته اید، ما نکات، ترفندها و راهنماهای زیادی برای افزایش بهره وری و از بین بردن استرس داریم.

MakeUseOf یک شرکت از راه دور است، بنابراین سالها تجربه کار از خانه را دارا می باشد. اگر در کار از راه دور تازه کار هستید، اجازه دهید به شما بگوییم، این می تواند در عین حال هم آزادکننده و هم چالش برانگیز باشد. بله، مجبور نخواهید بود لباس بپوشید و به محل کار بروید، اما ممکن است برای انجام کارها نیز دچار مشکل شوید. مجموعه منابع شرکت MakeUseOf به شما کمک می کند در هنگام کار از خانه متمرکز، سازنده و خوشحال بمانید.هنوز از خانه کار نمی کنید؟ هدف در اینجا این است که چگونه ممکن است بتوانید رئیس خود را متقاعد کنید که به شما اجازه دهد از راه دور کار کنید.

تجهیزات مناسب برای دفتر خانه خود را دریافت کنید

کار از خانه راحت است، اما کار روی کاناپه حرفه ای نیست. خودتان را جدی بگیرید و محیطی را ایجاد کنید که برای بهره وری مفید باشد. مکانی آرام و بدون حواس پرتی انتخاب کنید، میزی را آماده کنید که از کار کردن در آن لذت می برید، روال صبحگاهی خود را حفظ کنید، برای محل کار لباس بپوشید و از ساعت معمول خود شروع کنید.

اگر قرار است کار از خانه دائمی باشد، روی یک دفتر کار خانگی مناسب سرمایه گذاری کنید. توصیه می کنیم موارد زیر را بررسی کنید.

اینترنت سریع و مطمئن

اگر زیاد از خانه کار می‌کنید، به خودتان لطف کنید و روی یک اتصال اینترنتی سریع با داده‌های کافی سرمایه‌گذاری کنید تا در طول ماه به شما کمک کند. اینکه اینترنت فیبر یا کابلی باشد و کدام بسته دقیقاً به محل زندگی و ماهیت کار شما بستگی دارد. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، ابتدا با انواع اینترنت آشنا شوید:

انواع فناوری های دسترسی به اینترنت، توضیح داده شده است

اگر مشکل اتصال Wi-Fi شماست، ممکن است بتوانید آن را برطرف کنید:

بهتر از این، رایانه شخصی خود را مستقیماً با استفاده از  Ethernet cable کابل اترنت به روتر router خود متصل کنید.

اگر این امکان پذیر نیست، می توانید از یک آداپتور پاور لاین برای انتقال اتصال اینترنت خود از router روتر به رایانه از طریق پریزهای برق استفاده کنید:

یک میز و صندلی مناسب

مهمترین نکات برای فریلنسرها

مهمترین نکات برای فریلنسرها

وقتی از خانه کار می کنید، مسئول سلامتی و رفاه خود هستیدو همه چیز از جایی که کار می کنید شروع می شود.آیا تمام روز می نشینی؟ آیا می توانید گاهی اوقات روی میز ثابت پنهان شوید؟ آیا صندلی شما اجازه وضعیت بدنی خوب را می دهد؟

کامپیوتر و صفحه کلید مناسب

یک کامپیوتر کند می تواند راه کوچکی برای بهره وری و برداشت های  بزرگ باشد. اگر یک رایانه رومیزی دارید، ارتقاء چند قسمت کلیدی (مانند رم یا هارد دیسک) ممکن است کافی باشد برای اینکه ان را جدید کنید:

new:

راه اندازی چند مانیتور

آیا اغلب مجبور می شوید صفحات گسترده، documents  اسناد و یا browser tabs  برگه های مرورگر زیادی را جابجا کنید؟ راه اندازی دو یا سه مانیتور می تواند بهره وری شما را به سطح بعدی برساند:

هدفون و هدست با کیفیت

اگر کار از خانه مستلزم کنفرانس های تلفنی زیادی است، یک هدست یا هدفون + میکروفون تهیه کنید تا جلسات مجازی را قابل تحمل تر کنید. ما همچنین نکاتی در مورد چگونگی غلبه بر حواس پرتی داریم:

ایمن به کامپیوتر اداری خود متصل شوید

مهمترین نکات برای فریلنسرها

مهمترین نکات برای فریلنسرها

آیا استفاده از کامپیوتر رومیزی خانگی خود حتی زمانی که خارج از خانه هستید عالی نیست؟ با جادوی اتصال دسکتاپ از راه دور، می توانید! منابع زیر به شما نشان می دهد که چگونه یک اتصال از راه دور در خانه راه اندازی کنید:

اگر قصد دارید با داده های حساس از طریق اتصال راه دور سروکار داشته باشید، توصیه می کنیم به دلایل امنیتی از VPN استفاده کنید. اگر از راه دور برای یک شرکت بزرگتر کار می کنید، آنها باید ابزارها و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه انجام این کار در اختیار شما قرار دهند. شما باید به یک راه حل VPN از راه دور دسترسی داشته باشید، بنابراین قبل از تنظیم اتصال VPN خود، با بخش فناوری اطلاعات خود مشورت کنید:

با همکاران خود ارتباط برقرار کنید و همکاری کنید

مهمترین نکات برای فریلنسرها

مهمترین نکات برای فریلنسرها

یکی از چالش های اصلی کار از راه دور، احساس تنهایی و قطع ارتباط است. با این حال، با ابزارهای مناسب، همیشه می توانید در تماس باشید و جلسات محل کار خود را تقلید( شبیه سازی) کنید.

بسترهای ارتباطی

ما قویاً توصیه می کنیم یک گروه چت مشترک راه اندازی کنید. MakeUseOf از Slack با چندین کانال برای تیم های مختلف خود و همچنین کانال “کولر آبی” جامعه برای سرگرمی استفاده می کند. شما گزینه های زیادی دارید، Slack یا موارد دیگر:

جلسات مجازی و ویدئو کنفرانس

کار از راه دور اغلب شامل برگزاری جلسات تشکیل شده از طریق تماس های کنفرانس یا چت های تصویری است. در MakeUseOf، عمدتاً از Whereby (که قبلاً Appear.in نام داشت) برای جلسات مجازی استفاده می‌کردند، اما در گذشته از تماس‌های صوتی Slack، Google Hangouts، Skype و GoToMeeting نیز استفاده می‌کردند.

ابزارهای همکاری آنلاین

هنگامی که به عنوان یک تیم روی پروژه ها کار می کنید، وظایف مشترکی برای مدیریت، داده ها و اسناد برای تبادل و پیشرفت برای ردیابی خواهید داشت. در حالت ایده آل، شما از قبل ابزارها و فرآیندهایی را در محل دارید. اگر نه، در اینجا ابزارهایی وجود دارد که بسیاری از تیم های راه دور از آنها برای همکاری موثر استفاده می کنند:

وظایف، زمان و خودتان را مدیریت کنید

کار از راه دور تفاوت چشمگیری با کار اداری ندارد. نبودن همکاران یا جلساتی که کار شما را مختل کند، می تواند بازدهی شما را بیشتر کند. از سوی دیگر، عدم حضور افراد در کنار شما می تواند شما را بی انگیزه و از نظر عاطفی تخریب کند. در همین حال، معتادان به کار باید مراقب سلامت جسمانی خود باشند.

مدیریت وظایف و زمان

چه از راه دور کار کنید و چه در دفتر، می توانید از ابزارهای مشابه برای مدیریت تقویم و وظایف خود استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید ابزارهای خود را به روز (تازه) کنید و اپلیکیشن‌های آنلاین و موبایلی جدید را امتحان کنید، از اینجا شروع کنید.

مدیریت خود

کار از راه دور می تواند از نظر سلامت روحی و جسمی شما را منزوی، افسرده و سخت  (خشن) کند. روز خود را با زمانی برای خود تنظیم کنید، برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید، استراحت کنید، به پیاده روی بروید، اوقات خوشی را برنامه ریزی کنید و برنامه های روتین سالمی داشته باشید تا روز خود را به پایان برسانید و از یک هفته کاری پر استرس دور کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT