جستجوی غیرفعال شغل آنلاین

نحوه جستجوی غیرفعال شغل آنلاین

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر می خواهید گزینه های خود را باز نگه دارید، جستجوی غیرفعال شغل ممکن است ایده خوبی باشد. جستجوی غیرفعال شغل آنلاین را در ادامه بشناسید.

بسیاری از ما فعالانه به دنبال فرصت های شغلی در زمانی که به آن نیاز داریم، می گردیم. جستجوی شغل منفعل شامل مراقبت از نقش های بالقوه بدون تماس فعالانه با کارفرمایان یا درخواست شغل است.

نقد کردن درآمد ارزی

جستجوی شغلی غیرفعال به دلایل مختلفی می تواند مفید باشد. این به شما امکان می دهد فرصت هایی را کشف کنید که اگر فقط به طور فعال به دنبال آن بودید ممکن است از آنها خبر نداشته باشید. علاوه بر این، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند و به شما کمک کند شغلی را پیدا کنید که مناسب‌تر با مهارت‌ها و علایق شما باشد.

در این مقاله، ما شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه به صورت آنلاین کاریابی غیرفعال کنید و شانس خود را برای یافتن یک فرصت عالی افزایش دهید.

1. Google Alerts را برای نوتیفیکیشن‌های شغلی تنظیم کنید

Google Alerts یک ابزار رایگان ارائه شده توسط Google است که به شما امکان می دهد هر زمان که محتوای جدیدی به صورت آنلاین منتشر می شود که با کلمات یا عبارات خاصی مطابقت دارد، نوتیفیکیشن دریافت کنید. استفاده از Google Alerts در جستجوی کار می تواند به شما کمک کند تا در مورد فرصت های شغلی در زمینه یا صنعت خود به روز باشید.

با تنظیم هشدار برای کلمات کلیدی مرتبط با جستجوهای شغلی خود، مانند زمینه تخصصی یا نوع شغلی که به دنبال آن هستید، می توانید هر زمان که شغل جدیدی با معیارهای شما مطابقت دارد، اعلان دریافت کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا از فرصت‌های جدید مطلع باشید، یکی از اولین کسانی باشید که درخواست می‌کنند و در زمان زیادی برای تمرکز بر جنبه‌های دیگر جستجوی شغل خود صرفه‌جویی کنید.

2. در لینکدین فعال بمانید

لینکدین یک پلتفرم شبکه حرفه ای است که به شما امکان می دهد با متخصصان دیگر ارتباط برقرار کنید و فرصت های شغلی را کشف کنید. فعال ماندن در لینکدین می تواند به شما در جستجوی شغلی منفعل کمک کند و شبکه حرفه ای خود را گسترش دهد.

شما می توانید به طور منظم پروفایل LinkedIn خود را با افزودن مهارت ها، تجربه و گواهینامه های خود به روز کنید تا به استخدام کنندگان خود در مورد شما باخبر شوند.

علاوه بر این، با ارسال مکرر به‌روزرسانی‌ها و تعامل با دیگران در پلتفرم، می‌توانید با افراد بیشتری در زمینه خود ارتباط برقرار کنید و به طور بالقوه فرصت‌های شغلی را از طریق ارتباطات خود کشف کنید.

3. جستجوی شغل خود را به دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی گسترش دهید

جستجوی غیرفعال شغل آنلاین

جستجوی غیرفعال شغل آنلاین

علاوه بر لینکدین، که به طور خاص برای شبکه های حرفه ای و جستجوی شغل طراحی شده است، سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز می توانند فرصت هایی را برای ارتباط با کارفرمایان بالقوه و کشف فرصت های شغلی فراهم کنند.

علاوه بر این، اکنون بسیاری از کارفرمایان از رسانه های اجتماعی برای استخدام نامزدها استفاده می کنند، بنابراین حضور قوی در این پلتفرم ها می تواند شما را برای کارفرمایان بالقوه بیشتر در معرض دید قرار دهد. به احتمال زیاد با فرصت های شغلی مناسبی برای مهارت ها و تجربه های شما مواجه خواهید شد.

این می تواند به ویژه برای یک جستجوی شغلی غیرفعال مفید باشد، جایی که ممکن است فعالانه با کارفرمایان تماس نگیرید، اما در عوض می خواهید آن ها را آسان کنید تا مشخصات شما را کشف کنند و به طور بالقوه با فرصت های شغلی به شما دسترسی پیدا کنند.

4. با شبکه و گروه های خود ارتباط برقرار کنید

شبکه سازی یکی از جنبه های حیاتی هر کاریابی است، اما می تواند به ویژه برای جویندگان کار منفعل موثر باشد. شبکه و گروه‌های شما ممکن است اطلاعات داخلی در مورد فرصت‌های شغلی داشته باشند که به صورت عمومی تبلیغ نمی‌شوند. این می تواند به شما در فرآیند جستجوی کار کمک کند و به شما کمک کند قبل از اینکه مملو از برنامه ها شوند برای مشاغل درخواست دهید.

علاوه بر این، شبکه همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مورد بازار کار و کارفرمایان بالقوه در صنعت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. با صحبت با افراد در حوزه کاری خود، می توانید بینش های ارزشمندی در مورد بازار کار به دست آورید، از جمله اینکه کدام شرکت ها استخدام می شوند، چه مهارت ها و تجربه هایی بیشتر مورد تقاضا هستند و فرهنگ کاری در شرکت های مختلف چگونه است.

لینکدین یک پلتفرم عالی برای گسترش شبکه حرفه ای شماست. در اینجا برخی از بهترین راه ها برای ایجاد یک شبکه حرفه ای در لینکدین و استفاده حداکثری از پلتفرم آورده شده است.

5. پیشنهاد بدهید و بخواهید

جستجوی غیرفعال شغل آنلاین

جستجوی غیرفعال شغل آنلاین

توصیه‌ها تأییدیه‌های شخص ثالثی را از مهارت‌ها و توانایی‌های شما ارائه می‌کنند و شما را به کاندیدای جذاب‌تری برای کارفرمایان بالقوه تبدیل می‌کنند. می توانید توصیه هایی را در لینکدین بخواهید و پروفایل خود را ارتقا دهید.

علاوه بر این، با نوشتن توصیه هایی برای دیگران، می توانید شبکه حرفه ای خود را نیز بسازید و تقویت کنید. هنگامی که به دیگران در جستجوی شغل کمک می کنید، ممکن است در آینده به شما لطف کنند و به شما کمک کنند، چه از طریق توصیه به شما برای کار یا ارائه مشاوره و پشتیبانی.

6. فهرستی از شرکت هایی که می خواهید در آنها کار کنید تهیه کنید

تهیه فهرستی از شرکت‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها کار کنید می‌تواند به تمرکز تلاش‌های شما در جستجوی کار، ایجاد انگیزه و جهت‌گیری، و تسهیل شبکه‌سازی و مصاحبه‌های اطلاعاتی کمک کند.

با شناسایی شرکت های خاصی که علاقه مند به کار در آنها هستید، می توانید رزومه و نامه پوششی خود را طوری تنظیم کنید که مهارت ها و تجربیاتی را که بیشتر مربوط به آن سازمان ها است برجسته کنید.

در زمان خود، فهرست شخصی سازی شده خود از شرکت هایی را که علاقه مند به کار در آنها هستید بررسی کنید. سپس، وب‌سایت هر شرکت را بررسی کنید تا ببینید آیا آن‌ها موقعیت‌های باز دارند که با مهارت‌ها و تجربیات شما همراه با اهداف و آرزوهای شغلی شما همخوانی دارد یا خیر.

7. در وبینارها و رویدادهای صنعت خود شرکت کنید

شرکت در وبینارها و رویدادها در صنعت شما می تواند یک استراتژی مفید برای جستجوی شغلی منفعلانه باشد. این رویدادها می‌توانند به شما کمک کنند تا از آخرین روندها و پیشرفت‌ها در رشته خود مطلع شوید و شما را به نامزدی آگاه‌تر و آگاه‌تر تبدیل کند.

شرکت در رویدادها همچنین می‌تواند فرصت‌های شبکه‌سازی ارزشمندی را فراهم کند و به شما امکان می‌دهد با دیگران در صنعت خود که می‌توانند به شما در یافتن فرصت‌های شغلی یا ارائه مشاوره و راهنمایی ارزشمند کمک کنند، ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند تا برند حرفه ای خود را بسازید و خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید. با به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود، می توانید خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند برای کارفرمایان بالقوه قرار دهید.

با استفاده از تکنیک های جستجوی شغلی غیرفعال، شانس خود را برای استخدام به حداکثر برسانید

برای موفقیت در جستجوی شغل منفعل، باید فعال باشید و حضور آنلاین قوی داشته باشید که توجه کارفرمایان بالقوه را به خود جلب کند. به این ترتیب، می توانید شانس خود را برای استخدام در هنگام ایجاد فرصت افزایش دهید.

جستجوی غیرفعال شغل می تواند استرس کمتری نسبت به درخواست فعال برای شغل داشته باشد. از آنجایی که شما خود را به‌عنوان فعالانه به دنبال فرصت‌ها قرار نمی‌دهید، احتمالاً طرد یا ناامیدی را تجربه نمی‌کنید. این می تواند به شما کمک کند در طول جستجوی شغلی مثبت و با انگیزه بمانید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT